Ο Ράιχενμπαχ «χτυπά» την ακρίβεια και τη φοροδιαφυγή των πολυεθνικών

Η ομάδα κρούσης του Χορστ Ράιχενμπαχ αναλαμβάνει δράση στο έλεγχο της ακρίβειας και της φοροδιαφυγής των πολυεθνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στους κλάδους προϊόντων ευρείας κατανάλωσης.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου του υπουργείου Ανάπτυξης Στέφανος Κομνηνός ζήτησε τη συνδρομή της Task Force στους ελέγχους που διενεργεί η ΥΠΕΑ στις ενδοομιλικές συναλλαγές των ξένων επιχειρήσεων στους κλάδους προϊόντων ευρείας κατανάλωσης

Ο ρόλος της ομάδας κρούσης του Χορστ Ράιχενμπαχ θα περιοριστεί στην απαραίτητη τεχνική βοήθεια, καθώς και στην εκπαίδευση υψηλού επιπέδου στους υπαλλήλους της ΥΠΕΑ για τους ελέγχους στις ενδοομιλικές συναλλαγές.

Σύμφωνα με την «Ημερησία» η ΥΠΕΑ πραγματοποιεί αυτήν την περίοδο έρευνες σε 10 πολυεθνικές. Οι έλεγχοι όμως εντείνονται σε τέσσερις. Δύο από αυτές δραστηριοποιούνται στο χώρο των σούπερ μάρκετ, μία είναι μεγάλη ξένη προμηθευτική επιχείρηση ειδών μαζικής κατανάλωσης (απορρυπαντικά, προϊόντα προσωπικής υγιεινής κλπ.) και η τέταρτη είναι στον κλάδο των δομικών υλικών. Έχουν εντοπιστεί, σύμφωνα με πληροφορίες, υπερτιμολογήσεις προϊόντων και εικονικές ζημιές από τις θυγατρικές προκειμένου να αποφεύγουν τη φορολόγηση στην ελληνική αγορά και να μεταφέρουν έτσι τα κέρδη στις μητρικές τους εταιρίες.

Σύμφωνα με την ΤΠΕΑ έχουν εντοπιστεί υπερτιμολογήσεις προϊόντων και εικονικές ζημιές από τις θυγατρικές, προκειμένου να αποφεύγουν τη φορολόγηση στην ελληνική αγορά και να μεταφέρουν έτσι τα κέρδη στις μητρικές τους εταιρείες.

Πως οι πολυεθνικές αποφεύγουν τη φορολόγηση:

Μετά ελέγχους στην αγορά προέκυψαν σημαντικότατα ευρήματα για τα κόλπα που χρησιμοποιούν οι πολυεθνικές προκειμένου να αποφύγουν τη φορολόγηση. Καταρχήν οι μητρικές εταιρείες χρεώνουν υψηλά royalties (δικαιώματα χρήσης σημάτων) στις θυγατρικές και οι χρεώσεις είναι υψηλές προκειμένου να αποφεύγουν τη φορολόγηση στην Ελλάδα, εμφανίζοντας υψηλό κόστος.

Θυγατρικές από την πλευρά τους αγοράζουν από τις μητρικές τους σε υψηλές τιμές προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Οι τιμές είναι «φουσκωμένες» για να παρουσιάζουν μεγάλο κόστος και να γλιτώνουν τη φορολόγηση κερδών στη χώρα μας.

Οι μητρικές δανείζουν με υψηλό κόστος τις θυγατρικές τους και με αυτόν τον τρόπο δικαιολογούν αφενός αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα και αφετέρου τις αυξημένες τιμές των προϊόντων τους. Εταιρείες εμφανίζουν επί σειρά ετών ζημιές και πρόβλημα ρευστότητας. Με αυτόν τον τρόπο κέρδη τους μεταφέρονται σε άλλες χώρες όπου δραστηριοποιούνται με χαμηλότερους συντελεστές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ