Alpha Bank: Φθορές που πληγώνουν | ΕΛΛΑΔΑ | iefimerida.gr

Alpha Bank: Φθορές που πληγώνουν

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Μία παρέα παιδιών ζει τις περιπέτειές της στα αρχαία μνημεία του τόπου της. Τα παιδιά παίζουν, μαθαίνουν και συμφιλιώνονται με την ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά και αγωνίζονται να μην τα αποχωριστούν.

Είναι ο «Κήπος με τ’ αγάλματα», το βιβλίο της Ελένης Σαραντίτη, που ζωντάνεψε στις τηλεοπτικές οθόνες στις αρχές της δεκαετίας του ’80. Αυτό θα ήθελαν για τα γλυπτά τους ο Σώχος, ο Θωμόπουλος, ο Φιλιππότης, ο Δημητριάδης και τόσοι άλλοι καλλιτέχνες που έχουν φιλοτεχνήσει έργα τα οποία «δέρνονται» από τη βροχή, το αγιάζι και τα γκράφιτι ή τους αποκεφαλισμούς στο κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Να τα χαίρονται οι πολίτες, να εντρυφούν τα παιδιά στην τέχνη και τον πολιτισμό και να γίνονται οι πόλεις πιο όμορφες.

Το ρόλο της προστάτιδας των αγαλμάτων, με στόχο τη σωστή συντήρηση των έργων, αλλά και την ευαισθητοποίηση των πολιτών, ώστε να αγκαλιάσουν τα γλυπτά των εξωτερικών χώρων, έχει αναλάβει από το 2013 η Alpha Bank, μεταφέροντας ένα σημαντικό μήνυμα πολιτισμού και ευαισθητοποίησης, στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Ήταν η χρονιά που σχεδιάστηκε και ξεκίνησε να υλοποιείται το πρόγραμμα «Οι φθορές που πληγώνουν», με στόχο την αποκατάσταση και τη συντήρηση γλυπτών που βρίσκονται σε εμβληματικούς χώρους του ιστορικού κέντρου των Αθηνών, σε συνεργασία με το Δήμο Αθηναίων και το Υπουργείο Πολιτισμού.

Σχεδόν πέντε χρόνια μετά, έχει ολοκληρωθεί η αποκατάσταση 26 γλυπτών και μνημείων στην Αθήνα, ενώ από πέρυσι το πρόγραμμα «ανέβηκε» και στη Θεσσαλονίκη. Η αρχή εκεί έγινε υπό το πρίσμα του εξωραϊσμού μνημείων και του περιβάλλοντος χώρου τους, με την προσφορά στον Δήμο Θεσσαλονίκης ενός συστήματος καθαρισμού από γκράφιτι και αποκαταστάσεως επιφανειών, με σκοπό τη διατήρηση της καλής κατάστασης των κτιρίων που σηματοδοτούν την ταυτότητα της πόλης. Οι δραστηριότητες του προγράμματος για το 2016 συνεχίστηκαν με την πρωτοβουλία «Ξαναδίνουμε λάμψη στη Νέα Παραλία», που πραγματοποιείται με τη σύμπραξη της Alpha Bank, του Κολλεγίου Ανατόλια, της ΧΑΝΘ και του Δήμου Θεσσαλονίκης και έχει ως σκοπό την ανανέωση και τη βελτίωση του χώρου της Νέας Παραλίας.

Το τρέχον έτος έχουν ήδη αποκατασταθεί το Ωδείο Αθηνών, το ιστορικό κτίριο του Βασιλικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.

Μεταξύ των γλυπτών που έχουν δεχτεί τις φροντίδες των εξειδικευμένων συντηρητών του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, υπό το πρόγραμμα «Οι φθορές που πληγώνουν» της Alpha Bank, είναι η προτομή του Εμμανουήλ Ξάνθου στην Πλατεία Κολωνακίου, η Κόρη σε έκσταση του Τόμπρου στη Φωκίωνος Νέγρη, το Κοριτσάκι του Σώχου και η προτομή της Βασίλισσας Όλγας στο πάρκο του Ευαγγελισμού. Και στα τέσσερα αυτά γλυπτά απομακρύνθηκαν γκράφιτι, έγινε ήπιος καθαρισμός με τασιενεργές ουσίες, έγινε συντήρηση των βάσεων και εφαρμόστηκε προστασία αντιγκράφιτι, η οποία δεν επιφέρει χρωματική αλλοίωση στις επιφάνειες των γλυπτών.

Εκτεταμένες καταστροφές είχαν υποστεί και όλα τα γλυπτά που βρίσκονται στον εξωτερικό χώρο του Πανεπιστημίου Αθηνών και της Εθνικής Βιβλιοθήκης, τα οποία είναι έργα που έχουν φιλοτεχνηθεί από σημαντικούς γλύπτες, όπως οι Ι. Κόσσος, Γ. Φυτάλης, Γ. Βιτάλης, Γ. Παπαγιάννης και Γ. Μπονάνος. Οι δύο ενότητες γλυπτών αποκαταστάθηκαν το 2014.

Έναν χρόνο πριν, το 2013, η πολύ άσχημη κατάσταση όλων των γλυπτών του κέντρου της Αθήνας και ιδιαίτερα αυτών στην Πλατεία Συντάγματος και στον περίβολο του Ιστορικού Μουσείου ήταν η αφορμή για να ξεκινήσει η πρωτοβουλία της Alpha Bank. Οι εργασίες αφορούσαν στη συντήρηση των ορειχάλκινων γλυπτών και την προστασία τους με κερί, στη συντήρηση των μαρμάρινων γλυπτών, καθώς και στις συμπληρώσεις τμημάτων των βάσεών τους και στην εφαρμογή αντιγκράφιτι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Alpha Bank μουσείο ωδείο φθορές
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ