ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟ ΚΟΙΝΟ

Στάσεις εργασίας την Πέμπτη σε τρένα και προαστιακό -24ωρη απεργία την Παρασκευή

Φωτογραφία αρχείου: Intimenews
Φωτογραφία αρχείου: Intimenews

Αντιπαράθεση έχει ξεσπάσει ανάμεσα στην Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ.

Λίγο μετά τις 21:30 ήρθε νεότερη ενημέρωση από την ΕΕΣΣΤΥ, σύμφωνα με την οποία «αύριο θα πραγματοποιηθούν κανονικά όλα τα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ».

Ωστόσο νωρίτερα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. είχε ενημερώσει το επιβατικό κοινό ότι αύριο Τετάρτη, 6 Ιουνίου, «υποχρεούται σε κατάργηση των πρωινών και απογευματινών δρομολογίων μεταξύ Αεροδρομίου και Κορωπίου, τα οποία δημιουργήθηκαν κυρίως για την εξυπηρέτηση των μετακινούμενων εργαζομένων της περιοχής, λόγω αδυναμίας της ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε. (εταιρίας συντήρησης) να παρέχει τροχαίο υλικό».

Στάσεις την Πέμπτη και 24ωρη την Παρασκευή

Ωστόσο, σε στάσεις εργασίας θα προχωρήσει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, την Πέμπτη 7 Ιουνίου και σε 24ωρη απεργία την Παρασκευή 8 Ιουνίου αντιδρώντας στην πώληση της ΕΕΣΣΤΥ.

Ειδικότερα, την Πέμπτη θα γίνουν τρεις τρίωρες στάσεις εργασίας:

α) 05.00 - 08.00

β) 13.00 - 16.00

γ) 21.00 - 24.00,

ενώ την Παρασκευή, λόγω της 24ωρης απεργίας τρένα και προαστιακός σιδηρόδρομος θα μείνουν ακινητοποιημένα. Επίσης δεν θα εκτελούνται δρομολόγια του μετρό στο τμήμα Δουκίσσης Πλακεντίας Αεροδρόμιο και αντίστροφα.

Οι εργαζόμενοι αντιδρούν, όπως αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους, στο «ξεπούλημα του σιδηροδρόμου και την παράδοση όλων των αξιόλογων περιουσιακών στοιχείων της χώρας, με σκανδαλώδεις όρους, στα χέρια ξένων "επενδυτών"».

Δηλώνουν πως «Ως σιδηροδρομικοί θα συνεχίσουμε μέχρι τέλους να προβάλλουμε τις θέσεις μας για ένα σύγχρονο -ενιαίο- δημόσιο σιδηρόδρομο προς όφελος της κοινωνίας και της χώρας. Ζητάμε τώρα να σταματήσουν οι ιδιωτικοποιήσεις και το ξεπούλημα του σιδηροδρόμου».

Η αιτία της κόντρας

Αφορμή της αντιπαράθεσης, η διεκδίκηση ποσού των 10 εκατ. ευρώ, όπως ισχυρίζεται η ΕΕΣΣΤΥ ότι της οφείλει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για την παροχή υπηρεσιών συντήρησης του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού στην ιταλική εταιρεία, για τις επιβατικές και εμπορικές μεταφορές της.

Ωστόσο με ανακοίνωσή της, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ αμφισβητεί τα όσα υποστηρίζει η Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού και κάνει λόγο για εκβιαστικές πρακτικές δύο μόλις ημέρες πριν τη λήξη της προθεσμίας κατάθεσης προσφορών για την εξαγορά της.

Από την πλευρά της η ΕΕΣΣΤΥ καταγγέλλει την διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ότι «επέλεξε τον ολισθηρό δρόμο της μη εμπρόθεσμης εξόφλησης των οικονομικών της υποχρεώσεων, που σήμερα υπερβαίνουν τα 10 εκ. ευρώ, με αποτέλεσμα να οδηγηθεί η ΕΕΣΣΤΥ σε απόλυτη οικονομική ασφυξία. Ανάμεσα σε άλλα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επί μήνες δεν καταβάλλει κανένα ποσό για τις παρεχόμενες υπηρεσίες συμπληρωματικής συντήρησης.

Για το λόγο αυτό, η ΕΕΣΣΤΥ ανακοίνωσε ότι σταματά τη συντήρηση των τρένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Συγκεκριμένα, η διοίκηση της ΕΕΣΣΤΥ σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι «αδυνατεί πλέον να παρέχει τέτοιες υπηρεσίες, χωρίς να της καταβάλλεται το συμβατικά προβλεπόμενο τίμημα». Ως εκ τούτου, «υπηρεσίες τέτοιας φύσης θα παρέχονται μόνον εφόσον τις ζητά εγγράφως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και καταβάλλεται, όπως ορίζει η σύμβαση, το αντίστοιχο τίμημα».

Η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την πλευρά της, υποστηρίζει ότι για το ποσό το οποίο διεκδικεί η ΕΕΣΣΤΥ, «δεν υπάρχουν νόμιμα παραστατικά».

Δύο μόλις ημέρες πριν τη λήξη της υποβολής προθεσμίας για την κατάθεση της προσφοράς εξαγοράς της ΕΕΣΣΤΥ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή της, ότι η πρώτη προβαίνει σε εκβιαστικές πρακτικές, αποσύροντας τροχαίο υλικό. Μάλιστα, την καταγγέλλει για καταχρηστική συμπεριφορά, εκτιμώντας ότι θα διακοπεί η κυκλοφορία των τρένων, στην οποία, ήδη από σήμερα παρουσιάζονται σοβαρές δυσλειτουργίες - και προσφεύγει στην διαδικασία του άρθρου 27 της σύμβασης (συγκρότηση τεχνικής επιτροπής), προς επίλυση των τεχνικών διαφορών.

«Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. τηρεί απαρέγκλιτα μέχρι σήμερα τις δεσμεύσεις που απορρέουν από τη συμβατική της υποχρέωση με την ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε., ήτοι έχει εξοφλήσει όλες τις οικονομικές της υποχρεώσεις για τις εργασίες της βασικής συντήρησης του τροχαίου υλικού (μέχρι τις 31/05/2018)» αναφέρεται στην ανακοίνωση και προστίθεται: «Για τις εργασίες της συμπληρωματικής συντήρησης, η ισχύουσα σύμβαση προβλέπει ότι η ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε. καταθέτει κοστολογημένη τεχνική προσφορά για τις εργασίες αυτές, και μετά από έγκριση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. προχωρά στην υλοποίησή τους. Η εξόφληση των εργασιών αυτών (σύμφωνα πάντοτε με την ισχύουσα σύμβαση) γίνεται με την προσκόμιση των σχετικών παραστατικών. Παρά τις επανειλημμένες γραπτές οχλήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., η ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε. ουδέποτε παρουσίασε κοστολογημένες τεχνικές προσφορές, καθώς και τα νόμιμα παραστατικά για τις εργασίες της συμπληρωματικές συντήρησης. Επιπλέον, η ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε. προβαίνει σε εργασίες συντήρησης τις οποίες αυθαίρετα και μονομερώς χρίζει «εργασίες συμπληρωματικής συντήρησης», χωρίς να τηρούνται οι συμβατικές προϋποθέσεις.

Τέλος καταγγέλλει τις δηλώσεις της ΕΕΣΣΤΥ ως ανακριβείς και συκοφαντικές και υποστηρίζει - δεδομένης της χρονικής συγκυρίας - ότι έχουν ως στόχο, διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα, την παρέλκυση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την ιδιωτικοποίησή της, για την οποία η διοίκηση της ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε. έχει επανειλημμένως και δημοσίως εκφράσει την έντονη αντίθεσή της.

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.