Bloomberg: Ο Πειραιάς τείνει να γίνει το νούμερο ένα λιμάνι της Μεσογείου και της Ευρώπης - iefimerida.gr

Bloomberg: Ο Πειραιάς τείνει να γίνει το νούμερο ένα λιμάνι της Μεσογείου και της Ευρώπης

Το λιμάνι του Περαιά από ψηλά/Φωτογραφία: Eurokinissi
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Το λιμάνι του Πειραιά τείναι να γίνει το νούμερο ένα λιμάνι της Μεσογείου και της Ευρώπης, κατέχοντας κυρίαρχο ρόλο στην κινεζική πρωτοβουλία «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος», μεταδίδει το Bloomberg.

Προσθέτει ότι η COSCO αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους φορείς εκμετάλλευσης λιμένων και έχει τεθεί επικεφαλής της κινεζικής αυτής πρωτοβουλίας.

Ο Πειραιάς, «το κεφάλι του δράκου» για την Κίνα

Οπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, το Bloomberg επισημαίνει ότι η Κίνα θεωρεί ότι ο Πειραιάς αποτελεί το «κεφάλι του δράκου», έναν στρατηγικής σημασίας διαμετακομιστικό κόμβο. Η COSCO, που ανήκει στο κινεζικό κράτος, ανέλαβε τη διαχείριση της Προβλήτας ΙΙ το 2009 με 35ετή παραχώρηση και επένδυσε εκατομμύρια ευρώ για αναβάθμιση των υποδομών και κατασκευή μιας τρίτης προβλήτας.

Στην κατάλληλη θέση, την κατάλληλη στιγμή

Το 2016, το ελληνικό κράτος στο πλαίσιο αντιμετώπισης της οικονομικής της κρίσης πούλησε μεγάλο πακέτο μετοχών του ΟΛΠ στη κινεζική εταιρεία, η οποία με εκατομμύρια επενδύσεων εδραίωσε τη θέση του Πειραιά στη νέα τάξη πραγμάτων που προωθεί το Πεκίνο. Η επένδυση αυτή έχει αποδειχθεί μεγάλη επιτυχία και φαίνεται ότι η εταιρεία βρέθηκε στην κατάλληλη θέση την κατάλληλη στιγμή.

Το λιμάνι του Πειραιά κατέστη το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου και το έβδομο στην Ευρώπη σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία για το περασμένο έτος. Σημείωσε δε, ανάπτυξη 200% σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία.

Οι ανησυχίες της Ευρώπης

Εντούτοις, οι κινήσεις αυτές του Πεκίνου σε συνδυασμό με την εξάπλωση των κινεζικών επιχειρήσεων σε όλη την Ευρώπη προκαλούν ανησυχία σχετικά με την «ήπιας δύναμης» προσέγγιση που ακολουθεί αλλά και τις γεωπολιτικές της φιλοδοξίες.

«Αυτό που μας ενδιαφέρει να διασφαλίσουμε σχετικά με τις κινεζικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον ευρωπαϊκό χώρο αλλά και τα επενδυτικά σχέδια που χρηματοδοτούνται από την Κίνα είναι η οικονομική βιωσιμότητά τους. Επιπλέον, οι πλειοδοτήσεις να είναι ανταγωνιστικές και ανοιχτές σε όλους.

Κατάϊνεν: Να είναι λογικές και διασφαλισμένες

Θέλουμε να συμμετέχουμε σε αυτή την πρωτοβουλία, αλλά οι σημαντικές επενδύσεις πρέπει να είναι λογικές και διασφαλισμένες», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Γίρκι Κατάινεν.

Υπάρχουν, ωστόσο, ανησυχίες που ξεπερνούν τα όρια της απλής εφαρμογής των κανόνων για τις κινεζικές επενδύσεις. Αναλυτές επισημαίνουν ότι γίνονται προσπάθειες εκ μέρους της Κίνας να ενισχύσει τη στρατηγική της επιρροή σε διάφορες χώρες μέσω των θετικών επενδύσεων σε αυτές και από τα οφέλη που αποκομίζουν ιδίως στον τομέα των υποδομών αλλά και την παροχή τεχνικής βοήθειας.

Η επιρροή του Πεκίνου

Στη συνέχεια, το Πεκίνο χρησιμοποιεί αυτήν την επιρροή προς όφελος της. Για παράδειγμα, τόσο η Ελλάδα όσο και η Ουγγαρία, που έχουν ωφεληθεί ιδιαιτέρως από τις κινεζικές επενδύσεις μπλόκαραν την έκδοση ανακοίνωσης από την Ε.Ε. που θα καταδίκαζε τις κινεζικές πρακτικές στη θάλασσα της Νότιας Κίνα.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Κίνα Cosco Πειραιάς Μεσόγειος
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ