fbpx Εργαζόμενοι στο ΚΘΒΕ καταγγέλλουν τα «έργα και τις ημέρες» του διδύμου Αναστασάκη-Τσιμά | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΣ, ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΝΕΠΟΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ

Εργαζόμενοι στο ΚΘΒΕ καταγγέλλουν τα «έργα και τις ημέρες» του διδύμου Αναστασάκη-Τσιμά

Γιάννης Αναστασάκης
06|06|2016 | 13:17
Γιάννης Αναστασάκης

Για κατασκευασμένες ειδήσεις αναφορικά με τα «επιτεύγματα» του Κρατικού Θεάτρου επί διεύθυνσης Γιάννη Αναστασάκη κάνουν λόγο οι εργαζόμενοι του ΚΘΒΕ. 

Οι εργαζόμενοι, με κείμενο που απέστειλαν στο iefimerida, μιλούν για προσλήψεις φίλων και ημετέρων, «εκδικητικές» απολύσεις και ένδεια καλλιτεχνικού οράματος. Τα στοιχεία των απολυμένων βρίσκονται στη διάθεση του iefimerida.gr 

Το κείμενο εργαζομένων στο ΚΘΒΕ έχει ως εξής 

«Η εποχή μας χαρακτηρίζεται έντονα από εντυπωσιακή έλλειψη μνήμης. Ο καθένας μπορεί να κατασκευάζει ειδήσεις και να παρουσιάζει επιτεύγματα. Διαμέσου δε των social media διευκολύνεται η προσπάθεια του να δημιουργεί εντυπώσεις σε ένα χώρο που διψάει για «καλά νέα». Όταν όμως αυτές οι κατασκευασμένες γεμάτες «αισιοδοξία» ειδήσεις καταπατούν χωρίς ενδοιασμούς και ντροπή υπολήψεις ανθρώπων κάπου πρέπει να μπαίνει ένα φρένο.
Όταν ανέλαβε το υπουργείο ο  κύριος Ξυδάκης, επιδόθηκε στο κλασσικό κυνήγι λάσπης και υπονοιών περί κακοδιαχείρισης στο ΚΘΒΕ. Ακόμα και η υποχρέωση του για την αποστολή της τακτικής χρηματοδότησης – μάλλον άτακτης γιατί έφτανε μονίμως εκτός προθεσμιών- και πάντα με το σταγονόμετρο, συνοδευόταν από δηλητηριώδη σχόλια σε όλα τα μέσα περί «μαύρης τρύπας», περί «οικονομικού ναυαγίου» και απειλών για διαχειριστικό έλεγχο. 
Με αυτό λοιπόν το κατασκευασμένο κλίμα σύρθηκε το ΚΘΒΕ μέχρι τον Αύγουστο του 2015 όπου τρεις  μέρες πριν παραιτηθεί η κυβέρνηση, με μία ντροπιαστική κίνηση για δημόσιο άνδρα, ο κ. Ξυδάκης δημοσιεύει στο ΦΕΚ επιστολή παραίτησης του προηγούμενου Καλλιτεχνικού διευθυντή Γιάννη Βούρου, που απευθυνόταν σε άλλη κυβέρνηση, σε άλλον υπουργό, για τελείως διαφορετικό θέμα και που ποτέ δεν είχε γίνει  δεκτή
Αυτό το θέμα  αποσιωπήθηκε από τα περισσότερα ΜΜΕ, λες και δεν ήταν σημαντική υπόθεση η λαθροχειρία εγγράφου. 
Την ίδια συκοφαντική γραμμή ακολούθησαν πιστά και ο διορισθείς από τον  κύριο Ξυδάκη  κ. Γιάννης Αναστασάκης και η αναπληρώτρια αυτού κ. Μαρία Τσιμά. 
Πέρα όμως από τις συκοφαντίες οι δύο νεοδιορισθέντες ξεκίνησαν την διευθυντική τους καριέρα  με φανερές εκδικητικές και εκκαθαριστικές διαθέσεις προηγούμενων συνεργατών προχωρώντας σε προσλήψεις φίλων και ημέτερων. Αρχίζουν ένα άνευ προηγουμένου προγκρόμ εναντίον ηθοποιών, τεχνικών και διοικητικών υπαλλήλων, χωρίς κριτήρια, χωρίς σκέψη, με μία πρωτοφανή αναλγησία, χωρίς να λαμβάνεται υπ’ όψιν καμία κοινωνική, οικογενειακή και οικονομική παράμετρος. Αυτή η ξετσίπωτη συμπεριφορά έχει ένα και μόνον στόχο. Να «ξεκαθαρίσει» το τοπίο από οτιδήποτε δεν τους είναι αρεστό και βρίσκεται υπό τον έλεγχο τους. 
Έτσι ο φόβος και η κρυψίνοια  έγιναν τα κυρίαρχα συναισθήματα στους διαδρόμους του ΚΘΒΕ και οι διαθέσεις του Αναστασάκη και της αναπληρώτριας  Τσιμά το απόλυτο ευαγγέλιο που η μη τήρηση του σημαίνει την μη ανανέωση της σύμβασης σου. Ένα κλίμα εντελώς αντίθετο προς τους σκοπούς ενός Πολιτιστικού  Οργανισμού και ειδικά του  ΚΘΒΕ. Καλλιτέχνες και υπάλληλοι διοικητικοί και τεχνικοί, στο έλεος του Αναστασάκη και της Τσιμά που εγκαινιάζουν τη θητεία τους ενσπείροντας το φόβο με το να απολύουν εργαζόμενους, μιλώντας απαξιωτικά σε υπαλλήλους, ακυρώνοντας οποιαδήποτε διαφορετική φωνή, οποιαδήποτε κριτική άποψη. Ο σεβασμός είναι είδος εν ανεπάρκεια. Το μόνο που είναι επαρκές είναι ο φόβος. Λες και το ΚΘΒΕ και οι άνθρωποι του  είναι το λάφυρο τους. Η λογική του Κατσαπλιά. 

Παραδείγματα αναλγησίας:  

  • Απολύονται δύο οικογενειάρχες εκ των οποίων η μία εργαζόμενη είναι και το μοναδικό μέλος της ΕΣΗΕΑ και έχει φέρει σε χορηγίες πολλαπλάσια χρήματα από ό,τι κόστιζε ο μισθός της , και προσλαμβάνονται δύο άτομα ως «δημοσιογράφοι»  ενώ δεν έχουν ούτε την ιδιότητα, ούτε τους ανατίθεται τέτοια εργασία . 
  • Στο οικονομικό τμήμα απολύεται μία οικογενειάρχης με παιδιά που διαχειριζόταν τούς προϋπολογισμούς των έργων και στην θέση της προσλαμβάνεται λογιστής από την Αθήνα που δεν έχει πατήσει το πόδι του στο ΚΘΒΕ. 
  • Προσφέρεται πρωτοφανής μηνιαία αύξηση 700 σε συνεργάτη του «γιατί έτσι γουστάρει».
  • Προσλαμβάνονται 6 άτομα στα ταμεία, 16 στην ταξιθεσία και ένας αχρείαστο υπάλληλος στο τμήμα ΗΥ, προφανώς για ευνόητους λόγους. Αναφερόμαστε σε συμβασιούχους ορισμένου χρόνου γιατί εκεί μπορεί να παίζει με τις ζωές, τις τύχες και την υπερηφάνεια των ανθρώπων, αδιαφορώντας παντελώς για το , οικογενειακό καί κοινωνικό πρόβλημα που δημιουργεί. Βέβαια στους έχοντες συμβάσεις αορίστου χρόνου ο κ. Αναστασάκης δεν μπορεί να επέμβει. Εκεί αυτό πού μπορεί να ‘’προσφέρει’’ και εξασκεί συστηματικά, είναι η επιεικώς απαράδεκτη και τραμπούκικη συμπεριφορά του φτάνοντας στο σημείο να σπρώχνει βιαίως εξω απο το γραφείο του υπάλληλο η οποία είχε το θάρρος να εκφράσει διαφορετική άποψη. Πιθανόν να θεωρεί  ότι ο φόβος που έσπειρε εδώ και οκτώ μήνες στους εργαζόμενους, τού παρέχει πλέον ασφάλεια να λέει ό,τι θέλει, να φέρεται όπως θέλει και να νομίζει ότι δεν θα έχει αντίλογο. 
  • Επειδή το ψέμα και η συκοφαντία είναι προφανώς για το δίδυμο Αναστασάκη-Τσιμά  πηγή έμπνευσης, δημιουργίας και ισχύος ,παντού διασπείρουν και πάνω εκεί προσπαθούν να κτίσουν το άλλοθι των απολύσεων ότι το θέατρο όταν το ανέλαβαν είχε υπερβολικό αριθμό συμβολαίων (160) ηθοποιών. Μέγα ψέμα! Στις 25 Αυγούστου πού ανέλαβαν το ΚΘΒΕ υπήρχαν στις λίστες του Οργανισμού 115 υπογεγραμμένα συμβόλαια ηθοποιών.  
  • Καταπατήθηκαν συλλογικές συμβάσεις με την σιωπηρή ανοχή της τότε πολιτικά φιλικής ηγεσίας του ΣΕΗ, με την ωμή τους παρέμβαση σε διανομές και στις οντισιόν, με την μεταχείριση των ηθοποιών κατά το δοκούν. Έφτασαν στο σημείο να παίρνουν ηθοποιό από μία παράσταση μετά το πρώτο μέρος, να τον αντικαθιστούν με εσωτερική αντικατάσταση στο δεύτερο μέρος ,για να πάει να διαβάσει ποιήματα σε εκδήλωση που είχε την επιμέλεια η αναπληρώτρια. 
  • Προσπαθούν και οι δύο να επιβάλουν την εξουσία τους και να δημιουργήσουν τον στρατό τους με μια χωροφυλακίστικη ορμή και λογική διώχνοντας ηθοποιούς λίγο πρίν την σύνταξη, με προσφορά στο ΚΘΒΕ,  με οικογένεια, με πολύ καλές κριτικές, καταπατώντας αξιοπρέπεια, καριέρα, άποψη, προσωπικότητα, προσφορά, αξιοσύνη. 
  • Στην συνέντευξη πού έδωσαν για τον απολογισμό της μέχρι τώρα θητείας τους στην προσπάθεια τους να ωραιοποιήσουν το έργο πού επιτέλεσαν, θριαμβολογούσαν για την άνοδο των θεατών και των εισιτηρίων. Μα είναι σε όλους γνωστό ότι το ρεπερτόριο που φιλοξενήθηκε στις αίθουσες του ΚΘΒΕ είχε καταρτιστεί  από τον προηγούμενο προηγούμενου καλλιτεχνικό διευθυντή κ.Γιάννη Βούρο. Δηλαδή το ρεπερτόριο του κ. Βούρου  παρουσίασε αύξηση 40% θεατών  και αύξηση εισιτηρίων 30%. Δηλαδή κόντρα στις συκοφαντίες είχαμε μία εντυπωσιακή άνοδο από χρόνο σε χρόνο- αλλά που αφορούσε επί της ουσίας τον προγραμματισμό της προηγούμενης καλλιτεχνικής διεύθυνσης.
  • Παρουσίασαν αύξηση στα έσοδα περίπου 150.000 ευρώ ξεχνώντας επίτηδες να αναφέρουν πως η προηγούμενη διεύθυνση  αντιμετώπισε πέρσι συνολικά περίπου 123 λιγότερες παραστάσεις στις 7 θεατρικές σκηνές του Κρατικού εξαιτίας στάσεων εργασίας και απεργιών.

Το να προσπαθείς  να καπηλευθείς  τις επιτυχίες του άλλου είναι αν μη τι άλλο απαράδεκτο. Δείχνεις την δική σου ένδεια. Τι σημασία όμως έχει!  Ξέρουν πολύ καλά ότι υπάρχουν πολλοί πρόθυμοι να αγιογραφήσουν το τίποτα  και να σβήσουν η να παραποιήσουν την μνήμη.

Η συμβολή των Αναστασάκη-Τσιμά στο καλλιτεχνικό ρεπερτόριο για φέτος, ήταν: 
α) Το κατέβασμα της παράστασης του «Κουτρούλη ο Γάμος» που ήταν επί σειρά μηνών sold out για να ανεβάσουν την «Αγγέλα» που εισπρακτικά ήταν πανωλεθρία.
β) Η κατάργηση του «Χοροθεάτρου» που το αναβίωσε η προηγούμενη καλλιτεχνική διεύθυνση.
γ) Το κατέβασμα των παραστάσεων  από τα μέσα του Μαρτίου γιά να μισθώνει τις αίθουσες σε φιλικούς ιδιωτικούς θιάσους  με τεχνικούς και εξοπλισμό που πληρώνει το δημόσιο.
δ) Η αναγόρευση καφέ της πόλης σε άτυπη σκηνή του ΚΘΒΕ.
ε) Η συνεπής προσπάθεια  δημιουργίας κομματικού και προσωποπαγούς στρατού. Ακόμα και το «θερινό καλλιτεχνικό εργαστήρι» είναι δημιουργία της προηγούμενης καλλιτεχνικής διεύθυνσης, όπως και το 2ο Φεστιβάλ Δάσους από το οποίο το ΚθΒΕ θα έχει σημαντικές εισπράξεις. Το συγκεκριμένο δίδυμο θα κριθεί τον επόμενο χρόνο και βάσει  του ρεπερτορίου πού ανακοίνωσε.                                                                                                                        

Εκτός όλων των άλλων το δίδυμο Αναστασάκη-Τσιμά επιστρατεύει την δημιουργική λογιστική  για να πείσει  ότι μείωσε το χρέος μέσα σε μερικούς μήνες κατά 1.555.744. Απολύουμε  15 άτομα, προσλαμβάνουμε 22, εξοικονομούμε 1.555.744!!!! Δημιουργική λογιστική στην υπηρεσία του τίποτα.
Και εν μέσω των ανωτέρω ενεργειών που αλλοιώνουν  τη φυσιογνωμία του ΚΘΒΕ, εν μέσω της δίωξης των πολιτικών τους αντιπάλων και όσων είχαν την ατυχία μετά από 30 και 20 χρόνια στο ελεύθερο θέατρο να γνωρίζονται με τον προηγούμενο διευθυντή και "έπρεπε" να εξαφανιστούν για να εξυπηρετηθεί η συμπλεγματική συμπεριφορά του Διευθυντικού δίδυμου, έχουμε και τα social media,φιλικά και κομματικά έντυπα, τηλεοπτικές ψυχαγωγικών εκπομπές, μια επικοινωνιακή "καταιγίδα’’ που πασχίζει να φιλοτεχνήσει ένα αγιοποιημένο προφίλ της Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης πού ουσιαστικά είναι ανύπαρκτο. Τελευταίο ατόπημα. Μερικές εβδομάδες πριν δημοσιεύονται τα πορίσματα του Εισαγγελέα κατά της Διαφθοράς Θεσσαλονίκης, του Εισαγγελεα Εφετών του Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών  αλλά και του ΣΔΟΕ μετά από βαρύτατες κατηγορίες κακουργηματικού χαρακτήρα που είχαν σαν αντικείμενο οικονομικές ατασθαλίες της προηγούμενης Διεύθυνσης εις βάρος του ΚΘΒΕ. Σύμφωνα με αυτό ο κ.Βούρος αθωώνεται πανηγυρικά καθώς δεν αποδείχτηκε καμμία ατασθαλία και η υπόθεση τοποθετήθηκε στο αρχείο. Ο κ. Αναστασάκης σιώπησε. Το έθαψε όπως και όλοι αυτοί που διακινούσαν αυτές τις αθλιότητες. Καμία γενναιότητα. Χωρίς ίχνος ντροπής για όλα αυτά που διακινούσαν τόσο καιρό και  διέσυραν έναν άνθρωπο. Πού μπροστά στην ανέλπιστη τύχη να ηγηθούν ενός τέτοιου Οργανισμού αντιστρόφως ανάλογου του καλλιτεχνικό τους βάρους είναι ικανοί για τα πάντα. Πατώντας πάνω σε υπολήψεις, ζωές, καριέρες, με περίσσευμα αναλγησίας ισοπεδώνουν τα πάντα.
Δεν είναι δυνατόν να δεχθούμε το ψέμα, τον φόβο, την εμπάθεια, την μνησικακία, την αναλγησία, την εκδικητικότητα, τον ρεβανσισμό ως στοιχεία  που αρμόζουν σε έναν πολιτιστικό οργανισμό όπως το ΚΘΒΕ. Αυτά είναι στοιχεία ξένα σε οποιαδήποτε έννοια πολιτισμού. Πρέπει να μπει επιτέλους ένα φρένο στις υπερεξουσίες του Καλλιτεχνικού διευθυντή, στις αρρωστημένες εξουσιαστικές μανίες του οποιουδήποτε και των οποιωνδήποτε .  Το ΚΘΒΕ δεν είναι λάφυρο κανενός ούτε οι ζωές και οι τύχες των ανθρώπων του. Πρέπει να μπεί ένα φρένο σε αυτό τώρα .Δεν θέλουμε άλλους Κατσαπλιάδες στη ζωή μας και στα όνειρα μας.                                                                                                                                                                                                             

Όταν το ψέμα, η διαστρέβλωση και η δημαγωγία προσπαθούν να πάρουν την θέση της αλήθειας και της πραγματικότητας οφείλουμε να πάρουμε θέση, ιδίως όταν η θέση αυτή αφορά την πορεία και το μέλλον ενός ιστορικού οργανισμού όπως το ΚΘΒΕ.                                                                                                                                                                                                                                                  
Την τοποθέτηση του κ. Αναστασάκη τη δεχθήκαμε με επιφύλαξη. Και δυστυχώς δεν διαψευστήκαμε. Λίγο πριν ειχε τοποθετηθεί διευθυντής στο Εθνικό ο κ.Λιβαθηνός. Η διαφορά του καλλιτεχνικού βάρους τεράστιο. Από τη μία ένας εγνωσμένης αξίας σκηνοθέτης και από την άλλη ένας ηθοποιός- σκηνοθέτης εν πολλοίς άγνωστος υπεύθυνος μιας θεατρικής ομάδας επιχορηγούμενης επί σειρά ετών (1995-2011), προκειμένου να επιβιώσει, σε πείσμα του κ. Ξυδάκη που κραυγάζει περί κρατικοδίαιτης τέχνης. Το δίδυμο Αναστασάκη-Τσιμά εξουδετερώνοντας τις αντίθετες φωνές, ανεμπόδιστα αρχίζει και υλοποιεί τη λογική Ξυδάκη που είναι η σταδιακή συρρίκνωση και η υποταγή του θεάτρου στην κομματική λογική. Ένας κομματικός στρατός παρατρεχάμενων. Παρ’ όλη την επικοινωνιακή καταιγίδα και στημένες «αγιογραφίες» από συγκεκριμένα sites, δυστυχώς ο «βασιλιάς αποδεικνύεται γυμνός» και τελικά επικίνδυνος για το ΚΘΒΕ. 
Εργαζόμενοι του ΚΘΒΕ»

ΣΧΟΛΙΑ