Το περίφημο Πομπιντού του Παρισιού τιμά την Ταινιοθήκη της Ελλάδας | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | iefimerida.gr

Το περίφημο Πομπιντού του Παρισιού τιμά την Ταινιοθήκη της Ελλάδας

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η Ελλάδα στην καρδιά του Παρισιού! Η Ταινιοθήκη της Ελλάδας τιμάται με τον καλύτερο τρόπο από το Κέντρο Πομπιντού για τη μάχη διάσωσης της εθνικής κινηματογραφικής μας κληρονομιάς που δίνει εν μέσω κρίσης.

Θα είναι το τιμώμενο κινηματογραφικό αρχείο του 37oυ Διεθνούς Φε­στιβάλ Ντοκιμαντέρ «Cinéma du réel» από τις 19 έως τις 29 Μαρτίου, στο Παρίσι. Ο τίτλος του αφιερώματος είναι «Μιαιστορία σε εικόνες: Focus στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας» και περιλαμβάνει 11 ελληνικά ντοκιμαντέρ, μία ταινία μικρού μήκους και η παλαιότερη σωζόμενη ταινία της συλλογής.

Η μοναδικού πλούτου συλλογή της Ταινιοθήκης της Ελλάδος περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τις εξής ταινίες: «Οι περιπέτειες του Βιλάρ» (Ζόζεφ Χεπ, 1924), «Οι εκατό ώρες του Μάη» (Φώτος Λαμπρινός, Δήμος Θέος, 1960), «Μοναστηράκι» (Γκαίη Αγγελή, 1976) και «Αθήνα ή τρεις επισκέψεις στην Ακρόπολη» (Θόδωρος Αγγελόπουλος, 1983) και τα πολιτικά ντοκιμαντέρ «Μέγαρα» (Γιώργος Τσεμπερόπουλος, Σάκης Μανιάτης 1974), «Μπέττυ» (Δημήτρης Σταύρακας, 1979), «To γελεκάκι» (Ίρις Ζαχμανίδη, 1976).

Στο αφιέρωμα θα προβληθούν ταινίες που έχουν σχέση με το ξανά επίκαιρο θέμα της μετανάστευσης. «Γράμμα από το Σαρλερουά» (Λάμπρος Λιαρόπουλος, 1965), «Αλουμίνιον της Ελλάδος» (Ρούσσος Κούνδουρος, 1965), «Πρώτη ύλη» (Χρήστος Καρακέπελης, 2011), τα «Ημερολόγια αμνησίας» (Στέλλα Θεοδωράκη, 2012) και οι δύο ταινίες του Ροβήρου Μανθούλη «Ο ελληνικός εμφύλιος πόλεμος» (1997) και «Η δικτατορία των Ελλήνων Συνταγματαρχών» (1998).

«Η επιλογή ταινιών από τη συλλογή της Ταινιοθήκης της Ελλάδος καλύπτει τη χρονική περίοδο από το 1924 έως το 2012. Αντανακλά τη δημιουργία και εξέλιξη του αρχείου, ξεκινώντας από μία ενθουσιώδη ομάδα, τη δεκαετία του '50, με πρωτεργάτρια την Αγλαΐα Μητροπούλου, μέντορας της οποίας υπήρξε ο Ανρί Λανγλουά και φτάνοντας στη νομοθετική αναγνώρισή της μόλις τον Δεκέμβριο του 2014 ως επίσημου φορέα διαφύλαξης της κινηματογραφικής κληρονομιάς, αναθέτοντάς της την υποχρεωτική κατάθεση (dépôt légal)» σημειώνει η γενική γραμματέας του ΔΣ της Ταινιοθήκης, Μαρία Κομνηνού.

Αναλυτικά οι ταινίες είναι οι ακόλουθες:
1) Διαμάντια της συλλογής: «Οι περιπέτειες του Βιλάρ» (Ζόζεφ Χεπ, 1924), «Οι εκατό ώρες του Μάη» (Φώτος Λαμπρινός & Δήμος Θέος, 1960), «Μοναστηράκι» (Γκαίη Αγγελή, 1976), «Αθήνα ή τρεις επισκέψεις στην Ακρόπολη» (Θόδωρος Αγγελόπουλος, 1983)
2) Πολιτικές: «Μέγαρα» (Γιώργος Τσεμπερόπουλος & Σάκης Μανιάτης 1974), «Μπέττυ» (Δημήτρης Σταύρακας, 1979), «Το γελεκάκι» (Ίρις Ζαχμανίδη,1976)
3) Βιομηχανία και μετανάστευση: «Γράμμα από το Σαρλερουά» (Λάμπρος Λιαρόπουλος, 1965), «Αλουμίνιον της Ελλάδος» (Ρούσσος Κούνδουρος, 1965), «Πρώτη ύλη» (Χρήστος Καρακέπελης, 2011)
4) Μορφές αρχειοθέτησης: από το ιδιωτικό στο δημόσιο: «Ημερολόγια αμνησίας» (Στέλλα Θεοδωράκη, 2012)
5) Δάνεια τεκμηρίωσης: «Ο ελληνικός εμφύλιος πόλεμος» (1997, Ροβήρος Μανθούλης), «Η δικτατορία των Ελλήνων συνταγματαρχών» (1998, Ροβήρος Μανθούλης)

Τις προβολές θα προλογίσει η Γενική Γραμματέας του Διοικητικού Συμβουλίου της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, Μαρία Κομνηνού, ενώ στο Παρίσι θα παρευρεθούν επίσης οι σκηνοθέτες Στέλλα Θεοδωράκη και Γιώργος Τσεμπερόπουλος.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ