Εκατομμύρια παιδιά δεν μπορούν να διαβάσουν παρότι έχουν πάει σχολείο

Εκατομμύρια παιδιά σε χώρες χαμηλού και μέσου εισοδήματος δεν γνωρίζουν να διαβάζουν, να γράφουν ή να κάνουν απλές μαθηματικές πράξεις, παρά το γεγονός ότι μπορεί να έχουν πάει σχολείο, προειδοποιεί η Παγκόσμια Τράπεζα.

Οπως επισημαίνει σε νέα έκθεσή της, οι μαθητές αυτοί αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο να ζήσουν με πολύ λιγότερα χρήματα στο μέλλον, επειδή τα σχολεία τους δεν κατάφεραν να τους δώσουν τα απαραίτητα εφόδια για να πετύχουν στη ζωή.

Σχολείο χωρίς μάθηση δεν ισοδυναμεί μόνο με μια χαμένη ευκαιρία, αλλά αποτελεί και τεράστια αδικία για τα παιδιά και τους νέους, επισημαίνει.

«Αυτή η κρίση στη σχολική εκπαίδευση οξύνει τις κοινωνικές ανισότητες αντί να τις αμβλύνει», παρατηρεί η Παγκόσμια Τράπεζα. «Οι νεαροί μαθητές που βρίσκονται ήδη σε μειονεκτική θέση εξαιτίας της φτώχειας, του φύλου τους ή κάποιας αναπηρίας εισέρχονται στην ενήλικη ζωή χωρίς να έχουν πάρει παρά πολύ βασικά εφόδια», προσθέτει.

Σύμφωνα με την έκθεση, όταν ζητήθηκε από μαθητές της Γ' Δημοτικού στην Κένυα, την Τανζανία και την Ουγκάντα να διαβάσουν στα Αγγλικά ή στα Σουαχίλι μια απλή φράση, όπως «το όνομα του σκύλου είναι Φίντο», αποδείχθηκε ότι το 75% των μαθητών δεν καταλάβαινε τι έλεγε. Αντιστοίχως, στην ινδική ύπαιθρο, σχεδόν το 75% των μαθητών της Γ' Δημοτικού δεν μπορεί να κάνει αφαιρέσεις με διψήφιους αριθμούς, όπως το «46-17».

«Αυτή η κρίση στη σχολική εκπαίδευση είναι ηθικής και οικονομικής φύσης», σχολίασε ο Τζιμ Γιονγκ Κιμ, πρόεδρος της Παγκόσμιας Τράπεζας, επισημαίνοντας ότι η σωστή σχολική εκπαίδευση συνδέεται με καλύτερες προοπτικές εργασίας, καλύτερες αμοιβές, καλή υγεία και μια ζωή χωρίς φτώχεια.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ