Ενας χρόνος Μακρόν: Εκανε μεταρρυθμίσεις που η Δεξιά δεν τόλμησε ποτέ [εικόνες] - iefimerida.gr

Ενας χρόνος Μακρόν: Εκανε μεταρρυθμίσεις που η Δεξιά δεν τόλμησε ποτέ [εικόνες]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Κλείνει ακριβώς ένας χρόνος από την ημέρα που ο Εμανουέλ Μακρόν ανέλαβε πρόεδρος της γαλλικής δημοκρατίας και ήρθε η ώρα του απολογισμού.


Σύμφωνα με την συντηρητική εφημερίδα Le Figaro, o Mακρόν κατόρθωσε κυρίως να περάσει πολλές δύσκολες μεταρρυθμίσεις που η Δεξιά δεν τόλμησε ποτέ στο παρελθόν: όπως η κατάργηση του φόρου μεγάλης ακίνητης περιουσίας, οι αλλαγές στον δημόσιο οργανισμό σιδηροδρόμων και οι μεγάλες αλλαγές στα εργασιακά.


«Ο Εμανουέλ Μακρόν κάνει ακριβώς αυτά που η Δεξιά έπρεπε να έχει κάνει και δεν έκανε. Δυστυχώς, μεταξύ 2007 και 2012 η Δεξιά έχασε το ραντεβού σε οικονομικό επίπεδο γιατί δεν είχε πολιτικό θάρρος», δηλώνει ο δήμαρχος και πρώην υπουργός Οικονομικών Ζαν-Φρανσουά Κοπέ.


Η μεταρρύθμιση του φόρου ακίνητης περιουσίας
Την 1η Ιανουαρίου 2018 ο φόρος αλληλεγγύης μεγάλης περιουσίας (ISF) έγινε φόρος ακίνητης περιουσίας (IFI). Ο Μακρόν επέλεξε να επικεντρώσει το φόρο μόνο πάνω στην ακίνητη περιουσία και να μην συνυπολογίζονται άλλα περιουσιακά στοιχεία, όπως οι μετοχές, οι ασφάλειες ζωής κλπ. Αυτός ο φόρος αφορά μόνο όσους έχουν ακίνητη περιουσία από 1.300.000 ευρώ και πάνω.
Πολλοί βουλευτές της κεντροδεξιάς ψήφισαν τον σχετικό νόμο της κυβέρνησης Μακρόν.
Ο φόρος ακίνητης περιουσίας είχε νομοθετηθεί από τον Φρανσουά Μιτεράν το 1982. Τον είχε καταργήσει ο Δεξιός Ζακ Σιράκ το 1986 και τον επανέφερε το 1989. Ο Νικολά Σαρκοζί τον μείωσε το 2011. Ωστόσο, στο βιβλίο του «Η Γαλλία για μια ζωή», ο Σαρκοζί γράφει ότι μετάνιωσε που δεν κατήργησε αυτόν τον φόρο. «Σήμερα λυπάμαι γιατί καθυστέρησα τις μεταρρυθμίσεις τις οποίες θα έπρεπε να είχα ξεκινήσει αμέσως μόλις ανέλαβα πρόεδρος. Και θα έπρεπε να είχα φθάσει ως το τέλος με τον φόρο ακίνητης περιουσίας».


Μεταρρύθμιση των σιδηροδρόμων
Με τον νέο νόμο Μακρόν για τους δημόσιους σιδηροδρόμους, από 1ης Ιανουαρίου 2020 δεν θα ισχύουν τα προνόμια για όσους προσλαμβάνονται στην νέα εταιρεία που δημιουργείται. Ο νόμος ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων από τα συνδικάτα, έγιναν δεκάδες διαδηλώσεις, αλλά τελικά ψηφίστηκε από το κυβερνών κόμμα, από ανεξάρτητους βουλευτές ενώ τον υποστήριξε ακόμη και η Δεξιά.
Ακόμη και ο πρόεδρος του Δεξιού κόμματος «Οι Ρεπουμπλικανοί», Λορέν Βοκέζ, δήλωνε στις 18 Απριλίου 2018: «Πάνε χρόνια που λέμε ότι έπρεπε να αλλάξουμε το καθεστώς των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους. Σίγουρα μπορούμε να επικρίνουμε τον νόμο, υπάρχουν σημεία στα οποία δεν είναι σαφής... αλλά είναι καλός για την εταιρεία». Ο γραμματέας της ΚΟ του κόμματος «Οι Ρεπουμπλικανοί», μάλιστα, πρόσθετε: «Πάντα είμασταν ανοιχτοί στο άνοιγμα στον ανταγωνισμό». Η δεξιά επικρίνει ωστόσο τον νέο νόμο γιατί τα χρέη των σιδηροδρόμων επιστρέφουν κράτος και διατηρούνται οι μικρές γραμμές.


Βαθιά αλλαγή στα εργασιακά
Πρόκειται για μεταρρύθμιση-φάρο της πρώτης χρονιάς του Εμανουέλ Μακρόν στην εξουσία. Με τον νόμο αυτό οι εργαζόμενοι χάνουν τα σκανδαλώδη προνόμια, επιδόματα και αποζημιώσεις, ενώ γίνονται πιο ευέλικτες οι συμβάσεις εργασίας. Τον νόμο ψήφισε το κυβερνών κόμμα αλλά και οι 81 από τους 100 βουλευτές του Δεξιού κόμματος «Οι Ρεπουμπλικανοί».
Η ευελιξία στην αγορά εργασίας ήταν ένα πάγιο αίτημα της γαλλικής Δεξιάς αλλά ποτέ δεν κατόρθωσε να το κάνει πράξη. Το 2016 ο τότε υποψήφιος για πρόεδρος της Δημοκρατίας Φρανσουά Φιγιόν δεσμευόταν να το κάνει πράξη, αλλά δεν υλοποιήθηκε ποτέ. Ο πρώην δεξιός πρωθυπουργός Αλέν Ζιπέ δήλωνε ότι τα εργασιακά αποτελούν «μια τροχοπέδη που μειώνει σημαντικά τον δυναμισμό των επιχειρήσεων και την πρόθεσή τους για προσλήψεις».


Ελκυστικός ο Μακρόν
Η εφαρμογή αυτών των μεταρρυθμίσεων, τις οποίες η Δεξιά υποσχόταν επί δεκαετίες, κάνει ελκυστικό τον Εμανουέλ Μακρόν στα μάτια δεξιών ψηφοφόρων, σύμφωνα με το βαρόμετρο Kantar Sofres OnePoint του Μαίου 2018. Σε ποσοστό 53% οι δεξιοί ψηφοφόροι δηλώνουν ικανοποιημένοι από τον Μακρόν, ενώ 41% δηλώνει ικανοποιημένο στο σύνολο των ερωτηθέντων.
Το περασμένο Σάββατο, με αφορμή την συμπλήρωση ενός έτους Μακρόν στην γαλλική προεδρία, χιλιάδες Γάλλοι, κυρίως συνδικαλιστές και οπαδοί του νεοκομμουνιστή Ζαν Λικ Μελανσόν, βρέθηκαν στους δρόμους του Παρισιού για να καταγγείλουν τις μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης.

Ενας χρόνος Μακρόν: Εκανε μεταρρυθμίσεις που η Δεξιά δεν τόλμησε ποτέ [εικόνες] | iefimerida.gr 0
Ενας χρόνος Μακρόν: Εκανε μεταρρυθμίσεις που η Δεξιά δεν τόλμησε ποτέ [εικόνες] | iefimerida.gr 1
Ενας χρόνος Μακρόν: Εκανε μεταρρυθμίσεις που η Δεξιά δεν τόλμησε ποτέ [εικόνες] | iefimerida.gr 2
Ενας χρόνος Μακρόν: Εκανε μεταρρυθμίσεις που η Δεξιά δεν τόλμησε ποτέ [εικόνες] | iefimerida.gr 3

Το γράφει ο παγκόσμιος Τύπος

Ο παγκόσμιος Τύπος, ο οποίος είχε χαιρετίσει την νίκη Μακρόν επί της Μαρίν Λεπέν, το 2017, σήμερα δείχνει πιο συγκρατημένος. Ο γάλλος ηγέτης έχει ισχυρή εικόνα στο εξωτερικό, αλλά η μαγεία μοιάζει να έχει περάσει.
«Η χαμένη μαγεία του Εμανουέλ Μακρόν», είναι ο χαρακτηριστικός τίτλος της Corriere della Sera. «Πριν από έναν χρόνο, ο Εμανουέλ Μακρόν εξέπληξε τον κόσμο. [...] Αλλά τώρα ο άνεμος έχει αλλάξει και αντί να φυσάει στην πλάτη του προέδρου, του έρχεται κατάμουτρα. [...] Ο Μακρόν φυσικά δεν έχει τελειώσει. Αλλά η μαγεία, η οποία τον έκανε να τα πάρει όλα -χάρη στο ένστικτό του και σε τυχερές συμπτώσεις- τώρα τελείωσε», γράφει η ιταλική εφημερίδα του Μιλάνου.


Επίσης, το Politico Europe εκτιμά ότι «ο μεγάλος μήνας του μέλιτος ανάμεσα στον γάλλο πρόεδρο και στην Ευρώπη τελείωσε. Αφήνει τη θέση του στη σκληρή πραγματικότητα του πολιτικού παιχνιδιού το οποίο [...] αρχίζει να αποκαλύπτει τα όρια της φιλελεύθερης επανάστασης του Μακρόν», γράφει και καταλήγει: «Ο Εμανουέλ Μακρόν ξέρει τώρα ότι είναι πιο εύκολο να γίνεις πρόεδρος της Γαλλίας στα 39 σου παρά να μεταρρυθμίσεις την Ευρώπη...».

Ενας χρόνος Μακρόν: Εκανε μεταρρυθμίσεις που η Δεξιά δεν τόλμησε ποτέ [εικόνες] | iefimerida.gr 4
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ