fbpx Δημοσθένης Παπαδόπουλος στο iefimerida: Με απωθούν οι καριερίστες και οι πολιτικάντηδες | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΘΕΑΤΡΟ ΙΛΙΣΙΑ

Δημοσθένης Παπαδόπουλος στο iefimerida: Με απωθούν οι καριερίστες και οι πολιτικάντηδες

Δημοσθένης Παπαδόπουλος
14|12|2018 | 12:33
Δημοσθένης Παπαδόπουλος

Δύο ασύμβατοι κόσμοι μέσα από τη μουσική και το χορό έρχονται κοντά για να μιλήσουν για τη σκληρότητα, τη μοναξιά, τη διαφορετικότητα, τον εγωισμό των ανθρώπων και την ανάγκη για αγάπη και συντροφικότητα.

Η τρυφερή και συγκινητική ιστορία δυο μοναχικών ανθρώπων, που συναντιούνται στο έργο του Ριτσαρτ Αλφιέρι «Έξι Μαθήματα Χορού σε Έξι Εβδομάδες», παρακολουθούμε στο Θέατρο ΙΛΙΣΙΑ, σε μετάφραση Αντώνη Γαλέου, απόδοση-σκηνοθεσία Δημοσθένη Παπαδόπουλου και πρωταγωνιστές τους Ναταλία Τσαλίκη και Δημοσθένη Παπαδόπουλο.

«Το έργο ασχολείται με το ζήτημα της διαφορετικότητας ή καλύτερα της μοναδικότητας του κάθε ανθρώπου» αναφέρει μιλώντας στο iefimerida ο Δημοσθένης Παπαδόπουλος. «Δύο τελείως διαφορετικοί άνθρωποι συναντιούνται. Η συνάντηση αυτή αρχικά είναι κωμικοτραγικά εκρηκτική. Στην πορεία όμως, καθώς η σχέση αναγκαστικά προχωρά, η σχέση αυτή εξελίσσεται σε μία πολύ ανθρώπινη και ουσιαστική σχέση. Το έργο λοιπόν αναφέρεται στην αποδοχή του εαυτού μας και του άλλου, στην μοναξιά των ανθρώπων στην σύγχρονη κοινωνία, στον φόβο να αποκαλύψουμε τον πραγματικό μας εαυτό και στις συντηρητικές απόψεις που τα τελευταία χρόνια κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος».  

«Τι με «τράβηξε» στο έργο; Το ό,τι όλα τα παραπάνω πολύ σοβαρά θέματα που αφορούν την σύγχρονη κοινωνία αντιμετωπίζονται μέσα από πολύ χιούμορ. Νομίζω ότι αυτός είναι ένας πολύ καλός τρόπος να κάνεις κάποιον να σκεφτεί λίγο παραπέρα. Το χιούμορ πολλές φορές λειτουργεί πολύ πιο καταλυτικά από την σοβαροφάνεια. Ο θεατής παρακολουθώντας τα δύο πρόσωπα που πρωταγωνιστούν στην ιστορία, τα συμπαθεί. Και αυτό σημαίνει ότι ο ίδιος ο θεατής τα αποδέχεται. Τα καταλαβαίνει. Πέρα από το χιούμορ του έργου σημαντικό ρόλο παίζουν η μουσική και ο χορός. Δύο στοιχεία της παράστασής μας που νομίζω ότι δίνουν μια ποιητική διάσταση στην ιστορία».

Ποια φράση από τον πρωταγωνιστή σας κρατάτε; «Πρέπει να βρούμε την ψυχή του χορού. Η ψυχή είναι το πιο σημαντικό. Τα βήματα είναι απλά το όχημα που θα μας οδηγήσει στην ψυχή».

Αλήθεια ποια η σχέση σας με τον χορό; «Πολύ καλή».

Δύο τελείως διαφορετικοί άνθρωποι συναντιούνται. Η συνάντηση αυτή αρχικά είναι κωμικοτραγικά εκρηκτική. Στην πορεία όμως εξελίσσεται σε μία πολύ ανθρώπινη και ουσιαστική σχέση

Και ξαφνικά, εν μέσω επιτυχιών, φεύγετε για πέντε χρόνια στο Βερολίνο. «Η αλήθεια είναι πώς οι εμπειρίες μας είναι ένα πολύ προσωπικό θέμα για τον καθένα, ανεξάρτητα από τον τόπο. Κάποιος που είναι φυλακισμένος σε ένα κελί μπορεί να κάνει καταπληκτικά ταξίδια και να αποκτήσει πολύ σημαντικές εμπειρίες. Και κάποιος που σωματικά ταξιδεύει συνέχεια να μην έχει επί της ουσίας δει και νιώσει τίποτα καινούργιο. Δεν παίζει λοιπόν ρόλο η Γερμανία στις εμπειρίες που είχα τα πέντε αυτά χρόνια που έλειπα από την Ελλάδα. Αυτό που έπαιξε ρόλο ήταν ο εαυτός μου μέσα στον χρόνο και στον τόπο, η συνειδητοποίηση των θετικών και των αρνητικών μου πλευρών και η ύπαρξή μου σε σχέση με τους άλλους».

«Τι φέρνω μαζί από τη Γερμανία; Δεν ξέρω ούτε τι αποκόμισα ούτε τι φέρω. Αν ήξερα θα ήμουν δυστυχής. Τα ουσιαστικά πράγματα συμβαίνουν ερήμην μας. Είναι σαν να ρωτάς κάποιον να σου αναλύσει γιατί ερωτεύτηκε ένα συγκεκριμένο πρόσωπο ή έναν ζωγράφο γιατί χρησιμοποίησε κόκκινο χρώμα».

Με απωθούν οι καριερίστες και οι πολιτικάντηδες

«Υπάρχουν ακόμα κόσμοι που θα ήθελα να εξερευνήσω. Αυτήν την περίοδο δουλεύω με τους μαθητές μου πάνω στον Ίψεν και ομολογώ ότι ανακαλύπτω ένα καινούργιο συναρπαστικό σύμπαν».

Προεκλογική περίοδος εν όψει. Σας έλκει ή σας απωθεί μία ενδεχόμενη ενασχόληση με την πολιτική; «Γενικά έχω μία απέχθεια προς την πολιτική, την εξουσία, τις διευθυντικές καρέκλες και όλα όσα σχετίζονται με αυτά. Απεχθάνομαι το ψέμα και τους χειρισμούς, με απωθούν οι καριερίστες και οι πολιτικάντηδες. Η ζωή είναι μικρή. Δεν έχω χρόνο για γελοιότητες».

Την γενικότερη κρίση που αντιμετωπίζουμε, στον πολιτισμό, στις αξίες, την είδατε εκτός Ελλάδας; «Η κρίση είναι παγκόσμια. Φυσικά και την είδα».

Τι να πάρει μαζί του το 2018 και τι να σας φέρει το 2019; «Τίποτα να μην πάρει μαζί του το 2018. Αυτά που έζησα αυτήν την χρονιά μου ανήκουν και είναι αυτά που θα στηρίξουν το 2019. Τώρα το τι θα μου φέρει το 2019 δεν μπορώ να γνωρίζω αλλά ομολογώ ότι είμαι πολύ αισιόδοξο άτομο».

Ναταλία Τσαλίκη, Δημοσθένης Παπαδόπουλος

«Έξι Μαθήματα Χορού σε Έξι Εβδομάδες» του Richard Alfieri
Μετάφραση Αντώνης Γαλέος
Απόδοση – σκηνοθεσία: Δημοσθένης Παπαδόπουλος
Παίζουν: Ναταλία Τσαλίκη, Δημοσθένης Παπαδόπουλος
Παραστάσεις: Δευτέρα: 8:00μμ, Τρίτη: 9:00μμ , Κυριακή: 9:15μμ
Διάρκεια παράστασης 2 ώρες με το διάλειμμα
ΘΕΑΤΡΟ ΙΛΙΣΙΑ: Παπαδιαμαντοπούλου 4 (Τηλέφωνο: 210 721 0045 )

ΣΧΟΛΙΑ