fbpx Ουγγαρία: Μετά τη νίκη Ορμπαν κλείνει η μία από τις δύο αντιπολιτευόμενες εφημερίδες | ΚΟΣΜΟΣ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΚΟΣΜΟΣ
ΕΠΙΚΑΛΕΙΤΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

Ουγγαρία: Μετά τη νίκη Ορμπαν κλείνει η μία από τις δύο αντιπολιτευόμενες εφημερίδες

Φωτογραφία: Εφημερίδα ανακοίνωσε την αναστολή της μετά την συντριπτική νίκη Ορμπάν/AP
10|04|2018 | 16:24
Φωτογραφία: Εφημερίδα ανακοίνωσε την αναστολή της μετά την συντριπτική νίκη Ορμπάν/AP

Μία από τις δύο αντιπολιτευόμενες εθνικής κυκλοφορίας εφημερίδες της Ουγγαρίας θα αναστείλει από την Τετάρτη την έκδοσή της λόγω οικονομικών προβλημάτων σύμφωνα με τον εκδότη της.

Φυσικά αυτό έρχεται ως ένδειξη των ραγδαία επιδεινούμενων προοπτικών για την ελευθερία του Τύπου μετά την επανεκλογή με συντριπτικό ποσοστό του πρωθυπουργού Βίκτορ Ορμπαν.

Η αναστολή της έκδοσης της Magyar Nemzet θα είναι ορόσημο στη σταδιακή εξαφάνιση των ανεξάρτητων ΜΜΕ στην Ουγγαρία, η οποία σύμφωνα με δυτικοευρωπαίους ηγέτες και ομάδες προάσπισης των δικαιωμάτων υπογραμμίζει τη διολίσθηση της χώρας προς τον απολυταρχισμό.

Η εφημερίδα, ηλικίας 80 ετών, ανήκει στον μεγιστάνα Λάγιος Σιμίσκα, κάποτε σύμμαχο του δεξιού εθνικιστή πρωθυπουργού ο οποίος διαφώνησε μαζί του και έγινε ένας από τους πιο σφοδρούς πολέμιούς του στη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας.

Η εταιρία συμμετοχών ΜΜΕ του Σιμίσκα, που είχε κάποτε υψηλά κέρδη, άρχισε να καταγράφει μεγάλες ζημιές όταν διαφώνησε με τον Ορμπάν και οι εκδόσεις της στερήθηκαν την κυβερνητική διαφήμιση.

«Λόγω οικονομικών προβλημάτων της Magyar Nemzet, οι ιδιοκτήτες αποφάσισαν να σταματήσουν την παραγωγική δραστηριότητα περιεχομένου ΜΜΕ από τις 11 Απριλίου 2018,. Ως εκ τούτου η Magyar Nemzet και η ηλεκτρονική εκδοχή της, mno.hu, θα κλείσουν», αναφέρει στην ιστοσελίδα της η εκδοτική εταιρία.

Το γεγονός ότι ανακοινώθηκε δύο ημέρες μετά τη νίκη με πλειοψηφία δύο τρίτων του Ορμπάν για τρίτη φορά, που του δίνει τη δυνατότητα να τροποποιήσει το Σύνταγμα για να ενισχύσει την εξουσία του, προκαλεί υπόνοιες πως το κλείσιμο της εφημερίδας έχει πολιτικές διαστάσεις.

«Ο Σιμίσκα αφιέρωσε τον περασμένο χρόνο στην εκδίκηση (εναντίον του Ορμπάν) και το χαρτοφυλάκιο των ΜΜΕ ήταν ένας δίαυλος γι΄αυτήν», δήλωσε ο Τάμας Μπόρος, αναλυτής της Policy Solutions. «Τώρα που ο Ορμπάν διαθέτει άλλη μία πλειοψηφία δύο τρίτων, βλέπει ότι δεν αξίζει πλέον τον κόπο.»

«Βλέπει τα αποτελέσματα, προβλέπει κυβερνητική εκδίκηση και κλείνει μη κερδοφόρους οργανισμούς ΜΜΕ».

Ο εκδότης της Magyar Nemzet θα αναστείλει επίσης τη λειτουργία του Lanchid Radio, ενός αδελφού ραδιοσταθμού, απόψε τα μεσάνυχτα και θα επιδιώξει να βρει αγοραστές για άλλες εταιρίες του ομίλου του Σιμίσκα.

Ο Ορμπάν έχει γίνει ο κυρίαρχος ηγέτης της κεντροευρωπαϊκής χώρας προβάλλοντας τον εαυτό του ως «σωτήρα» του χριστιανικού πολιτισμού της απέναντι στη μουσουλμανική μετανάστευση στην Ευρώπη, μια εικόνα που βρήκε απήχηση σε περισσότερους από 2,5 εκατομμύρια ψηφοφόρους την Κυριακή.

Το κόμμα Fidesz του Ορμπάν, που βρίσκεται στην εξουσία από το 2010, έχει μετατρέψει τα δημόσια ραδιοτηλεοπτικά μέσα σε πειθήνια φερέφωνα, οι στενότεροι σύμμαχοί του έχουν τοποθετήσει μεγάλα μερίδια σε ιδιωτικά ΜΜΕ και η διαφήμιση έχει διοχετευθεί σε φιλοκυβερνητικά μέσα.

Επιχειρηματίες που πρόσκεινται στον πρωθυπουργό είχαν αγοράσει την κλυδωνιζόμενη τότε Nepszabadsag, τη μεγαλύτερη αντιπολιτευόμενη εφημερίδα, το 2016. Αγόρασαν επίσης σχεδόν όλες τις περιφερειακές καθημερινές εφημερίδες και απέκτησαν δεκάδες ραδιοφωνικές άδειες που καλύπτουν όλη τη χώρα.

Οι μοναδικές εναπομείνασες ανεξάρτητες εκδόσεις με εκτεταμένη απήχηση είναι η ειδησεογραφική ιστοσελίδα Index.hu, την οποία διαχειρίζονται συνέταιροι του Σιμίσκα και ο τηλεοπτικός όμιλος RTL ο οποίος ανήκει στον γερμανικό όμιλο Bertelsmann.

Η άλλη ανεξάρτητη εφημερίδα με κυκλοφορία σε όλη τη χώρα, η Nepszava, ανήκει στον πρώην ταμία του Σοσιαλιστικού Κόμματος Λάζλο Πους μέσω μιας αυστριακής εταιρίας, αλλά έχει πολύ μικρότερη αναγνωσιμότητα από το Index.

Πηγή: ΑΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ