fbpx ΑΔΜΗΕ: Η ηλεκτρική διασύνδεση των Δωδεκανήσων στο νέο δεκαετές πρόγραμμα | ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 2020-2029

ΑΔΜΗΕ: Η ηλεκτρική διασύνδεση των Δωδεκανήσων στο νέο δεκαετές πρόγραμμα

Το νέο πρόγραμμα προβλέπει συνολικές επενδύσεις 3
24|12|2018 | 09:15
Το νέο πρόγραμμα προβλέπει συνολικές επενδύσεις 3

Η διασύνδεση των Δωδεκανήσων περιλαμβάνεται στο νέο Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΔΠΑ) του ΑΔΜΗΕ για την περίοδο 2020-2029, περίοδος κατά την οποία θα έχουν ολοκληρωθεί οι διασυνδέσεις Κυκλάδων και Κρήτης, που έχουν ξεκινήσει.

Το νέο πρόγραμμα προβλέπει συνολικές επενδύσεις 3,68 δισ. ευρώ στο Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας για νησιωτικές και διεθνείς διασυνδέσεις, εκσυγχρονισμό πεπαλαιωμένων στοιχείων εξοπλισμού, επέκταση του συστήματος 400 κιλοβόλτ, αναβάθμιση υφιστάμενων γραμμών μεταφοράς κ.ά.

Σύμφωνα με τον ΑΔΜΗΕ, η διασύνδεση των Δωδεκανήσων, προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2027, περιλαμβάνει τη διασύνδεση της Κω με το Ηπειρωτικό Σύστημα Μεταφοράς μέσω του νέου Κέντρου Υπερυψηλής Τάσης στην Κόρινθο (που ανατίθεται αυτές τις ημέρες) μέσω υποθαλάσσιου καλωδίου συνεχούς ρεύματος μήκους 380 χλμ. και μεταφορικής ικανότητας 900 MW. Θα ακολουθήσει η διασύνδεση της Κω με τη Ρόδο και της Ρόδου με την Κάρπαθο. «Δρομολογείται έτσι η δημιουργία ενός ακόμα νησιωτικού "ηλεκτρικού διαδρόμου", που θα επιτρέψει την αξιόπιστη ηλεκτροδότηση των Δωδεκανήσων από το Σύστημα και την αξιοποίηση του δυναμικού ΑΠΕ, με σημαντικά περιβαλλοντικά και κοινωνικοοικονομικά οφέλη» αναφέρει ο Διαχειριστής.

Αναφορικά με την Κρήτη, είναι σε εξέλιξη και οι δύο φάσεις της διασύνδεσης: Η "μικρή" διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου συμβασιοποιήθηκε στα τέλη Νοεμβρίου, ενώ σήμερα ξεκίνησε και η διαγωνιστική διαδικασία διαβούλευσης επί των τεχνικών προδιαγραφών της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής, με πρωτοβουλία της "Αριάδνη Interconnection". Τα δύο έργα έχουν ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2020 και το 2022, αντίστοιχα.

Στις Κυκλάδες έχουν ξεκινήσει οι εργασίες για τη Β' και Γ' φάση, που αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2019 και 2020 αντίστοιχα, ενώ ξεκινά η Δ' Φάση που περιλαμβάνει τη διασύνδεση της Σαντορίνης, της Φολεγάνδρου, της Μήλου και της Σερίφου. Αυτό το έργο έχει προϋπολογισμό 386 εκατ. ευρώ και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2024.

Επιπλέον, το 2020 θα ολοκληρωθεί η Διασύνδεση της Σκιάθου με το Σύστημα μέσω του υποσταθμού του Μαντουδίου στην Εύβοια που θα ενισχύσει την αξιοπιστία ηλεκτροδότησης των Σποράδων.

Σε σχέση με τα έργα επέκτασης του Συστήματος 400 kV προς την Πελοπόννησο επισημαίνεται ότι ο «Διάδρομος Α» (Μεγαλόπολη-Πάτρα-Αχελώος)  αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2019, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαγωνισμοί για βασικά τμήματα του «Διαδρόμου Β» (ΚΥΤ Κορίνθου, Γραμμή Μεταφοράς Μεγαλόπολης-Κορίνθου) που αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2024.

Τέλος, σημαντική θέση στο νέο ΔΠΑ καταλαμβάνει το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού παγίων του Συστήματος Μεταφοράς, το οποίο προβλέπει επενδύσεις ύψους άνω των 100 εκατ. ευρώ έως το 2026, εκ των οποίων τα 30 εκατ. αφορούν στην αναβάθμιση του ΚΥΤ Κουμουνδούρου, που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2022.

ΣΧΟΛΙΑ