Χρόνια Πολλά BMW -100 χρόνια ιστορίας στον χώρο της αυτοκίνησης [εικόνες]

Ήταν Μάρτιος του 1916 όταν ιδρύθηκε η γνωστή Γερμανική εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων BMW (Bavarian Motor Works), ως μια αναδιάρθρωση της αεροναυπηγικής Rapp Motorenwerke, παρουσιάζοντας το πρώτο όχημα της το 1928, το Dixi.

Η εταιρεία ασχολήθηκε μεταξύ άλλων με την κατασκευή κινητήρων αεροσκαφών, μοτοσυκλετών και ασφαλώς αυτοκινήτων, παρουσιάζοντας κάποια από τα πιο κομψά και σπορ αυτοκίνητα όλων των εποχών.
Γνωστά για την ποιότητα κατασκευής τους, την ασφάλεια που παρείχουν στους επιβάτες τους, τα τεχνολογικώς εξελιγμένα συστήματα τους και το ξεχωριστό σχεδιασμό τους, τα αυτοκίνητα της BMW διέπρεψαν σε δρόμους και πίστες σε όλον τον κόσμο.


Είχε όμως και αρκετές μαύρες σελίδες το βιβλίο της 100χρονης ιστορίας της BMW με πιο γνωστή την περίοδο του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου, όταν η εταιρεία κατηγορήθηκε ότι χρησιμοποίησε εκτεταμένα την καταναγκαστική εργασία αιχμαλώτων των Ναζί στα στρατόπεδα συγκέντρωσης στο Νταχάου και αλλού.
Άλλη μια δύσκολη στιγμή για την BMW ήταν το 1958 όταν και η εταιρεία αντιμετωπίζοντας σοβαρά οικονομικά προβλήματα κόντεψε σχεδόν να πτωχεύσει, κάτι που αποφεύχθηκε λόγω και της εισόδου νέων κεφαλαίων στα ταμεία της. Από εκείνη την χρονολογία και μετά, κύριοι μέτοχοι της BMW παραμένουν τα μέλη της οικογένειας των Quandt, στους οποίους υπολογίζεται ότι ανήκει το 50% της εταιρείας,


Δεκάδες τα οχήματα με το γνωστό μπλε-άσπρο σήμα που εντυπωσίασαν τους θιασώτες της αυτοκίνησης σε όλον τον κόσμο, γνωρίζοντας τεράστια εμπορική επιτυχία, αλλά και θέτοντας νέα στάνταρντ στον χώρο.
Από την Isetta και την 2002, μέχρι το πιο πρόσφατο ηλεκτροκίνητο i8 και την ναυαρχίδα της μαρκας, την σειρα 7, η BMW έχει κυριαρχήσει στην αγορά πουλώντας μόνο το 2014 πάνω από 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Ας δούμε κάποιες όμως χαρακτηριστικές στιγμές και κάποια ξεχωριστά οχήματα της BMW:

Η BMW 507 του Έλβις Πρίσλεϊ, μια από τις δυο που είχε στην κατοχή του


Κάποιες από τις μόλις 250 «507» που κατασκευάστηκαν «πιάνουν» σήμερα μέχρι και $2 εκατομμύρια


Το 2002, της σειράς 2, που έφερε την BMW ξανά στην κορυφή έπειτα από μια περίοδο οικονομικών δυσκολιών


Η BMW 3.0 CSL ζωγραφισμένη από τον Alexander Calder το 1975


Η Μ1 παρουσιάστηκε το 1978 και είναι δια χειρός Giugiaro


Ο Άντυ Γουόρχολ ανέλαβε να κάνει την Μ1 πιο καλλιτεχνική


Η M3 (E30) έλαμψε στους αγώνες την δεκαετία του '80


Η BMW Z8 έγινε το αυτοκίνητο του Τζέιμς Μποντ το 1999


Φόρος τιμής στην εντυπωσιακή ομώνυμη BMW του 1930, η 328 του 2011


Η εξέλιξη του πιο ευπώλητου αυτοκινήτου της BMW, της σειράς 3


Το εντελώς καινούργιο M2 στα χνάρια των προγόνων του


Η «θυγατέρα» της 3.0 CSL, 40 χρονιά μετά


Το νέο «πυροβολικό» της BMW στις πίστες αγώνων, η M6GTLM


Δημιουργώντας νέες κατηγορίες οχημάτων, όπως στην περίπτωση της X6


Άλλη μια πρωτοπορία, αυτή την φορά με το υβριδικό i8


Όλα τα «παιδιά» της σειράς 7


Η νέα εκδοσή της σειράς 7 αποτελεί πρότυπο καινοτομίας και υψηλής τεχνολογίας


Το κόνσεπτ όχημα που παρουσίασε για να γιορτάσει τα 100 της χρόνια, το Vision next 100


Η κλασσική Isetta με την χαρακτηριστική πόρτα εμπρός, το πρώτο σούπερ μίνι αυτοκίνητο


Η BMW Dixie, το πρώτο όχημα της εταιρείας


Το πρώτο αποκλειστικά σπορ αυτοκίνητο της BMW, η 328

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Κόσμος αυτοκίνητο BMW 100 χρόνια

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ