Χορός από την Biennale επί της Πανεπιστημίου -Το κοινό παρακολουθεί με mp3 player - iefimerida.gr

Χορός από την Biennale επί της Πανεπιστημίου -Το κοινό παρακολουθεί με mp3 player

Φωτογραφίες: facebook
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Συνεχίζονται με προβολές, συζητήσεις και χορό, οι δράσεις της μπιενάλε της Αθήνας, σε Βαρβάκειο, Πανεπιστημίου και Ομόνοια.

Αυτή την εβδομάδα διεξάγεται το The Meeting Room, το οποίο προέκυψε ως αποτέλεσμα της διήμερης εκδήλωσης δημοσίων συνελεύσεων «Πώς οι Συνελεύσεις επανακτούν τη σημασία τους;» ενός εν εξελίξει διεθνούς ερευνητικού και καλλιτεχνικού project της Τζένης Μαρκέτου, που πραγματοποιήθηκε στα ιστορικά αμφιθέατρα Μ.Α.Χ. και Αβέρωφ του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου στις 21 και 22 Οκτωβρίου 2016.

Οι συνελεύσεις και οι επιτελεστικές ομιλίες που πραγματοποιήθηκαν, προκάλεσαν πολυάριθμες συζητήσεις σχετικά με την πρακτική της «συνέλευσης» ως μια πλατφόρμα για ερωτήματα, δράση, αντίδραση, συμμετοχή των πολιτών, συλλογική νοημοσύνη και ως μια αφετηρία για την «τέχνη των πολλών».

Συζητήσεις

Tο The Meeting Room του Πώς οι Συνελεύσεις επανακτούν τη σημασία τους; παρουσιάζει αμοντάριστα αποσπάσματα βίντεο και ζωντανής αναμετάδοσης καταγεγραμμένα κατά τη διάρκεια των διήμερων συνελεύσεων, καθώς και ένα καλλιτεχνικό βιβλίο περιορισμένης έκδοσης, μια συλλογή από σύντομες δηλώσεις, σενάρια, εικόνες, κείμενα και άλλου είδους συνεισφορές και προσθήκες από τους συμμετέχοντες.

Το βίντεο της Τζένης Μαρκέτου Assembly in No Particular Order, (2016) θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην Αθήνα κατά τη διάρκεια του υποβλητικού The Meeting Room.

Το έργο, το οποίο έχει περιοδεύσει σε μουσεία της Ισπανίας και της Πορτογαλίας, αποτελείται από μια σειρά αρχειακών ταινιών και εικόνων που έχει οικειοποιηθεί η καλλιτέχνης και βρέθηκαν σε διαδικτυακές πλατφόρμες ενημέρωσης, στα οποία καταγράφονται ξεχωριστές και ιστορικές «συνελεύσεις» και διαμαρτυρίες από ολόκληρο τον κόσμο και την Ελλάδα ενώ αποτελούν οπτικά υποπροϊόντα ριζοσπαστικών πολιτικών εποχών.

Το βίντεο συνοδεύεται από ένα ψηφιακά επεξεργασμένο ηχητικό απόσπασμα, αποτελούμενο από μια μηχανική γυναικεία φωνή και τη συρραφή μια σειράς συνεντεύξεων που πραγματοποιήθηκαν από την καλλιτέχνη στην Αμερική και την Ελλάδα. Οι συνεντεύξεις αυτές, με ακτιβιστές, συγγραφείς, στοχαστές, ανθρωπολόγους, ιστορικούς τέχνης και αρχιτέκτονες συνδυάζονται με κριτικά κείμενα και φανταστικές αφηγήσεις.

To The Meeting Room συνεχίζει να ενημερώνεται και στοχεύει να επανεξετάσει την «τέχνη των πολλών» όπως υποκινήθηκε κατά τη διάρκεια του Πώς οι Συνελεύσεις επανακτούν τη σημασία τους;. Συμπληρώνεται από εκδηλώσεις που ενεργοποιούν, ενθαρρύνουν και διευκολύνουν νέες μορφές συνύπαρξης.

Χορός από την Biennale επί της Πανεπιστημίου -Το κοινό παρακολουθεί με mp3 player  | iefimerida.gr 0

Τζένη Μαρκέτου,Assembly In No Particular Order, (στιγμιότυπο), 2016, HD, 14', χρώμα, ήχος

Την Παρασκευή 16 και το Σάββατο 17 Δεκεμβρίου, το κοινό καλείται να θέσει ερωτήματα και ζητήματα με τα οποία σχετίζονται και θέλουν να τα μοιραστούν σε μια ανοιχτή συζήτηση με την καλλιτέχνη και άλλα μέλη του ακροατηρίου.
Κατά τη διάρκεια αυτών των ημερών το κοινό ενθαρρύνεται να απαγγείλει λογοτεχνικά αποσπάσματα, λόγους, ποιήματα, μουσική, να συζητήσει για ειδησεογραφικούς τίτλους, περιβαλλοντικά ζητήματα, πολιτικές του φύλου, τέχνη και μόδα.

Η Τζένη Μαρκέτου στοχεύει το The Meeting Room να αποτελέσει ένα στοχαστικό και ανοιχτό χώρο για ζωηρό πειραματισμό και να λειτουργήσει ως μια πλατφόρμα όπου το μέλλον της ακτιβιστικής και κοινωνικής τέχνης γίνεται πιο ουστιαστικό υπό το τρέχον παγκόσμιο πολιτιστικό και πολιτικό πλαίσιο στην Ελλάδα, την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.

Χορός απο την Εθνική Βιβλιοθήκη στην Ομόνοια

Η ομάδα σύγχρονου χορού YELP dance co. παρουσιάζει το Σάββατο, 17 Δεκεμβρίου το «Δυο βήματα πιο κάτω», μια χορογραφία στο αστικό τοπίο.
Οι θεατές ακολουθούν μια διαδρομή από την Εθνική βιβλιοθήκη, στην οδό Πανεπιστημίου, μέχρι την Πλατεία Ομονοίας και καταλήγουν μέσα στο Μπάγκειον - παρακολουθώντας χορογραφημένες δράσεις και συμμετέχοντας σε κάποιες από αυτές.

Χορός από την Biennale επί της Πανεπιστημίου -Το κοινό παρακολουθεί με mp3 player  | iefimerida.gr 1

Η αστική χορογραφία ξεκινά από την Εθνική Βιβλιοθήκη, ένα σύμβολο για την πόλη της Αθήνας, και φέρνει στο προσκήνιο τη σχέση και ευθύνη μας απέναντι στη γνώση και την ιστορία.
Κατηφορίζοντας «Δυο βήματα πιο κάτω», με ενδιάμεσες στάσεις, φτάνουμε στην Πλατεία Ομονοίας - άλλο ένα σύμβολο της πόλης που αλλάζει μορφή συνεχώς.

Πρόκειται για μια μικρή διαδρομή, γεμάτη αντιφάσεις και εκπλήξεις που συμπυκνώνουν την πρόσφατη ιστορία της πόλης και αναδεικνύουν το ευρύ φάσμα αντιθέσεων εγκατεστημένων στην καθημερινότητα της Αθήνας.

Οι θεατές εξοπλίζονται με ένα φορητό mp3 player και ακουστικά με ηχογραφημένες κινητικές οδηγίες και υλικά, βιώνοντας μια διαφορετική εμπειρία της πόλης και της κίνησης του σώματος μέσα στην πόλη.

Μια προσωπική και συλλογική εμπειρία: μοναχικής συνύπαρξης σε δημόσιους χώρους και παιχνιδιού ομαδικής δράσης. Αυτό που δημιουργείται δεν μπορεί κανείς να το ξεχωρίσει από την πραγματική ζωή, αλλά είναι ταυτόχρονα μια πρόταση για μια «νέα» ζωή, σε ανοιχτό διάλογο με το απρόβλεπτο.

Οι δράσεις

Πως οι Συνελεύσεις επανακτούν τη σημασία τους; : The Meeting Room | Τζένη Μαρκέτου
Κτήριο Βαρβακείου | επί της οδού Αθηνάς - έναντι Αγοράς
Πέμπτη, 8 Δεκεμβρίου – Κυριακή, 18 Δεκεμβρίου | 16:00 – 20:00

Δυο βήματα πιο κάτω | YELP danceco.
Εθνική Βιβλιοθήκη | Πανεπιστημίου 32
Σάββατο, 17 Δεκεμβρίου | 15:00

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Athens Biennale Ομόνοια
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ