Πιο ακριβά τα γυναικεία βασικά ρούχα και καλλυντικά απο τα ανδρικά [εικόνες]

Νέα έρευνα δείχνει ότι για εκατοντάδες παρόμοια προϊόντα ίδιας μάρκας οι γυναίκες πληρώνουν 37% πιο ακριβά από τους άνδρες.

Ξεκινάμε με κάτι απλό και εντελώς βασικό: το ξυραφάκι Bic. Η πορτοκαλί συσκευασία των 10, δηλαδή η αντρική, με διπλή λεπίδα κοστίζει 1 ευρώ στο σούπερ μάρκετ. Αντίστοιχα η ροζ συσκευασία των 8 με διπλή λεπίδα στοιχίζει 2 ευρώ. Και τα δύο ξυραφάκια είναι τα ίδια, με την ίδια λεπίδα. Η μόνη διαφορά είναι στο χρώμα.

H έρευνα που διεξήγαν πολύ πρόσφατα οι Times δείχνει ότι εκατοντάδες είδη βασικής ή πρώτης ανάγκης κοστίζουν για τη γυναίκα κατά μέσο όρο 37% ακριβότερα απ΄ότι για τον άνδρα. Δεδομένου μάλιστα ότι κατά παράδοση οι γυναίκες για την ίδια επαγγελματική θέση έχουν μικρότερες απολαβές από τους άνδρες, εδώ έχουμε να κάνουμε με μία αδικία. Καθαρά οικονομική.

Μερικά ακόμα παραδείγματα

1. Μπλε στυλό με μπλε καπάκι και μπλε στυλό με χρωματιστά καπάκια for her – ίδιας μάρκας με τα ξυραφάκια. Τα for her κοστίζουν ακριβότερα. (Bic for Her, 5 tem. 2,20 ευρώ/Bic απλό, 4 τεμ. 0,99 στο Scroutz)

2. Λευκό T-shirt στα Marks & Spencer. Στο τμήμα ανδρών κοστίζει φθηνότερα απ΄ό,τι στο τμήμα με τα γυναικεία ρούχα.

3. Το Levis 501, το ανδρικό κοστίζει περίπου 10 ευρώ φθηνότερα από το γυναικείο. (Levis 501 ανδρικό 70,70 ευρώ/Levis γυναικείο 80,80 ευρώ στο Spartoo)

4. Η απλή ενυδατική κρέμα προσώπου της Clarins για τους άνδρες, κοστίζει περίπου 11 ευρώ φτηνότερα από την αντίστοιχη απλή ενυδατική κρέμα της ίδιας μάρκας για τις γυναίκες. (Clarins Men Super Moisture Balm 33,75 ευρώ τα 50 ml/Clarins Creme Douceur Jour, 44,66 ευρώ τα 50 ml, στο Bleta Pharm)

5. Ο αφρός ξυρίσματος Gillette’s sensitive shaving gel for men κοστίζει περίπου 1 ευρώ φθηνότερα από τον αφρό ξυρίσματος Gillette’s satin care sensitive shaving gel for women. Γιατί; Η μόνη διαφορά είναι στο άρωμα. (Gillette’s sensitive shaving gel for men, 2,65 ευρώ τα 200 ml στο My Mega Market/ Gillette’s satin care sensitive shaving gel for womenm 3,94 τα 200 ml στο Smile Pharmacy)

6. Το απλό αντρικό πουκάμισο σε μια μεγάλη αλυσίδα οικονομικών καταστημάτων όπως το Zara ή το H&M κοστίζει επίσης πολύ λιγότερο απ΄ότι κοστίζει το απλό αντρικού στυλ λευκό πουκάμισο στον όροφο με τα γυναικεία ρούχα.

7. Τέλος πάμε και σε κάτι πιο ειδικό, όπως τα αθλητικά παπούτσια ποδοσφαίρου. Ιδιο άθλημα, ίδια μάρκα, ίδιο site (Nike.com). Το φτηνότερο ανδρικό μοντέλο κοστίζει από 34,99 ευρώ (Νike Magista Ola FG), και το φτηνότερο γυναικείο από 155 ευρώ (Nike Mercury Veloce).

Κάντε κι εσείς το πείραμα στο σούπερ μάρκετ, στα πολυκαταστήματα, στις μεγάλες αλυσίδες ένδυσης και θα διαπιστώσετε πολλά ακόμα παραδείγματα. Και βέβαια αυτό δεν είναι νέο φαινόμενο. Συνέβαινε εξ αρχής, από τη στιγμή που άρχισαν να διαχωρίζονται τα προϊόντα σε ανδρικά και γυναικεία. Και ο λόγος που συμβαίνει δεν έχει να κάνει με την αγοραστική δυνατότητα ή με κοινωνικά κριτήρια. Τίποτα τέτοιο. Εχει με την καταναλωτική ψυχολογία του άνδρα και της γυναίκας.
Ο άνδρας δεν θα πληρώσει ακριβά τα βασικά είδη ένδυσης και καλλωπισμού. Αν ο αφρός του φανεί υπερτιμημένος θα βάλει στο καλάθι τον φθηνότερο. Και δεν θα ξαναπλησιάσει τον ακριβό, διότι θα θεωρήσει ότι είναι κοροϊδία να αγοράζει ένα προϊόν ακριβά όταν μπορεί να το βρει και σε χαμηλότερη τιμή. Για τον άντρα ο κανόνας στο shopping είναι η καλή σχέση ποιότητας-τιμής και το «άντε να τελειώνουμε».


Αντίθετα η γυναίκα θα προτιμήσει το ακριβό, διότι θα το θεωρήσει πιο καλό. Θα θεωρήσει ότι της αξίζει να πληρώσει κάτι παρά πάνω τον αφρό γιατί σίγουρα θα είναι καλύτερος ή θα έχει ωραιότερο άρωμα ή απλώς θα έχει ελκυστική συσκευασία. Οσο για το «άντε να τελειώνουμε», ούτε λόγος! Η γυναίκα θα πάει στα Hondos Center και θα κάνει έρευνα αγοράς για ώρα μέχρι να διαλέξει τον καλύτερο αφρό. Κι αν δεν ικανοποιηθεί μ' αυτούς που βλέπει εκεί, θα φύγει και θα κάνει από την αρχή άλλη έρευνα αγοράς σε άλλο αντίστοιχο κατάστημα.
Οποια από μας δεν το έχει κάνει ποτέ αυτό να σηκώσει το χέρι. Καμία; Ας μην παραπονούμαστε λοιπόν. Αλλά τουλάχιστον να ξέρουμε, γιατί ξοδεύουμε τα χρήματά μας στο πιτς φιτίλι κάθε μήνα, και γιατί οι άνδρες μας θεωρούν «σπάταλες».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ αγορά shopping Ελλάδα Βρετανία

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ