Ακριβαίνουν και οι συγκοινωνίες -Πόσο θα αυξηθεί η τιμή στα εισιτήρια - iefimerida.gr

Ακριβαίνουν και οι συγκοινωνίες -Πόσο θα αυξηθεί η τιμή στα εισιτήρια

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ερχεται αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων στις συγκοινωνίες μετά την αύξηση του ΦΠΑ στο 23%. Μάλιστα την αύξηση την επιβεβαίωσε και ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Την ίδια ώρα στο υπουργείο Μεταφορών μελετούν το ενδεχόμενο να παραμείνουν στην ίδια τιμή οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών.

«Αυτό που προγραμματίζουμε είναι, επειδή θα αυξηθεί έτσι ή αλλιώς κατά 10% το εισιτήριο, επειδή ανέβηκε ο συντελεστής ΦΠΑ από το 13% στο 23%, να μπορέσουμε να κρατήσουμε χαμηλά τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών που χρησιμοποιούν καθημερινά οι πολίτες που πηγαίνουν στις δουλειές με τα μέσα μεταφοράς και να επιβαρυνθεί λίγο περισσότερο το απλό εισιτήριο, το οποίο χρησιμοποιούν περιστασιακά τουρίστες ή άλλοι» διευκρίνισε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης αναφορικά με την τιμή των εισιτηρίων των μέσων μεταφοράς.

Στο 1,30 η τιμή του εισιτηρίου
Πρακτικά αυτό σημαίνει πως η τιμή του εισιτηρίου από το 1,20 ευρώ που είναι σήμερα, με την εφαρμογή του ΦΠΑ 23% η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου θα αυξηθεί στο 1,30 ευρώ και του μειωμένου εισιτηρίου στο 0,65 ευρώ από 0,60 ευρώ.

Σπίρτζης: Η κυβέρνηση Σαμαρά δημιούργησε ελλείμματα στον ΟΑΣΑ
Μιλώντας στον ραδιοσταθμό «Βήμα FM», είπε ότι η μείωση της τιμής του εισιτηρίου έγινε από την κυβέρνηση Σαμαρά και δημιούργησε πολύ μεγάλη υστέρηση εσόδων και ελλείμματα στον ΟΑΣΑ. Ανέφερε πως «οι δύο εβδομάδες δωρεάν μετακινήσεων για τους πολίτες -κατά την περίοδο των capital controls- στοίχισαν 10 εκατ. ευρώ, ενώ τα ελλείμματα στο σύνολό τους ήταν 50 εκατ. ευρώ από τη μείωση των εισιτηρίων εκείνη τη χρονιά», σημειώνοντας ότι «αν ήταν υγιές το σκηνικό στον ΟΑΣΑ και στις αστικές μεταφορές δεν θα είχαμε πρόβλημα με τις δύο εβδομάδες ή δύο μήνες».

«Δεν είμαστε σύμφωνοι με τον τρόπο ιδιωτικοποιήσεων, αλλά είναι μέσα στη συμφωνία»
Αναφερόμενος στις ιδιωτικοποιήσεις, ο κ. Σπίρτζης τόνισε πως «η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΕΔΙΣΥ (σ.σ. θηγατρικλη του ΟΣΕ) και των περιφερειακών αεροδρομίων που προβλέπονται μέσα στη συμφωνία δεν μας βρίσκουν σύμφωνους σε σχέση με το πώς πρέπει να γίνονται οι ιδιωτικοποιήσεις και η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας στη χώρα μας, αλλά είναι δέσμευση της χώρας που πρέπει να τηρήσουμε, -και πρέπει να ολοκληρώσει αυτό το πρόγραμμα για να βγει από την κρίση μέσα στην επόμενη τριετία».

Τι θα γίνει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Ανέφερε δε πως προβλέπεται για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΔΙΣΥ να ξεκινήσει ο διαγωνισμός, να ολοκληρωθεί αυτός των αεροδρομίων -έχει βγει η ανάδοχη, πλειοψηφούσα κοινοπραξία, η οποία είναι η Fraport- και πρέπει να γίνουν οι ανάλογες συνεννοήσεις για τη σύμβαση που θα υπογραφεί και έχει ήδη συνταχθεί το σχέδιό της. «Θεωρώ ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουμε συγκεκριμένη σύμβαση για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων», συμπλήρωσε. Για τον ΟΣΕ είπε ότι ο όμιλος «χρησιμοποίησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να μπορέσει να επιβιώσει» και «αυτό είχε ως συνέπεια να συσσωρευτούν όχι μόνο 800 εκατ. ευρώ, αλλά πολύ παραπάνω: 2,5 δισ. + 800 εκατ. ευρώ». «Τα 800 εκατ. ευρώ είναι η ενίσχυση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το ελληνικό Δημόσιο, την οποία θεωρούν κρατική ενίσχυση κάποιοι στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Επομένως, αν δεν διαγράψει το Δημόσιο αυτά τα χρήματα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τα χρήματα θα ζητηθούν πίσω από την Επιτροπή, ως κρατική ενίσχυση, και μάλλον θα πρέπει να πληρώσουμε και πρόστιμο», επισήμανε.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ εισιτήρια αύξηση συγκοινωνίες
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ