ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΛΕΥΚΩΜΑ

Η Ντέμπι Χάρι με τα μάτια του κιθαρίστα των Blondie στη χρυσή εποχή της Νέας Υόρκης [εικόνες]

Η Ντέμπι Χάρι με τα μάτια του κιθαρίστα των Blondie στη χρυσή εποχή της Νέας Υόρκης [εικόνες]

Ο Κρις Στάιν δεν είναι μόνο ο μεγάλος κιθαρίστας πίσω από τις τεράστιες επιτυχίες των Blondie και ο φίλος της Ντέμπι Χάρι όταν ίδρυσαν μαζί το συγκρότημα. Είναι και ένας καταπληκτικός φωτογράφος.

«Τελευταία με αφορμή τα 40 χρόνια Blondie (2014) όλοι οι γνωστοί μου, ο ένας μετά τον άλλο, εξέδιδαν κάτι για μας. Αποφάσισα να περιμένω λίγο... Μόλις είδα το κενό, τύπωσα κι εγώ το λεύκωμά μου», δήλωσε ο Στάιν για την ολοκαίνουργια έκδοση της φωτογραφικής δουλειάς του (ed.Rizzoli) με στιγμιότυπα από τα 70s και τα 80s, κυρίως της Ντέμπι Χάρι, με τον τίλο Chris Stein/Negative «Me, Blondie and the Advent of Punk».

Ο Κρις Στάιν γεννήθηκε στο Μπρούκλιν και σπούδασε Καλές Τέχνες & Φωτογραφία στην School of Visual Arts στα τέλη της δεκαετίας του 1960. Η συγκεκριμένη σχολή ήταν ένα «φυτώριο μελλοντικών hipsters» εκείνα τα χρόνια και προφανώς η επίδραση αυτού του περιβάλλοντος τον επηρέασε στη μετέπειτα πορεία του. 

Ενώ ακόμα σπούδαζε έπεσε στα χέρια του ένα φυλλάδιο του συγκροτήματος New York Dolls και αποφάσισε να πάει να τους «τσεκάρει». Για να μην τα πολυλογούμε εκείνο το φυλλάδιο στάθηκε η αφορμή για να μπει στην underground μουσική σκηνή, να γνωρίσει την Ντέμπι Χάρι και να σχηματίσει εν τέλει μαζί της τους Blondie. Πάντα με τη φωτογραφική κάμερα περασμένη στον λαιμό του. 

Η Νέα Υόρκη ήταν Η ΠΟΛΗ στις δεκαετίες 1970 και 1980, όσον αφορά την καλλιτεχνική σκηνή. Ομως στις φωτογραφίες του Στάιν δεν φαίνεται όλο αυτό το μεγαλειώδες που διαβάζουμε για εκείνη την εποχή. «Εγώ το ζούσα από μέσα, ό,τι έβλεπα φωτογράφιζα...» λέει ο ίδιος, προσπαθώντας να εξηγήσει την απλότητα των εικόνων του. «Πάντως καταλαβαίνω ότι ο κόσμος θέλει να δει ένα μικρό κομμάτι του τι συνέβαινε πίσω από τον περίφημο μύθο της underground σκηνής». Το λεύκωμα περιλαμβάνει φωτογραφίες που τράβηξε ο Στάιν στα κρυφά, αλλά και πορτρέτα εντός και εκτός στούντιο. 

«Σήμερα δεν υπάρχει underground, δεν υπάρχει αυτή τη έκθεση, η εξωτερίκευση. Ολοι τώρα ξέρουν αυτό που συμβαίνει τη στιγμή που συμβαίνει και δεν υπάρχει χρόνος ανάπτυξης ρευμάτων μουσικών, κοινωνικών κτλ.». Προφανώς ο Στάιν αναφέρεται στα social media.

Ο ίδιος έχει σελίδα στο facebook ωστόσο δηλώνει ότι διαφωνεί με την αισθητική του: «Δεν μου αρέσει το μπλε, έτσι κι αλλιώς, οπότε δεν μου αρέσει η εικόνα του facebook. Προτιμώ την αισθητική απλότητα του instagram αλλά και όλο αυτό το μείγμα των βαρετών φωτογραφιών με κατοικίδια και φαγητά που είναι ανακατεμένες με άλλες έξοχες εικόνες, αληθινά καλλιτεχνήματα από αληθινούς καλλιτέχνες, οι οποίοι όμως ξέρουν που ακριβώς απευθύνονται και ποιο είναι το “κοινό” τους». 

Το λεύκωμα
Chris Stein/Negative «Me, Blondie, and the Advent of Punk»
Εκδόσεις Rizzoli

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.