Αλογα και θώρακες από αλλοιωμένα ξύλα, σίδερα και φθαρμένα χαρτιά στη γκαλερί Citronne στον Πόρο [εικόνες] - iefimerida.gr

Αλογα και θώρακες από αλλοιωμένα ξύλα, σίδερα και φθαρμένα χαρτιά στη γκαλερί Citronne στον Πόρο [εικόνες]

Άλογο στο Γαλάζιο
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η γκαλερί Citronne κλείνει το εκθεσιακό πρόγραμμα «Ορια -Καλοκαίρι 2017» με την ατομική έκθεση της Αλεξάνδρας Αθανασιάδη «Θραύσματα».

Δύο ενότητες - άλογα και θώρακες - αποτελούν την βασική θεματική της έκθεσης, θεματική συνύπαρξης η οποία παραπέμπει σε ένα διαχρονικό ηρωικό στοιχείο.

Στην έκθεση αυτή, παράλληλα με άλλα γλυπτά αντιπροσωπευτικά της γλύπτριας, γνωστά από την αναδρομική της έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη, παρουσιάζονται και έργα νέα, δυσδιάστατα, πάνω σε χαρτί.

Πρόκειται για αποτυπώματα, «ίχνη» από προγενέστερα γλυπτά τα οποία εκτίθενται, επιδιώκοντας μια εικαστική συνεχή συνομιλία ανάμεσα στα υλικά της Τέχνης και στις φάσεις του χρόνου.

Αλογα και θώρακες από αλλοιωμένα ξύλα, σίδερα και φθαρμένα χαρτιά στη γκαλερί Citronne στον Πόρο [εικόνες]  | iefimerida.gr 0

Ίχνη_2015_145χ220_Gίclee

Στα έργα της έκθεσης η Αλεξάνδρα Αθανασιάδη προσπαθεί να μετατοπίσει τα Όρια, να ανατρέψει το καταλυτικό έργο του χρόνου και της λήθης.

Συνθέτει τα θραύσματα, συνενώνει τα αποτυπώματα, υποβάλλει κλιμακωτά, κάποτε και ανεπαίσθητα, τα απορρέοντα συναισθήματα.

Η Μνήμη αντιπαλεύει την Φθορά

Η Αθανασιάδη εστιάζει στο αποσπασματικό, στο θραύσμα.

Η φθορά της ύλης προμηθεύει τα υλικά: ένα κομμάτι σπασμένο αλλοιωμένο ξύλο, σπαράγματα από ένα αρχαίο άγαλμα, ένα φθαρμένο χαρτί, το τυχαίο αποτύπωμα ενός παλαιότερου έργου.
Από αυτά τα στοιχεία, κατάλοιπα ή σπαράγματα συχνά τυχαία, προκύπτουν οι καλλιτεχνικές δημιουργίες – δηλαδή, με τον ίδιο τρόπο που λειτουργεί η ανθρώπινη μνήμη· αποσπασματικά και επιλεκτικά.

Αλογα και θώρακες από αλλοιωμένα ξύλα, σίδερα και φθαρμένα χαρτιά στη γκαλερί Citronne στον Πόρο [εικόνες]  | iefimerida.gr 1

Άλογο, 2010_41χ21χ10_Μπρούντζος

«Άλογα και θώρακες, δύο ενότητες, αποτελούν την βασική θεματική της έκθεσης. Η συνύπαρξη αυτή παραπέμπει, σχεδόν υποχρεωτικά, σε ένα διαχρονικό ηρωικό στοιχείο» αναφέρει στον κατάλογο της έκθεσης η Τατιάνα Σπινάρη-Πολλάλη, Δρ της Ιστορίας της Τέχνης και Διευθύντρια της Γκαλερί Citronne.

«Από τα βάθη της Αρχαιότητας, από την Μυθολογία και την Ιστορία, από το έπος ως το δημοτικό τραγούδι ανιχνεύεται ο ρόλος και η συμβολική του αλόγου: ο φτερωτός Πήγασος, ο Δούρειος Ίππος, τα ομηρικά-καβαφικά θεόσταλτα άλογα του Αχιλλέως, το άλογο του Διγενή Ακρίτα. Αλλά και οι παραστάσεις του Παρθενώνα και το τραγικό άλογο της Guernica. Συμπολεμιστής, συνοδοιπόρος, αρωγός και στήριγμα του ανθρώπου, το άλογο εκφράζει την αρμονία σώματος και φρονήματος».

«Ο ρόλος του υπενθυμίζει, επίσης, τα ανθρώπινα όρια: επιταχύνει τις κινήσεις, επεκτείνει τις δυνάμεις, ενισχύει την ενέργεια, ώστε ο άνθρωπος να υπερβαίνει το απόγειο των φυσικών δυνατοτήτων του –να μετριάζει το φθαρτό της ύπαρξής του».

Αλογα και θώρακες από αλλοιωμένα ξύλα, σίδερα και φθαρμένα χαρτιά στη γκαλερί Citronne στον Πόρο [εικόνες]  | iefimerida.gr 2

Θώρακας, 2013_56χ73_Μικτή Τεχνική σε Χειροποίητο Χαρτί

Αλογα και θώρακες από αλλοιωμένα ξύλα, σίδερα και φθαρμένα χαρτιά στη γκαλερί Citronne στον Πόρο [εικόνες]  | iefimerida.gr 3

Θώρακας, 2004_62χ70χ37_Σίδερο

Στρώσεις και επιστρώσεις όπως οι αναμνήσεις

Τα υλικά δημιουργούν στρώσεις και επιστρώσεις, όπως οι φάσεις και οι αναμνήσεις του ανθρώπινου βίου.

Η καλλιτεχνική δημιουργία είναι συχνά απόρροια του τυχαίου –κάποτε και του ατυχήματος.
Γι’ αυτό και τα έργα της Αλεξάνδρας Αθανασιάδη λειτουργούν ως αφετηρίες συνειρμών, τόσο για την ίδια όσο και για τον θεατή.

Αλογα και θώρακες από αλλοιωμένα ξύλα, σίδερα και φθαρμένα χαρτιά στη γκαλερί Citronne στον Πόρο [εικόνες]  | iefimerida.gr 4

Άλογο, 2006_152χ230χ10_Ξύλο και Σίδερο

Η Αλεξάνδρα Αθανασιάδη γεννήθηκε το 1961 στην Αθήνα, όπου ζει και εργάζεται.
Σπούδασε στο Franklin College του Λουγκάνο (1978), στο Ruskin School of Drawing and Fine Art του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης (Bachelor of Fine Arts, 1982 - διάκριση στη γλυπτική και τη χαρακτική) και στο Columbia University της Νέας Υόρκης (Master of Fine Arts, 1984 - γλυπτική).

Αλογα και θώρακες από αλλοιωμένα ξύλα, σίδερα και φθαρμένα χαρτιά στη γκαλερί Citronne στον Πόρο [εικόνες]  | iefimerida.gr 5

Παράλληλα με την γλυπτική, ασχολήθηκε με τη σκηνογραφία στη Νέα Υόρκη και στην Αθήνα.

Έργα της βρίσκονται σε σημαντικές συλλογές ανά τον κόσμο.

Από το 1984 μέχρι σήμερα έχει εκθέσει σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις.

Επιμέλεια έκθεσης: Τατιάνα Σπινάρη – Πολλάλη.
Κείμενα καταλόγου: Τατιάνα Σπινάρη Πολλάλη, Δρ της Ιστορίας της Τέχνης – Διευθύντρια της Γκαλερί CITRONNE, και Christine Kondoleon, Δρ της Ιστορίας της Τέχνης - Επιμελήτρια της Ελληνικής και Ρωμαϊκής Τέχνης του Museum of Fine Arts της Βοστώνης.

Αλογα και θώρακες από αλλοιωμένα ξύλα, σίδερα και φθαρμένα χαρτιά στη γκαλερί Citronne στον Πόρο [εικόνες]  | iefimerida.gr 6

Άλονο στο Γαλάζιο, 2005-15, 177χ285_Μικτή Τεχνική σε Χαρτί

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗ Θραύσματα
9 Σεπτεμβρίου - 15 Οκτωβρίου
Εγκαίνια: Σάββατο, 9 Σεπτεμβρίου, 8:30 μμ

Αλογα και θώρακες από αλλοιωμένα ξύλα, σίδερα και φθαρμένα χαρτιά στη γκαλερί Citronne στον Πόρο [εικόνες]  | iefimerida.gr 7

Γκαλερί Citronne, Παραλία Πόρου

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ