Απολογισμός χωρίς αιτία από τον Χατζάκη στο Εθνικό - iefimerida.gr

Απολογισμός χωρίς αιτία από τον Χατζάκη στο Εθνικό

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Αύξηση ταμειακών διαθέσιμων, αύξηση θέσεων εργασίας, ένταξη του REX στον έλεγχο του Εθνικού, αγάπη για τους καλλιτέχνες που έχουν πάντα δίκιο (αλλά και αγωγή στον Δημήτρη Καραντζά), εξωτερική πολιτική: Οσα ειπώθηκαν στα 120 λεπτά της συνέντευξης Τύπου του Σωτήρη Χατζακη και του ΔΣ στο Εθνικό Θέατρο.


Καθόμαστε μέσα στην σχεδόν σκοτεινή αίθουσα εκδηλώσεων του Εθνικού Θεάτρου. Με το φακό των κινητών προσπαθούμε να διαβάσουμε τον τόμο με τον τίτλο «Εθνικό Θέατρο, Απολογισμός θητείας Μάιος 2013-Φεβρουάριος 2015» που πήραμε στην είσοδο, με την ελπίδα ότι θα καταλάβουμε για ποιο λόγο, σε αυτή τη χρονική συγκυρία ο Σωτήρης Χατζάκης αποφάσισε να δώσει συνέντευξη απολογισμού.

Η αίθουσα γεμίζει με σκηνοθέτες και ηθοποιούς, τα φώτα σβήνουν εντελώς, μια μελωδία με χροιά μελό γεμίζει το χώρο καθώς στην οθόνη προβάλλονται αποσπάσματα των παραστάσεων της τελευταίας σεζόν μέχρι και τις τρέχουσες. Ωσπου, σαν από λάθος, σαν από ατύχημα, κόβονται απότομα ήχος και εικόνα και ανεβαίνει με αργά βήματα στο πάνελ ο Σωτήρης Χατζάκης. Τεχνικό λάθος ή ηθελημένα σκηνοθετημένο αναρωτιόμαστε καθώς ο καλλιτεχνικός διευθυντής καλημερίζει και μας διαβάζει ένα sms που μοιάζει να έφτασε στο κινητό του από το υπερπέραν. «Λίγο πριν μπω στην αίθουσα μου έστειλαν αυτό το sms “To συναίσθημα ως ενέργεια είναι ο πιο γρήγορος τρόπος επικοινωνίας –Πίνα Μπάους”».


Kαι ακολούθησαν αριθμοί, έσοδα, ταμειακά διαθέσιμα, αριθμοί εισιτηρίων, θέσεις εργασίας με το ερώτημα γιατί έπρεπε αυτή η παρουσία να γίνει τώρα, δύο μήνες πριν συμπληρωθούν δύο χρόνια από τη θητεία, καταμεσής της σεζόν. Ειδήσεις δεν βγήκαν, ενδιαφέροντα στοιχεία ακούστηκαν πάντως. Κυρίως αυτό που αναδύθηκε είναι μια εκκωφαντική νέα αφήγηση, νέα ρητορική του Εθνικού Θεάτρου ως φορέα άσκησης και χάραξης εξωτερικής πολιτικής και ως πολυμήχανο επιχειρηματικό κέντρο. Ένα θεατρικό Mall, με δύο νέες σκηνές (το REX που μετά από χρόνια δικαστική διαμάχη με απόφαση του Εφετείου πέρασε στο Εθνικό Θέατρο και με το μισθωμένο ως το 2027 Σχολείον στην Πειραιώς) ένα κατάστημα, ένα εστιατόριο, ένα μουσείο για τα κοστούμια του Εθνικού που έχουν χαρακτηριστεί μνημεία, και υπαίθριο θέατρο όπου θα πηγαίνουν οι τουρίστες από τον ΟΛΠ για να βλέπουν ένα μέλος, ένα χορικό και να διπιστώνουν τι είναι αρχαίο δράμα.


Πολιτιστική ΑΟΖ
Το Εθνικό Θέατρο μέσω των διεθνών συνεργασιών του χαράζει και στρατηγική σε συνδυασμό με την εξωτερική πολιτική, δήλωσε ο Σωτήρης Χατζάκης Ενδεικτική είναι η αναφορά στον αγωγό φυσικού αερίου ΤΑP από το Αζερμπαϊτζάν και στη συνεργασία με το Azerbaijan State Academic National Drama Theatre. «Τι συμφέρει τη χώρα; Ο αγωγός. Τι λείπει; Ο πολιτισμός. Ο πολιτισμός λείπει για να μην είναι business as usual» είπε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θέατρου.


Πρόσθεσε πως δημιουργείται μεταξύ Ελλάδας, Κύπρου και Ισραήλ μια πολιτιστική ΑΟΖ μέσω των συνεργασιών με τον ΘΟΚ και το Ισραήλ ενώ αποκάλυψε τι οδήγησε στην στρατηγική επιλογή συνεργασίας με τη Βενεζουέλα. «Οι λατινόφωνοι πάντα ψηφίζουν στον ΟΗΕ υπέρ της Ελλάδος για το θέμα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα, αφού ενδιαφέρει και τους ίδιους το θέμα του επαναπατρισμού αρχαιοτήτων» τόνισε, υπογραμμίζοντας την ενίσχυση των σχέσεων με αυτούς τους συμμάχους στο κορυφαίο ζήτημα της εξωτερικής πολιτιστικής δράσης της Ελλάδας.


Στις διεθνείς συνεργασίες εντάσσεται αυτή με το St Petersburg Theatre Season, τη Θεατρική Ακαδημία της Σανγκάης και το Beijing People’s Art Theatre.


Ταμειακά διαθέσιμα σε εποχή κρίσης
Και «ενώ η Ευρώπη είναι ένα δημοσιονομικό στρατόπεδο» όπως δήλωσε ο Σωτήρης Χατζάκης, το Εθνικό Θέατρο έχει ταμειακά διαθέσιμα, δημιούργησε 240 νέες θέσεις εργασίας σε 22 μήνες, ανέβασε 36 παραστάσεις και είχε 432.848 θεατές. Και με τα ταμειακά διαθέσιμα των δημοσίων φορέων να κινδυνεύουν να αντληθούν από το κράτος για την κάλυψη δημοσιονομικών αναγκών, ο Σωτήρης Χατζάκης δήλωσε πως το Εθνικό σήμερα έχει 3.470.248,53 ευρώ και δεν έχει ουδεμία ληξιπρόθεσμη οφειλή. «Θέλουμε να βοηθήσουμε την πατρίδα, όμως κάνουμε την παράκληση να πειραχτούν τα ταμειακά διαθέσιμα του θεάτρου» δήλωσε εμφατικά.

Ο Σωτήρης Χατζάκης έχει ζητήσει συνάντηση με τον Νίκο Ξυδάκη «όμως δεν έχουμε συναντηθεί ακόμα, προφανώς λόγω βεβαρυμένου προγράμματος». Εχει ζητήσει όμως ραντεβού και με τον Πάνο Καμμένο για να τον ενημερώσει για το πρόγραμμα Χειμερινό Κλιμάκιο που πραγματοποίησε το Εθνικό με το Πολεμικό Ναυτικό και να ζητήσει επέκταση και στον Πεζικό.


Αγάπη για τους καλλιτέχνες
Δεν ήταν λίγες όμως οι κόντρες που αναπτύχθηκαν μεταξύ του Σωτήρη Χατζάκη και καλλιτεχνών. Ο ίδιος ερωτώμενος τις χαρακτήρισε «αναπόφευκτες και δημιουργικές» αυτές τις συγκρούσεις προσθέτοντας πως οι καλλιτέχνες είναι σαν παιδιά. Δεν κάνουμε αντιπαράθεση μαζί τους, τους αγαπάμε δήλωσε για να καταλήξει «ο καλλιτέχνης έχει πάντα δίκιο». Αρα, γιατί έκανε αγωγή στον Δημήτρη Καρατζά για ένα προσωπικό σχόλιο που έκανε στην προσωπική του σελίδα στο facebook ζητώντας 300.000 ευρώ από τον 28χρονο ταλαντούχο σκηνοθέτη; «Η υπόθεση αυτή με αφορά ως πολίτη, όχι ως διευθυντή του Εθνικού. Ευχαρίστως να σας μιλήσω για αυτό αλλά όχι τώρα από αυτή τη θέση» ήταν η αμήχανη απάντηση.
Το Εθνικό Θέατρο λοιπόν είναι εδώ, συνεχίζει όπως ξέραμε, ετοιμάζει δύο νέες συνεντεύξεις με ειδήσεις –για την καλοκαιρινή σεζόν και τη νέα θεατρική χρονιά. Η ολοκλήρωση του ισολογισμού –που δεν μας δόθηκε πάντως- και το γεγονός πως λογιστικοποιήθηκαν τώρα τα στοιχεία, ήταν μια αφορμή για τη συνάντηση, σύμφωνα με τον καλλιτεχνικό διευθυντή.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ