fbpx «Η σημασία να είναι κανείς ειλικρινής» του Οσκαρ Ουάιλντ -Μάθημα ζωής, από σκηνής [εικόνες] | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΚΜΗΝΗ

«Η σημασία να είναι κανείς ειλικρινής» του Οσκαρ Ουάιλντ -Μάθημα ζωής, από σκηνής [εικόνες]

«Η σημασία να είναι κανείς ειλικρινής» κάθε Σάββατο στις 19:00
02|11|2018 | 13:30
«Η σημασία να είναι κανείς ειλικρινής» κάθε Σάββατο στις 19:00

Η κλασική κωμωδία του Όσκαρ Ουάιλντ «Η σημασία να είναι κανείς ειλικρινής», μετά την περσινή της επιτυχία, επανέρχεται στο θέατρο Αλκμήνη κάθε Σάββατο στις 19:00. Την παράσταση παρουσιάζει η ομάδα «New Lab Theatre Company» και τη σκηνοθεσία υπογράφει η Όλγα Τζώρτζ.

Πρόκειται, ουσιαστικά για το τελευταίο θεατρικό έργο του σπουδαίου Ιρλανδού συγγραφέα ένα χαρακτηριστικό δείγμα αγγλικής κωμωδίας ηθών, που γνώρισε από το πρώτο της ανέβασμα μεγάλη επιτυχία.

Με πικάντικη κωμωδία και ιδιοφυείς διαλόγους, ο Όσκαρ Γουάιλντ βάζει στο στόχαστρο τις συμπεριφορές των χαρακτήρων, στηλιτεύει την υποκρισία και τον στρουθοκαμηλισμό της φιλοχρήματης βικτωριανής κοινωνίας, επιτυγχάνοντας μια μοναδικά καταιγιστική πλοκή σε μια κωμωδία καταστάσεων.

Ο κος Ουόρδινγκ εφευρίσκει έναν αδελφό, τον Έρνεστ, τον οποίο χρησιμοποιεί ως δικαιολογία για να αφήνει τη βαρετή ζωή του πίσω στην εξοχή

«Το έργο ‘Η Σημασία να Είναι Κανείς Ειλικρινής’ του Όσκαρ Ουάιλντ είναι ίσως η καλύτερη αποτύπωση της κοινωνικής επιρροής πάνω στην συμπεριφορά και τη ζωή των ανθρώπων» αναφέρει μιλώντας στο iefimerida η σκηνοθέτις της παράστασης Ολγα Τζώρτζ.

«Φυσικά, η εποχή του είναι κομβική όσον αφορά τις πολιτικοοικονομικές δυνάμεις, που διαμορφώνουν την μελλοντική ταυτότητα της Ευρώπης κατά πρώτον, και των υπερδυνάμεων δευτερευόντως.
Κατά τον ιστορικό Έρικ Χόμπσμπαουμ, η εποχή του έργου είναι μια εποχή που βιώνεται μια πρωτόγνωρη ειρήνη που δημιουργεί φυσικά πτωτόγνωρους πολέμους. Πέρα από τον φυσικό πόλεμο, στις κοινωνίες υπάρχουν οι εσωτερικοί και κατ' επέκταση και οι εξωτερικοί».

«Οι Χαρακτήρες του έργου κάνουν όλοι τους την δική τους επανάσταση απέναντι στο σύστημα τους και διαλέγουν να καθορίσουν την ζωή τους προς μια καλύτερη κατεύθυνση. Υπάρχουν στα λόγια τους, οι επιθυμίες της ελεύθερης βούλησης και της απόλαυσης της ζωής σε φυσικό επίπεδο. Όλοι τους, παίρνουν τα προσωπικά τους ρίσκα και προχωρούν προς τον στόχο την προσωπικής τους ευτυχίας».

«Το ύφος και η πρέπουσα συμπεριφορά τυγχάνουν των σχολίων του συγγραφέα και συνεπώς δημιουργείται ένα χιούμορ που οδηγεί έξυπνα και τρυφερά στην κωμωδία των γεγονότων. Φάσκουν και αντιφάσκουν στην προσπάθειά τους να σωθούν από το παλιό και να ευτυχίσουν μέσα στο καινούριο. Είναι μια ιστορία συγχρονισμού με το περιβάλλον και την δήθεν πολιτισμένο γίγνεσθαι της εποχής τους».

«Στην παράσταση αυξάνεται ο ρυθμός για να σωθεί το κοινό και η διανομή του έργου από την εκφορά του λόγου της εποχής. Πολλά τα λόγια των Χαρακτήρων που στην ουσία δεν αποτυπώνουν τίποτε άλλο παρά υπεκφυγή, συντονίζουν τους ηθοποιούς για την δημιουργία των Ρόλων και της σημασίας των σχέσεων τους».

Παίζουν με σειρά εμφάνισης: Φοίβος Παπακώστας, Γιάννης Δαμάλας,Γιώργος Στυλ, Ιωάννα-Μαρία Μπατή, Εύα Ζουμπουνέλλη,Βίκυ Μιχαλοπούλου, Ελεάννα Χρυσανθοπούλου και Θάνος Κρομμύδας

«Η σκηνοθεσία είναι απλή και διακριτική για να είναι η παράσταση δημιουργία των ηθοποιών και να αναπνέουν έτσι την κάθε στιγμή της. Η μεθοδολογία ως προς αυτή την κατεύθυνση είναι να εργαζόμαστε με τις σχέσεις των ανθρώπων και όχι με τα συναισθήματα. Αυτό εξασφαλίζει την ασφάλεια και τη αμεσότητα στους ηθοποιούς».

«Η μουσική της παράστασης είναι πολύ σημαντική. Η Κατερίνα Δεληγιαννίδου είναι μια μουσικός που μπορεί και ακολουθεί τις δράσεις των ρόλων και να προβάλει μέσα από τους ήχου της επιλογής της εύστοχα τα δικά της σχόλια για τα λεγόμενα. Είναι η καρδιά της παράστασης. Τα φώτα έχουν σημαντική θέση μέσα στο πεδίο της σκηνής. Η Κατερίνα Μαραγκουδάκη μεταμορφώνει εύκολα τις στιγμές των δράσεων. Βάζει απλές αποχρώσεις που δημιουργούν ατμόσφαιρα χωρίς περιττές φωτιστικές προσθέσεις».

Ο Όσκαρ Γουάιλντ βάζει στο στόχαστρο τις συμπεριφορές των χαρακτήρων, στηλιτεύει την υποκρισία και τον στρουθοκαμηλισμό της φιλοχρήματης βικτωριανής κοινωνίας

«Η σημασία να είναι κανείς ειλικρινής»

Δύο νέοι κύριοι ξεγελούν την αλήθεια για να βάλουν λίγο ενθουσιασμό στη μονότονη ζωή τους. Ο κος Ουόρδινγκ εφευρίσκει έναν αδελφό, τον Έρνεστ, τον οποίο χρησιμοποιεί ως δικαιολογία για να αφήνει τη βαρετή ζωή του πίσω στην εξοχή και να επισκέπτεται την εξαιρετική Γκουέντολιν στο γοητευτικό Λονδίνο. Ο κος Μονκρίηφ αποφασίζει να πάρει το όνομα του φανταστικού αδελφού Έρνεστ και επισκέπτεται το σπίτι του κύριου Ουόρδινγκ στην εξοχή. Τα πρόσωπα συναντιούνται και εμπλέκονται σε μια σειρά από διασκεδαστικά γεγονότα, αντιμετωπίζοντας έτσι την κρυφή τους επιθυμία να είναι ο σοβαρός και ειλικρινής εαυτός τους.

Σκηνοθεσία: Όλγα Τζωρτζ
Σκηνικά: Όλγα Τζωρτζ
Κοστούμια: Βικτωρία Γιαννάκη, Έβελυν Κάκκου
Σχεδιασμός Φωτισμών: Κατερίνα Μαραγκουδάκη

Φωτογραφίες: Νεκταρία Δασκαλάκη
Παίζουν με σειρά εμφάνισης: Φοίβος Παπακώστας, Γιάννης Δαμάλας,Γιώργος Στυλ, Ιωάννα-Μαρία Μπατή, Εύα Ζουμπουνέλλη,Βίκυ Μιχαλοπούλου, Ελεάννα Χρυσανθοπούλου και Θάνος Κρομμύδας
Στο πιάνο: η Κατερίνα Δεληγιαννίδου

Κάθε Σάββατομέχρι και 12/1 στις 19:00
Διάρκεια παράστασης: 2 ώρες με διάλειμμα

Θέατρο Αλκμήνη, Αλκμήνης 12, Πετράλωνα, Τηλ.: 2103428650

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΣΧΟΛΙΑ