Πιο άγρια κι από τον Καραβάτζιο -Η ζωγράφος που εκδικήθηκε τον βιασμό της με έναν από τους πιο εμβληματικούς πίνακες όλων των εποχών

Δύο γυναίκες κρατούν έναν άνδρα ακινητοποιημένο στο κρεβάτι. Η μία του πιέζει το κεφάλι ώστε να μην μπορεί να το σηκώσει από το στρώμα, ενώ η δεύτερη του κρατάει τον κορμό.

Είναι δυνατές αλλά ακόμα και έτσι χρειάζονται και οι δύο για να τον κρατήσουν καθώς η μία από αυτές θα του κόβει το λαιμό με ένα λαμπερό σπαθί. Το αίμα πετάγεται σαν πίδακας. Στα ορθάνοιχτα μάτια του καθρεφτίζεται η απόγνωση.

Ο νεκρός είναι ο Ολοφέρνης, εχθρός των Ισραηλιτών στην Παλαιά Διαθήκη, και η νεαρή γυναίκα που τον κατακρεουργεί, είναι η Ιουδήθ. Η δολοφόνος του. Στην πραγματιοκότητα, το θύμα είναι ο Ιταλός ζωγράφος Αγκοστίνο Τάσσι, ενώ η γυναίκα με το σπαθί είναι η Αρτεμισία Τζεντιλέσκι, η οποία ζωγράφισε τον πίνακα. Ο 30χρονος ζωγράφος, της άλλαξε για πάντα τη ζωή όταν τη βίασε.

Ήταν μια από τις σπουδαιότερες ζωγράφους του μπαρόκ -αυτό της το αναγνώριζαν όλοι- και οπαδός του Καραβάτζιο, ο οποίος ολοφάνερα έχει επηρεάσει το έργο της. Η ίδια τον είχε συναντήσει πολλές φορές. Ήταν φίλος του πατέρα της και επισκεπτόταν το σπίτι της αρκετά συχνά.

Έκανε τα πρώτα της βήματα στη ζωγραφική και το 1610, μόλις 17 ετών, ζωγράφισε το πρώτο και πολύ γνωστό έργο της «Η Σωσσάννα και οι πρεσβύτεροι», όπου δύο ηλικιωμένοι ηδονοβλεψίες κατασκοπεύουν μία νεαρή γυναίκα που κάνει μπάνιο...

Διαβάστε την ιστορία της Αρτεμισίας και δείτε τους πίνακές της στο Bovary.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ