Οι ταινίες της εβδομάδας: «Η γυνή να φοβήται τον άνδρα», 51 χρόνια μετά, σε έγχρωμη version [κριτική & τρέιλερ] - iefimerida.gr

Οι ταινίες της εβδομάδας: «Η γυνή να φοβήται τον άνδρα», 51 χρόνια μετά, σε έγχρωμη version [κριτική & τρέιλερ]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Δέκα καινούργιες ταινίες είναι πολλές για μια εβδομάδα. Όμως αυτή είναι η πραγματικότητα.

Έτσι λοιπόν ο Μάικλ Μουρ εισβάλει στην Ευρώπη, ενώ ο Μπεν Στίλερ επιτίθεται στη Μόδα στο Ζoolander 2. Ο Τζαφάρ Παναχί παρατηρεί το Ιραν μέσα απ το ταξί του, ενώ γι αυτούς που αγαπούν την περιπέτεια ήρθε η «Αφοσίωση» από την Τριλογία της Απόκλισης. Το δραματικό «Φελιξ & Μεϊρά» μαζί με «Το τραγούδι για το ηλιοβασίλεμμα» συγκροτούν τις «γκουρμέ» επιλογές της εβδομάδας.

Οι ταινίες της εβδομάδας: «Η γυνή να φοβήται τον άνδρα», 51 χρόνια μετά, σε έγχρωμη version [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 0

Πού Να Κάνετε την Επόμενη Εισβολή -Ντοκυμαντέρ/ΗΠΑ/2015

  • Where to Invade Next
  • Σκηνοθεσία: Μάικλ Μουρ
  • Παίζουν: Μάικλ Μουρ

Τι Συμβαίνει

Μια βιτριολική ανατρεπτική πολιτική σάτιρα του αμερικανικού τρόπου ζωής “από τα μέσα”. Ο Μάικλ Μουρ επιστρέφει κεφάτος, παίζοντας το ρόλο του αγαθού εισβολέα. Δρόμο παίρνει, δρόμο αφήνει και επισκέπτεται διάφορες ευρωπαϊκές χώρες απ’ όπου “κλέβει” ιδέες για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν οι Ευρωπαίοι ορισμένα εργασιακά και όχι μόνο, προβλήματα τους. Σκοπός του είναι να μεταφέρει αυτές τις ιδέες και να τις αποκαλύψει στους συμπατριώτες του στην Αμερική. Στο τέλος βέβαια θα τους αποδείξει πόσο μακριά είναι από την πραγματική ζωή ο αμερικανικός τρόπος ζωής, καθώς όλες οι λύσεις που μαθαίνει ναι μεν έλκουν την καταγωγή τους από την … Αμερική όμως δεν εφαρμόζονται πια εκεί!

Η ταινία είναι αληθινά ανατρεπτική σε όλα τα επίπεδα της. Από την παραγωγή μέχρι και το μοντάζ και γι αυτό δεν είναι μόνο διασκεδαστική αλλά προκαλεί έντονο προβληματισμό στον θεατή της καθώς μιλάει με απλότητα και λέει τα πράγματα με το όνομά τους. Ο Μάικλ Μουρ εκμεταλλεύεται τη φυσική του καρικατουρίστικη παρουσία και σαν γελωτοποιός που λέει αλήθειες στο Βασιλιά αποκαλύπτει την τραγική πραγματικότητα της χώρας του, μέσα από ένα χαριτωμένα κυνικό λόγο τόσο στις συνεντεύξεις του όσο και στα πανέξυπνα καυστικά σχόλια του. Στο στόχαστρο του έχουν μπει οι συμπατριώτες του, που με τον τρόπο ζωής που έχουν διαλέξει, οδηγούνται σιγά σιγά σε δρόμους αντίθετους με το δημοκρατικό αμερικανικό ιδεώδες που υπερασπίζονται.

Το «Where to Invade Next», προβλήθηκε στα Φεστιβάλ του Τορόντο και του Βερολίνου.

Οι ταινίες της εβδομάδας: «Η γυνή να φοβήται τον άνδρα», 51 χρόνια μετά, σε έγχρωμη version [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 1

Zoolander 2 -Κωμωδία/ΗΠΑ/2015

  • Σκηνοθεσία: Μπεν Στίλερ                        
  • Παίζουν: Μπεν Στίλερ, Οουεν Γουίλσον, Πενέλοπε Κρουζ, Γουίλ Φερέρ.

Τι Συμβαίνει

Η ταινία θέλει να είναι αντισυμβατική κωμωδία, λίγο cult, και υπέρμετρα μοντέρνα. Προφανώς είναι αρκετά μακριά απ’ τους στόχους της, παρ όλο που το σενάριο περιέχει διασκεδαστικές εξυπνάδες και η σκηνοθεσία κάνει το extra mile. Ο Μπεν Στίλερ σπαταλάει το ταλέντο του ανακυκλώνοντας καταστάσεις που έχουμε ξαναδεί προσπαθώντας να σατιρίσει τον κόσμο της μόδας. Η σκηνοθεσία είναι κραυγαλέα θεαματική, με διάθεση σαρκασμού και με έξυπνα ευρήματα που χάνονται ανάμεσα στο ρηχό χιούμορ και στα εξεζητημένα ντεκόρ.

Την τελευταία φορά που είχαμε δει τα μοντέλα Ντέρεκ (Μπεν Στίλερ) και Χάνσελ (Όουεν Ουίλσον) απασχολούνταν στο "Κέντρο του Ντέρεκ Ζουλάντερ για Παιδιά που Δεν Διαβάζουν Καλά και Θέλουν να Μάθουν να Κάνουν Κι Άλλα Πράγματα Εξίσου Καλά", ενώ ο Μουγκάτου (Γουίλ Φέρελ) ήταν φυλακή. Μια απρόσμενη καταστροφή πλήττει το Κέντρο και το ντουέτο εξαναγκάζεται να ζήσει όσο πιο αθόρυβα γίνεται... Δεκαπέντε καθοριστικά χρόνια μετά βρίσκουμε έναν ακόμα ντροπιασμένο Ντέρεκ και τον Χάνσελ να ζουν απομονωμένοι, ακόμα κι ο ένας από τον άλλον, μακριά από τον

υπόλοιπο κόσμο. Όταν καθένας τους λαμβάνει μια ειδική πρόσκληση ώστε να πρωταγωνιστήσουν στο μεγαλύτερο ντεφιλέ μόδας που θα λάβει χώρα στην αρχαία και μυστήρια πόλη της Ρώμης, δεν μπορούν να αντισταθούν στην πρόκληση της παλιάς τους λάμψης κι έτσι τους ξαναβρίσκουμε πίσω στον πολιτισμένο κόσμο. Φτάνοντας, ο Ντέρεκ και ο Χάνσελ γνωρίζουν τους παράξενους κι εκκεντρικούς σχεδιαστές της νέας αυτοκρατορίας της μόδας. Γρήγορα συνειδητοποιούν πως ο κόσμος της μόδας, όπως τον γνώριζαν, δεν υπάρχει πλέον και την ίδια στιγμή βρίσκουν τους εαυτούς τους και πάλι στο επίκεντρο. Ενώ προσπαθούν να μάθουν τον νέο κόσμο του blogging, vlogging και της αντι-μόδας, καλούνται να σταματήσουν μια θανάσιμη πλεκτάνη καταστροφής της όποιας πιθανότητας ο κόσμος της μόδας να αποκτήσει την παλιά του αίγλη. Μόνο ο Ντέρεκ κι ο Χάνσελ έχουν τη δύναμη να ΣΩΣΟΥΝ ΤΗ ΜΟΔΑ.

Οι ταινίες της εβδομάδας: «Η γυνή να φοβήται τον άνδρα», 51 χρόνια μετά, σε έγχρωμη version [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 2

Ταξί στην Τεχεράνη -Κωμωδία/Ιραν/2015

  • Taxi Teheran
  • Σκηνοθεσία: Τζαφάρ Παναχί
  • Παίζουν: Τζαφάρ Παναχί, Χάνα Σαϊντί.

Τι Συμβαίνει

Η ταινία κατέκτησε τη Χρυσή Άρκτο στο φεστιβάλ του Βερολίνου κι αυτό ίσως δημιουργεί κάποια ερωτηματικά για την αφέλεια του φεστιβάλ αυτού.
Εδώ ο διάσημος Ιρανός σκηνοθέτης στήνει μια κάμερα σε ένα ταξί και προσποιούμενος τον ταξιτζή αντιμετωπίζει διάφορους σύγχρονους τύπους συμπολιτών του συνθέτοντας ένα μωσαϊκό από χαρακτήρες που αντικατοπτρίζουν το σημερινό Ιραν.

Οι πρώτοι δύο επιβάτες είναι ένας άντρας που γκρινιάζει για τους μικροαπατεώνες και προτείνει να τους κρεμάσουν όλους και μια γυναίκα που έχει αντίθετη άποψη, καθώς δεν βλέπει τον λόγο το Ιράν να επιτρέπει κι άλλες εκτελέσεις.

Ένας μικροκαμωμένος επιβάτης εμφανίζεται και καταλαβαίνουμε ότι διακινεί παράνομα DVD και προμηθεύει την Τεχεράνη με τις ταινίες του Woody Allen, αλλά και το έργο του Panahi.
Ανάμεσα στους επιβάτες ξεχωρίζει η μικρή ανιψιά του σκηνοθέτη, η Hana, που υποδύεται τον εαυτό της ως σκηνοθέτη που θέλει να πει τη δική της ιστορία, παρά τους περιορισμούς του καθεστώτος. Τέλος, στο ταξί επιβιβάζεται μια δικηγόρος που ασχολείται με τα ανθρώπινα δικαιώματα και κατευθύνεται στη φυλακή όπου θα επισκεφθεί έναν απεργό πείνας. Είναι υπαρκτή, αγωνίστρια η ίδια.

O Παναχι είναι ένας αντιστασιακός σκηνοθέτης στο Ιραν αφού από το 2010 του έχουν απαγορεύσει να κάνει ταινίες. Αυτή του η παράνομη σχέση με το σινεμά του δίνει κάποια περισσότερα μόρια σε κάθε αξιολόγηση που προκύπτει, φλουτάροτας λίγο την πραγματική εικόνα της αξίας του... Θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε το φιλμ κατατοπιστικό για την σημερινή κατάσταση στο Ιράν και διασκεδαστικό για την χιουμοριστική ανάπτυξή του. Ωστόσο αυτές οι περγαμηνές δεν φαντάζουν ικανές να του εξασφαλίσουν την ανώτατη διάκριση ενός σοβαρού Ευρωπαϊκού φεστιβάλ...

Χρυσή Άρκτος, Berlin Film Festival 2015 Bραβείο Διεθνούς Ομοσπονδίας Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI), Berlin Film Festival 2015

Οι ταινίες της εβδομάδας: «Η γυνή να φοβήται τον άνδρα», 51 χρόνια μετά, σε έγχρωμη version [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 3

Φελίξ & Μεϊρά -Δράμα/Γαλλία/2015

  • Felix and Meira
  • Σκηνοθεσία: Μαξίμ Ζιρού
  • Παίζουν: Χαντάς Γιαρόν, Μαρτίν Ντιμπρέιγ, Λουζέρ Τρέσκι.

Τι Συμβαίνει

Καναδικό χαριτωμένο φιλμ που εξετάζει με λεπτότητα τα διλήμματα της Μεϊρά, (Χαντάς Γιαρόν) μιας νεαρής Εβραίας μητέρας η οποία πλήττει αφάνταστα και δεν θέλει να συμβιβαστεί με την θέση της στην Εβραϊκή ανδροκρατούμενη κοινότητα του Μόντρεαλ. Αντιδρά κόντρα στον αυστηρά ορθόδοξο Εβραίο άνδρα της (Λουζέρ Τρέσκι) που προσπαθεί να την περιορίσει στα οικογενειακά καθηκοντά της, αλλά και ενάντια στους περιοριστικούς κανόνες της θρησκείας της που την θέλουν μια μηχανή αναπαραγωγής. Έτσι γλιστρά σε μια γλυκόπικρη ρομαντική σχέση με τον Φέλιξ (Μαρτίν Ντιμπρέιγ) έναν γοητευτικό σαραντάρη αθεϊστή, που μένει στην περιοχή της.

Κάποια στιγμή κάνοντας μια βόλτα με το μωρό παιδί της θα έρθει σε επαφή με τον γοητευτικό άνδρα ο οποίος δεν κάνει τίποτε άλλο παρά να τρώει την πατρική περιουσία. Καθώς υπάρχει άπλετος χώρος και χρόνος το ειδύλλιο παίρνει διαστάσεις και δημιουργεί προβλήματα στον εσωτερικό κόσμο των δύο ερωτευμένων.

H ταινία θα μπορούσε να γίνει ένα βλακώδες μελόδραμα για την διάσταση ανάμεσα σε δυο κουλτούρες ή ακόμα η εξιστόρηση του αγώνα μιας γυναίκας ενάντια σε μια πατριαρχική κοινωνία. Ευτυχώς τίποτα απ’ όλα αυτά δε συμβαίνει καθώς ο σκηνοθέτης διαλέγει να παραμείνει προσηλωμένος στην ανθρώπινη πλευρα των γεγονότων. Αυτή η τρυφερή και ανθρώπινη ματιά πάνω στα συναισθήματα των ηρώων ίσως είναι που σώζει τελικά και την ταινία από τη βαρεμάρα.

Οι ταινίες της εβδομάδας: «Η γυνή να φοβήται τον άνδρα», 51 χρόνια μετά, σε έγχρωμη version [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 4

Η Τριλογία της Απόκλισης: Αφοσίωση -Περιπέτεια/ΗΠΑ/2016

  • Divergent: Allegiant 
  • Σκηνοθεσία: Ρόμπερτ Σβέντκε
  • Παίζουν: Σεϊλίν Γούντλι, Τεό Τζέιμς, Ναόμι Ουότς, Τζεφ Ντάνι ελς, Οκτάβια Σπένσερ, Ζόε Κράβιτς.

Τι Συμβαίνει

Βασισμένο στο τρίτο βιβλίο της μπεστ σέλερ λογοτεχνικής σειράς «Η Τριλογία της Απόκλισης», η «Αφοσίωση» βρίσκει το Σικάγο στα όρια του εμφύλιου πολέμου και την Τρις με τους συντρόφους της να ξεγλιστρούν από τα τείχη της πόλης, κυνηγημένοι από τους στρατιώτες της Έβελιν. Έξω από το Σικάγο για πρώτη φορά στη ζωή τους, οι πέντε ήρωες συναντούν τον Ντέιβιντ, επικεφαλής του Γραφείου για την Γενετική Υγεία, ο οποίος ξεχωρίζει την Τρις ως «γενετικά αγνή» και της ζητά να τον βοηθήσει στα μυστηριώδη πλάνα του.

Ενώ η Τρις δέχεται ειδική μεταχείριση, συμπεριλαμβανομένης μιας ειδικής τεχνολογίας που της επιτρέπει να ξαναζήσει την ιστορία της οικογένειάς της, ανακαλύπτει ότι ο Ντέιβιντ σκοπεύει να χρησιμοποιήσει την εξελιγμένη τεχνολογία που έχει στη διάθεσή του για απάνθρωπες πράξεις. Για να επιβιώσει, η Τρις θα έρθει αντιμέτωπη με απίστευτες αποφάσεις θάρρους, αφοσίωσης, θυσίας και αγάπης.

Οι ταινίες της εβδομάδας: «Η γυνή να φοβήται τον άνδρα», 51 χρόνια μετά, σε έγχρωμη version [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 5

Το Μυστικό του Δικαστή -Δράμα/Γαλλία/ 2016

  • L’ Hermine
  • Σκηνοθεσία:  Κριστιάν Βενσάν
  • Παίζουν: Φαμπρίς Λουκινί, Σίντσε Μπαμπέτ Κνούντσεν, Εύα Λαλιέ, Μις Μινγκ, Μαρσιάλ Μπεκλάν.

Τι Συμβαίνει

Ο Ξαβιέ Ρασίν είναι ένας δικαστής κακουργιοδικείου που εμπνέει ταυτόχρονα φόβο και σεβασμό – το παρατσούκλι του, μάλιστα, είναι ο «Διψήφιος Δικαστής», γιατί πάντα επιβάλλει ποινές τουλάχιστον δέκα ετών. Τα πάντα, όμως, αλλάζουν τη μέρα που ο Ρασίν συναντά την Μπιρζίτ Λόρενσεν-Κοτερέ, όταν εκείνη είναι ένορκος σε μια δίκη ενός άνδρα που κατηγορείται για φόνο. Έξι χρόνια πριν, ο Ρασίν είχε ερωτευτεί την Μπιρζίτ, σχεδόν μυστικά. Ήταν ίσως η μόνη γυναίκα που αγάπησε ποτέ…

Οι ταινίες της εβδομάδας: «Η γυνή να φοβήται τον άνδρα», 51 χρόνια μετά, σε έγχρωμη version [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 6

Ένα τραγούδι για το Ηλιοβασίλεμα -Δράμα/Αγγλία/2015

  • Sunset Song
  • Σκηνοθεσία: Τέρενς Ντέιβις
  • Παίζουν: Άγκνες Ντέιν, Πίτερ Μούλαν, Κέβιν Γκάθρι.

Τι Συμβαίνει

Ο Βρετανός δημιουργός Τέρενς Ντέιβις επιστρέφει μετά από τις κλασικές πια ταινίες του Το Βαθύ Μπλε του Έρωτα (Deep Blue Sea) & To Τίμημα της Αγάπης (House of Mirth) με ένα μικρό κομψοτέχνημα, για την αντοχή του ανθρώπου απέναντι στο πέρασμα του χρόνου και την Ιστορία. Η πανέμορφη Κρις μετά το θάνατο του πατέρα της μεγαλώνει σε μια σκληρή, παραδοσιακή,

αγροτική κοινότητα γεμάτη πάθος για τη ζωή, και έρωτα για τον ανήσυχο Γιούαν, αλλά και την αγέρωχη όσο και σκληρή σκωτσέζικη γη στην οποία έχει αποφασίσει να μείνει παρά τις δυσκολίες. Ο Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος πλησιάζει, και κυκλώνει σταδιακά την παραδοσιακή Σκωτσέζικη κοινότητα. Ένας ένας οι άνδρες του χωριού θα πάνε στον πόλεμο. Το ίδιο και ο άνδρας της. Όμως ο πόλεμοςθα επιδράσει στον καθέναν διαφορετικά. Ορισμένοι όπως ο Γιούαν δεν θα γυρίσουν ποτέ πίσω.

Η στωική ηρωίδα αντέχει και προσαρμόζεται σε όλες τις μεγάλες αλλαγές που τις επεφύλαξε η ζωή, απεικονίζοντας μια γυναίκα απίστευτης δύναμης που μπορεί και αντλεί κουράγιο από τη γη και τη φύση.

Όπως σημειώνει και ο σκηνοθέτης: «Η Κρις Γκάθρι έχει μια βαθύτερη διορατικότητα, μια έμφυτη σοφία. Η Κρις τραγουδάει το Τραγούδι της Γης για την ανθρωπότητα, μια ραψωδία για όλους εμάς, καθώς χαρτογραφεί τον αιώνιο κύκλο της γέννησης, του γάμου και του θανάτου. Πώς μπορούμε να αντέξουμε το χρόνο ή να δαμάσουμε τη φύση; Δεν μπορούμε παρά να υπομένουμε. Στο τέλος ο χρόνος και η γη διαρκούν αέναα πέρα από τον πόλεμο, πέρα από τον ανθρώπινο πόνο, πέρα από την ίδια τη ζωή. Είναι μια ιστορία που αξίζει να ειπωθεί».

Οι ταινίες της εβδομάδας: «Η γυνή να φοβήται τον άνδρα», 51 χρόνια μετά, σε έγχρωμη version [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 7

Η Γυνή να φοβήται τον Άνδρα -Κωμωδία/1965

  • Σκηνοθεσία: Γιώργος Τζαβέλλας
  • Παίζουν: Μάρω Κοντού, Γιώργος Κωνσταντίνου.

Τι Συμβαίνει

Πρόκειται για μια επιτυχημένη επανέκδοση της τρυφερής κωμωδίας των θρυλικών Ελλήνων παραγωγών Καραγιάννη Καρατζόπουλου σε έγχρωμη κόπια με καταπληκτικά αποτελέσματα!

Ένας φτωχούλης δημόσιος υπάλληλος αποφασίζει να παντρευτεί την κοπέλα, με την οποία συζεί και την καταπιέζει για μια δεκαετία. Εκείνη ξαφνικά αποφασίζει να διεκδικήσει αυτά που της έχει στερήσει όλα αυτά τα χρόνια. Έτσι οι ρόλοι αλλάζουν!

Η ταινία ακόμα και σήμερα υπερασπίζεται την ύπαρξή της και είναι κατ΄απόστασιν ανώτερη από την πλειοψηφία των ταινιών του σύγχρονου Ελληνικού κινηματογράφου. Μια ταινία που παρέμεινε ζωντανή μέσα στο χρόνο καθώς αποτυπώνει διαχρονικές καταστάσεις της συντηρητικής Ελληνικής κοινωνίας με εύστοχο και γλαφυρό τρόπο.

Απέσπασε το Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Σικάγο το 1965.

Οι ταινίες της εβδομάδας: «Η γυνή να φοβήται τον άνδρα», 51 χρόνια μετά, σε έγχρωμη version [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 8

Στις Φλόγες του Έρωτα -Δράμα/2014
El Ardor
Σκηνοθεσία: Πάμπλο Φέντρικ
Παίζουν: Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, Άλις Μπράγκα,Τσίκο Ντίαζ.

Τι Συμβαίνει

Ο Κάι είναι ένας μυστηριώδης άνδρας, ο οποίος φαίνεται να έχει περάσει μια ολόκληρη ζωή στη ζούγκλα. Μια μέρα, όπως περπατάει στο φυσικό του περιβάλλον συναντά ένα μικρό ράντσο καπνού. Εκεί γνωρίζει τον ιδιοκτήτη του Ζουάο και την πανέμορφη κόρη του Βάνια.
Την ίδια νύχτα, γίνεται επίθεση στο ράντσο. Οι εισβολείς σκοτώνουν τον Ζουάο και απαγάγουν βίαια την κόρη του. Η Βάνια είναι απελπισμένη, αδυνατώντας να ξεπεράσει την άγρια δολοφονία του πατέρα της. Ο Κάι παραμένει κρυμμένος και βάζει στόχο να βρει τους απαγωγείς και να σώσει τη Βάνια...

Ο τρίτη ταινία του σκηνοθέτη Πάμπλο Φέντρικ διαδραματίζεται στη ζούγκλα γύρω από τον ποταμό Παρανά της Αργεντινής. Μια ιστορία αγάπης αλλά και εκδίκησης, βασισμένη στην πάλη του ανθρώπου με την φύση. Ο ίδιος ο σκηνοθέτης έχει δηλώσει ότι του αρέσει να σκέφτεται την ταινία σαν ένα γουέστερν μέσα στη ζούγκλα. Τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Κάι έχει ο πολυβραβευμένος δημοφιλής ηθοποιός Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ (No, Amores Perros).

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ