fbpx Η ιστορία του αντιμικροβιακού τζελ -Πώς δημιουργήθηκε | ΚΟΣΜΟΣ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΚΟΣΜΟΣ
ΤΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΜΕ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΜΙΚΡΟΒΙΑ

Η ιστορία του αντιμικροβιακού τζελ -Πώς δημιουργήθηκε

Η ιστορία του αντιμικροβιακού τζελ -Πώς δημιουργήθηκε
31|08|2015 | 15:56

Στην κορεσμένη από επετείους χρονιά και στη γεμάτη υποχονδριακές συμπεριφορές ρουτίνα, έρχονται να προστεθούν και «απολυμαντικά» γενέθλια.

Το αντισηπτικό τζελ γίνεται φέτος 27 ετών. Μότο του φετινού εορτασμού: σκοτώστε τα μικρόβια, μπορείτε! Σκηνές από την ταινία «Contagion» όπου ο φονικός ιός μεταδίδεται από ένα μπολ ξηρών καρπών που μοιράζονται κάποιοι σε ένα μπαρ, από ένα πόμολο, από ένα φτάρνισμα από μια χειραψία, υπενθυμίζουν ότι το πλύσιμο των χεριών είναι ένα μεγάλο «πρέπει». Κι αν δεν υπάρχει εκεί κοντά σαπούνι και νερό, τα αντισηπτικά τζελ πωλούνται στα φαρμακεία, στα καταστήματα καλλυντικών και στα σούπερ μάρκετ.

Το 1988 μια οικογενειακή εταιρία σαπωνοποιίας στο Οχάιο εφηύρε ένα καθαριστικό για τα χέρια με βάση το οινόπνευμα. Προοριζόταν για εργαζόμενους στον τομέα υγείας, στις περιπτώσεις όπου το σαπούνι και το νερό δεν ήταν διαθέσιμα. Ο Τζο Κάνφερ, ο πρόεδρος της εταιρίας, θυμάται: «Υπήρχαν και ένα-δύο άλλα προϊόντα με οινόπνευμα, αλλά ήταν στα αλήθεια άσχημα. Είτε ήταν λιπαρά, αφήνοντας κατάλοιπα, είτε άσπριζαν τα χέρια». Το προϊόν της εταιρίας Κάνφερ χρειάστηκε ένα χρόνο για να αναπτυχθεί.

Ήταν ένα διαυγές τζελ το οποίο περιείχε ενυδατικά συστατικά για την προστασία του δέρματος και ήταν οπτικά θελκτικό. Η εταιρία Κάνφερ έχανε χρήματα από αυτό το προϊόν για περισσότερο από μια δεκαετία. Κέρδιζε όμως από αλλού. «Μας άνοιξε πολλές πόρτες και πουλήσαμε περισσότερο σαπούνι εξαιτίας του. Αλλά, στα αλήθεια κανείς δεν το αγόραζε. Μπορεί ο πωλητής να το έβαζε στα χέρια των πελατών και μετά να έπιαναν την κουβέντα. Αλλά τίποτε. Δεν καταλάβαιναν τι ήταν». Παρά τις δυσκολίες ο Κάνφερ επέμενε στο τζελ. Οι πωλητές τραβούσαν τα μαλλιά τους. Δεν μπορούσαν να το πουλήσουν. Με τίποτα. Το όνομα του προϊόντος ήταν Purell. Σήμερα πωλείται παντού, είτε με αυτή την εμπορική ονομασία είτε με άλλη ονομασία και με μικρές διαφοροποιήσεις στη σύνθεση.

Όταν ο Μπους ψέκασε τον Ομπάμα

Τον Τζορτζ Μπους τον αποκάλεσαν και μικροφοβικό, διότι μετά την πρώτη χειραψία με τον Ομπάμα, απολύμανε τα χέρια του. Αλλά ο Μπους ήταν? μπροστά από την εποχή του: ψέκασε και τις παλάμες του Ομπάμα λέγοντας του πως αυτή η ενέργεια τον προφυλάσσει, τον Ομπάμα, από τα κρυολογήματα (έχει υπολογιστεί ότι κάθε Αμερικανός πρόεδρος ανταλλάσσει, κατά μέσο όρο, χειραψίες με εξήντα πέντε χιλιάδες ανθρώπους το χρόνο). Κι αυτό που ήταν ένα προϊόν σχετικά άγνωστο, έχει ενταχθεί εδώ και καιρό σε μια ταχύτατα αναπτυσσόμενη κατηγορία προϊόντων. Στις εκδηλώσεις που άνοιγαν την εβδομάδα μόδας της Νέας Υόρκης, υπήρχε βραδιά αφιερωμένη στο «Άγγιγμα του αφρού», που δεν είναι τίποτα άλλο, παρά ένα καθαριστικό για τα χέρια.

Αντικείμενα- φορείς

Σε πολλά ξενοδοχεία εκεί όπου σερβίρεται το πρωινό, δεν υπάρχουν τσιμπίδες για τα κρουασάν. Ο καθένας παίρνει με το χέρι το κρουασάν που θα φάει. Αν πιάσει την τσιμπίδα, ή λαβίδα, τότε ακουμπά μια επιφάνεια την οποία έχουν αγγίξει πολλά-πολλά χέρια. Είναι ένα παράδειγμα αυτού που λένε οι επιδημιολόγοι, αντικείμενα-φορείς. Αντικείμενα-φορείς, όπως οι πετσέτες, τα πόμολα, το κάθισμα της τουαλέτας, τα στηθοσκόπια, οι δίσκοι σερβιρίσματος, τα σουπλά που δεν αλλάζονται και άλλα πολλά. Τα πορώδη υλικά, όπως τα χαρτονομίσματα, είναι λιγότερο επικίνδυνα αντικείμενα- φορείς. Τα λεία αντικείμενα είναι και τα χειρότερα, όπως η λαβίδα σερβιρίσματος. Σε κάθε περίπτωση η διορατικότητα δεν διασφαλίζει την υγιεινή. Οι ειδικοί πάντως λένε πως ακόμα και αν μας πιάσει μανία με τα απολυμαντικά, δεν γίνονται πιο ανθεκτικά τα μικρόβια, όπως συμβαίνει με την αλόγιστη χρήση και κατάχρηση των αντιβιοτικών.

ΣΧΟΛΙΑ