Νέα μελέτη αμφισβητεί ότι τα νετρίνα είναι ταχύτερα από το φως

Συνεχίζεται η διαμάχη στην επιστημονική κοινότητα για το αν τα νετρίνα είναι ταχύτερα ή όχι από το φως, καθώς μια νέα μελέτη που δημοσίευσε άλλη ερευνητική ομάδα αμφισβητεί τις μετρήσεις του πειράματος OPERA.

Σύμφωνα λοιπόν με τους επιστήμονες του πειράματος ICARUS, τα νετρίνα δεν μπορούν να ταξιδεύουν ταχύτερα από το φως γιατί όπως υποστηρίζουν αν συνέβαινε αυτό τότε θα έπρεπε να χάνουν ένα μεγάλο μεγάλο μέρος της ενεργειάς τους όταν φτάνουν στο προορισμό τους στον Γκράν Σάσο από το CERN. Ωστόσο, τα νετρίνα έφταναν στο Γκραν Σάσο με το ίδιο ποσό ενέργειας που θα έπρεπε να είχαν αν ταξίδευαν με την ταχύτητα του φωτός, όπως θα «όφειλαν» να κάνουν σύμφωνα με τη θεωρία.

Δηλαδή οι ερευνητές του ICARUS διαψεύδουν τους συναδέλφους τους στο πείραμα OPERA, που εργάζονται στο ίδιο εργαστήριο και οι οποίοι έγιναν διάσημοι τους τελευταίους μήνες δηλώνοντας όχι μία αλλά δύο φορές ότι βρήκαν στοιχεία που ακυρώνουν τη θεωρία της Ειδικής Σχετικότητας του Αλβέρτου Αϊνστάιν, καθώς όπως υποστηρίζουν έκαναν μετρήσεις που δείχνουν ότι τα υποατομικά και ηλεκτρικά ουδέτερα νετρίνα ταξιδεύουν ταχύτερα από το φως, έστω και μερικά δέκατα

Μάλιστα, η επισημονική ομάδα προδημοσίευσε το Σάββατο την μελέτη της στον ίδιο διαδικτυακό τόπο (arxiv.org) όπου είχε δημοσιεύσει την Παρασκευή η ομάδα του OPERA τα δικά της αποτελέσματα, σύμφωνα με τα οποία επιβεβαιωνόταν ότι τα νετρίνα είναι ταχύτερα από το φως.

Τώρα, όλα τα βλέμματα είναι στραμένα στα άλλα μεγάλα ερευνητικά κέντρα, και ιδιαίτερα το FermiLab στις ΗΠΑ, που κάνουν αντίστοιχες μετρήσεις για να καταλήξουν σε μια οριστική απάντηση...