Αρχίζει το φεστιβάλ κλασικής μουσικής στο Ναύπλιο - iefimerida.gr

Αρχίζει το φεστιβάλ κλασικής μουσικής στο Ναύπλιο

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Έχουμε περάσει το «μικρόβιο» της ποιότητας και σ' αυτό οφείλεται η επιτυχία και η μακροβιότητα του διεθνούς φεστιβάλ μουσικής Ναυπλίου, λέει καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ Γιάννης Βακαρέλη Ναυπλίου, που μόλις ανακοίνωσε το φετινό του πρόγραμμα.

Ο διεθνούς φήμης πιανίστας αναφέρει ότι η φετινή διοργάνωση αγγίζει τα όρια του θαύματος, ενώ επισημαίνει πως δεν υπάρχει καμιά οικονομική βοήθεια από το υπουργείο Πολιτισμού, παρά το γεγονός ότι, όπως τονίζει ο κ. Βακαρέλης, το φεστιβάλ είναι γνωστό στην Ευρώπη κι έχει καλό όνομα, γι' αυτό και φιλοξενεί μεγάλα ονόματα. Ακολουθεί η συνέντευξή του Γιάννη Βακαρέλη στο ΑΠΕ:

Αρχίζει το φεστιβάλ κλασικής μουσικής στο Ναύπλιο | iefimerida.gr 0
Αρχίζει το φεστιβάλ κλασικής μουσικής στο Ναύπλιο | iefimerida.gr 1


Ερ. Στα 24 χρόνια διοργάνωσης, το Φεστιβάλ Ναυπλίου έχει χαρακτηριστεί ως ένας από τους πιο επιτυχημένους θεματικούς θεσμούς της ελληνικής περιφέρειας κι έχει διακριθεί ως ένα από τα καλύτερα μουσικά φεστιβάλ και κορυφαία διοργάνωση του δήμου Ναυπλίου. Πού νομίζετε ότι οφείλεται αυτή η επιτυχία και πώς συνδέεται με τη δική σας συμμετοχή στην καλλιτεχνική διεύθυνση και επιμέλεια του φεστιβάλ;

Απ. Πιστεύω ότι το Φεστιβάλ έχει γίνει αποδεκτό κι έχει αγαπηθεί πάρα πολύ από τον κόσμο του Ναυπλίου και όχι μόνο. Και από την υπόλοιπη Ελλάδα, από πολλούς Αθηναίους και Θεσσαλονικείς, που έρχονται γι' αυτό το πράγμα. Πιστεύω ότι έχουμε περάσει το «μικρόβιο» της ποιότητας. Δηλαδή, όλες οι συναυλίες είναι συναυλίες πολύ υψηλής στάθμης και είναι κάτι το οποίο το κοινό το αντιλαμβάνεται, το αισθάνεται και το εκτιμά πάρα πολύ. Όλα αυτά τα χρόνια, ήταν το μέλημά μου, ώστε τα διάφορα συγκροτήματα και οι καλλιτέχνες που έρχονται, να είναι πολύ υψηλής στάθμης, όπως σας είπα και απλά ο κόσμος του Ναυπλίου είναι κάτι το οποίο το θεωρεί σαν δικό του «παιδί» και χαίρεται κάθε χρονιά που θα γίνει, προσβλέπει στην επόμενη διοργάνωση και είμαι πραγματικά υπερήφανος που το έχουμε καταφέρει, να είναι ένα φεστιβάλ αμιγούς κλασσικής μουσικής στην περιφέρεια, σε μια πανέμορφη πόλη, που απευθύνεται σε ανθρώπους εκλεπτυσμένους, μορφωμένους, εξαιρετικούς ανθρώπους, όπως είναι οι περισσότεροι κάτοικοι στο Ναύπλιο και στην περιοχή. Έτσι, σίγουρα αυτά τα στοιχεία βοήθησαν πάρα πολύ στη μακροβιότητά του.

Ερ. Πόσο εύκολο είναι, ένα τέτοιο φεστιβάλ, να διατηρήσει την ποιότητά του, την αίγλη και τη φήμη του, υπό τις παρούσες αντίξοες οικονομικές συνθήκες.

Απ. Ναι, σίγουρα και καμιά φορά σκέφτομαι τις νύχτες ότι, ειδικά η φετινή διοργάνωση αγγίζει τα όρια του θαύματος, το ότι καταφέραμε και γίνεται. Αλλά και πάλι πιστεύω ότι είναι από τη μια η αγάπη του κοινού αυτή η εμπιστοσύνη που μας δείχνει, από την άλλη ότι έχει γίνει πια ένας πολύ γνωστός και καταξιωμένος θεσμός. Είναι απ' τα φεστιβάλ, τα διεθνή μουσικά φεστιβάλ, που έχουν «μιληθεί» πάρα πολύ και στην Ευρώπη. Επομένως, οι καλλιτέχνες που απευθύνομαι, είναι άνθρωποι που το ξέρουνε, γνωρίζουν τα προβλήματα της χώρας μας, ξέρουν ότι θέλουν να' ρθούν για να βοηθήσουν μια τέτοια καταπληκτική προσπάθεια και έτσι, αν θέλετε, είναι μειωμένες οι αμοιβές τους ή, τέλος πάντων, κάνοντας πολλές υποχωρήσεις στα άλλα θέματα, καλλιτεχνικά και μη, καταφέρνω και μαζεύουμε εξαιρετικά συγκροτήματα, όπως ας πούμε φέτος θα είναι το κουαρτέτο από τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Βιέννης, ένα εξαιρετικό τρίο, το τρίο εγχόρδων της Όπερας του Παρισιού και σίγουρα η έναρξη θα γίνει με την ορχήστρα δωματίου από το Σικάγο.

Ερ. Η οποία είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και έρχονται από πολύ μακριά, είναι εξαιρετικά καλή διοργάνωση. Βεβαίως βλέπω ότι κάποιοι καλλιτέχνες έρχονται στο Φεστιβάλ κάθε χρόνο, θα έλεγα, τα τελευταία χρόνια τουλάχιστον, που το παρακολουθώ...

Απ. Ας πούμε ότι μέχρι τώρα έχουν εμφανιστεί ορισμένοι καλλιτέχνες τρεις φορές, οπότε είναι κάτι που μας χαροποιεί, διότι είναι καλλιτέχνες που έχουν αφήσει καταπληκτικές εντυπώσεις στο κοινό και πάρα πολλές φορές, διάφοροι φίλοι του Φεστιβάλ, μου λένε «μα, πότε θα ξανακούσουμε, πότε θα ξαναφέρετε τον τάδε ή το δείνα...» κι έτσι συμμετέχω κι εγώ σ' αυτή την ευκαιρία του να έρθουν ξανά οι ίδιοι καλλιτέχνες, οι οποίοι έχουν αφήσει τέτοιες εξαιρετικές εντυπώσεις.

Ερ. Εγώ θα έλεγα ότι το Φεστιβάλ του Ναυπλίου είναι το σημαντικότερο πολιτιστικό γεγονός της Πελοποννήσου, σε συνδυασμό βέβαια με το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού στην Καλαμάτα...

Απ. Συμφωνώ μαζί σας, ναι, βεβαίως...Είναι η Καλαμάτα για το χορό και το Ναύπλιο για τη μουσική.

Ερ. Πιστεύετε ότι, θα έπρεπε το Φεστιβάλ αυτό να πάρει μια πιο ουσιαστική θεσμοθέτηση, δηλαδή εννοώ να συμμετέχει πιο ενεργά, αν θέλετε, το υπουργείο Πολιτισμού, εκτός από το δήμο Ναυπλιέων;

Απ. Κοιτάξτε, το υπουργείο, τα τελευταία πέντε ή έξι χρόνια, κωφεύει απόλυτα. Έχουμε κάνει πάρα πολλές φορές κρούσεις, έχουμε κάνει αιτήσεις, αλλά δυστυχώς, μας αγνοεί. Είναι μια ευθύνη της Πολιτείας, είναι ένα θέμα το οποίο με λυπεί πάρα πολύ, αλλά δεν θα κλάψω, διότι το υπουργείο Πολιτισμού θέλει να κρατάει τέτοια στάση σ' έναν τέτοιο θεσμό. Με γεια του, με χαρά του...Δηλαδή, κάπου τ' χουμε ξεπεράσει...Το Φεστιβάλ έχει ενηλικιωθεί κι έχουμε περάσει τις «παιδικές ασθένειες» του Φεστιβάλ...Επομένως, όπως θέλουν, ας πράξουν!

Ερ. Ποια ήταν φέτος η ανταπόκριση των καλλιτεχνών που συμμετέχουν και πώς αποτιμάτε σήμερα το είδος αυτό της μουσικής, σε καλλιτεχνική και πολιτιστική αξία; Συγκεντρώνει ακόμη ένθερμους υποστηρικτές;

Απ. Πάρα πολύ! Δηλαδή, ακριβώς αυτό που έλεγα για τον κόσμο, το κοινό του Φεστιβάλ, είναι άνθρωποι οι οποίοι αρχίζουν και «τη βρίσκουν», που λέει ο λόγος, με την κλασσική μουσική. Είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό θέμα διότι, κακά τα ψέματα, η κλασσική μουσική στην Ελλάδα είναι ένα «ξένο» σώμα το οποίο, από τότε που δημιουργήθηκε το Μέγαρο στην Αθήνα, το άλλο Μέγαρο στη Θεσσαλονίκη και άλλες μεγάλες αίθουσες που έχουν δημιουργηθεί στην Ελλάδα, αυτά τα πράγματα έχουν βοηθήσει πάρα πολύ στο να μπορέσει ο Έλληνας να αρχίσει να βλέπει και να ακούει συναυλίες πολύ υψηλού επιπέδου και σε άριστους χώρους, όπως το Μέγαρο Αθηνών, το Μέγαρο Θεσσαλονίκης... Λοιπόν, αυτό είναι κάτι το οποίο έχει άμεσο αντίκτυπο μετά και στην όλη αντιμετώπιση των ανθρώπων που έχουν την ευαισθησία του να θέλουν να βρεθούν σε μια συναυλία που τους αρέσει και που υπάρχει αυτή η επανάληψη της ποιότητας, είναι κάτι το οποίο ο κόσμος αισθάνεται «όχι προδομένος»...Ότι κλασσική μουσική, τελικά, μπορείς να ακούσεις, να ευχαριστηθείς, να ονειρευτείς, να συγκινηθείς, είναι μια μοναδική ικανοποίηση κι ευχαρίστηση...

Ερ. Πιστεύω ότι βοηθά πάρα πολύ και το σκηνικό της πόλης του Ναυπλίου που είναι ιδιαίτερο και οι συναυλίες φιλοξενούνται σε ιστορικά σημεία της πόλης,

Απ. Η ομορφιά αυτών των μερών και των χώρων, όπως το Παλαμήδι, το Μπούρτζι που χρησιμοποιούσαμε παλιά, η πλατεία Συντάγματος, το Βουλευτικό, όλα αυτά τα μέρη είναι μοναδικής ομορφιάς και συνδυάζεται το οπτικό με το ακουστικό, σε κάτι πάρα πολύ ιδανικό...

Ερ. Ποια είναι η φετινή νέα καλλιτεχνική πρόταση του Φεστιβάλ και από ποιες άλλες παράλληλες προτάσεις κι εκδηλώσεις θα πλαισιωθεί;

Απ. Πιστεύω ότι υπάρχει ένας σωστός συγκερασμός μεταξύ Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών. Επίσης, δίνεται μια αρκετά μεγάλη βαρύτητα στη φωνή. Υπάρχουν συναυλίες, όπως αυτή η πάρα πολύ πρωτότυπη, ρομαντική συναυλία, με τίτλο «Παρίσι - Κωνσταντινούπολη: Μουσικά τοπία πάνω στις ράγες του Orient Express», που θα ακουστούν τραγούδια σε επτά γλώσσες, παρακολουθώντας τη νοητή πορεία του τρένου, του μυθικού αυτού τρένου, διασχίζοντας τις επτά χώρες, να φτάσει από την Πόλη, την Κωνσταντινούπολη, στο Παρίσι...Ή η συναυλία με τη Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, όπου θα ακουστούν άριες από τις όμορφες ιταλικές και γαλλικές όπερες, από εξαιρετικούς καλλιτέχνες...Επίσης, η σοπράνο Αλεξάνδρα Γκράβας, η οποία θα κάνει ένα αφιέρωμα στην ελληνική μουσική, στο Χατζηδάκη, στο Θεοδωράκη, στον Ξαρχάκο κι έτσι, πιστεύω ότι, παράλληλα μ' αυτές τις πολύ σημαντικές εκδηλώσεις, δίνουμε το βήμα και σε νέους καλλιτέχνες, όπως τον Κωνσταντίνο Δεστούνη, που είναι ένας εξαιρετικός ταλαντούχος πιανίστας, που κέρδισε το μεγάλο βραβείο του 39ου Διεθνούς Grand Prix «Μαρία Κάλλας», το Νίκο Λάαρη, ο οποίος κάνει μεγάλη καριέρα στο Λονδίνο, στην Αμερική, μ' ένα αφιέρωμα στο Τζον Τάβενερ...

Αναλυτικά το πρόγραμμα του φεστιβάλ έχει ως εξής:
- Παρασκευή 19 Ιουνίου 2015, Πλατεία Αγίου Γεωργίου, 21:00
Ένα από τα πλέον ιδιαίτερα νεανικά σύνολα των Η.Π.Α, το CHICAGO CONSORT, εγκαινιάζει το φετινό 24ο Φεστιβάλ Μουσικής Ναυπλίου. Στη λαμπερή πλατεία του Αγίου Γεωργίου, νεαροί δεξιοτέχνες του βιολιού θα παρουσιάσουν ένα ποικιλόχρωμο πρόγραμμα που περιλαμβάνει μεταγραφές κλασικών κομματιών, ταγκό αλλά και μουσική από τον κινηματογράφο καθώς θα εναλλάσσονται στα σολιστικά μέρη παίζοντας όρθιοι και από μνήμης.
- Σάββατο, 20 Ιουνίου 2015, στο ΦΟΥΓΑΡΟ, 21:00 "Paris-Istanbul": μουσικά τοπία πάνω στις ράγες του Orient Express.
Ένα μουσικό πρόγραμμα που ταξιδεύει στην Ευρώπη των πρώτων δεκαετιών του προηγούμενου αιώνα, με μουσικές στάσεις από τη Δύση ως την Ανατολή με την Αθηνά Ρούτση στο τραγούδι, το Φώτη Μυλωνά στα, πνευστά, κιθάρα, μαντολίνο και την 'Αλκηστις Ραυτοπούλου στο πιάνο και τις ενορχηστρώσεις. Η διάσημη πορεία του μυθικού τρένου από το πολύβουο Παρίσι στην τόσο εκφραστική Κωνσταντινούπολη μέσα από τραγούδια - σταθμούς που φέρνουν στο νου αναμνήσεις και ευχές.
- Κυριακή, 21 Ιουνίου 2015, στο Βουλευτικό, 21:00 ‘'39th International Maria Callas Grand Prix - PIANO''.
Ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας της Μουσικής, μαζί με έναν από τους σημαντικότερους Διαγωνισμούς Πιάνου της Ευρώπης, που φέρει το όνομα της Μαρίας Κάλλας. Η κορυφαία βράβευση του φετινού διαγωνισμού - που διαγωνίστηκε ανάμεσα σε 30 διαγωνιζόμενους από όλο τον κόσμο - είναι ο εξαίρετος Έλληνας Κωνσταντίνος Δεστούνης που θα παρουσιάσει ένα πρόγραμμα με έργα Chopin, Lizst και Beethoven.
- Δευτέρα, 22 Ιουνίου 2015, στο Βουλευτικό, 21:00, Αφιέρωμα στον Τζον Τάβενερ.
Ένα αφιέρωμα στον φιλέλληνα βρετανό συνθέτη John Tavener από τον Νίκο Λαάρη, που έχει χαρακτηριστεί από τους Times του Λονδίνου ως «ένας εξαιρετικός καλλιτέχνης, που δεν μπορεί να παράγει ούτε έναν άσχημο ήχο». Ο σπουδαίος σολίστ και διδάκτορας του Manhattan School of Music της Νέας Υόρκης καταφθάνει στο Ναύπλιο έχοντας κερδίζει τον θαυμασμό του αθηναϊκού κοινού και εγκωμιαστικές κριτικές για το εν λόγω πρόγραμμα.
- Τρίτη, 23 Ιουνίου 2015, στο Βουλευτικό, 21:00, In Stil Μodernο: Συνθέσεις του 17ου και του 21ου αιώνα με άρωμα Βενετίας.
Το καινοτόμο Duo Vita Brevis, με τις πανευρωπαϊκές διακρίσεις σε διαγωνισμούς, φέρνει στο Ναύπλιο έναν βενετσιάνικο αέρα. Το πρωτότυπο πρόγραμμα που θα παρουσιάσει, συνδυάζει το μπαρόκ με τον ηλεκτρονικό ήχο και συνθέσεις του τότε -17ος αιώνας- και του σήμερα σε μια μοναδική «σύγχρονη» μουσική εμπειρία με συνδετικό κρίκο τη Βενετία. Να αναφέρουμε ότι, η συναυλία εντάσσεται στη σειρά εκδηλώσεων «Της Βενετιάς τ΄Ανάπλι: 300 χρόνια από το τέλος μιας εποχής» που διοργανώνει το Ναυπλιακό Ίδρυμα Ιστορικής Έρευνας ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ σε συνεργασία με τον Δήμο Ναυπλιέων και τον ΔΟΠΠΑΤ, για τα 300 χρόνια από τη λήξη της βενετοκρατίας στο Ναύπλιο.
- Τετάρτη, 24 Ιουνίου 2015, Βουλευτικό, 21:00, Βουβός κινηματογράφος συνοδεία μουσικής: Αστέρω (1929).
Η πιο γνωστή βουβή ταινία του ελληνικού σινεμά και ένα από τα αριστουργήματα του παγκόσμιου κινηματογράφου των αρχών του 20ου αιώνα, σε αποκατεστημένη κόπια από την ταινιοθήκη της Ελλάδος, με ζωντανή συνοδεία μουσικής από τον συνθέτη Φίλιππο Τσαλαχούρη. Σε σκηνοθεσία του θρυλικού κινηματογραφιστή της Μικρασιατικής Εκστρατείας και ενός πραγματικού πρωτοπόρου της 7ης τέχνης, Δημήτρη Γαζιάδη (1899-1959), σενάριο Πάυλου Νιρβάνα και Ορέστη Λάσκου, με τους Αλίκη Θεοδωρίδου, Αιμίλιο Βεάκη, Κώστα Μουσούρη στους κύριους ρόλους.
- Πέμπτη, 25 Ιουνίου 2015, Βουλευτικό, 21:00, Ελληνικές Εμπνεύσεις.
Η καταξιωμένη μεσόφωνος Αλεξάνδρα Γκράβας, η οποία έχει ενθουσιάσει με τη διακριτική χροιά της φωνής της τους μουσικοκριτικούς και το κοινό σε Ευρώπη, Ασία και Αμερική, θα παρουσιάσει με τον μετρ του πιάνου, Δημήτρη Γιάκα, ένα πρόγραμμα βαθιάς ελληνικής έμπνευσης.
- Παρασκευή, 26 Ιουνίου 2015, στην Πλατεία Συντάγματος, 21:00, συναυλία
Η Συμφωνικής Ορχήστρας και Χορωδίας της ΕΡΤ θα δώσει μια μοναδική συναυλία με την συμμετοχή της μεσοφώνου Ειρήνης Καράγιαννη, του βαθέφωνου Τάσου Αποστόλου και υπό την διεύθυνση του Αναστάσιου Συμεωνίδη.
- Σάββατο, 27 Ιουνίου 2015, στο Βουλευτικό, 21:00, βραδιά όπερας.
Το Τρίο εγχόρδων της Όπερας του Παρισιού - όλοι τους κάτοχοι οργάνων - κειμηλίων του θρυλικού κατασκευαστή Jean-Baptiste Vuillaume (1798-1895) από όπου και πήραν το όνομά τους - απαρτίζεται από ιδιοφυείς μουσικούς διάσημους για τη βιρτουοζιτέ τους. Η σύμπραξη τους με τον έχοντα σημαντική καριέρα σε Ελλάδα και εξωτερικό, Θανάση Αποστολόπουλο, σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό πρόγραμμα θα χαρίσει άλλη μια βραδιά διεθνούς εμβέλειας στο Φεστιβάλ.
- Κυριακή, 28 Ιουνίου 2015, στο Παλαμήδι, 21:00, ENSEMBLE WIEN - Κουαρτέτο της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Βιέννης.
Το ENSEMBLE WIEN απαρτίζεται από μουσικούς που κατέχουν θέσεις στις κορυφαίες ορχήστρες της Βιέννης και έχει να επιδείξει πλήθος διακρίσεων και σημαντικών εμφανίσεων. Η βραδιά θα αποτελέσει το ιδανικό κλείσιμο του Φεστιβάλ, με το διάσημο σύνολο που θα ταξιδεύσει το κοινό στη μουσική της Αυστρίας και όχι μόνο.

Πηγή Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, Συντάκτης Δημήτρης Μανανιατάκος

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ