fbpx Από τον Καβάφη στο χιπ χοπ: Το πρόγραμμα που φέρνει τους νέους κοντά στην ποίηση | ΚΟΣΜΟΣ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΚΟΣΜΟΣ
ΜΙΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ

Από τον Καβάφη στο χιπ χοπ: Το πρόγραμμα που φέρνει τους νέους κοντά στην ποίηση

Από τον Καβάφη στο χιπ χοπ: Το πρόγραμμα που φέρνει τους νέους κοντά στην ποίηση
05|04|2015 | 10:09

Μία πρωτότυπη εκπαιδευτική δράση από τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών σε συνεργασία με το αρχείο Καβάφη «παντρεύει» την ποίηση με το χιπχοπ και φέρνει τους νέους κοντά στα έργα του Αλεξανδρινού ποιητή.

Η Καθημερινή επισκέφθηκε το 48ο Γυμνάσιο Αθηνών στα Κάτω Πατήσια και μίλησε με τους υπεύθυνους του προγράμματος αλλά και τα παιδιά που συμμετείχαν σε αυτό.

Οπως εξηγεί η διευθύντρια του σχολείου Τζένη Λατσώνα: «Είναι ένα καταπληκτικό πρόγραμμα. Εμείς εδώ σε μεγάλο βαθμό είμαστε γειτονιά μεταναστών. Εχουμε παιδιά από την Αλβανία, τη Βουλγαρία, τη Μολδαβία, την Ουκγάντα. Θεώρησα ότι θα ήταν μία χρυσή ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τον Καβάφη μέσα από μία τόσο όμορφη διαδικασία»

Οσο για την απήχηση που είχε το πρόγραμμα στα παιδιά η ίδια εξηγεί: «Στην αρχή δήλωσαν συμμετοχή περίπου 25 παιδιά, γιατί νόμιζαν ότι θα έκαναν χιπχοπ χορό. Αργότερα όταν τους εξηγήσαμε τι ακριβώς είναι, έμειναν περίπου τα μισά αλλά ήταν πολύ αφοσιωμένα και αφιέρωναν περίπου 3 ώρες επιπλέον μετά τη λήξη των μαθημάτων»

Η έμπνευση των παιδιών ήταν οι εμπειρίες της ζωής τους (ένα κορίτσι έγραψε για τη γέννηση του αδελφού της και ένα άλλο για την πρώτη του συναυλία), ο έρωτας, η δικαιοσύνη και η ελευθερία.

Για την ηχογράφηση, συνεργάζονται με τον Τζεφ Γκονζάλες, ράπερ και παραγωγό, ο οποίος είναι υπεύθυνος για το μουσικό μέρος του εργαστηρίου. Οπως εξηγεί ο ίδιος «προσπαθούμε μέσα από το χιπχοπ μία μορφή τέχνης πολ καινούργια να φέρουμε τα παιδιά κοντά στην ποίηση. Είχαν την απόλυτη ελευθερία να γράψουν ότι τα απασχολεί και πρέπει να πω ότι τα πήγαν πολύ καλά. Τα κορίτσια αγαπούν περισσότερο την ποίηση και εκφράζονται καλύτερα μέσα από αυτήν, γι' αυτό και υπερτερούν στο συγκεκριμένο εργαστήρι.»

Στο ποιητικό μέρος του εργαστηρίου, τα ηνία παίρνει ο ποιητής Παναγιώτης Ιωαννίδης, ο οποίος μιλάει με ενθουσιασμό για το επίπεδο γραφής των μαθητών: «Με εντυπωσίασε το πώς με διαφορετικούς τρόπους κατάφεραν να εκμεταλλευτούν αυτή τη γνωριμία με την ποίηση του Καβάφη. Είχε μεγάλο ενδιαφέρον ότι ενεπλάκησαν με πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα στις περισσότερες περιπτώσεις.»

Για το πρόγραμμα αυτό, μίλησε στην Καθημερινή και ο υπεύθυνος του εκπαιδευτικού προγράμματος από το Αρχείο Καβάφη, Θοδωρής Χιώτης, ο οποίος δήλωσε ενθουσιασμένος με τα αποτελέσματα: «Τα παιδιά κινητοποιούνται από αυτή τη διαδικασία. Παιδιά όχι τόσο “δυνατά” στα μαθήματα, ήταν πολύ δραστήρια και αρκετά συνεπή. Ενα από αυτά, ενώ είχε μείνει ήδη μία φορά στην ίδια τάξη και είχε ήδη πάρα πολλές απουσίες, έδειχνε μεγάλο ενδιαφέρον για τον Καβάφη και το χιπχοπ γιατί προφανώς, μέσα από αυτό μπορούσε να εκφραστεί»

ΣΧΟΛΙΑ