Αποκάλυψη: Οι γυναίκες δεν είναι ο εαυτός τους 100% - Τι είναι το φαινόμενο της χίμαιρας - iefimerida.gr

Μητέρα και παιδί έχουν έναν ιδιαίτερο δεσμό. Η σύνδεση μεταξύ των δύο είναι μοναδική. Μια νέα έρευνα όμως, απέδειξε πως αυτή η σύνδεση είναι... βαθύτερη από ο,τι πιστεύαμε.

Η επαφή μητέρας και παιδιού ξεκινάει, προτού ακόμα αυτό δει για πρώτη φορά το φως του ηλίου. Το «δέσιμο» μεταξύ τους αναπτύσσεται από την περίοδο της κύησης. Συναισθήματα και ένστικτα χτυπούν... κόκκινο, όμως αυτός δεν είναι ο μόνος λόγος που οι δυο τους έρχονται τόσο κοντά.

Πέραν τον ψυχικών συνδέσεων όμως, υπάρχει και η φυσική σύνδεση που συμβαίνει μέσω του πλακούντα. Δημιουργημένος από κύτταρα τόσο της μητέρας, όσο και του εμβρύου, ο πλακούντας βοηθάει στην παροχή θρεπτικών ουσιών, αλλά και στις υπόλοιπες φυσικές ανάγκες του μικρού και ευάλωτου οργανισμού. Αυτό το όργανο, πλεγμένο από μάνα και παιδί σε... συνεργασία, κρυβόταν μια πληροφορία που εξέπληξε τους επιστήμονες.

Από τον πλακούντα, τα κύτταρα μπορούν να «μεταναστεύσουν» και να εγκατασταθούν σε άλλα όργανα του σώματος. Ως εκ τούτου, η γέννηση ενός παιδιού σημαδεύει (βιολογικά) την γυναίκα για πάντα. Μετά την κύηση κάποια από τα κύτταρα του νεογέννητου μωρού παραμένουν μέσα στον οργανισμό της. Από τον πλακούντα, τα εμβρυακά κύτταρα μπορούν να ταξιδέψουν στο δέρμα, στους πνεύμονες, στο ήπαρ, στα νεφρά αλλά ακόμα και στην καρδιά, προκαλώντας μια σειρά από επιπτώσεις, που ως επί το πλείστον είναι θετικές. Αποτελεσματικότερη επισκευή των ιστών, πρόληψη ενάντια στον καρκίνο αλλά και διαταραχές του ανοσοποιητικού έχουν συνδεθεί με την παρουσία των εμβρυακών κυττάρων στο σώμα της μητέρας.

Το φαινόμενο της χίμαιρας

Ο συχνός εντοπισμός των «ξένων» κυττάρων στους οργανισμούς των γυναικών εντυπωσίασε τους ερευνητές. Ολοι μας, επιστήμονες και μη, έχουμε συνδέσει την έννοια του ανθρώπινου οργανισμού ως κάτι το αυτόνομο. Αυτή η ανακάλυψη αλλάζει ελαφρώς τα δεδομένα. Οπως φαίνεται, οι άνθρωποι μεταφέρουμε «απομεινάρια» από άλλους, αυτόνομους ανθρώπους. Δεν είμαστε... 100% ο εαυτός μας.

Ενα άλλο εντυπωσιακό στοιχείο της έρευνας είναι πως, μέσω παρόμοιων διαδικασιών, κάποια ανδρικά κύτταρα είναι πιθανόν να βρεθούν στον εγκέφαλο της γυναίκας. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις οι επιστήμονες έλεγξαν πως αυτά μπορούν να ζήσουν για αρκετές δεκαετίες. Οι επιπτώσεις αυτής της διαδικασίας, που συμβαίνει μαγικά μέσα από το «θαύμα» της κύησης, είναι άγνωστες ακόμα, δίνοντας τροφή στην φαντασία του καθένα. Αν το περιγράφαμε λίγο πιο... αφηρημένα, θα λέγαμε πως η γυναίκα, ολοκληρώνοντας το ποίημα της γέννησης, κρατάει μέσα της ολόκληρο το τρίπτυχο της δημιουργίας. Γίνεται χίμαιρα, από τους δυο κοντινότερους της.

Αυτός άλλωστε είναι και ο επιστημονικός ορισμός του φαινομένου. Οπως η χίμαιρα δημιουργήθηκε, κατά την ελληνική μυθολογία, από την ένωση της με τον Ορθρο, ένα δικέφαλο σκύλο, έτσι και η γυναίκα που φαίνεται να «ενώνεται» με το παιδί της, παρουσιάζει το φαινόμενο «microchimerism». Αυτό το φαινόμενο έχει παρατηρηθεί εδώ και μερικά χρόνια, με επιστήμονες να εντοπίζουν κύτταρα που περιείχαν το ανδρικό χρωμόσωμα Y στο γυναικείο αίμα. Τα κύτταρα αυτά μεταφέρονται στην γυναίκα μέσω της εγκυμοσύνης.

Οι νέοι ορίζοντες στην βιολογία - Η παραμυθένια ανακάλυψη

Με την νέα έρευνα, αποδείχθηκε πως πέραν του αίματος, τα ανδρικά κύτταρα βρίσκονται και εντός του εγκεφάλου της γυναίκας, η οποία επίσης φιλοξενεί και στοιχεία από το έμβρυο. Για τις επιπτώσεις αυτού του φαινομένου έχουν ξεκινήσει να πραγματοποιούνται αρκετά πειράματα, αλλά ακόμα δεν υπάρχουν συγκεκριμένα αποτελέσματα. Είναι ωστόσο πολύ πιθανό αυτή η διαδικασία να λειτουργεί ως ασπίδα στον γυναικείο οργανισμό. Μια, ανεπίσημη ακόμα, μελέτη συνδέει το φαινόμενο της χίμαιρας με την καταπολέμηση του καρκίνου. Σύμφωνα με αυτήν, τα ξένα κύτταρα διεγείρουν το ανοσοποιητικό σύστημα της γυναίκας και ανακόπτουν την όποια ενδεχόμενη ανάπτυξη όγκου.

Μετά τα τελευταία δεδομένα, έχει δημιουργηθεί ένα νέο πεδίο έρευνας, γεμάτο με τεράστια ευρήματα που πιθανόν θα εξηγήσουν πολλά, βοηθώντας τόσο στην κατανόηση του ανθρώπινου οργανισμού, όσο και στην δημιουργία νέων ιατρικών μεθόδων, εντελώς διαφορετικής φιλοσοφίας.

Πριν όμως αρχίσουμε να εξετάζουμε το πιθανό ντόμινο εξελίξεων, θα άξιζε για λίγο να σταθούμε σε αυτό το νέο... παραμύθι που μας χάρισε η βιολογία. Σε αυτήν την ανθρώπινη υπερ-σύνδεση, που είναι βγαλμένη από την μυθολογία. Στον τρόπο που ίσως τελικά... δύο άτομα μπορούν να γίνουν ένα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ έμβρυο γυναίκα κύτταρα βιολογία έγκυος