fbpx Νέα κρατική «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» μετά την ιδιωτικοποίηση σχεδιάζει το Δημόσιο | ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΓΑΙΑΟΣΕ

Νέα κρατική «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» μετά την ιδιωτικοποίηση σχεδιάζει το Δημόσιο

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: EUROKINISSI
21|01|2017 | 09:25
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: EUROKINISSI

Δεν πρόλαβε καλά καλά αν στεγνώσει το μελάνι των υπογραφών της πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ιταλική Ferrovie Dello Stato και το ελληνικό δημόσιο προωθεί μέσω της ΓΑΙΑΟΣΕ σχέδιο σύστασης νέας κρατικής εταιρείας σιδηροδρομικών μεταφορών.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Καθημερινής μάλιστα, ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ Θανάσης Σχίζας προανήγγειλε ότι η κρατική εταιρεία θα κάνει κινήσεις για την απόκτηση σιδηροδρομικής άδειας με την αιτιολογία ότι «το ελληνικό δημόσιο οφείλει να έχει μια σιδηροδρομική άδεια στην κατοχή του «για κάθε ενδεχόμενο». Όπως σημείωσε ωστόσο δεν θα ανταγωνιστούν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σύμφωνα με άλλες του δηλώσεις έχει σχεδιαστεί πρόγραμμα ανακατασκευής του τροχαίου υλικού αξίας 40 – 45 εκατ. ευρώ.

Η κίνηση αυτή, ωστόσο χαρακτηρίζεται από κύκλους της βιομηχανίας μεταφορών ως «επιεικώς άκομψη» και ενδεικτική του γιατί έχει υπονομευθεί το επενδυτικό κλίμα για τη χώρα.

Προβληματισμός για το τροχαίο υλικό

Όπως σημειώνει το ρεπορτάζ της Καθημερινής, μεγαλύτερο προβληματισμό έχουν προκαλέσει πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θέτουν θέμα διασφάλισης της εκμίσθωσης του τροχαίου υλικού από το στοκ του ελληνικού δημοσίου το οποίο ελέγχει στο σύνολο τους η ΓΑΙΑΟΣΕ.

Στο πλαίσιο αυτής της αξίωσης φέρεται να επαπειλείται και η έγερση θεματος καταβολής των επιδοτήσεων της τάξης των 50 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως που λαμβάνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για δημόσιες υπηρεσίες, τις άγονες δηλαδή σιδηροδρομικές γραμμές. Όπως τονίζεται φέρεται να τίθεται θέμα «επακριβούς αποτίμησής τους ώστε να μην καταβάλλονται χρήματα που δεν πάνε για τις άγονος».

Ωστόσο κύκλοι εκτιμούν ότι το συγκεκριμένο ζήτημα εγείρεται ενδεχομένως ως διαπραγματευτικό μέσο πίεσης στην ιταλική εταιρεία, η οποία όμως εμφανίζεται καλυμμένη καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ιδιωτικοποιήθηκε με τις συμβάσεις για τις επιδοτήσεις υπογεγραμμένες για 5 χρόνια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ferrovie Dello Stato προτίθεται να πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους 500 εκατ. ευρώ σε τροχαίο υλικό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΣΧΟΛΙΑ