CINEMASS: Οι ταινίες της εβδομάδας (24-30/11) - iefimerida.gr

CINEMASS: Οι ταινίες της εβδομάδας (24-30/11)

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ο Τάσος Θεοδωρόπουλος (terra_gelida@hotmail.com ) παροτρύνει τον Μάικλ Φασμπέντερ και τον Βίγκο Μόρτενσεν να κάνουν κι άλλο spanking στα κοκαλιάρικα καπούλια της Κίρα Νάιτλι στο ψυχαναλυτικό "Μια επικίνδυνη μέθοδος" του Κρόνεμπεργκ...

.... γίνεται "Τυραννόσαυρος" για να χαρεί το φετινό βραβείο σκηνοθεσίας από το φεστιβάλ του Sundance, μπογιατίζει με φούμο τη μούρη των φίλων του για να τoυς ντύσει "Υπηρέτριες" στην ομότιτλη ταινία έκπληξη του αμερικάνικου box office που τραβάει ντουγρού για τις οσκαρικές υποψηφιότητες, μετακομίζει σε ένα στοιχειωμένο "Σπίτι των Ονείρων" για να συγκατοικήσει με τον Ντάνιελ Κρεγκ, τη Ναόμι Γουάτς και τη Ρέιτσελ Βάιζ, παρηγορείται που δεν έχει να πληρώσει πετρέλαιο θέρμανσης στο παγωμένο σπίτι του σκεφτόμενος ότι σε τέτοια θερμοκρασία ζουν και οι καρτούν πιγκουίνοι του "Happy Feet 2" και ότι για όλα φταίει η κοινωνία που είναι μια σκέτη "Σαπίλα, Ξεφτίλα και Τεκίλα" όπως τουλάχιστον τη βλέπει ο Νίκος Ζερβός, όντας εμφανώς λιγότερο ψύχραιμος (ο Ζερβός) από τους άλλους δύο Έλληνες σκηνοθέτες που δοκιμάζουν την τύχη τους με το κοινό στις ταινίες "Tungsten" και ο "Ξεναγός". Και συνεχίζει (ο Ταζ) να κάνει αυτό που ξέρει να κάνει χειρότερα από κάθε άλλον: Να γράφει για σινεμά.

ΜΙΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΜΕΘΟΔΟΣ / Α DANGEROUS METHOD: «Θα σου βγάλει την ψυχή»

Βαθμολογία: 2 / 5

Το δόγμα του «μια ματιά σου μόνο φτάνει αεροπλάνο να με κάνει» μπορεί να αποδεικνύεται λειτουργικό στην μπουζουκοπίστα, προκύπτει όμως λίγο και μετέωρο, όταν εφαρμόζεται από έναν σκηνοθέτη σαν τον Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ, του οποίου οι περγαμηνές σου δημιουργούν συγκεκριμένες προσδοκίες, σε μια βιογραφία που εστιάζει πάνω στη σχέση των ιδρυτών της ψυχανάλυσης Ζίγκμουντ Φρόιντ, Καρλ Γιουνγκ και την μοιραία παρεμβολή σε αυτή τη σχέση της προβληματικής και ποθητής Σαμπίνα. Θέλω να πω, ότι για μια ταινία και μια ιστορία τοποθετημένη στα γεννητούρια της σύγχρονης ψυχανάλυσης, όπως τη γνωρίζουμε, από αυτόν τον σκηνοθέτη, από αυτόν τον σεναριογράφο (τον Κρίστοφερ Χάμπτον των «Επικίνδυνων Σχέσεων» που διασκευάζει ένα δικό του θεατρικό, το «The Talking Cure" το οποίο με τη σειρά του βασίζεται στο βιβλίο του Τζον Κερ το «A most dangerous method", με αυτούς τους ηθοποιούς, δηλαδή τον Μάικλ Φασμπέντερ, την Κίρα Νάιτλι και τον Βίγκο Μόρτενσεν, με αυτές τις δυναμικές στη μεταξύ τους σχέση, τις νευρώσεις, τις εμμονές και τα ερωτικά απωθημένα, το αποτέλεσμα της μιας ματιάς, και ειδικά αυτής της ματιάς, είναι λίγο. Ευπρεπές και αρκούντως ενδιαφέρον όπως θα ήταν μια ανάλογη βιογραφική τηλεταινία αλλά λίγο, συντηρητικό και ενίοτε λεκτικά φλύαρο και αντικινηματογραφικό. Λογικό θα μου πεις, όσον αφορά τη φλυαρία, εφ' όσον οι τρεις κεντρικοί σου ήρωες, πρέπει να ψυχαναλυθούν και στην ψυχανάλυση το ανοίγεις και δεν το κλείνεις όταν μιλάς. Μη αποδεκτό θα σου απαντήσω, εφ' όσον αυτή είναι η διαφορά του κινηματογραφικού μέσου από τον γραπτό και προφορικό λόγο, αυτή η διαφορά του και από το θέατρο. Το να μετατρέπει δηλαδή τον λόγο σε πράξη, κίνηση, ατμόσφαιρα, αίσθηση. Διαφορετικά, πας και διαβάζεις το ίδιο το βιβλίο και ξεμπερδεύεις. Επιλέγοντας συνειδητά τη μέθοδο της κλινικής αποστασιοποίησης, τόσο ο Κρόνεμπεργκ όσο και ο μάστορας του λόγου, Κρίστοφερ Χάμπτον, απλώς επιλέγουν λάθος κινηματογραφική μέθοδο 'διδασκαλίας'. Εκτός και αν η σύμβαση που υπέγραψαν μεταξύ τους, είχε τη σφραγίδα της εκπαιδευτικής τηλεόρασης, και όχι τη δημιουργία ενός καλλιτεχνικού έργου, οπότε και μιλάμε για άλλο μοντέλο δράσης. Στο οποίο μοντέλο, ευτυχώς, δεν συμμετέχουν με τις ερμηνείες τους, οι πρωταγωνιστές, επωμιζόμενοι επιτυχώς, στα πλαίσια που τους αφήνονται ελεύθερα να δράσουν, τον παράγοντα που λείπει από το σκηνοθέτη. Δηλαδή το πάθος.

Δείτε το τρέιλερ εδώ

Παρουσιάσεις

OI YΠΗΡΕΤΡΙΕΣ / ΤΗΕ ΗELP


Μια καλοκαιρινή 'ποιοτική' έκπληξη για το αμερικάνικο box office, με εισπράξεις blockbuster (170 εκ. δολάρια), που ξεκίνησε πρόωρα την κούρσα των επερχόμενων Όσκαρ, οι «Υπηρέτριες» βασίζονται σε ένα best seller που περιγράφει μέσα από την οπτική των «έγχρωμων» οικιακών βοηθών στα εύπορα αστικά σπίτια λευκών της δεκαετίας του 60, την δύσκολη καθημερινότητά τους. Νοσταλγία, χαρακτήρες, γλυκόπικρη ατμόσφαιρα, δράμα και χιούμορ, σε σενάριο και σκηνοθεσία του Τέιτ Τέιλορ, με τις ερμηνείες των Έμα Στόουν, Βαϊόλα Ντέιβις, Μπράις Ντάλας Χάουαρντ.

Οι κριτικοί έγραψαν

+Μια βαθιά συγκινητική ανθρώπινη ιστορία γεμάτη χιούμορ και πόνο. Ένα διεγερτικό κινηματογραφικό δώρο. THE ROLLING STONE

-Γραμμένο με όλες τις συμβάσεις σεμιναρίου δημιουργικής γραφής σε γυμνάσιο. SLANT MAGAZINE

δείτε το τρέιλερ εδώ

ΤΥΡΑΝΝΟΣΑΥΡΟΣ / ΤΥRANNOSAUR


Bραβείο σκηνοθεσίας για τον Πάντι Κονσιντάιν στο φεστιβάλ του Sundance σε μια από τις πιο συζητημένες ταινίες του art house κυκλώματος της φετινής σεζόν. Ο Τζόζεφ (εξαιρετικός στον πρωταγωνιστικό ρόλο ο Πίτερ Μούλαν) ένας μέθυσος, βίαιος και αυτοκαταστροφικός άντρας συναντιέται με την Χάνα, μια εθελόντρια Χριστιανικής φιλανθρωπικής οργάνωσης και προσπαθεί να ξεφύγει από το αδιέξοδο της ελεύθερης πτώσης του, με φόντο την εργατική Αγγλία των παμπ και των τσακισμένων ελπίδων.

Οι κριτικοί έγραψαν

+O σκηνοθέτης – σεναριογράφος μαζί με τους θαυμάσιους ηθοποιούς της ταινίας δημιουργούν ένα πλούσιο και γεμάτο συναισθηματικό ταξίδι που σε ταρακουνά και σου κόβει την ανάσα πριν σου επιτρέψει μια ανάσα εξιλέωσης. THE HOLLYWOOD REPORTER

-Εάν ο "Τυραννόσαυρος" ήταν ένας τίτλος μιας κίτρινης εφημερίδας (που κατά κάποιο τρόπο είναι) θα έγραφε "Απερίσκεπτη βία σε μια άσκοπη ταινία". NEW YORK POST

Δείτε το τρέιλερ εδώ

TO ΣΠΙΤΙ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ / DREAM HOUSE


Aπορίας άξιον το πώς μπλέχτηκε με αυτό το προβληματικό, τόσο στα στάδια της παραγωγής του όσο και σαν τελικό αποτέλεσμα θρίλερ τρόμου, ο σκηνοθέτης του «Το Αριστερό Μου Πόδι» και «Εις το Όνομα Του Πατρός», Τζιμ Σέρινταν σε μια ταινία που φλέρταρε επικίνδυνα με το ράφι του video club και έμεινε στην ιστορία (λέμε τώρα) μόνο και μόνο επειδή στα γυρίσματα της γνωρίστηκαν, ερωτεύτηκαν και μετά παντρεύτηκαν οι Ντάνιελ Κρεγκ και Ρέιτσελ Βάις. Πράγμα που σημαίνει ότι τουλάχιστον θα χαζέψετε επώνυμους ηθοποιούς εφ' όσον συμπρωταγωνιστεί και η πάντα όμορφη Ναόμι Γουότς. Ένας συγγραφέας μετακομίζει με τη σύζυγό του και τις δύο κόρες τους σε ένα σπίτι που προκύπτει στοιχειωμένο, εφ' όσον εκεί διαπράχθηκε στο παρελθόν ένα φρικτό έγκλημα. Όμως τελικά μπορεί τα περίεργα που συμβαίνουν να μην είναι προϊόν δαιμόνων και φαντασμάτων, αλλά να έχουν μια άλλη, ορθολογική (του κουλού) εξήγηση.

Οι κριτικοί έγραψαν

+Eίναι επώδυνο να βλέπεις μια τόσο καλά και φροντισμένα σκηνοθετημένη, γυρισμένη και παιγμένη από τους ηθοποιούς της ταινία να στηρίζεται σε μια τόσο παράλογη σεναριακή ραχοκοκαλιά. MOVIELINE

-Σύντομα καταλήγει σε άρρυθμο θρίλερ του τύπου "ποιος το έκανε" με φτηνές σκηνές ψηφιακών εφέ και κούφιους γρίφους. THE VILLAGE VOICE

Δείτε το τρέιλερ εδώ

ΗΑPPY FEET 2


Αναμενόμενη συνέχεια της βραβευμένης με Όσκαρ καλύτερου κινουμένου σχεδίου ταινίας με τα μουσικοχορευτικά πιγκουινάκια, και τα κοινωνικά και οικολογικά μηνύματα από τον σκηνοθέτη Τζορτζ Μίλερ, που σε κάποια άλλη, μακρινή εποχή, μας χάριζε συγκινήσεις βίας και δρόμου μέσα από τη σειρά των «Mad Max». Επιλέγετε κανονική ή 3D προβολή και βερσιόν μεταγλωττισμένη με τις φωνές των Άριελ Κωνσταντινίδη, Κώστα Τσάκωνα, Όθωνα Μεταξά ή υποτιτλισμένη με φωνές από τον Μπραντ Πιτ, τον Ματ Ντέιμον, την τραγουδίστρια Pink, και τον Ελάιτζα Γουντ.

Οι κριτικοί έγραψαν

+Tα πάντα στην ταινία είναι από καλά ως εξαιρετικά. TIME

-Mία ξεχειλωμένη χρηματομηχανή γεμάτη από κακές εκτελέσεις κακών τραγουδιών, καλές εκτελέσεις κακών τραγουδιών και χορευτικά από ήρωες που δεν μπορούν να κουνήσουν τα πόδια τους εφ' όσον είναι πιγκουίνοι.SAN FRANCISCO CHRONICLE

Δείτε το τρέιλερ εδώ

ΤUNGSTEN


Για να μη σας το παίζω έξυπνος, έψαξα και βρήκα τι σημαίνει ο τίτλος, που αναφέρεται στο βολφράμιο, το μέταλλο με το υψηλότερο σημείο τήξης που χρησιμοποιείται στις λάμπες φωτισμού. Σε αυτό σε παραπέμπει και ο υπέροχα φωτογραφημένος, ασπρόμαυρος, σκληρός αστικός κόσμος του σκηνοθετικού ντεμπούτου του Γιώργου Γεωργόπουλου που γυρίστηκε το 2009, με ένα εξαιρετικό cast που περιλαμβάνει τους Τάσο Νούσια, Προμηθέα Αλειφερόπουλο, Βαγγέλη Μουρίκη και Κόρα Καρβούνη. Διασταυρώσεις ανθρώπινων ζωών που φλερτάρουν με το όρια τους, μέσα από διαφορετικές ιστορίες μιας κλιμακούμενης έκρηξης, σε ένα μπιτάτο, στιλιζαρισμένο και τσαμπουκαλεμένο δείγμα γραφής που αξίζει να το ανακαλύψεις. Προβάλλεται μαζί με τον «Ξεναγό», στους κινηματογράφους Άστορ και Μικρόκοσμος, με ενιαίο εισιτήριο.

Δείτε το τρέιλερ εδώ

Ο ΞΕΝΑΓΟΣ


Ακόμα ένα ελληνικό κινηματογραφικό ντεμπούτο, αυτή τη φορά από τον 30χρονο Ζαχαρία Μαυροειδή, που ανοίγει έναν ενδιαφέροντα διάλογο με την προηγούμενη ταινία, όσον αφορά τη δική του ματιά στην Αθήνα, μέσα από τη φόρμα της αιχμηρής κομεντί κι έναν ήρωα που είναι 'ξεναγός αρχιτεκτόνων» στην πόλη. Πρωταγωνιστούν οι Μιχάλης Οικονόμου, Κατερίνα Μαυρογεώργη, Κάθριν Σάκφιλ ενώ η ταινία προβάλλεται μαζί με το «Tungsten» στους κινηματογράφους Άστορ και Μικρόκοσμος, με ενιαίο εισιτήριο.

Δείτε το τρέιλερ εδώ

SAPILA XEFTILA KAI TEKILA


Από τον «Δράκουλα των Εξαρχείων» στις σεξοκομεντί και τις βιντεοταινίες του «Θηριοτροφείο Θηλέων» μέχρι τα τηλεοπτικά «Κουφώματα»ο Νίκος Ζερβός, διανύει σαν μια περίεργη οντότητα όλες τις δεκαετίες του μεταπολιτευτικού ελληνικού κινηματογράφου, βιάζοντας συχνά πυκνά (και όχι για καλό λόγο) κάθε έννοια λογικής και αισθητικής. Η τελευταία του ταινία, σε συνσκηνοθεσία με τον Γιάννη Παρασκευόπουλο, είναι ένας εντελώς εκτός ελέγχου και περιγραφής trash υβριδικός πολιτικός σατιρικός αχταρμάς που ενώνει μυθοπλασία, επίκαιρα και σκηνές ταινιών, με την πνευματική διαύγεια οδηγού λεωφορείου μετά από δέκα σφηνάκια τεκίλας. Πρωταγωνιστούν οι Γιάννης Μποσταντζόγλου, Ζωή Ζέρβα και προβάλλεται αποκλειστικά στην αίθουσα Capitol Ζέφυρος.

Δείτε το τρέιλερ εδώ

ΒΟΧ OFFICE ANΑΛΥΣΗ

Μόλις τρεις οι καινούργιες ταινίες της προηγούμενης εβδομάδας, με την τρίτη που ονομαζόταν και "Τρίο" να παίρνει κυριολεκτικά τα τρία της, με 1.14τρία εισιτήρια όλη την εβδομάδα σε 4 αίθουσες. Ανοίγοντας στον λιτό κι απέριττο ρυθμό των 100 αιθουσών, η βαρετή "Χαραυγή" πήρε τα σώβρακα όλων των υπολοίπων όπως ήταν αναμενόμενο ενώ οι "Αθάνατοι" μετά το εξαιρετικό άνοιγμα της πρώτης εβδομάδας, έκαναν ελεύθερη κατάδυση σημειώνοντας εισπρακτικές απώλειες της τάξης του 55,7% σε 102 αίθουσες. Τουλάχιστον λυπηρό για τα γούστα του ελληνικού κοινού το γεγονός του ότι ο «Τεν Τεν» τρεις εβδομάδες μετά την κυκλοφορία του, απέχει αρκετά ακόμα από το να κλείσει τουλάχιστον 100 χιλιάδες εισιτήρια. Στο καλλιτεχνικό κύκλωμα συνεχίζει η βραδείας καύσης επιτυχία (τηρουμένων των αναλογιών και των αιθουσών) τόσο του "Ένας Χωρισμός" που βρίσκεται στις 33.386 εισιτήρια όσο και του "Κάποτε στην Ανατολία" που συνεχίζεται για 5η εβδομάδα αποκλειστικά στο Άστυ έχοντας κόψει 9.200 εισιτήρια. "Στρουμφάκια" (279.110), "Μεσάνυχτα στο Παρίσι" (206.272), "Αθάνατοι", "Χαραυγή" οι νικητές του φθινοπώρου ως αυτή τη στιγμή με αυτή τη σειρά κατάταξης και τη "Λούφα και Παραλλαγή" να ακολουθεί στα 150 χιλιάδες και κάτι εισιτήρια, χρεωμένη πλέον και επίσημα ως αποτυχία βάσει των προσδοκιών του τίτλου της.

1.ΧΑΡΑΥΓΗ ΜΕΡΟΣ 1ο: 121.391 (σύνολο 166.061)

2.ΑΘΑΝΑΤΟΙ: 41.701 (σύνολο 197.074)

3.ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΤΕΝ ΤΕΝ: ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΟΥ ΜΟΝΟΚΕΡΟΥ: 10.339 (σύνολο 81.634)

4. ΑΝΩΝΥΜΟΣ: 8.581 (σύνολο 12.291)

5.ΠΩΣ ΝΑ ΚΛΕΨΕΤΕ ΕΝΑΝ ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΗ: 7.818 (σύνολο 78.905)

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ