fbpx O Σεργκέι Αϊζενστάιν στο σημερινό Doodle της Google: Ο σκηνοθέτης του «Θωρηκτού Ποτέμκιν» | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
120 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ

O Σεργκέι Αϊζενστάιν στο σημερινό Doodle της Google: Ο σκηνοθέτης του «Θωρηκτού Ποτέμκιν»

Ο σκηνοθέτης Σεργκέι Αϊζενστάιν
22|01|2018 | 07:34
Ο σκηνοθέτης Σεργκέι Αϊζενστάιν

Με αφορμή τη συμπλήρωση 120 χρόνων από τη γέννηση του Σοβιετικού σκηνοθέτη, θεωρητικού τη τέχνης και της τεχνικής του κινηματογράφου, Σεργκέι Μιχαήλοβιτς Αϊζενστάιν, η Google τιμά τον πρωτοπόρο του σοβιετικού και παγκόσμιου κινηματογράφου, αφιερώνοντας το σημερινό της doodle. 

Γεννήθηκε στις 22 Ιανουαρίου 1898 στη Ρίγα της Λετονίας, από ευκατάστατους γονείς, που του εξασφάλισαν μια καλή μόρφωση. Ο πατέρας του ήταν αρχιτέκτονας, βαλτικής, γερμανικής, εβραϊκής, και σουηδικής καταγωγής, ενώ η μητέρα του ήταν Ρωσίδα και μέλος της ρωσικής ορθόδοξης εκκλησίας.

Ως παιδί μιλούσε 3 ξένες γλώσσες (αγγλικά, γερμανικά και γαλλικά), ενώ αργότερα παρακολούθησε μαθήματα μηχανικής και αρχιτεκτονικής. Την ίδια εποχή έδειξε ζωηρό ενδιαφέρον για τη ζωγραφική, φιλοτεχνώντας αφίσες. Σύντομα ανακάλυψε το θέατρο και ανέβασε στη Μόσχα πολλά θεατρικά έργα, όπως «Η αυτού μεγαλειότης η πείνα», «Μάκβεθ» του Σαίξπηρ, «Σοφός Άνθρωπος» του Οστρόβσκι και «Μάσκες αερίου». Ο Αϊζενστάιν έγραψε πολλά δοκίμια, στα οποία αναλύει τα έργα και την τεχνική του και διατυπώνει τις σκέψεις του για την τέχνη του κινηματογράφου.

O Σεργκέι Αϊζενστάιν στο σημερινό Doodle της Google: Ο σκηνοθέτης του «Θωρηκτού Ποτέμκιν»  | iefimerida.gr 0
Το Google doodle προς τιμήν του Ρώσου σκηνοθέτη

Το 1924 ξεκίνησε η καριέρα του στον κινηματογράφο σκηνοθετώντας το έργο «Απεργία» που τράβηξε πάνω του όλα τα βλέμματα. Το 1925 σκηνοθέτησε το αριστούργημά του, το «Θωρηκτό Ποτέμκιν», σε δικό του σενάριο, βασισμένο στα γεγονότα της ανταρσίας στο θωρηκτό Ποτέμκιν του ρωσικού ναυτικού το 1905. Γυρίστηκε μέσα σε λίγες μόνο βδομάδες στην πόλη και το λιμάνι της Οδησσού. Με αυτή την ταινία, στα 27 του χρόνια καθιερώθηκε ως μια από τις σημαντικότερες φυσιογνωμίες που πέρασαν από τον κινηματογραφικό χώρο.

Ήταν πρωτοπόρος στη χρήση του μοντάζ και το έργο του επηρέασε σημαντικά τους πρώτους σκηνοθέτες ταινιών.

Το 1928 σκηνοθέτησε, σε δικό του σενάριο βασισμένο στο βιβλίο του Τζον Ριντ, «Δέκα μέρες που συγκλόνισαν τον κόσμο» και το 1929 ολοκλήρωσε τη «Γενική Γραμμή», το πιο λυρικό απ' όλα τα έργα του, που αναφέρεται με λεπτομέρειες στις αλλαγές της αγροτικής κατάστασης στη Ρωσία, μετά από την Επανάσταση του Οκτώβρη. Το 1938 σκηνοθέτησε τον «Αλέξανδρο Νιέβσκυ» και «Το λιβάδι του Μπεζίν» που έμεινε ημιτελές εξαιτίας της ασθένειάς του.

Το 1945 σκηνοθέτησε το πρώτο μέρος από την τριλογία «Ιβάν ο τρομερός», βιογραφία του Ιβάν τον οποίο θαύμαζε ο Στάλιν, ενώ το 1946 ολοκλήρωσε το δεύτερο μέρος της. Η πρεμιέρα της στη Σοβιετική Ένωση έγινε όμως το 1958, δέκα χρόνια μετά το θάνατό του. Το τρίτο μέρος της τριλογίας δε γυρίστηκε ποτέ καθώς στις 11 Φεβρουαρίου του 1948 ο Αϊζενστάιν πέθανε από καρδιακή προσβολή, σε ηλικία πενήντα χρόνων.

Πηγή: wikipedia

ΣΧΟΛΙΑ