Δίκτυο υδατοδρομίων στο Αιγαίο -Τα 23+2 νησιά όπου θα απογειώνονται και προσγειώνονται υδροπλάνα [λίστα] - iefimerida.gr

Δίκτυο υδατοδρομίων στο Αιγαίο -Τα 23+2 νησιά όπου θα απογειώνονται και προσγειώνονται υδροπλάνα [λίστα]

Φωτογραφία: Eurokinissi
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Σε δίκτυο υδατοδρομίων για τα νησιά της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων προχωρά η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου που έχει θέσει σε προτεραιότητα το συγκεκριμένο ζήτημα, θεωρώντας, ότι θα έχει σημαντικές θετικές επιπτώσεις στην ανάπτυξη των νησιών και στην επίλυση χρόνιων συγκοινωνιακών αναγκών.

Στο πλαίσιο αυτό, το περιφερειακό συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου που συνεδρίασε την προηγούμενη Παρασκευή στην Αστυπάλαια, αποφάσισε την εναρμόνιση με το νέο θεσμικό πλαίσιο που διέπει την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων, των 23 προγραμματικών συμβάσεων για τη μελέτη, κατασκευή και άδεια ίδρυσης και λειτουργίας ισάριθμων υδατοδρομίων στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου, καθώς και δύο νέες προγραμματικές συμβάσεις με τα κατά τόπους δημοτικά λιμενικά ταμεία για δύο ακόμη υδατοδρόμια σε Μύκονο και Σίφνο.

Συγκεκριμένα, μετά από συνεννόηση της περιφερειακής αρχής με τα συναρμόδια υπουργεία, το περιφερειακό συμβούλιο προέβη στην έγκριση των τροποποιήσεων των 23 προγραμματικών συμβάσεων, με βάση τα προβλεπόμενα στο νέο σχέδιο νόμου, στη διαμόρφωση του οποίου πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραμάτισε η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, προκειμένου να επισπευθούν οι διαδικασίες υλοποίησης του μεγαλεπήβολου στόχου της δημιουργίας του πρώτου δικτύου υδατοδρομίων στη χώρα, στόχο που υιοθέτησαν και τα αρμόδια υπουργεία, προβαίνοντας στις προτεινόμενες από την περιφερειακή αρχή τροποποιήσεις του θεσμικού πλαισίου.

Οι επικαιροποιημένες προγραμματικές συμβάσεις αφορούν τα υδατοδρόμια:

  • Αστυπάλαιας,
  • Λέρου,
  • Λειψών,
  • Ρόδου,
  • Κω,
  • Τήλου,
  • Χάλκης,
  • Καστελλορίζου,
  • Καρπάθου,
  • Κάσου,
  • Νισύρου,
  • Καλύμνου,
  • Σύμης,
  • Σύρου,
  • Μήλου,
  • Θήρας,
  • Πάρου,
  • Νάξου,
  • Κύθνου,
  • Κέας,
  • Αμοργού,
  • Άνδρου,
  • Σικίνου,

ενώ εγκρίθηκαν και δύο νέες προγραμματικές συμβάσεις για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων σε Μύκονο και Σίφνο.

Τα συναρμόδια υπουργεία Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανταποκρίθηκαν θετικά στο καθόλα τεκμηριωμένο αίτημα της περιφερειακής αρχής για την ανάγκη εκσυγχρονισμού του ισχύοντος μέχρι σήμερα θεσμικού πλαισίου, το οποίο δημιουργούσε πολλά προσκόμματα στην πορεία υλοποίησης του δικτύου υδατοδρομίων και περιέλαβαν στο νέο θεσμικό πλαίσιο τις προτάσεις της περιφερειακής αρχής, προκειμένου η διαδικασία να προχωρήσει απρόσκοπτα και κατά το δυνατόν ταχύτερα.

Η ίδρυση του δικτύου υδατοδρομίων στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου θα λειτουργήσει ευεργετικά για την άρση της απομόνωσης, τη σύσφιξη των σχέσεων των τοπικών κοινωνιών με τον κυρίως εθνικό κορμό της χώρας και την εμπορική και κοινωνική ανάπτυξη των νησιών. Παράλληλα, δημιουργεί μια σημαντική αναπτυξιακή προοπτική, αφού ενισχύεται ο τομέας του τουρισμού που αποτελεί για τα νησιά, βασικό πυλώνα ανάπτυξης, ενώ δημιουργείται ένα σημαντικό πεδίο επένδυσης με σημαντικά οφέλη ιδιαίτερα για τις νησιωτικές μας κοινωνίες.

Η δραστηριοποίηση υδροπλάνων θα λειτουργήσει ως ένας εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης, μία επιπλέον συγκοινωνιακή επιλογή, επικουρικά και συμπληρωματικά με τις υπηρεσίες που παρέχονται καθ' όλη τη διάρκεια του έτους από την ακτοπλοΐα και τις αερομεταφορές. Το νέο σχέδιο νόμου που διέπει την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων βρίσκεται στη φάση της διαβούλευσης, η οποία ολοκληρώνεται στις 5 Σεπτεμβρίου.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ υδατοδρόμια ΑΙγαίο
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ