ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΕΣ

Νέες ταινίες: Το Inferno του Νταν Μπράουν στη μεγάλη οθόνη -Με τον Τομ Χανκς [κριτική & τρέιλερ]

Inferno
Inferno

Οι Μπήτλς και το Inferno είναι οι δύο ταινίες που θα παίξουν δυνατά αυτήν την εβδομάδα.  

Αυτό που τις ενώνει είναι ο σκηνοθέτης τους, που δεν είναι άλλος από τον Ρον Χάουαρντ. 

Να σημειώσουμε την επιστροφή του Βασίλη Βαφέα με το «Ρισάλτο» και την υπέροχα βασανιστικό θρίλερ του Παρκ Τσαν Γουκ «Υπηρέτρια».

Inferno Θρίλερ, ΗΠΑ / 2016


Σκηνοθεσία: Ρον Χάουαρντ
Παίζουν: Τομ Χανκς, Φελίσιτι Τζόουνς, Μπεν Φόστερ, Ίρφαν Καν, Ομάρ Σι, Σισέ Μπαμπέτ Κνούντσεν

Τι Συμβαίνει: 
Ο βραβευμένος με Όσκαρ Ρον Χάουαρντ επιστρέφει, σκηνοθετώντας το πρόσφατο best seller μυθιστόρημα του Dan Brown (Κώδικας Da Vinci), Inferno, που ακολουθεί ξανά τον καθηγητή Robert Langdon (Τομ Χανκς) σε μια αποστολή όπου τα κρυμμένα στοιχεία οδηγούν στον μεγάλο Δάντη. 
Ο απίστευτος καθηγητής του Χαρβαρντ, κάτι μεταξύ Ιντιάνα Τζόουνς και Τζέιμς Μποντ, ξυπνάει σε ένα νοσοκομείο της Φλωρεντίας με μερική αμνησία, και τρομερούς πονοκεφάλους. 
Έχει πέσει θύμα επίθεσης. 
Θα ενώσει τις δυνάμεις του με τη Σιέννα Μπρουκς (Φελίσιτι Τζοουνς), μια γιατρό βάρδιας που ελπίζει να τον βοηθήσει να ανακτήσει τη μνήμη του και μαζί ξεκινούν έναν αγώνα δρόμου διασχίζοντας την Ευρώπη, ενάντια στο χρόνο που απειλεί να φέρει στο φως μια θανάσιμη συνομωσία. 
Η ταινία θα ταξιδέψει από τη Φλωρεντία στη Βενετία και στη Κωσταντινούπολη με πυροβολισμούς τρεξίματα και εναέρια πλάνα καταδίωξης μέχρι ο Λάνγκτον να φτάσει στην Κόλαση του Δάντη και στο μυστικό ενός εκκεντρικού δισεκατομμυριούχου που θέλει να σώσει το πλανήτη από τον υπερπληθυσμό.
«Ο υπερπληθυσμός είναι η ασθένεια. Η Κόλαση είναι η θεραπεία.»
Ο σκηνοθέτης Ron Howard και ο συγγραφέας Dan Brown, στο μυθιστόρημα του οποίου βασίστηκε η τρίτη κινηματογραφική μεταφορά της νέας περιπέτειας του καθηγητή Λάνγκτον,  μιλούν για το πρόβλημα του υπερπληθυσμού στον πλανήτη.
Περιπέτεια  με θέαμα και πλούσιες ανατροπές που πιθανώς και να είναι και η καλύτερη της τριλογίας μέχρι σήμερα.

The Beatles: Eight Days a Week- The Touring Years  Μουσική, ΗΠΑ / 2016

Σκηνοθεσία: Ρον Χάουαρντ

Τι Συμβαίνει:
Είχαν οι Beatles το «κάτι άλλο» ή μήπως ήταν ακόμα ένα μουσικό γκρουπ που απλώς έπιασε την καλή; 
Τι ήταν τελικά η Μπητλομάνια;
Πως φτάσαμε στον ήχο του Sergeant Pepper;
Ο Ρον Χάουαρντ δεν κάνει απλώς ένα κατατοπιστικό ντοκιμαντέρ, προσπαθεί αθέατα να δώσει μερικές εξηγήσεις σε κάποια ερωτηματικά, εξήντα χρόνια μετά την μουσική έκρηξη που οδήγησε στη δημιουργία μιας από τι μεγαλύτερες βιομηχανίες της σύγχρονης εποχής.
Ντοκιμαντέρ πλημμυρισμένο με τραγούδια που έγιναν οι μεγάλες επιτυχίες  του θρυλικού συγκροτήματος στα μέσα του 20ού αιώνα και σπάνια κινηματογραφικά στιγμιότυπα που έρχονται στο φως για πρώτη φορά.  Ο Ρον Χάουαρντ προσπαθεί να δώσει μια ολοκληρωμένη εικόνα  όχι μόνο της εποχής αλλά και της λειτουργίας των Beatles που κάτω από τις διαταγές του Μπράιαν Επστάιν και κάτω από τη μπαγκέτα του επίμονου και άγνωστου πέμπτου Μπήτλ George Martin μπορούσαν να γράψουν μια επιτυχία όποτε ήθελαν. 
Η ταινία επικεντρώνεται περισσότερο στις μεγάλες tournée που έκανε το συγκρότημα ανάμεσα στα χρόνια από το 62 εως το 65 και στηρίζεται σε δυο συνεντεύξεις γεμάτες χιούμορ και λίγο αυτοσαρκασμό, από τους τελευταίους επιζώντες του συγκροτήματος που άλλαξε τη μουσική μας παιδεία, Πωλ Μακ Κάρτνεϋ και Ρίνγκο Σταρ με κοντό κορακί μαλλί κι ανέμελο κυριλοπάνκ ντύσιμο!
Στο τέλος της ταινίας οι θεατές μπορούν να παρακολουθήσουν 30 λεπτά από την καταϊδρωμένη και θρυλική συναυλία τους στο  Shea Stadium των ΗΠΑ όπου τραγουδούν το I feel Fine και όλες τις μεγάλες επιτυχίες του ξεκινήματος τους, μέσα σε πανδαιμόνιο, μπητλομανίας. Εμπειρία για τους νεώτερους...

Η Υπηρέτρια Θρίλερ Μυστηρίου, Ν. Κορέα / 2016

The Handmaiden
Σκηνοθεσία: Παρκ Τσαν-Γουκ
Παίζουν: Κιμ Μιν-Χε, Κιμ Τάε-Ρι, Χα Γιουνγ-Γου, Τσο Γιν-Γουνγκ, Κιμ Χάε-Σουκ, Μουν Σο-Ρι

Τι Συμβαίνει:
Ο Παρκ Τσαν Γουοκ είναι ο Κορεάτης σκηνοθέτης του Old Boy που πατώντας πάνω στην αιματηρή βία είχε κατορθώσει να ξεχωρίσει και να δείξει το μεγάλο ταλέντο του. Η μανία του για  τελειότητα είναι το πιο δύσκολο κομμάτι στο έργο του. Στο Stoker που είδαμε πέρσι η γεωμετρική τελειότητα των πλάνων του ήταν ασύλληπτη όσο και η βασανιστική λεπτομέρεια στους ήχους που την χαρήκαμε στην εντέλεια χάρις το ηχοσύστημα του Ιστορικού κινηματογράφου Ideal στο κέντρο της Αθήνας.
Στην “Υπηρέτρια” με αυτή του τη μανία φτάνει σε ένα σημείο να γίνει εκνευριστικός. 
Όμως χάρις την τέλεια πλανοθεσία του, την αισθητική του αρτιότητα και τη ξεκούραστη χρωματική του παλέτα κατορθώνει να μετριάσει αυτό τον εκνευρισμό να τον κάνει αδημονία και στο τέλος μια πεισμωμένη προσμονή για το τελικό αποτέλεσμα.
Η ταινία ξετυλίγει απανωτές απάτες και ηθελημένες κινηματογραφικές οφθαλμαπάτες στην Κορέα του 1930, που δε θα ήτανε σωστό να της αποκαλύψουμε σ’ αυτό το σημείωμα. 
Το στόρι αφορά έναν απατεώνα που μαζί με μια νεαρή πορτοφολού θα προσπαθήσει να σαγηνεύσει την Χιντέκο, μια πλούσια κόρη, με απώτερο σκοπό να κλέψει την περιουσία της,  να απαλλαχθεί απ’ αυτήν φυλακίζοντάς την και να φύγει πλούσιος με τη συνεργάτιδά του. 
Ο Παρκ προτιμά να διηγηθεί τα γεγονότα, με απανωτά φλας μπακ κι αυτό γιατί θέλει να δει την ιστορία του από δυο πλευρές. Μια απ’ αυτό που φαίνεται και μια απ’ αυτό που είναι. 
Με αυτή τη διηγηματική τακτική, σε κάθε φλας μπάκ δίνει και μια καινούργια διάσταση στην ιστορία  του αποκαλύπτοντας σιγά σιγά τις απανωτές πλεκτάνες που στήνονται τόσο από τους πρωταγωνιστές όσο και από τον ίδιο. Μια ενδιαφέρουσα εξιστόρηση σαν περίτεχνο λεπτεπίλεπτο κορεάτικο κέντημα, που απαιτεί αρκετά καλή διάθεση και υπομονή από έναν «κοινό» θεατή.

Η Αποφοίτηση Δράμα, Ρουμανία / 2016

Graduation
Σκηνοθεσία: Κριστιαν Μουνγκίου
Παίζουν: Αντριάν Τιτένι, Μαρία Βικτώρια Ντράγκους Ράρες Άντριτσι

Τι Συμβαίνει:
Βλέποντας την ταινία αισθανθήκαμε πως βρισκόμασταν σε γνώριμα εδάφη. 
Το φακελάκι δεν ανθεί μόνο στη χώρα μας. 
Απαντάται με ανατριχιαστική ομοιότητα και στα υπόλοιπα Βαλκάνια. 
Εδώ γίνεται μια τέλεια αφορμή για να περιγράψει την Ρουμανική αστική τάξη και μάλιστα με πολύ εύστοχο τρόπο.
Ο Κριστιάν Μουνγκίου έχει ακόμη μία ανθρώπινη ιστορία να μας διηγηθεί που αφορά τους ανθρώπους πατρίδας του “που κινούν τα νήματα”. Στο επίκεντρο του αυτή τη φορά είναι ένας πατέρας που έχει ένα όνειρο: Να στείλει την κόρη του να σπουδάσει στην Αγγλία. Θέλει να την βοηθήσει να ξεφύγει από τη μιζέρια της ρουμανικής επαρχίας. Θα κάνει το παν γι’ αυτό. Αισθάνεται δυνατός και πεισμωμένος, έχει σχέδιο.
Η 18χρονη κόρη του Ελίζα (Μαρία Ντράγκους) έχει κερδίσει μια υποτροφία για σπουδές ψυχολογίας στο Ηνωμένο Βασίλειο. Είναι πάρα πολύ καλή μαθήτρια και είναι πολύ εύκολο γι αυτή να πάρει την υποτροφία στις επόμενες εξετάσεις. 
Όμως μια μέρα πριν τις εξετάσεις θα πάθει ένα ατύχημα που θα ανοίξει τους ασκούς του Αιόλου και θα τη φέρει αντιμέτωπη με την πραγματική ζωή. 
Ο εραστής πατέρας της που είναι χειρουργός στο επάγγελμα και φίλος με τον τοπικό δήμαρχο, διαπλεκόμενος με τον Αστυνόμο αλλά και τον διευθυντή του σχολείου στη μικρή αυτή ρουμανική κοινότητα, θα προσπαθήσει να τη βοηθήσει να πετύχει το στόχο της  με οποιοδήποτε τρόπο και με οποιοδήποτε κόστος. 
Όμως δεν καταλαβαίνει πως ήρθε η στιγμή που που ίδιος ο Ρομέο (Αντριάν Τίτενι) θα δώσει εξετάσεις απέναντι στην κόρη του στον εαυτό του και σε όλα όσα της έχει διδάξει. 
Ο Μπαλζάκ είχε πει, πως η καρδιά μιας χώρας χτυπάει  στην επαρχία. 
Ο Μουνγκίου με απλό και δημιουργικό τρόπο καταφέρνει να δείξει το πραγματικό πρόσωπο της σημερινής Ρουμανίας μέσα από μια απλή επαρχιακή ιστορία συμβιβασμού. Και γι’ αυτό άνετα κέρδισε το ενδιαφέρον μας και το βραβείο σκηνοθεσίας στις Κάννες φέτος. Μια ταινία που δεν την ξεχνάς εύκολα για αρκετό καιρό μετά την έξοδο από την αίθουσα.

Ρισάλτο  Δράμα  / 2016

Σκηνοθεσία: Βασίλης Βαφέας
Παίζουν: Νίκος Πουρσανίδης, Αμαλία Αρσένη, Μαργαρίτα Πανουσοπούλου, Ρίτα Αντωνοπούλου, Θανάσης Κουρλαμπάς, Πάνος Βίτσικας, Τάσος Ράπτης

Τι Συμβαίνει:
Ο Άρης (Νίκος Πουρσανίδης) είναι ένας νέος που ζει ανάμεσα σε δύο κόσμους. 
Από τη μία ο επαγγελματικός του χώρος στον κόσμο του θεάματος που διψάει για λάμψη, χρήμα και εξουσία. 
Από την άλλη, η ασφυκτική οικογένεια και η κρίση που έχει χτυπήσει τη χώρα και επιδεινώνει τις ανθρώπινες σχέσεις, που ούτως ή άλλως είναι περίπλοκες και τραυματικές. 
Ο πρωταγωνιστής προσπαθεί να βρει την ισορροπία του μέσα από τον έρωτα αλλά κι αυτός τον προδίδει. Θα βρει τελικά τη διέξοδο;
Η κεντρική ιδέα του ΡΙΣΑΛΤΟ, είναι το πώς οι νέοι, που είναι γεμάτοι όνειρα και ενέργεια, συνθλίβονται κάτω από το βάρος, αφενός της οικογένειάς τους  (γεμάτης από τραύματα, παθογένεια κ.λπ.) και αφετέρου της κοινωνίας, που την χαρακτηρίζουν η αναλγησία, οι απάνθρωποι στόχοι για επιτυχία και η θέληση για  απόλυτη κυριαρχία πάνω στα ανεξάρτητα άτομα. 

Το πρώτο Ραντεβού  Κοινωνικό, ΗΠΑ / 2016

Southside with you
Σκηνοθεσία: Ρίτσαρντ Ταν
Παίζουν: Πάρκερ Σόγιερς,  Τίκα Σάμπτερ, 

Τι Συμβαίνει:
Εμπνευσμένη από το πρώτο ραντεβού του Μπαράκ και της Μισέλ Ομπάμα, η ταινία ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΡΑΝΤΕΒΟΥ εξιστορεί την περιπετειώδη εκείνη καλοκαιρινή μέρα του 1989, όταν ένας γοητευτικός νεαρός νομικός σύμβουλος, ο Μπαράκ Ομπάμα (Πάρκερ Σόγιερς) προσπάθησε να ρίξει τη δικηγόρο Μισέλ Ρόμπινσον (Τίκα Σάμπτερ) κατά τη διάρκεια ενός ραντεβού που ξεκίνησε από μία έκθεση τέχνης, συνεχίστηκε με την προβολή της ταινίας Do the Right Thing του Σπάικ Λι, και κατέληξε στο πρώτο γλυκό φιλί, έξω από ένα παγωτατζίδικο της αλυσίδας Baskin-Robbins.
Η σκηνοθεσία και το σενάριο είναι του πρωτοεμφανιζόμενου Ρίτσαρντ Ταν, στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο, ενώ στην ομάδα παραγωγής συναντούμε τον διάσημο τραγουδιστή και μουσικό Τζον Λέτζεντ, βραβευμένο με Όσκαρ Τραγουδιού για την ταινία «Selma».
Σύμφωνα με τον Ταν, η σχέση της Μισέλ Ρόμπινσον και του Μπαράκ Ομπάμα χτίστηκε πάνω στην απόφαση της Μισέλ να δώσει μία ευκαιρία στον Μπαράκ να της αποδείξει ποιος πραγματικά είναι, να της δείξει την αξία του. 
Ο βασικός στόχος του ήταν να ρίξει φως στα βαθιά αισθήματα που  μπορεί να εμπνεύσει ακόμη και μία νέα αγάπη.  
Παρόλο που οι λεπτομέρειες των συνομιλιών του ζευγαριού είναι φανταστικές, τα γεγονότα που απεικονίζονται στην ταινία συνέβησαν πραγματικά. 
Πρόκειται για μία αισιόδοξη, καλοβαλμένη και κινηματογραφικά στρογγυλεμένη ιστορία αγάπης δύο νέων και έξυπνων ανθρώπων, γεμάτων μεγάλα όνειρα στη σύγχρονη Αμερική. 
Στους ρόλους του προεδρικού ζεύγους των Ηνωμένων Πολιτειών, Μπαράκ και Μισέλ Ομπάμα βλέπουμε τους Πάρκερ Σόγιερς («Snowden»), και Τίκα Σάμπτερ («Ride Along 2»).

Ο Ενεχειροδανειστής

The Pawnbroker
Σκηνοθεσία: Σίντνεϊ Λουμέτ
Παίζουν: Ροντ Στάιγκερ, Τζέραλντιν Φιτζέραλντ, Μπροκ Πέτερς, Τζέιμ Σάντζεζ, Ρειμόν σεν Ζακ, Χουάνο Χερνάντεζ, Krishna Kaur Khalsa, Μοργκαν Φριμαν,

Τι Συμβαίνει:
Νάζερμαν (Ροντ Στάιγκερ) είναι ένας Εβραίος καθηγητής που επιβίωσε από το ολοκαύτωμα. Σήμερα επαγγέλλεται τον ενεχυροδανειστή στην Ν.Υόρκη σε μια συνοικία όπου ζουν Πορτορικάνοι, νέγροι και περιθωριακοί λευκοί. 
Η δουλειά του αυτή είναι μια βιτρίνα πίσω από έναν πλούσιο νέγρο του υποκόσμου που τον χρησιμοποιεί ως ανδρείκελο. 
Είναι ένας στυγνός επαγγελματίας και δεν συγκινείται παρά τις εκκλήσεις των ανθρώπων που καταρρέουν γύρω του. Η αποκλειστική του προσήλωση στο χρήμα ερμηνεύεται μέσα από τις εικόνες που επανέρχονται στην μνήμη του από τις ημέρες του παρελθόντος. 
Όταν οι δικοί του ταπεινώθηκαν, εξευτελίστηκαν και χάθηκαν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης, ο ίδιος για να μην πέσει στην άβυσσο που ανοίχτηκε τότε μέσα του, προσπάθησε να νεκρώσει ό,τι μπορούσε να τον κάνει τρωτό. 
Ο Νάζερμαν έχει να αντιμετωπίσει όχι μόνο τους εφιάλτες του παρελθόντος αλλά και το σκληρό περιβάλλον του γκέτο της Ν. Υόρκης που ζει, το οποίο με τη σειρά του και αυτό τον παραπέμπει  στο παρελθόν.
Η θυσία της ζωής του Πορτορικανού βοηθού του που ονομάζεται, ίσως όχι τυχαία, Ιησούς που σκοτώνεται επιχειρώντας να τον σώσει από μια δολοφονική επίθεση, είναι ένα γεγονός που τον πλημμυρίζει και πάλι με πόνο, για να του αποδείξει ότι είναι ακόμα ζωντανός. 
Ο Λιούμετ αφηγείται την ιστορία ενός ανθρώπου που υπομένει την αυτοεξορία σε ένα άψυχο νεκροταφείο της μνήμης.  
O Στάιγκερ στα 40 του έδωσε ρεσιτάλ ερμηνείας ως ο ηλικιωμένος πρωταγωνιστής, κερδίζοντας μια υποψηφιότητα Όσκαρ στο βραβείο Ά ανδρικού ρόλου.

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.