Η επόμενη 5ετία θα συνοδευτεί από ριζικές αλλαγές στον όμιλο Volkswagen και στην ομώνυμη βασική του μάρκα, καθώς ο στόχος είναι να περάσει από το στάτους ενός κατασκευαστή αυτοκινήτων σε αυτό μιας εταιρείας παροχής υπηρεσιών μετακίνησης.
Προκειμένου αυτό να γίνει εφικτό δεν θα αλλάξει μόνο η δομή της εταιρείας αλλά θα περιοριστούν και οι θέσεις εργασίες σε παραδοσιακούς τομείς της παραγωγής, καθώς και στην οργάνωση. Παγκοσμίως η μείωση θα είναι της τάξης των 30.000 θέσεων, εκ των οποίων οι 23.000 θα είναι στη Γερμανία, όπου συνολικά ο όμιλος απασχολεί 280.000 εργαζόμενους -παγκοσμίως ο αριθμός αυτό είναι 610.000.
Η μείωση αυτή θα γίνει, όπως δήλωσαν οι ιθύνοντες του ομίλου, «χωρίς κοινωνική αναταραχή», μιας και θα περιλαμβάνει σε μεγάλο ποσοστό αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδότησης. Το οικονομικό όφελος από τη συγκεκριμένη κίνηση θα ανέρχεται ετησίως σε 3,7 δις ευρώ, ενώ το πλάνο περιλαμβάνει παράλληλα την πρόσληψη 9.000 εργαζομένων σε τομείς όπως όπως τα ηλεκτρονικά και η πληροφορική σε συνδυασμό με μια επένδυση 3,5 δις ευρώ στην ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση.