Μέσα στο 2012 ξεκινά η παραγωγή της νέας γενιάς Pony

Ανακατασκεύασε το Pony του, μέχρι την τελευταία βίδα, αποδεικνύοντας έμπρακτα την αγάπη του για το «πρώτο ελληνικό όχημα». Ο 29χρονος Ηρακλής Καραηλίδης από τους Νέους Επιβάτες Θεσσαλονίκης ξανάφτιαξε από την αρχή το δικό του Pony, στις εγκαταστάσεις της NAMKO, της εταιρείας παραγωγής του αυτοκινήτου αυτού, που έγραψε τη δική του ιστορία στους ελληνικούς δρόμους .

Μάλιστα, επειδή ξόδεψε πολύ χρόνο στο εργοστάσιο, πρόλαβε να ρίξει μια κλεφτή ματιά στο νέο Pony 4, που κατασκευάζει και σκοπεύει να επανακυκλοφορήσει η εταιρεία μέσα στο 2012 και περιμένει με αγωνία «αν το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο».

Οι φανατικοί φίλοι του Pony είναι πολλοί, παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει 18 χρόνια από την παραγωγή του. Εστιάζουν στα μεγάλα πλεονεκτήματα, τη χαμηλή τιμή του, αλλά και την "εθνική" του προέλευση, που το έκανε το αγαπημένο τους για μια και πλέον δεκαετία.

«Τέτοιο άλλο μικρό αυτοκίνητο δεν υπάρχει. Το δικό μου έχει τον κινητήρα του 2CV. Είναι μόλις 600 κυβικά κι όμως τραβάει απίστευτα. Είναι φτιαγμένο για σκληρές δουλειές, αγροτικές, κ.ά. Όμως, εγώ το έχω για βόλτες τα Σαββατοκύριακα- έχει χαρτιά επιβατικού», υποστηρίζει ο Ηρακλής Καραηλίδης.

Ο ίδιος χρησιμοποιεί το Pony του, με τον σεβασμό που ταιριάζει σε ένα κλασσικό αυτοκίνητο και έχει με αυτό μια ιδιαίτερη σχέση. «Το βρήκα τρία χρόνια πριν, σε μια μάντρα αυτοκινήτων, κακοσυντηρημένο, αλλά με λίγα χιλιόμετρα. Είχε σχεδόν την ηλικία μου και αποφάσισα να το αγοράσω και να το φτιάξω. Πήγα στη ΝΑΜΚΟ και εκεί το έφτιαξα από την αρχή. Όλα μαζί, με την αγορά, μού στοίχισαν περίπου 3000 ευρώ», σημειώνει.

Μέχρι στιγμής, το μεγαλύτερο ταξίδι του Ηρακλή με το Pony ήταν μέχρι τα Καμένα Βούρλα, στη συγκέντρωση των γαλλικών 2CV, με τα οποία το ελληνικό αυτοκίνητο μοιράζεται τον ίδιο κινητήρα. «Έκαψε 23 λίτρα για 360 χλμ., αλλά το πήγαινα τέρμα», λέει και προσθέτει: «Αν οδηγείς μετρημένα, καίει όσο ένα παπάκι». Το όνειρό του κ. Καραηλίδη είναι να πάει με το Pony του, το 2013, στην παγκόσμια συγκέντρωση 2CV , που θα πραγματοποιηθεί στην Ισπανία.

Εκτός από ιδιώτες, το θρυλικό όχημα βρίσκεται και στα χέρια αρκετών υπαλλήλων της εταιρείας οι οποίοι έχουν το πλεονέκτημα της άμεσης πρόσβασης σε ανταλλακτικά και μηχανήματα. Ο Πέτρος Σερόλι, ένας από τους 25 εργαζόμενους της ΝΑΜΚΟ, χρησιμοποιεί το PONY του από το 1991. «Το πιστεύετε; Είναι όσο η κόρη μου! Δεν υπάρχει αυτοκίνητο σαν κι αυτό. Δεν φεύγει ποτέ από το δρόμο. Με βροχή, με κακοκαιρία, εκεί, σταθερό στην άσφαλτο. Το ίδιο το αυτοκίνητο είναι ελαφρύ, αλλά η καρότσα του είναι ατσάλινη, αντέχει το φόρτωμα», λέει και δείχνει τη λαμαρίνα του αυτοκινήτου, που δεν την «άγγιξε» ο χρόνος. Έχει "γράψει" με το PONY του περίπου 700.000 χλμ. «Σαν να ήταν χθες, που το απέκτησα. Κι όμως πέρασαν είκοσι χρόνια»

Επανέρχεται το Pony στους ελληνικούς δρόμους

Να σημειωθεί ότι η ΝΑΜΚΟ (National Motor Company) η εταιρεία που έγραψε ιστορία τη δεκαετία του 1970 - '80 με το Pony αποφάσισε να το επανεκδώσει με νέα «ελληνική» πλατφόρμα, νέα αντιρρυπαντική τεχνολογία και μεγάλη γκάμα κινητήρων. Σύμφωνα με την εταιρεία υπάρχει σοβαρό ενδιαφέρον από χώρες του εξωτερικού και ιδιαίτερα από την Αφρική και την Ασία, που θέλουν φθηνά και σκληροτράχηλα αυτοκίνητα, όπως το Pony.

«Το φτερό του Pony κοστίζει μόλις 32 ευρώ, η πόρτα μόλις 26 ευρώ. Είναι ένα τίμιο, οικονομικό, 'ατσάλινο' αυτοκίνητο. Η πίεση που δεχόμαστε από ενδιαφερόμενους μας υποχρεώνει να ανταποκριθούμε και να δείξουμε τα νέα μας μοντέλα σε κίνηση και τις δυνατότητες που έχει μια αυτόνομη, μικρή και ευέλικτη αυτοκινητοβιομηχανία να καλύψει πλήρως, όλο τον κύκλο ζωής του αυτοκινήτου», λέει ο πρόεδρος της NAMCO International AG Πέτρος-Τζαννέτος Κοντογούρης.

Όπως λέει ο κ. Κοντογούρης, το νέο Pony θα δέχεται κινητήρες διαφόρων εταιριών κι όχι αυστηρά της Citroen, όπως συνέβαινε με το αρχικό Pony:

«Με αυτόν τρόπο η εταιρεία δεν έχει καμιά εξάρτηση από κανέναν συγκεκριμένο κατασκευαστή κινητήρων, που θα θελήσει να ανεβάσει το κόστος ή να υπερβεί τους όρους του συμβολαίου και μπορεί να χρησιμοποιήσει διάφορους τύπους κινητήρων και σασμάν διαφόρων άλλων εταιρειών», λέει ο κ. Κοντογούρης.

Οι προσωρινές τεχνικές προδιαγραφές του Pony 4 περιλαμβάνουν 4κύλινδρο κινητήρα PCM Peugeot-Citroen Moteurs) ή FIAT, 1.360cc, 75-80 ίππων, με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων, ABS κ.λπ. Θα δέχεται 800kg ωφέλιμο φορτίο με πίσω άξονα κατασκευής της ΝΑΜΚΟ.

Ο προγραμματισμός της εταιρείας περιλαμβάνει το βενζινοκίνητο Pony στην πρώτη φάση παραγωγής, το πετρελαιοκίνητο (diesel) Pony στη δεύτερη φάση, όπως επίσης και το 4x4 και στην τρίτη φάση το ηλεκτροκίνητο Pony. Το βενζινοκίνητο Pony 4 θα κυκλοφορήσει για επαγγελματική ή και ιδιωτική χρήση, σε τιμή που έχει προ-κοστολογηθεί στα 6910 Ευρώ. Η προσπάθεια των κατασκευαστών είναι να μην ξεπερνάει τα 7000 Ευρώ.

Η επανέκδοση του PONY - 4 και η κυκλοφορία του στην Ελλάδα, ωστόσο, θα κριθεί από το εάν θα καταφέρει να εξασφαλίσει "έγκριση τύπου" από το υπουργείο Μεταφορών, όπως ήδη διαθέτει από τη Γερμανία, αλλά και από το εάν θα διευθετηθεί παλιά οικονομική διαφορά της με την Εθνική Τράπεζα.

Αν ξεπεραστούν τα προβλήματα, η εταιρεία φιλοδοξεί να ξεκινήσει και η παραγωγή του Pony - 4 μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2012 και η διάθεσή του από το καλοκαίρι του ίδιου έτους. Σύμφωνα με το σχέδιο, προβλέπεται η κατασκευή 24 αυτοκινήτων ημερησίως, που θα σημάνει την «άμεση πρόσληψη 300-400 ατόμων για την παραγωγή και την άμεση προώθηση του Pony».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ