Ταμίλα Κουλίεβα στο iefimerida.gr: Τραμπ; Κάθε τσίρκο έχει και τον κλόουν του - iefimerida.gr

Ταμίλα Κουλίεβα στο iefimerida.gr: Τραμπ; Κάθε τσίρκο έχει και τον κλόουν του

Ταμίλα Κουλίεβα στο iefimerida
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Το Εθνικό Θέατρο δίνει βήμα στην νέα ελληνική δραματουργία και παρουσιάζει τα έργα τεσσάρων Ελλήνων συγγραφέων στη Νέα Σκηνή-Νίκος Κούρκουλος, κάτω από την ομπρέλα της δράσης «Ο συγγραφέας του μήνα».

Στη δράση αυτή συμμετέχει ενεργά, στο πλευρό νέων δημιουργών, η σπουδαία ηθοποιός Ταμίλα Κουλίεβα.

Τα έργα παρουσιάζονται για όλο τον Φεβρουάριο μέχρι και τον Μάιο, με ένα έργο ανά μήνα, και είναι αποτέλεσμα μιας πρωτότυπης διαδικασίας προετοιμασίας, μετά από περίπου 25 ημέρες πρόβας για το καθένα.

Μία «εν εξελίξει» παράσταση

Το σκηνικό αποτέλεσμα είναι συνεπώς μια παράσταση «εν εξελίξει», που έχει κύριο στόχο να συστήσει στο κοινό τα έργα και τους συγγραφείς.
«Για μένα ο ρόλος είναι πρόκληση και όχι η διοργάνωση, δεν δουλεύω διαφορετικά, από ότι έχω κάνει μέχρι σήμερα» τονίζει για τη δράση του Εθνικού η Ταμίλα Κουλίεβα μιλώντας στο iefimerida.gr.

Μια παράσταση «εν εξελίξει». Κάτι που από μόνο του ακούγεται ως ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον εγχείρημα, τόσο για το κοινό όσο και για τον ηθοποιό.
«Για τον ηθοποιό που βρίσκεται, πάντα σε μία διαδικασία θα λέγαμε σύνθεσης και μία διαδικασία έρευνας, είναι απελευθερωτικό να παίζει και να παρουσιάζει την δουλειά του, στην εργαστηριακή της μορφή. Άρα για μένα είναι ένα γνώριμο πεδίο. Στην σκηνή δεν ξέρω τι θα δει ο θεατής, γιατί δεν ξέρω σε τι φάση θα είναι η παράσταση κατά την διαδικασία παρουσίασης της.
Πάντως σαν εγχείρημα έχει ενδιαφέρον, αρκεί να κρατήσει τον εργαστηριακό του χαρακτήρα, γιατί πολλές φορές όλοι πέφτουμε στην παγίδα του αποτελέσματος και όχι της προόδου προς αυτό.
Εμένα όπως είπα και πριν είναι στον τρόπο που δουλεύω η συνεχόμενη έρευνα, πάνω στον εκάστοτε χαρακτήρα. Για μένα ο ρόλος είναι πρόκληση και όχι η διοργάνωση, δεν δουλεύω διαφορετικά, από ότι έχω κάνει μέχρι σήμερα
»

Ακόμα ένα ιδιαίτερο στοιχείο που έχει αυτό το σχέδιο αυτό, είναι η πρώτη παρουσίαση έργων, νέων Ελλήνων συγγραφέων. «Χαίρομαι να συνεργάζομαι και να στηρίζω δουλειές νέων είτε είναι συγγραφείς, είτε νέοι συνάδελφοι ηθοποιοί».

«Η καλλιτεχνική φύση είναι συνώνυμο της ρήξης και της αμφισβήτησης»

Δύο έργα, δύο ρόλοι. Πώς σας βλέπουμε τον Φεβρουάριο και πώς τον Μάρτιο, για παράδειγμα; «Το Φεβρουάριο είμαι μία τσαγκάρισα στο Σούμαν και τον Μάρτιο μια αστή κυρία στις Τιτανομαχίες».

Μια διοργάνωση που θα λέγαμε συμβαδίζει με την εποχή. Δοκιμών, αναζήτησης και ίσως αμφισβήτησης. «Μα νομίζω πως η καλλιτεχνική φύση είναι συνώνυμο της ρήξης και της αμφισβήτησης, άρα όλα καλά».

25 χρόνια στην Ελλάδα. Μια ζωή. Τι αγαπάτε και τι πετάτε από την καθημερινότητα στην Ελλάδα; «Αγαπάω πολύ την Ελλάδα και δεν πετάω τίποτα. Μάλιστα αυτή την εποχή παρουσιάζω για την ΕΡΤ1 μία σειρά ντοκιμαντέρ με τίτλο «Αθήνα καλεί Μόσχα» και ανακαλύπτω την αγάπη μου για την Ελλάδα και την Ρωσία».

«Το χρήμα είναι η στρεβλή μας αντανάκλαση στον καθρέφτη της ψυχής»

Αντέχουμε πιστεύετε ως πολίτες αυτής της χώρας στις απανωτές δοκιμασίες;
«Φυσικά και δεν αντέχουμε, η Ελλάδα περνάει μια ανθρωπιστική κρίση που δεν είναι, όπως έχω ξαναπεί, μόνο οικονομική. Κυρίως πνευματική είναι, ηθική είναι, καλλιέργειας είναι κουλτούρας. Το χρήμα είναι η στρεβλή μας αντανάκλαση στον καθρέφτη της ψυχής. Από την άλλη δεν μπορούμε να μην παλεύουμε για την καλυτέρευση της ζωής μας και βασικά των παιδιών μας».

«Έχουμε γίνει το transit του πόνου»

«Αυτό όμως που με βασανίζει περισσότερο είναι η προσφυγική κρίση. Έχουμε γίνει το transit του πόνου».

Πως αντιμετωπίζετε την εκλογή Τραμπ στην προεδρία της Αμερικής;
«Μεταφορικά μιλώντας θεωρώ πως κόσμος μας έχει καταντήσει ένα κακό τσίρκο, το κάθε τσίρκο έχει και τον κλόουν του. Χάθηκαν αυτοί οι όμορφοι ρομαντικοί κλόουν του Φελλίνι, τώρα ετοιμαστείτε, ξεκινάει ο Τζόκερ του Μπάτμαν. Κατά τα άλλα μου αρέσει η κουπ του και περιμένουμε πολλά και από αυτόν. Τι άλλο να κάνουμε;».

Ετοιμάζεται για Μαντάμ Ορτανς

Μιλώντας για την Λυδία Κονιόρδου στο «τιμόνι» του Υπουργείου Πολιτισμού, η Ταμίλα Κουλίεβα τονίζει «Ξέρει καλά το θέατρο και τα προβλήματα του χώρου μας η Λυδία Κονιόρδου και δεν θα χρειαζόταν να την συμβουλέψω εγώ, στο τι να κάνει».

Όσον αφορά στα επόμενα πλάνα της, περιέχουν σκληρή δουλειά και δημιουργία. «Το καλοκαίρι θα είμαι στην παράσταση Αλέξης Ζορμάς σε σκηνοθεσία του Σταμάτη Φασουλή, στον ρόλο της Μαντάμ Ορτάνς» μας λέει.

Μιας και φτάσαμε στο καλοκαίρι, τελικά είναι αυτοσκοπός η Επίδαυρος; Ρωτώ. «Η Επίδαυρος δεν είναι αυτοσκοπός, είναι ευλογία» απαντά με σιγουριά.


«Συγγραφέας του μήνα» στο Εθνικό Θέατρο

«Σούμαν» της Σοφίας Καψούρου έως 18 Φεβρουαρίου στη Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος»

Το πρώτο έργο είναι ο «Σούμαν» της Σοφίας Καψούρου και αντλεί την έμπνευσή του από τη ζωή του μεγάλου Γερμανού συνθέτη, ισορροπώντας ανάμεσα σε δύο χώρους και δύο εποχές: την Ευρώπη του 19ου αιώνα και την Αθήνα του 21ου.

«Τιτανομαχίες» της Νατάσας Σίδερη, από 1 έως και 11 Μαρτίου στη Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος»

Ενας πατέρας, απόλυτος άρχοντας πλησιάζει τη δύση της ζωής του κι αρνείται να παραδώσει τα ηνία της οικογενειακής επιχείρησης. Η νέα γενιά, αποφασισμένη να ανατρέψει την προηγούμενη, δε διστάζει να επιστρατεύσει κάθε μέσο προκειμένου να επιταχύνει τη διαδοχή. Με αφορμή τα γενέθλια του πατέρα, η οικογένεια μαζεύεται για να κόψει μια τούρτα. Όμως η τούρτα πέφτει στο πάτωμα. Κι αντί για κουτάλια, έχουν βγει ήδη τα μαχαίρια.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ