ΚΕΠΚΑ: Συμβουλές για κέντρα αδυνατίσματος και γυμναστήρια- Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές - iefimerida.gr

ΚΕΠΚΑ: Συμβουλές για κέντρα αδυνατίσματος και γυμναστήρια- Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Τις υποχρεώσεις των γυμναστηρίων και των ινστιτούτων αδυνατίσματος έναντι των καταναλωτών υπενθυμίζει το ΚΕΠΚΑ εφιστώντας την προσοχή για παράνομες και παραπλανητικές πρακτικές.

Οπως αναφέρει το ΚΕΠΚΑ, επειδή το καλοκαίρι έφτασε, οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους:

  1. Στη σύμβαση, η οποία υπογράφεται, ανάμεσα στις μονάδες αδυνατίσματος, στα γυμναστήρια και στους Καταναλωτές, πρέπει να αναγράφεται το όνομα, η επωνυμία, ο διακριτικός τίτλος, η πλήρης διεύθυνση, ο Α.Φ.Μ., η αρμόδια Δ.Ο.Υ., ο αριθμός μητρώου της επιχείρησης, το όνομα αυτού, που υπογράφει τη σύμβαση, από την πλευρά της επιχείρησης, ο αριθμός αδείας λειτουργίας της επιχείρησης, η χρονολογία και ο τόπος κατάρτισης της σύμβασης, η αναλυτική περιγραφή των υπηρεσιών, ο αριθμός και η διάρκεια των συνεδριών, οι δωρεάν υπηρεσίες, ο χρόνος παροχής των υπηρεσιών, η ολική επιβάρυνση του καταναλωτή, με ανάλυση της αξίας κάθε υπηρεσίας, οι όροι πληρωμής και το δικαίωμα υπαναχώρησης. Η σύμβαση πρέπει να συνοδεύεται, από έντυπο υπαναχώρησης.
  2. Ο καταναλωτής μπορεί να υπαναχωρήσει, αναιτιολόγητα, εντός 30 ημερών, με την αποστολή γραπτής δήλωσης, προς την επιχείρηση.
  3.  Ο καταναλωτής δικαιούται, οποιαδήποτε στιγμή, κατά τη διάρκεια της σύμβασης, να καταγγείλει τη σύμβαση. Στην περίπτωση αυτή, γίνεται εκκαθάριση των υπηρεσιών, που παρασχέθηκαν και αυτών, που υπολείπονται. Επίσης, η επιχείρηση δικαιούται να παρακρατήσει ένα ποσό μέχρι 2,5% του υπολοίπου της σύμβασης, πέραν του ποσού, που αντιστοιχεί, στις ήδη παρασχεθείσες υπηρεσίες.
  4.  Τυχόν εκπτώσεις, που συμφωνήθηκαν, κατά τη σύναψη της σύμβασης, εξακολουθούν να ισχύουν και στην περίπτωση της καταγγελίας και διακοπής της σύμβασης.
  5. Απαγορεύεται η είσπραξη οποιαδήποτε προκαταβολής, που υπερβαίνει το 2,5% του συνολικού ποσού της σύμβασης, πριν αρχίσει η εκτέλεση της σύμβασης.
  6. Εάν η πληρωμή της επιχείρησης γίνεται, με πίστωση, που χορηγείται, από Τράπεζα, η υπαναχώρηση ή η καταγγελία της σύμβασης συνεπάγεται διακοπή πληρωμών, για το μέρος των υπηρεσιών, που δεν παρασχέθηκε.
  7. Η επιχείρηση έχει υποχρέωση να επιστρέψει, εντός των 30 ημερών, τα αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά ή να απαλλάξει τον Καταναλωτή, από τα ποσά, που αναλογούν, στο υπόλοιπο της σύμβασης.

Από τη υπογραφή της Υπουργικής Απόφασης, τα παράπονα και οι καταγγελίες των καταναλωτών, για τις επιχειρήσεις αυτές, άρχισαν να μειώνονται. Ενώ, το 2002 βρισκόταν, στην 1η θέση των παραπόνων του ΚΕ.Π.ΚΑ., κατέχοντας ποσοστό 24,22% το 2015, υποχώρησαν στην 13η θέση, κατέχοντας ποσοστό μόλις 1,70%.

Τέλος, το ΚΕΠΚΑ, συνιστά στους καταναλωτές να μην παρασύρονται από τυχόν δώρα, λαχνούς, κλπ, να καταγγέλουν περιπτώσεις παραβίασης νόμου και τέλος, καλεί την πολιτεία να εποπτεύει συστηματικά την αγορά.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΚΈΝΤΡΑ ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑΤΟΣ ΚΕΠΚΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ