fbpx Στέλιος Μάινας στο iefimerida.gr: Το ευρώ έχει αποκτήσει την άξια που του αρμόζει | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΙ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΓΟΝΗ TOY ΑΝΟΥΙΓ

Στέλιος Μάινας στο iefimerida.gr: Το ευρώ έχει αποκτήσει την άξια που του αρμόζει

φωτογραφίες: kiki papadopoulou
17|08|2016 | 09:19
φωτογραφίες: kiki papadopoulou

Χαρακτηρίζει τον εαυτό του πλάνητα, διασκεδαστή και στο πιο δύσκολο καλοκαίρι της μεταπολεμικής ιστορίας, όπως αναφέρει, περιοδεύει με Αντιγόνη. 

«Σήμερα, που έχει αποκατασταθεί το όνομα μας και χαίρουμε της εκτίμησης των θεατών και ακροατών μας και φιγουράρουμε στα έντυπα δίπλα στα εξέχοντα μέλη της κοινωνίας μας, έχουμε ανάγκη να ξαναθυμηθούμε τις ρίζες του επαγγέλματος μας. Το δρόμο» λέει στο iefimerida.gr ο Στέλιος Μάινας αναφερόμενος στο επάγγελμα του ηθοποιού μια ιδιότητα που εμπεριέχει μια ξεχασμένη έννοια, του πλάνητα, όπως τονίζει χαρακτηριστικά. 

Ο Στέλιος Μάινας πρωταγωνιστεί στην Αντιγόνη του Ζαν Ανούιγ στον ρόλο του Κρέοντα. Η παράσταση που ξεκίνησε από το REX στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, περιοδεύει ανά την Ελλάδα. 

Στέλιος Μάινας στο iefimerida.gr: Το ευρώ έχει αποκτήσει την άξια που του αρμόζει | iefimerida.gr 0

Δρόμος

«Φαίνεται πως στο γονίδιο που κληρονομείται από γενιά σε γενιά πνευματικά, ένα από τα χαρακτηριστικά μας είναι και η περιπλάνηση» λέει χαμογελώντας ο άξιος ηθοποιός.  
«Η πραγματική, ρεαλιστική, σωματική. Τον Μεσαίωνα, οι πρόγονοι μας θάβονται έξω απ τα τείχη της πόλης μαζί με τους λεπρούς για να μην την μολύνουν. 
Από καταβολής λοιπόν είμαστε και συνώνυμο της αναξιοπιστίας της ανηθικότητας και της κατάργησης όλων των φραγμών και κανόνων. 
Αυτή είναι και η έννοια της καλοκαιρινής περιοδείας μας. Δρόμος».

Αρπαχτή

Μια θεατρική παράσταση, σε διαδρομή ανά την Ελλάδα, χωρίς εκπτώσεις  στην παραγωγή, αλλά με την συνέπεια που απαιτεί το ίδιο το κείμενο.  
«Βέβαια. Εδώ έχουμε όλα τα απαραίτητα για να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις του έργου μας, άρτια σκηνικά, τα ίδια με αυτά που παρουσιάσαμε στην πρωτεύουσα, τεχνική υποστήριξη, άψογο ήχο, φώτα, και φυσικά, όλα εκείνα που θα μας προστατέψουν από τον απαξιωτικό χαρακτηρισμό «αρπαχτή».

Βαρυστομαχιά

Αλήθεια πως ανταποκρίνεται το κοινό στην περιφέρεια, σε αυτές τις θερινές επισκέψεις των καλλιτεχνών;
«Φαντάσου, να ζεις , ας πούμε σε μια μετρίου μεγέθους επαρχιακή πόλη μακριά από την Αθήνα και κάθε εβδομάδα, για να μην πω, κάθε μέρα του καλοκαιριού, να έχεις τη δυνατότητα να δεις ένα θέαμα. 
Μουσική, θεατρική παράσταση, παιδικό θέατρο, συναυλία. 
Στην αρχή αισθάνεσαι τυχερός. Όταν όμως η μια αφίσα επικαλύπτει την άλλη, όταν οι αφίσα απ το πανηγύρι της Αγίας Παρασκευής, μπλέκεται με την αφίσα της αρχαίας τραγωδίας που παίζεται στη πόλη σου, κι αυτή με την αφίσα της καλλιτέχνιδος πίστας με τη λαϊκή φωνή, ε τότε αισθάνεσαι μια ανακατωσούρα απ' τη βαρυστομαχιά που δεν μπορείς να τα χωνέψεις όλα μαζί».

Ευρώ

Ωστόσο η προσφορά είναι πάντα μεγάλη και η ποικιλία επίσης.
«Όλοι προσπαθούν να αποσπάσουν αυτό το δεκαπεντάρι, το δωδεκάρι, άντε το οχταράκι το ευρώ που έχει αποκτήσει την άξια που του αρμόζει, κι ο κόσμος μετράει τα πενταευράκια να δει αν βγαίνει ο καφές στη καφετέρια, το σουβλάκι το βράδυ, το τρίευρο για τη ξαπλώστρα στη παραλία και το μονό ευρώ για το λεωφορείο.
Συνάντησα ανθρώπους στην περιφέρεια να κάθονται στο παγκάκι και να μετράνε και να ξανά μετράνε τα κέρματα για να δουν αν τους βγαίνει ένας καφές.
Αυτό το καλοκαίρι, ίσως ένα από τα πιο δύσκολα καλοκαίρια της μεταπολεμικής μας ιστορίας, εμείς οι πλάνητες διασκεδαστές, εμείς οι αρλεκίνοι της επικράτειας, έχουμε ακόμα μια ευθύνη. 
Να προσφέρουμε αυτήν την παρηγοριά, την προσωρινή λήθη που προσφέρει ένα δυνατό ποτό, την συγκίνηση που χαρίζει μια δυνατή εμπειρία, μέσα απ το θέαμα που παρουσιάζουμε.
Ας σεβαστούμε τον κόσμο που έχει ανάγκη το λυτρωτικό γέλιο της κωμωδίας, το ανακουφιστικό λυγμό της τραγωδίας και ας του δώσουμε αυτό που δικαιούται και του αξίζει».

Στέλιος Μάινας στο iefimerida.gr: Το ευρώ έχει αποκτήσει την άξια που του αρμόζει | iefimerida.gr 1

Η παράσταση
«Αντιγόνη» του Ζαν Ανούιγ, σε μετάφραση Στρατή Πασχάλη και σκηνοθεσία Ελένης Ευθυμίου. 
Στον ρόλο του Κρέοντα ο Στέλιος Μάινας. Αντιγόνη η Βασιλική Τρουφάκου. 

Ένα κορυφαίο έργο της σύγχρονης δραματουργίας, γραμμένο το 1942 στη διάρκεια της ιδιόρρυθμης ναζιστικής κατοχής στη Γαλλία.

H Αντιγόνη του Ανούιγ συνιστά μια μεταφορά για το άτομο και τον αγώνα του απέναντι σε ένα παντοδύναμο, γερασμένο, αυταρχικό κράτος. Η νεότητα και το γήρας, η ομορφιά και η ασχήμια, η δύναμη και η αδυναμία, το δίκαιο και το άδικο αντιπαραβάλλονται για να ξεσκεπάσουν μια κοινωνία φοβισμένη, βουτηγμένη στον ατομικισμό και τη διαφθορά, μια κοινωνία σε σημείο μηδέν.

Επόμενοι σταθμοί: 
18 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΣΑΜΟΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΗΡΑΙΟ
20 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΧΙΟΣ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΣΤΡΟΜΗΝΑ
22 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΓΑΛΑΤΣΙ ΑΛΣΟΣ ΒΕΪΚΟΥ
24 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΤΡΙΚΑΛΑ ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
25 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΚΟΖΑΝΗ ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΟΖΑΝΗΣ
27 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΗΛΙΔΑ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ
28 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΠΑΤΡΑ ΡΩΜΑΪΚΟ ΩΔΕΙΟ
29 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΑ ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΦΡΟΝΤΖΟΣ
31 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΒΥΡΩΝΑΣ ΘΕΑΤΡΟ ΒΡΑΧΩΝ
2 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΤΗΝΟΣ ΛΟΥΤΡΑ ΤΗΝΟΥ
4 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΚΑΣΤΡΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
6 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
7 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΤΡΑΣ - ΜΙΝΩΣ ΒΟΛΩΝΑΚΗΣ
8 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΠΑΠΑΓΟΥ ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΠΑΓΟΥ
11 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΝΙΚΑΙΑ ΚΑΤΡΑΚΕΙΟ
12 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΘΗΒΑ ΜΟΣΧΟΠΟΔΙ

ΣΧΟΛΙΑ