Φάμελλος: Το περιβάλλον αποτελεί κριτήριο προτεραιότητας για το μέλλον του Πειραιά - iefimerida.gr

Φάμελλος: Το περιβάλλον αποτελεί κριτήριο προτεραιότητας για το μέλλον του Πειραιά

Σωκράτης Φάμελλος/Φωτογραφία: sooc
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Στη σπουδαιότητα της συνεργασίας ανάμεσα στην Πολιτεία, την τοπική αυτοδιοίκηση και την κοινωνία, προκειμένου να καταστούν δυνατές οι αλλαγές προς όφελος των τοπικών κοινωνιών, αναφέρθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος, μιλώντας στο συνέδριο της Περιφέρειας Αττικής (Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά) με θέμα «Περιβάλλον και Ανάπτυξη στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά: Περιβαλλοντικές επιπτώσεις και προοπτικές για τις λιμενικές πόλεις».

Αναφερόμενος ειδικά στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, τόνισε το γεγονός ότι η ανάπτυξη τόσο της πόλης όσο και της ευρύτερης περιοχής συνδέεται αναμφίβολα με το μοντέλο της αειφόρου και βιώσιμης ανάπτυξης, με προτεραιότητα στις περιβαλλοντικές παραμέτρους.

«Εάν κάποιος ισχυριστεί ότι δεν είναι αναγκαίες οι περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις ή η αξιολόγηση των φυσικών πόρων, εκ των πραγμάτων απορρίπτει τη δυνατότητα ανάπτυξης, εφόσον το περιβάλλον δίνει αξία στη συγκεκριμένη περιοχή, και φυσικά ανάπτυξη δεν εννοείται και δεν συντηρείται χωρίς τους φυσικούς και ανθρώπινους πόρους» είπε και πρόσθεσε:

«Στην περιοχή του Πειραιά συναντώνται ζητήματα φόρτισης και συγκρούσεων χρήσεων γης με ψηλή πυκνότητα και άναρχο παρελθόν, χωρίς σχεδιασμό, με έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα, έντονη οικονομική δραστηριότητα, αλλά ταυτόχρονα με παροπλισμένα πλοία και παλαιά απόβλητα, τα οποία έχουν αποτεθεί στην ευρύτερη περιοχή, αλλά και με έντονα προβλήματα ηχορύπανσης, ατμοσφαιρικής ρύπανσης και διαχείρισης αποβλήτων τα οποία πρέπει να επιλυθούν».

Συνεχίζοντας ο κ. Φάμελλος πρόσθεσε τον παράγοντα της κλιματικής αλλαγής. «Χρειαζόμαστε αφενός την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή, ώστε να θωρακιστούμε από τις επιπτώσεις της, αλλά και αλλαγή του ίδιου του παραγωγικού και καταναλωτικού μοντέλου για να μετριάσουμε το φαινόμενο» σημείωσε.

Υπενθύμισε δε, το Σχέδιο Προσαρμογής στην Κλιματική Αλλαγή που υλοποιεί και η Περιφέρεια Αττικής, με βάση τον σχετικό νόμο που θέσπισε η κυβέρνηση. «Κάθε σχεδιασμός οφείλει να είναι ολιστικός και να λαμβάνει υπόψη το περιβάλλον, εάν θέλουμε να έχουμε αποτελέσματα σε όλους τους τομείς. Στην κατεύθυνση αυτή, η Ελλάδα έχει ήδη διατυπώσει το αναπτυξιακό σχέδιο της επόμενης μέρας, στο οποίο η κλιματική αλλαγή και η βιώσιμη ανάπτυξη είναι βασικά στοιχεία» ανέφερε.

Για το ζήτημα της διαχείρισης αποβλήτων με βάση τη διαλογή στην πηγή, είπε πως πρέπει να εφαρμοστεί και μέσα στη ζώνη λιμένα, μιας και είναι υποχρεωτική για τα πλοία, αλλά και σε όλους τους δήμους και τα δημόσια και εμπορικά κτίρια. Για δε την Ψυτάλλεια είπε πως θα παραμείνει στην υπάρχουσα δυναμικότητα και ότι η Ανατολική Αττική βρίσκει με βάση τον σχεδιασμό τις δικές της λύσεις και για τα υγρά και για τα στερεά απόβλητα που παράγει.

Ως προς την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στον Πειραιά, προέβλεψε ότι η επέκταση του μετρό και των μέσων σταθερής τροχιάς, καθώς και η ηλεκτροκίνηση σε ΜΜΜ και ταξί που επιδιώκει η κυβέρνηση, θα επιδράσουν θετικά στο πρόβλημα.

«Επιπλέον, η αλλαγή καυσίμων στα πλοία, το 2020, με χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου θα είναι επίσης μια μεγάλη τομή, καθώς και η ηλεκτρική σύνδεση και ηλεκτροδότηση των πλοίων, όταν είναι σε στάση» τόνισε.
Τέλος, έκανε ειδική αναφορά στο περιστατικό του «Αγία Ζώνη ΙΙ» «ως χαρακτηριστικό παράδειγμα επιτυχούς αντίδρασης και αντιμετώπισης του κρατικού μηχανισμού».

«Στο περιστατικό αυτό καταφέραμε για πρώτη φορά στη χώρα να γίνει ανέλκυση ναυαγίου από περιβαλλοντικό ατύχημα μέσα σε δυόμισι μήνες, να υλοποιηθεί ένα εντατικό πρόγραμμα καθαρισμού και αναγνώρισης όλου του θαλάσσιου και παράκτιου υπόβαθρου από τους επιστημονικούς φορείς της χώρας, συλλογή χωρίς χημικά όλων των ρύπων και επεξεργασία των ρύπων στην ελληνική περιβαλλοντική βιομηχανία.

Σε όλη αυτή τη διαδικασία παρακολουθήσαμε πλήρως όλες τις ποσότητες, ώστε σήμερα να έχουμε τη δυνατότητα να συζητάμε για ένα οικοσύστημα το οποίο μπορεί να είναι σε καλύτερη κατάσταση από αυτό που υπήρχε πριν από το ατύχημα, και μάλιστα στη βάση της αρχής "ο ρυπαίνων πληρώνει", χωρίς επιβάρυνση του πολίτη» είπε.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Σωκράτης Φάμελλος Πειραιάς
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ