Ερευνα για τα ασφαλιστήρια: Με τι κριτήρια επιλέγουν τα συμβόλαια οι ασφαλισμένοι - iefimerida.gr

Ερευνα για τα ασφαλιστήρια: Με τι κριτήρια επιλέγουν τα συμβόλαια οι ασφαλισμένοι

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

The Hellas Direct Greek sentiment Index: τι μάθαμε από την υπηρεσία Timeline τα τελευταία δύο χρόνια.

1. Τι είναι το Timeline;

Το 2014 δημιουργήσαμε το Timeline, μία πρωτοποριακή υπηρεσία που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει τη διάρκεια του ασφαλιστηρίου του από 30 έως 365 ημέρες.

Είμαστε η μοναδική εταιρία στην Ευρώπη με την υποδομή για να προσφέρει ασφάλιστρο με την ημέρα. Το Timeline εισάγει στην ουσία τη συνδρομητική λογική στην ασφάλιση του αυτοκινήτου. Με αυτόν τον τρόπο δίνουμε στους πελάτες μας τη δυνατότητα να προγραμματίζουν τα έξοδά τους και να εντάσσουν στον οικιακό προϋπολογισμό και την ασφάλιση του αυτοκινήτου τους.

Επιπλέον, η υπηρεσία συμμορφώνεται απόλυτα με το Solvency II και τις οδηγίες της Τράπεζας της Ελλάδος μιας και ο πελάτης καλείται να προ-εξοφλήσει το ασφάλιστρο του, όπως ορίζουν οι εγκύκλιοι της τελευταίας.

Από την πρώτη μέρα της λειτουργίας του, το Timeline έχει συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη της εταιρίας μας και είναι ένα εργαλείο το οποίο έχει υιοθετηθεί από τους περισσότερους πελάτες μας.

Ερευνα για τα ασφαλιστήρια: Με τι κριτήρια επιλέγουν τα συμβόλαια οι ασφαλισμένοι | iefimerida.gr 0

2. Τι μάθαμε

Συνειδητοποιήσαμε ότι πέρα από υπηρεσία προς τους πελάτες, το Timeline είναι πολύτιμο γιατί οι εναλλαγές στη διάρκεια των συμβολαίων αντανακλούν τη ψυχολογία των καταναλωτών. Αυτές οι εναλλαγές μας επιτρέπουν να αξιολογήσουμε τον αντίκτυπο που έχουν ορισμένα γεγονότα στην αγορά- είτε αυτά είναι θετικά είτε είναι αρνητικά – όπως οι εκλογές, τα capital controls, η επίσκεψη της Μέρκελ, ακόμη και τα Χριστούγεννα.

Αυτός είναι και ένας έμμεσος τρόπος να αξιολογήσουμε πόσο μακροπρόθεσμα σκέπτονται οι καταναλωτές και πώς επηρεάζονται οι αγοραστικές αποφάσεις τους – ειδικά αυτές που αφορούν σε υποχρεωτικές από το νόμο δαπάνες. Επιπλέον, μπορεί να αποτελέσει ένδειξη του τρόπου και του βαθμού στον οποίο οι καταναλωτές συμμορφώνονται με το νόμο.

Το βασικό συμπέρασμα είναι απλό: όσο πιο έντονα και σοβαρά είναι τα κοινωνικοπολιτικά γεγονότα, τόσο λιγότερα χρήματα θα διαθέσουν οι καταναλωτές στην ασφάλισή τους, επιλέγοντας μικρότερη διάρκεια συμβολαίου.

Το 2015, οι διακυμάνσεις υπήρξαν πολύ έντονες. Τον Ιανουάριο οι επικείμενες εκλογές και το αίσθημα αισιοδοξίας που δημιουργήθηκε γύρω από αυτές, ώθησαν τους καταναλωτές να αγοράσουν μεγαλύτερης διάρκειας ασφαλιστήρια. Το κύμα αισιοδοξίας αύξησε τον μέσο όρο κατά 28%.

Στο διάστημα των διαπραγματεύσεων η πτώση στη διάρκεια των ασφαλιστηρίων έγινε αισθητή, αντικατοπτρίζοντας τη μετέωρη ψυχολογία και την αβεβαιότητα των καταναλωτών.

Στην ανακοίνωση των capital controls, η μέση διάρκεια μειώθηκε κατά 33% πέφτοντας στα πιο χαμηλά επίπεδα που έχουν καταγραφεί ποτέ από το Timeline. Η ασταθή οικονομική κατάσταση επίσης ώθησε τους καταναλωτές να επιλέξουν φθηνότερα ασφαλιστικά προγράμματα.

Οι δεύτερες εκλογές είχαν και αυτές μία σχετική αισιοδοξία αν και μικρότερης έντασης από αυτές του Ιανουαρίου – η διαφορά ανάμεσα στις δύο εκλογικές περιόδους είναι 32%.

Σήμερα, η γενική αίσθηση και ψυχολογία των καταναλωτών είναι αρνητική, με το μέσο όρο να διαμορφώνεται κοντά στα επίπεδα του δημοψηφίσματος.

Μερικές πιο γενικές παρατηρήσεις:

Οι καταναλωτές που επιλέγουν περισσότερες καλύψεις, επιλέγουν και μεγαλύτερη διάρκεια συμβολαίου. Οι πελάτες μας που επιλέγουν το Additional πρόγραμμα έχουν κατά μέσο όρο 33% μεγαλύτερης διάρκειας συμβόλαια από αυτούς που επιλέγουν το Essential.

Οι νεότεροι καταναλωτές διαθέτουν μικρότερα ποσά στην ασφάλεια του αυτοκινήτου τους και ως εκ τούτου, επιλέγουν μικρότερη διάρκεια. Ηλικίες 25-40 επιλέγουν κατά 15% μικρότερη διάρκεια σε σχέση με τους 40+.

Οι κάτοικοι αστικών περιοχών επιλέγουν μεγαλύτερης διάρκειας συμβόλαια κατά 33% σε σύγκριση με τους κατοίκους της επαρχίας.

Οι πελάτες που ανανεώνουν έγκαιρα επιλέγουν 58% μεγαλύτερη διάρκεια συμβολαίου, σε αντίθεση αυτούς που αφήνουν κενά ασφάλισης.

Τέλος, δεν έχουμε δει κάτι εκρηκτικά θετικό που συνήθως έρχεται μαζί με αθλητικές επιτυχίες, τη Eurovision ή το X-Factor.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ