Η Επιστήμη είναι… στα καλύτερά της - iefimerida.gr

Η Επιστήμη είναι… στα καλύτερά της

Η Διαδραστική Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ιδρύματος Ευγενίδου μας προσκαλεί στην «Επιστήμη... στα καλύτερά της», κάθε Σάββατο και Κυριακή του Οκτωβρίου, για να μας μυήσει όλους (παιδιά και ενήλικες) μέσα από πειράματα στα μυστικά και τον φανταστικό κόσμο της επιστήμης: χαρτονομίσματα που τυλίγονται στις φλόγες, αλλά δεν καίγονται, αυτόματη ανάφλεξη, τεράστιες σαπουνόφουσκες και αυγά που πέφτουν από το δεύτερο όροφο υπόσχονται να μας κάνουν να δούμε την επιστήμη με άλλο μάτι!

Πειράματα (από13:30 έως 14:10 - προτείνεται για παιδιά άνω των 9 ετών και ενήλικες)

Τα πειράματα περιλαμβάνουν εντυπωσιακές επιδείξεις της χρονιάς που πέρασε! Μεταξύ άλλων θα δείτε:

• Φωτογραφία. Πώς κατασκευάστηκαν τα πρώτα φωτογραφικά φιλμ; Παρακολουθήστε την εμφάνιση ενός αυτοσχέδιου αρνητικού και ανακαλύψτε τα μυστικά των πρώτων φωτογράφων!
  • Τα μυστικά της Φωτιάς: Αυτόματη ανάφλεξη συμβαίνει για τα μάτια σας μόνο! Ανάβουμε φωτιά χωρίς φωτιά και τη σβήνουμε χωρίς να φυσάμε. Η Χημεία θα λύσει το μυστήριο.
  • Οξυγόνο: Πώς ανακαλύφθηκε το οξυγόνο, ποιος ήταν υπεύθυνος για την ανακάλυψη και τι ρόλο παίζει στη ζωή μας;
  • Στην άκρη του ουράνιου τόξου: Πρόκειται για τα διάσημα πειράματα της οπτικής του Νεύτωνα, τα χρώματα της ίριδας, την ανάλυση και τη σύνθεση του φωτός! Ένα μαγικό ταξίδι στον κόσμο των χρωμάτων!
  • Αντικείμενα που εξαφανίζονται: Πώς εξαφανίζεται ένα ποτήρι μπροστά στα μάτια μας; Την απάντηση θα τη δώσουν οι ιδιότητες του φωτός. Ένα πείραμα που μπορούν να επαναλάβουν όλοι!
  • Χαρτονομίσματα που αντιστέκονται στη φωτιά: Ένα χαρτονόμισμα που τυλίγεται στις φλόγες, αλλά δεν καίγεται! Οι νόμοι της φυσικής και της χημείας στην υπηρεσία του αδιανόητου.
  • Χημεία... η μαγική: Υγρά που αλλάζουν με αναπάντεχο τρόπο! Δεν θα πιστεύετε στα μάτια σας!

Μικρές Ιστορίες Επιστήμης... σε δράση (από 16:30 έως 17:30- προτείνεται για παιδιά άνω των 10 ετών και ενήλικες)

Τον Οκτώβρη θα πραγματοποιηθεί μια πλήρης ανασκόπηση των συναρπαστικών αφηγήσεων της προηγούμενης χρονιάς. Όσοι δεν προλάβατε αλλά και όσοι θέλετε να θυμηθείτε ξανά τα ταξίδια που κάναμε στο χρόνο έχετε τη δυνατότητα να μας επισκεφθείτε τα τέσσερα σαββατοκύριακα που αναφέρονται παρακάτω. Αυτή τη φορά όμως οι αφηγήσεις συνοδεύονται και από ανάλογες δραστηριότητες και κατασκευές! Το πρόγραμμα για τον Οκτώβρη περιλαμβάνει:

• Σάββατο 1 Οκτωβρίου και Κυριακή 2 Οκτωβρίου - Κοπέρνικος, Μπράχε και Κέπλερ: Τρεις σπουδαίοι αστρονόμοι:  Ανακαλύψτε την ατμοσφαιρική αυτή εποχή, όπου ένας παλιός κόσμος πέθανε και ένας νέος κόσμος γεννήθηκε μέσα από τις στάχτες των αστεριών! Στη συνέχεια, θα μελετήσουμε με εξαιρετικά απλό τρόπο τις κινήσεις των ουρανίων σωμάτων!
  • Σάββατο 8 Οκτωβρίου και Κυριακή 9 Οκτωβρίου - Η άγνωστη ζωή του Γαλιλαίου: Και όμως κινείται: Μία εντυπωσιακή αφήγηση γεμάτη ίντριγκες, θρησκευτικές διαμάχες και συνομωσίες, μυστικιστικά μαθηματικά, πειράματα που ίσως και να μην έγιναν ποτέ και το μύθο γύρω από το πείραμα του Πύργου της Πίζας. Στη συνέχεια, θα πετάξουμε αβγά από το δεύτερο όροφο... και θα παρατηρήσουμε τι συμβαίνει!
  • Σάββατο 22 Οκτωβρίου και Κυριακή 23 Οκτωβρίου - Νεύτωνας: «... υποθέσεις δεν κάνω!»: Με την αφήγηση αυτή θα ταξιδέψουμε στο 17ο και 18ο αιώνα και θα παρακολουθήσουμε τη ζωή και τα έργα του Ισαάκ Νεύτωνα, του πιο σημαντικού φυσικού φιλοσόφου στην ιστορία της επιστήμης. Στη συνέχεια, θα φτιάξουμε τεράστιες φούσκες με σαπούνι και νερό και θα μάθουμε για τις κρυφές δυνάμεις της φύσης!
  • Σάββατο 29 Οκτωβρίου και Κυριακή 30 Οκτωβρίου -  Αλχημεία: Το μυστικό... των μυστικών; Μια αφήγηση για την πιο αινιγματική και μυστήρια ανθρώπινη πρακτική όλων των εποχών! Μέσα στις ομίχλες ξεχασμένων και σκοτεινών αιώνων θα παρακολουθήσετε τις προσπάθειες κατασκευής της Φιλοσοφικής Λίθου και του ελιξηρίου της αθανασίας! Στη συνέχεια, θα πειραματιστούμε και θα προκαλέσουμε τα όρια της φύσης!

Περισσότερες πληροφορίες στο http://www.eugenfound.edu.gr