fbpx Γαλλία: Ετοιμη να βάλει διόδια στην είσοδο των μεγάλων πόλεων -Πού αλλού ισχύει | ΚΟΣΜΟΣ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΚΟΣΜΟΣ
ΜΕΤΡΟ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΜΟΛΥΝΣΗΣ

Γαλλία: Ετοιμη να βάλει διόδια στην είσοδο των μεγάλων πόλεων -Πού αλλού ισχύει

Γαλλία: Ετοιμη να βάλει διόδια στην είσοδο των μεγάλων πόλεων -Πού αλλού ισχύει
24|10|2018 | 10:31

Η γαλλίδα υπουργός Μεταφορών Élisabeth Borne ετοιμάζει νομοσχέδιο για την καταπολέμηση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης των μεγάλων πόλεων και ένα από τα μέτρα είναι τα διόδια στους οδηγούς που θέλουν να μπουν σε αυτές, σε ώρες αιχμής.

Το προσχέδιο του νομοσχεδίου προβλέπει την δυνατότητα οι πόλεις άνω των 100 000 κατοίκων να αποκτήσουν αστικά διόδια. Με τον τρόπο αυτό θα μειωθεί η κίνηση των αυτοκινήτων, ενώ κάθε πόλη θα μπορεί να ορίσει την περίμετρο στην οποία θα τοποθετηθούν τα διόδια και θα εισπράττει τα χρήματα.

Οι πόλεις θα ορίζουν επίσης ποιές ώρες θα εφαρμόζεται το μέτρο και θα καθορίζουν την τιμή του διοδίου. Το πλαφόν ορίζεται στα 2,5 ευρώ και θα μπορεί να φτάνει τα 5 ευρώ σε πόλεις άνω των 500.000 κατοίκων. Αυτή η τιμή αφορά κυρίως πόλεις όπως το Παρίσι, η Μασσαλία και η Λυόν.

Ας σημειωθεί ότι διόδια υπάρχουν στο Λονδίνο από το 2005 και κοστίζουν 8 ευρώ. Τα πληρώνει κάθε αυτοκίνητο που μπαίνει ή βγαίνει ή κυκλοφορεί στο εσωτερικό της πόλης από τις 7 το πρωί ως τις 6 το απόγευμα, από την Δευτέρα ως την Παρασκευή. Η πληρωμή μπορεί να γίνει και τηλεφωνικά, ή με SMS ή με ειδικό χειριστήριο. Απαλλάσσονται από διόδια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Κι άλλες πόλεις ανά τον κόσμο χρησιμοποιούν τα αστικά διόδια, όπως, μεταξύ άλλων, το Οσλο, το Μιλάνο και η Σινγκαπούρη, η οποία το εφάρμοσε από το 1975 και το εκσυγχρόνισε το 1998.
Στη Γαλλία το προσχέδιο νόμου για τα αστικά διόδια αναφέρει ότι πιθανόν τα αυτοκίνητα των κατοίκων που ζουν στις ζώνες του κέντρου θα μπορούσαν να απαλλαγούν ή να έχουν μειωμένες τιμές.
Στόχος όλων αυτών των μέτρων είναι να απομακρύνουν τα αυτοκίνητα από το κέντρο των πόλεων.

Πώς αντιδρούν οι δήμαρχοι
Πολλές μεγάλες πόλεις αντέδρασαν θετικά, άλλες ιδιαίτερα αρνητικά. Η δήμαρχος του Παρισιού δεν αποκλείει την εγκατάσταση διοδίων, με τον όρο να δοθούν κίνητρα για την χρήση μέσων μεταφοράς. Ο δήμαρχος της Τουλούζης εναντιώθηκε σφοδρά στο μέτρο: «Το να ζητάς από τους κατοίκους των προαστίων της Τουλούζης να πληρώνουν για να μπουν στο κέντρο είναι ρατσιστικό», δήλωσε.

Μασσαλία, Νάντη και πόλη της Ρεν αρνήθηκαν επίσης να δεχτούν το μέτρο. Ο δήμαρχος της πόλης του Στρασβούργου Roland Ries πιστεύει ότι «οι κάτοικοι δεν είναι έτοιμοι για κάτι τέτοιο» και πρόσθεσε ότι τίποτα δεν πρόκειται να δεχτεί πριν τις δημοτικές εκλογές.
Ο δήμαρχος της πόλης Μπορντό και πρώην πρωθυπουργός Αλέν Ζιπέ είναι διστακτικός γιατί θα φαίνεται «σαν να υψώνει τείχη η πόλη», όπως είπε. Δεν το αποκλείει, ωστόσο, για τα βαρέα οχήματα.
Ο δήμαρχος της Νίκαιας δεν θέλει, επίσης, το μέτρο των διοδίων και δήλωσε πως σκοπεύει να αυξήσει τον αριθμό των αστικών συγκοινωνιών και να αναπτύξει πίστες για ποδηλάτες.
Ωστόσο, τα αστικά διόδια θα τοποθετηθούν πιλοτικά στην πόλη Λιλ πριν το τέλος του 2018. Στόχος της πόλης είναι να μειωθεί ο αριθμός των οχημάτων κατά 500-600 οχήματα την ώρα στις ώρες αιχμής, στο κέντρο της πόλης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΣΧΟΛΙΑ