«Ο Ιούνιος ήταν πολύ κακός μήνας, αναγκαστικά προσφορές πριν τις εκπτώσεις» -O πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου εξηγεί στο iefimerida

Επίσημα οι εκπτώσεις ξεκινούν τη Δευτέρα 9 Ιουλίου. Την Κυριακή 15 Ιουλίου τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά, όπως προβλέπει ο νόμος για την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων.

Ωστόσο, ήδη εδώ και ημέρες έχουν ξεκινήσει οι προσφορές.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης, μιλά στο iefimerida για τις προσφορές που έχουν ήδη ξεκινήσει στα εμπορικά καταστήματα.

Υπάρχουν δύο σημαντικές παράμετροι που έχουν αναγκάσει την αγορά και τον επιχειρηματικό κόσμο να προχωρήσει σε άτυπες προσφορές ή βελτιωμένες τιμές.

«Ο Ιούνιος ήταν πολύ κακός μήνας για την αγορά, τα στοιχεία δείχνουν ότι οι πωλήσεις ήταν απογοητευτικές. Αυτό υποχρεώνει τις επιχειρήσεις που έχουν δει τα αποθέματά τους να αυξάνονται να προχωρήσουν σε προσφορές. Είναι αυτονόητο ότι οι πωλήσεις κινούνται σε χαμηλά νούμερα εξαιτίας του στάσιμου διαθέσιμου εισοδήματος προς κατανάλωση. Ο Ιούλιος είναι ο πρώτος μήνας των φόρων, που συνήθως δείχνει ότι το εισόδημα μειώνεται περαιτέρω», λέει ο κ. Καφούνης και εξηγεί τον δεύτερο λόγο για τον οποίο οι έμποροι προχωρούν σε προσφορές:

«Ξεκίνησαν οι προσφορές σε κάποια είδη, καθώς έχουμε εκπαιδεύσει το καταναλωτικό κοινό, δυστυχώς με ευθύνη όλων μας, σε μια συνεχόμενη αναμονή προσφορών».

Ο εμπορικός κόσμος ποντάρει στις εκπτώσεις

«Ελπίζουμε ότι η εκπτωτική περίοδος τουλάχιστον θα κυμανθεί λίγο πάνω από τα περσινά επίπεδα. Τα νούμερα που επιζητούμε για την εκπτωτική καλοκαιρινή περίοδο είναι της τάξεως των 7 δισ. Ελπίζουμε στο τέλος αυτής της περιόδου να έχουμε επιτύχει αυτόν τον στόχο, ο οποίος είναι ελαφρά αυξημένος από πέρυσι, ώστε να πούμε ότι τουλάχιστον υπάρχει φως στο τούνελ», τονίζει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών.

Και προσθέτει: «Δεν υπάρχει θερμή ανταπόκριση από το καταναλωτικό κοινό. Στο τέλος της ημέρας τα χρήματα που έχει ο καθένας στο πορτοφόλι του έχουν σημασία, όσο αυτά είναι σταθερά παγωμένα θα γίνονται προσπάθειες από την εμπορική κοινότητα, αλλά το καταναλωτικό κοινό διστακτικά θα επιλέγει με βάση τις δυνατότητες που έχει. Ειδικά στην καλοκαιρινή περίοδο των εκπτώσεων, οι καταναλωτές δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον την πρώτη και τη δεύτερη εβδομάδα. Μην ξεχνάμε ότι μετά ξεκινούν οι καλοκαιρινές διακοπές, μπαίνει ο Αύγουστος, με αποτέλεσμα πολλοί να φεύγουν από τις πόλεις και να μετακινούνται στις παραλίες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κατανάλωση».

Η ελληνική αγορά από τις πιο ανταγωνιστικές στην Ευρώπη

«Η ελληνική αγορά έχει σταθεροποιηθεί πια από άποψη τιμών σε τρομακτικά χαμηλά επίπεδα, είναι από τις πιο ανταγωνιστικές αγορές στην Ευρώπη και πλέον το καταναλωτικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι αυτά που βρίσκει στις εμπορικές επιχειρήσεις έχουν πραγματικά σωστή αξία. Και είναι πολύ σημαντικό το καταναλωτικό κοινό να προσφεύγει μόνο στα σοβαρά υπάρχοντα καταστήματα και να μην πέφτει στην παγίδα του παρεμπορίου, των πλανόδιων πωλητών ή των προϊόντων αμφίβολης ποιότητας και προέλευσης, τα οποία μπορεί όχι μόνο να είναι δυσλειτουργικά, αλλά να έχουν και άλλους κινδύνους κατά τη χρήση τους», εξηγεί ο κ. Καφούνης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ