Σούπερ μπαταρίες θα μπορούν να φορτίζουν σε μερικά δευτερόλεπτα τα κινητά - iefimerida.gr

Σούπερ μπαταρίες θα μπορούν να φορτίζουν σε μερικά δευτερόλεπτα τα κινητά

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ PIXABAY
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

H εντυπωσιακή ανακάλυψη -προϊόν συνεργασίας των βρετανικών πανεπιστημίων του Σάρεϊ και του Μπρίστολ- υπόσχεται να φέρει την επανάσταση στον τρόπο που φορτίζουμε τα κινητά μας τηλέφωνα.

Οι ερευνητές ανέπτυξαν ένα νέο υλικό, το οποιο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή μπαταριών που θα είναι από 1.000 έως 10.000 φορές ισχυρότερες σε σχέση με τις σημερινές, ασφαλέστερες, φιλικότερες προς το περιβάλλον και θα φορτίζουν ταχύτερα.

Το υλικό αυτό είναι ένα είδος πολυμερούς που χρησιμοποιείται για τη δημιουργία ενός νέου τύπου «υπερπυκνωτή», ο οποίος αποθηκεύει μεγάλες ποσότητες ενέργειας και φορτίζει πολύ γρήγορα.

«Σ' ολόκληρον τον πλανήτη γίνονται έρευνες στον τομέα της τεχνολογίας αποθήκευσης ενέργειας κι αυτός ο νέος υπερπυκνωτής έχει τη δυνατότητα να ανοίξει την πόρτα για συνταρακτικές εξελίξεις», δήλωσε ο δρ Μπρένταν Χάουλιν του Πανεπιστημίου του Σάρεϊ.

Το πανεπιστήμιο αναζητεί εμπορικούς εταίρους για τη δημιουργία συσκευών αποθήκευσης ενέργειας υπερυψηλής πυκνότητας και ελπίζει να έχει κατασκευάσει μια πρώτοτυπη συσκευή μέχρι την ερχόμενη άνοιξη.

Σούπερ μπαταρίες θα μπορούν να φορτίζουν σε μερικά δευτερόλεπτα τα κινητά  | iefimerida.gr 0

(ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: AP)

O ιδρυτής της Tesla Motors Έλον Μασκ είχε προβλέψει το 2011 ότι οι υπερπυκνωτές θα είναι εξαιρετικά χρήσιμοι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αφού η φόρτιση θα διαρκεί μερικά λεπτά, αν όχι δευτερόλεπτα.

Πέραν τούτου οι υπερπυκνωτές μπορεί να αποδειχθούν πιο αποτελεσματικοί στη χρήση ενέργειας από το φρενάρισμα σε σχέση με τις παραδοσιακές μπαταρίες.

Το μόνο πρόβλημα σήμερα είναι ότι ενώ φορτίζουν ταχύτερα απ' τις παραδοσιακές μπαταρίες, αδειάζουν και ταχύτερα – στην Κίνα ένας στόλος λεωφορείων χρησιμοποιεί υπερπυκνωτές, αλλά χρειάζονται συχνή επαναφόρτιση κάθε δύο ή τρεις στάσεις.

Με τη νέα τεχνολογία πολυμερούς που ανέπτυξαν τα δύο βρετανικά πανεπιστήμια τα λεωφορεία αυτά θα χρειάζονται κάθε 20-30 στάσεις επαναφόρτιση, η οποία θα εξακολουθεί να διαρκεί λίγα δευτερόλεπτα.

Σύμφωνα με τον δρα Ίαν Χάμερτον του τμήματος Αεροδιαστημικής Μηχανικής του Πανεπιστήμιου του Μπρίστολ «η έρευνα ανοίγει πιθανότατα τον δρόμο για υπερπυκνωτές πολύ υψηλής πυκνότητας, αλλά τα πολυμερή αυτά έχουν και πολλές άλλες πιθανές χρήσεις: σε εφαρμογές όπου χρειάζονται ανθεκτικά, ελαστικά αγώγιμα υλικά, όπως στη βιοηλεκτρονική, τους αισθητήρες, τα προηγμένα οπτικά κ.α. Πιστεύουμε ότι πρόκειται για εξέλιξη που πιθανώς θα φέρει την επανάσταση.»



Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ