H&M σημαίνει «Εκείνη και ο Μορίς» -Η απίστευτη ιστορία ενός σουηδικού κολοσσού [εικόνες] - iefimerida.gr

H&M σημαίνει «Εκείνη και ο Μορίς» -Η απίστευτη ιστορία ενός σουηδικού κολοσσού [εικόνες]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η Σουηδία ειδικεύεται στις βιομηχανίες-κολοσσούς: το ΙΚΕΑ, το H&M, η κινητή τηλεφωνία Ericsson είναι δικά της επιτεύγματα.


Η γέννηση ενός γίγαντα
Η ιστορία του H&M είναι κυρίως ιστορία του Erling Persson, ενός Σουηδού που γεννήθηκε το 1017 στο μικρό χωριό Borlänge, στα βορειο-δυτικά της Στοκχόλμης, στο κέντρο της χώρας. Εκεί άρχισε να εργάζεται ως πωλητής και μετακόμισε στην πρωτεύουσα.

Ζήλεψε τα αμερικανικά Macy's

Σε ένα ταξίδι που έκανε στις ΗΠΑ είδε για πρώτη φορά τα μεγάλα αμερικανικά καταστήματα, οργανωμένα με πρακτικό τρόπο, παρά την τεράστια έκτασή τους, τα οποία πρότειναν έτοιμα ρούχα σε χαμηλές τιμές. Βρισκόμαστε στο 1947 και ο Ερλινγκ Πέρσον αποφασίζει να ιδρύσει την δική του επιχείρηση και να πουλάει γυναικεία, ποιοτικά ρούχα, σε φτηνές τιμές.
Χωρίς να υπολογίσει το ρίσκο, εγκαταλείπει τη δουλειά του και αποφασίζει να ανοίξει δικό του εργοστάσιο την ίδια χρονιά. Στην κωμόπολη Västeras, περίπου 100 χλμ από την Στοκχόλμη, ανοίγει εν πρώτοις ένα κατάστημα γυναικείων ρούχων, με την επωνυμία « Hennes », που σημαίνει «Εκείνη».


Η επιτυχία είναι τεράστια, τα ρούχα είναι φθηνά, και ο Πέρσον ανοίγει το 1952 την πρώτη του μπουτίκ στην Στοκχόλμη. Οι δεκαετίες 50 και 60 φέρνουν την μεγάλη επιτυχία και ανοίγει το πρώτο κατάστημα γυναικείων ρούχων στην Νορβηγία.
Το 1968 ο Πέρσον εξαγοράζει την αλυσίδα καταστημάτων Mauritz Widforss που εξειδικεύονται στα ανδρικά ρούχα για ψάρεμα. Ετσι αλλάζει και η ονομασία των καταστημάτων του και γίνεται Hennes & Mauritz που σημαίνει «Εκείνη και ο Μορίς».


Το 1974, και ενώ οι πωλήσεις έχουν εκτιναχθεί, η εταιρεία εισάγεται στο χρηματιστήριο της Στοκχόλμης και το 1978 ανοίγει κατάστημα στο Λονδίνο. Τότε αποφασίζεται η ονομασία να μικρύνει, για λόγους επικοινωνίας, και γίνεται H&M.
Η επιχείρηση-γίγαντας είναι οικογενειακή υπόθεση και η διοίκηση μεταφέρεται από πατέρα σε γιό, από γενιά σε γενιά. Ο Ομιλος H&M «ζυγίζει» σήμερα 46 δις ευρώ στο χρηματιστήριο και έχει παρουσία σε 53 χώρες. Η αυτοκρατορία συνεχίζει να εξελίσσεται για να κατακτήσει νέες αγορές και να εξασφαλίσει την ανάπτυξή της, ιδρύοντας νέα brands : COS, Weekday, Cheap Monday, Monki και Other Stories. Πάνω από 100 000 άτομα εργάζονται στην H&M στον κόσμο, ενώ η παραγωγή γίνεται στα τέσσερα σημεία του πλανήτη, κυρίως στη νοτιο-ανατολική Ασία. Πάνω από 1500 εργοστάσια φτιάχνουν τα ρούχα της φίρμας σε όλο τον κόσμο και πάνω από 1 εκατομμύριο άνθρωποι εργάζονται σε αυτά.


White room, η καρδιά της αυτοκρατορίας

Ελάχιστοι άνθρωποι μπορούν να μπουν στην καρδιά της φίρμας, στα κεντρικά γραφεία της, στο κέντρο της Στοκχόλμης. Σε έναν συνηθισμένο δρόμο, πάνω από ένα κατάστημα της φίρμας βρίσκονται τα γραφεία της διοίκησης και τα ατελιέ design για τα ανδρικά, γυναικεία και παιδικά. Τα ατελιέ απλώνονται σε πολλούς ορόφους, όπου επικρατεί μεγάλη ηρεμία. Αποκαλούνται « White room » και εκεί εργάζεται η καλλιτεχνική ομάδα του H&M (πάνω από 160 άτομα) η οποία σχεδιάζει δύο χρόνια νωρίτερα τις τάσεις που θα φορεθούν σε όλο τον κόσμο.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Η&Μ αυτοκρατορια Σουηδία
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ