fbpx Χατζηδάκης: «Φουσκώνουν τεχνητά την απορρόφηση του ΕΣΠΑ» | ΕΛΛΑΔΑ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΕΛΛΑΔΑ
«ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΙΑΦΕΡΟΥΝ»

Χατζηδάκης: «Φουσκώνουν τεχνητά την απορρόφηση του ΕΣΠΑ»

Κωστη Χατζηδάκης
26|03|2012 | 20:29
Κωστη Χατζηδάκης

Για απόσταση μεταξύ πραγματικών και επισήμων στοιχείων απορρόφησης του ΕΣΠΑ, έκανε λόγο ο τομεάρχης Ανάπτυξης της Νέας Δημοκρατίας, Κωστής Χατζηδάκης.

«Παρά το γεγονός ότι τα ποσοστά απορρόφησής του εμφανίζονται τεχνητά αυξημένα, η πραγματικότητα είναι διαφορετική» σημειώνει ο ίδιος, αποδίδοντας την κατά την άποψή του «τεχνητή αύξηση της απορρόφησης» σε δύο ειδών παρεμβάσεις:

-«Στην αύξηση του ποσοστού συγχρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε 85% αναδρομικά από το 2007 και σε 95% από τον Δεκέμβριο του 2011 για τις χώρες που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα δημοσιονομικά προβλήματα».

-«Στο "παρκάρισμα' πόρων σε Ταμεία Χαρτοφυλακίου, όπως το Ταμείο Επιχειρηματικότητας, το "Εξοικονομώ κατ' Οίκον", το JEREMIE και το ΕΝΑΛΙΟ, που αύξησε τεχνητά την απορρόφηση του ΕΣΠΑ, χωρίς τα σχετικά κονδύλια να διοχετευθούν στην αγορά». Συγκεκριμένα καταγγέλλει ότι τα κονδύλια αυτά καταγράφονται αμέσως ως απορροφηθέντα, αλλά μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό έχει διοχετευθεί στην πραγματική οικονομία. Ο ίδιος αναφέρει ενδεικτικά ότι «τα Ταμεία Επιχειρηματικότητας, "Εξοικονομώ κατ' Οίκον", JEREMIE και ΕΝΑΛΙΟ, έχουν απορροφήσει λογιστικά 1.141 εκ. ευρώ. Από αυτά, μέχρι σήμερα, μόνο μερικές δεκάδες έχουν διοχετευθεί στην αγορά».

Παραχωρήσεις Αυτοκινητοδρόμων

Για τα προβλήματα που παρατηρούνται με τα έργα των αυτοκινητοδρόμων η πλευρά Χατζηδάκη αναφέρει τα εξής: «Από τα πέντε μεγάλα έργα του ΕΣΠΑ, τις παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων, που αντιστοιχούν σε δαπάνη 3,2 δισ. ευρώ, τα τέσσερα (4) έχουν διακοπεί (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ιονία Οδός, Ολυμπία οδός, Αυτοκινητόδρομος κεντρικής Ελλάδας). Οι επιπτώσεις από την διακοπή των εργασιών στα έργα αυτά είναι τεράστιες. Σύμφωνα με την Έκθεση της Task Force (σελ. 8) "η ολοκλήρωση των έργων αυτών θα σήμαινε σύμφωνα με εκτιμήσεις 30.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις απασχόλησης και θα συνέβαλλε στην τόνωση των επενδύσεων και της απασχόλησης που είναι τόσο απαραίτητη"»

Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο

Για την αξιοποίηση, τέλος, των πόρων του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου ο κ. Χατζηδάκης δηλώνει ότι «παρά την αύξηση του ποσοστού συγχρηματοδότησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ελλάδα συνεχίζει να είναι ουραγός και να βρίσκεται στην 22η θέση μεταξύ των κρατών- μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

ΣΧΟΛΙΑ