10 σημεία αναφοράς της documenta -Από την Αρχαία Αγορά ως το Ναό Ολυμπίου Διός [πρόγραμμα] - iefimerida.gr

10 σημεία αναφοράς της documenta -Από την Αρχαία Αγορά ως το Ναό Ολυμπίου Διός [πρόγραμμα]

φωτογραφία αρχείου: eurokinissi
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Εκθέσεις, συζητήσεις, περφόρμανς, προβολές, χορός αλλά και καραγκιόζης.

Και αυτή την εβδομάδα, η διοργάνωση της documenta 14 στην Αθήνα, επιφυλάσσει ένα πλούσιο πρόγραμμα, για ολόκληρη την ημέρα, σε αναμενόμενους αλλά και ανέλπιστους χώρους, κλειστούς και ανοιχτούς, λίγο πριν τα επίσημα της εγκαίνια στην συν διοργανώτρια πόλη του Κάσελ της Γερμανίας.

Το πρόγραμμα της documenta Πέμπτη με Κυριακή

Πέμπτη 18 Μαΐου

Christian Nyampeta και Isaïe Nzeyimana, Black Athena Reloaded 1: Ideas as Migrants / Our Common Ghosts
Ομιλίες
Πάρκο Ελευθερίας, Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων, 20:00-22:00
Το 1987 ο Martin Bernal εξέδωσε το βιβλίο Black Athena: The Afroasiatic Roots of Classical Civilization το οποίο πρόβαλλε το αμφιλεγόμενο επιχείρημα που προσπαθούσε να αποσυνδέσει την ελληνική ιστορία από τα δυτικά αφηγήματα τα οποία προέκυψαν μετά τον 17ο αιώνα και να επαναδιεκδικήσει τις αφρικανικές και ασιατικές καταβολές του αρχαιοελληνικού πολιτισμού.

Αυτή η σειρά συζητήσεων παίρνει τον τίτλο του Bernal ως επιστημική πρόκληση για να αμφισβητήσει τις πολιτικά κατασκευασμένες διακρίσεις Βορρά και Νότου, Ανατολής και Δύσης.
Η πρώτη συζήτηση ασχολείται με το πόσο ανέφικτος είναι ο περιορισμός των ιδεών εντός «εθνικών» συνόρων.

Παρασκευή 19-Κυριακή 21 Μαΐου

Collective Exhibition for a Single Body (2017)
Περφόρμανς, Κώστας Τσιούκας (χορογράφος), Μυρτώ Κοντονή, Τάσος Κουκουτάς και Κώστας Τσιούκας (περφόρμερς)
Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά, 12:00-14:30

Αυτή η περφόρμανς, που λαμβάνει χώρα με συμμετοχή του κοινού του μουσείου, ανατρέπει την κανονιστική συμπεριφορά του σώματος σε δημόσιο χώρο, αλλά στόχος της είναι επίσης να καταδείξει την ανώμαλη φύση της ίδιας της κανονιστικότητας όπως η κοινωνία την επιβάλλει στο σώμα. Ο ρυθμός της περφόρμανς βασίζεται στην τυχαιότητα, οι εμφανίσεις είναι απροσχεδίαστες και η επαναληπτικότητα συνεχής.
Σκορ (σε εξέλιξη): Pierre Bal-Blanc, Marie Cool Fabio Balducci, Yael Davids, Maria Eichhorn, Anna Halprin, David Lamelas, Prinz Gholam, Ashley Hans Scheirl, Κώστας Τσιούκας, Μαρία Χασάπη, Annie Vigier & Franck Apertet (les gens d’Uterpan), Lois Weinberger, Artur Żmijewski

Nevin Aladağ με τους Δημήτρη Χιώτη, Δημήτρη Κούρτη, Νίκο Μαρδάκη, Μανώλη Παπαδόπουλο και Χρυσάνθη Τσουκαλά, Music Room
Είδη επίπλωσης, καθημερινά αντικείμενα, μουσικά όργανα και περφόρμανς
Ωδείο Αθηνών, 17:00-18:00
Είδη επίπλωσης και καθημερινά αντικείμενα μετατρέπονται σε σώματα που αντηχούν και αναπτύσσουν τις δικές τους ακουστικές ιδιότητες που μπορούν να αποδοθούν στα σχήματά τους τα οποία απηχούν το ανθρώπινο σώμα. Κατά τη διαδικασία αυτή, αμφισβητούνται οι καθιερωμένες απόψεις περί λειτουργικότητας, εργονομίας και καθαρότητας του ήχου.

Παρασκευή 19 Μαΐου

Prinz Gholam, My Sweet Country (2017)
Περφόρμανς
Ναός Ολυμπίου Διός, 11:00-13:00
Oı Prinz Gholam παρουσιάζουν τις εικόνες που έχουν εξερευνήσει δημιουργώντας σωματικούς σχηματισμούς. Τα σύγχρονα σώματά τους καταμαρτυρούν την αμφιλεγόμενη σχέση με μια κληρονομιά συμπεριφορών και χειρονομιών.

Πάνος Χαραλάμπους, Κατερίνα Τσέλου και Ζάφος Ξαγοράρης, Συναντήσεις #5: documenta 6. From a Jacob’s Ladder to a TV Bed
Lecture Performance
Ωδείο Αθηνών, 19:30-21:00
Σε αυτή την εκδήλωση οι συμμετέχοντες συζητούν για αρκετά κοινωνικοπολιτικά γεγονότα που συνέβησαν κατά τη μεταβιομηχανική εποχή της δεκαετίας του 1970 και τονίζουν την καλλιτεχνική στροφή στην τεχνολογία και στον πειραματισμό.

10 σημεία αναφοράς της documenta -Από την Αρχαία Αγορά ως το Ναό Ολυμπίου Διός [πρόγραμμα]  | iefimerida.gr 0

Ranabir Samaddar και Κοινότητα των Απάτριδων της Πολιτικής Ετερότητας, Λένα Πλάτωνος, Σαβίνα Γιαννάτου, Στέργιος Τσιρλιάγκος και Κοινότητα Φίλων του Ulises Carrión, Black Athena Reloaded 1: Ideas as Migrants / Debt and Migration in the Postcolony. An Enquiry into Greece’s Crisis
Ομιλία και συναυλία
Πάρκο Ελευθερίας, Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων, 20:00-23:00
Το 1987 ο Martin Bernal εξέδωσε το βιβλίο Black Athena: The Afroasiatic Roots of Classical Civilization το οποίο πρόβαλλε το αμφιλεγόμενο επιχείρημα που προσπαθούσε να αποσυνδέσει την ελληνική ιστορία από τα δυτικά αφηγήματα τα οποία προέκυψαν μετά τον 17ο αιώνα και να επαναδιεκδικήσει τις αφρικανικές και ασιατικές καταβολές του αρχαιοελληνικού πολιτισμού. Αυτή η σειρά συζητήσεων παίρνει τον τίτλο του Bernal ως επιστημική πρόκληση για να αμφισβητήσει τις πολιτικά κατασκευασμένες διακρίσεις Βορρά και Νότου, Ανατολής και Δύσης. Η πρώτη συζήτηση ασχολείται με το πόσο ανέφικτος είναι ο περιορισμός των ιδεών εντός «εθνικών» συνόρων. Μετά την ομιλία του Ranabir Samaddar, σε μια ειδική συνάθροιση με την Κοινότητα Φίλων του Ulises Carrión, η ποιήτρια και μουσικός Λένα Πλάτωνος μαζί με τη Σαβίνα Γιαννάτου και τον Στέργιο Τσιρλιάγκο, παρουσιάζει τραγούδια επιλεγμένα από τη Νίκη Γιάνναρη.

Irena Haiduk, Oration in Greek of the In-Corporation Documents of Yugoexport
Περφόρμανς
Στοά του Βιβλίου, 21:00
Ένα μέλος του Στρατού των Όμορφων Γυναικών, φορώντας τα παπούτσια Yugoform παραγωγής της εταιρείας Yugoexport, διαβάζει μεγαλόφωνα στα ελληνικά, αξιοποιώντας στο έπακρο τα ιδρυτικά έγγραφα της επιχείρησης.

Σάββατο 20 Μαΐου

Άντζελα Δημητρακάκη και Antonia Majaca σε συνεργασία με τη Sanja Iveković, Τέχνη του Eφικτού: Προς ένα Αντιφασιστικό Φεμινιστικό Μέτωπο
Συλλογικό προφορικό κείμενο
Πλατεία Αυδή, 11:00-21:00

Αυτό το πολύγλωσσο προφορικό κείμενο συνενώνει τις φωνές περίπου τριάντα καλλιτεχνών, θεωρητικών και ακτιβιστών που αναλύουν τον φεμινισμό ως κριτική του φασισμού και φαντάζονται την άνοδο ενός αντιφασιστικού φεμινιστικού μετώπου. Η συλλογική πράξη λόγου βρίσκεται σε διάδραση με το πρότζεκτ δημόσιας τέχνης Μνημείο στην επανάσταση της Sanja Iveković.

Prinz Gholam, My Sweet Country (2017)
Περφόρμανς
Αρχαία Αγορά – Ωδείο Αγρίππα, 11:00-13:00
Oı Prinz Gholam παρουσιάζουν τις εικόνες που έχουν εξερευνήσει δημιουργώντας σωματικούς σχηματισμούς. Τα σύγχρονα σώματά τους καταμαρτυρούν την αμφιλεγόμενη σχέση με μια κληρονομιά συμπεριφορών και χειρονομιών.

Pierre Bal-Blanc, Μυρτώ Κοντονή, Τάσος Κουκουτάς, Beata Pincetic και Κώστας Τσιούκας, Croquis & Agaceries D’un Gros Bonhomme En Bois / Collective Exhibition for a Single Body
Lecture Performance
Κέντρο Μελέτης Χορού Ισιδώρας & Ραϋμόνδου Ντάνκαν, 19:00-20:00
Το έργο Croquis & Agaceries D’un Gros Bonhomme En Bois είναι εμπνευσμένο από το ομώνυμο έργο για πιάνο του Erik Satie (1866-1925) και ακολουθείται από σχολιασμένη παρουσίαση μπαλέτου από τους μαθητές του Κέντρου Μελέτης Χορού Ισιδώρας & Ραϋμόνδου Ντάνκαν.

Αλέξανδρος Μελισσηνός σε συνεργασία με το 26ο Δημόσιο της Κυψέλης, Καραγκιόζης
Διαδραστικό θέατρο σκιών
Φωκίωνος Νέγρη και Επτανήσου, Κυψέλη, 20:00-21:30
Ένα διαδραστικό θέατρο σκιών σε περίπτερο της Φωκίωνος Νέγρη στα πλαίσια του πρότζεκτ Α-λήθεια που εγκαινίασε ο καλλιτέχνης Anton Kats για τις 100 μέρες της documenta 14 στην Αθήνα.

Douglas Gordon, I had nowhere to go (2016)
Προβολή ταινίας
Δημοτικός Κινηματογράφος Στέλλα, 21:00
Η ταινία αποτελεί πορτρέτο του κινηματογραφιστή, ποιητή και καλλιτέχνη Jonas Mekas, από τη νεαρή ηλικία του σε στρατόπεδο καταναγκαστικής εργασίας έως την άφιξή του στη Νέα Υόρκη ως μετανάστη από τη Λιθουανία.

Κυριακή 21 Μαΐου

Άντζελα Δημητρακάκη και Antonia Majaca σε συνεργασία με τη Sanja Iveković, Τέχνη του Eφικτού: Προς ένα Αντιφασιστικό Φεμινιστικό Μέτωπο
Συλλογικό προφορικό κείμενο
Πλατεία Αυδή, 14:00-19:00
Αυτό το πολύγλωσσο προφορικό κείμενο συνενώνει τις φωνές περίπου τριάντα καλλιτεχνών, θεωρητικών και ακτιβιστών που αναλύουν τον φεμινισμό ως κριτική του φασισμού και φαντάζονται την άνοδο ενός αντιφασιστικού φεμινιστικού μετώπου. Η συλλογική πράξη λόγου βρίσκεται σε διάδραση με το πρότζεκτ δημόσιας τέχνης Μνημείο στην επανάσταση της Sanja Iveković.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Documenta 14
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ