fbpx «Με τι μοιάζει αυτός ο βράχος»: Η Οξφόρδη αποκαλύπτει τι ρωτάνε στις εξετάσεις εισαγωγής | ΖΩΗ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΖΩΗ
ΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΥ

«Με τι μοιάζει αυτός ο βράχος»: Η Οξφόρδη αποκαλύπτει τι ρωτάνε στις εξετάσεις εισαγωγής

Το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Φωτογραφία: Instagram
28|10|2018 | 15:15
Το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Φωτογραφία: Instagram

Πώς μπορεί να μπει κανείς στο πανεπιστήμιο της Οξφόρδης; Οι περισσότεροι μπορεί να νομίζουν πως το κλειδί είναι να απαντάς σωστά στο συντομότερο χρονικό διάστημα.

Η υπηρεσία εισαγωγής του πανεπιστημίου συμβουλεύει πλέον τους υποψήφιους φοιτητές που ονειρεύονται μια θέση στο ξακουστό πανεπιστήμιο, πως το να παίρνεις λίγο παραπάνω χρόνο για να απαντήσεις στις ερωτήσεις της συνέντευξης και το να κάνεις προφανείς ισχυρισμούς, είναι πολύ πιθανότερο πως θα σε οδηγήσουν στην επιτυχία.

Το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης έχει επίσης δημοσιεύσει μια σειρά δειγμάτων ερωτήσεων συνέντευξης για να βοηθήσει τους υποψήφιους να προετοιμαστούν για τη διαβόητη και δύσκολη διαδικασία της συνέντευξης.

Οι υποψήφιοι που επιθυμούν να παρακολουθήσουν μαθήματα επιστημών θα μπορούσαν να τους ζητηθεί να δουν μια εικόνα ενός πετρώματος και να τους ζητήσουν να εξηγήσουν με τι μοιάζει.

Όσοι επιθυμούν να σπουδάσουν μουσική θα μπορούσαν να ερωτηθούν για τους διαφορετικούς τρόπους που ακούν την αγαπημένη τους μουσική ενώ οι πιθανοί φοιτητές ιστορίας θα μπορούσαν να ερωτηθούν για το τι οι ιστορικοί δεν γνωρίζουν για το παρελθόν.

Η διευθύντρια εισαγωγής της Οξφόρδης, Σαμίνα Χαν, συμβουλεύει τους υποψηφίους να μην φοβούνται να δίνουν την πιο προφανή απάντηση.

«Η ταχεία επίλυση του προβλήματος είναι λιγότερο σημαντική από το να δείξει κανείς πως χρησιμοποιεί τις πληροφορίες και την ανάλυση για να φτάσει εκεί. Θέλουμε να τονίσουμε πως κάθε ερώτηση των εκπαιδευτών μας έχει σκοπό και πως ο σκοπός αυτός είναι να εκτιμηθεί ο τρόπος με τον οποίο οι μαθητές σκέφτονται το θέμα τους και πώς ανταποκρίνονται σε νέες πληροφορίες ή άγνωστες ιδέες» αναφέρει.

Και συνεχίζει: «Δεν έχει σημασία τι είδους εκπαιδευτικό υπόβαθρο ή ευκαιρίες είχατε, η συνέντευξη πρέπει να είναι μια ευκαιρία για να παρουσιάσετε τα ενδιαφέρονται και την ικανότητά σας στο θέμα που επιλέξατε. Οι περισσότεροι διδάσκοντες θα παράσχουν στους υποψηφίους υλικό για την άμεση συζήτηση – για παράδειγμα ένα γραπτό, μια εικόνα ή ένα δείγμα πειράματος, των οποίων τα αποτελέσματα καλούνται να σκεφτούν».

Ο Ρότζερ Μπένσον του St Edmund Hall δήλωσε ότι οι υποψήφιοι από τους οποίους ζητείται να περιγράψουν με τι μοιάζει ένας βράχος, ελέγχονται για να δουν αν μπορούν να κάνουν ακριβείς παρατηρήσεις.

«Όταν περιγράφει κανείς τον βράχο, θέλουμε οι υποψήφιοι να οργανώσουν τις παρατηρήσεις τους, ώστε να έχουν μια κάποια δομή» είπε.

«Για παράδειγμα, ο βράχος αποτελείται από κρυστάλλους, μερικοί εκ των οποίων έχουν καλά καθορισμένα σχήματα. Οι κρύσταλλοι ποικίλλουν σε χρώμα και μέγεθος και πιθανώς αντιπροσωπεύουν διαφορετικές χημικές συνθέσεις (διαφορετικά μέταλλα)».

Η Λόρα Τούνμπριτζ από το κολλέγιο St Catherine’s , εξηγεί γιατί ένας υποψήφιος φοιτητής μουσικής μπορεί να ερωτηθεί να εξηγήσει τους διαφορετικούς τρόπους που ακούει μουσική.

«Το ερώτημα επιτρέπει στους φοιτητές να χρησιμοποιούν τις δικές τους μουσικές εμπειρίες ως αφετηρία για μια ευρύτερη και πιο αφηρημένη συζήτηση σχετικά με τους διαφορετικούς τρόπους που οι άνθρωποι ακούν μουσική, τη σχέση μουσικής και τεχνολογίας και το πώς η μουσική μπορεί να μας καθορίσει κοινωνικά».

«Στην Δυτική Ευρώπη έχουμε μια τάση να σιωπούμε σε αίθουσες συναυλιών: γιατί μπορεί να συμβαίνει αυτό και ποιο είναι το αποτέλεσμα; Μήπως ενθαρρύνει ένα συγκεκριμένο είδος προσοχής και σεβασμού; Μπορεί να απομακρύνει κάποιους ανθρώπους;»

Να σημειωθεί πως οι ερωτήσεις αυτές δόθηκαν την επομένη της λήξης της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για την εγγραφή στο πανεπιστήμιο του επόμενου έτους.

ΣΧΟΛΙΑ