Αυτή είναι η σπηλιά όπου έκαναν σεξ για πρώτη φορά Ανθρωπος και Νεάντερταλ [εικόνες] - iefimerida.gr

Ποιoς έκανε σεξ με ποιον και πότε; Αυτό είναι ένα βασικό ερώτημα για τους ανθρωπολόγους και άλλους επιστήμονες.

Στα τέλη Οκτωβρίου, η ανάλυση του αρχαιότερου έως σήμερα ολοκληρωμένου DNA σύγχρονου ανθρώπου, ο οποίος ζούσε πριν από περίπου 45.000 χρόνια, οδήγησε τους επιστήμονες στην εκτίμηση ότι οι πρώτες επιμειξίες μεταξύ των προγόνων μας (Homo sapiens) και των Νεάντερταλ έγιναν πριν από 50.000 έως 60.000 χρόνια.

Χθες, Τετάρτη, σημειώθηκε στο βόρειο Ισραήλ μια σημαντική ανακάλυψη ως προς αυτό το κομμάτι της γενετικής ιστορίας του ανθρώπινου είδους.

Ενα μέρος κρανίου που ανακαλύφθηκε σε σπηλιά, πρόκειται κατά τους ανθρωπολόγους να ρίξει φως σε μια κρίσιμη καμπή της πρώιμης ανθρώπινης ιστορίας, όταν το είδος από το οποίο καταγόμαστε μετακινήθηκε από την αφρικανική ήπειρο για πρώτη φορά σε άλλα μέρη της γης, ερχόμενο σε επαφή με τους κοντινούς τους συγγενείς, τους Νεάντερταλ.

Αυτή είναι η σπηλιά όπου έκαναν σεξ για πρώτη φορά Ανθρωπος και Νεάντερταλ [εικόνες] | iefimerida.gr 0
Αυτή είναι η σπηλιά όπου έκαναν σεξ για πρώτη φορά Ανθρωπος και Νεάντερταλ [εικόνες] | iefimerida.gr 1
Αυτή είναι η σπηλιά όπου έκαναν σεξ για πρώτη φορά Ανθρωπος και Νεάντερταλ [εικόνες] | iefimerida.gr 2

Επιστήμονες ανακοίνωσαν πως το άνω μέρος του κρανίου που ανακάλυψαν, χωρίς σαγόνι και πρόσωπο, στο σπήλαιο Manot στη Δυτική Γαλιλαία, χρονολογείται πως είναι 55.000 ετών, τη χρονική περίοδο δηλαδή που τα δύο είδη ήρθαν σε σεξουαλική επαφή.

Αυτή είναι η σπηλιά όπου έκαναν σεξ για πρώτη φορά Ανθρωπος και Νεάντερταλ [εικόνες] | iefimerida.gr 3

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι τα χαρακτηριστικά του κρανίου μοιάζουν πολύ με τους πρώτους Homo Sapiens που έφυγαν από την Αφρική και αργότερα μετακινήθηκαν στην Ευρώπη, προσθέτοντας ότι το κρανίο παρέχει στους επιστήμονες το πρώτο στοιχείο που δείχνει ότι ο Homo Sapiens εγκαταστάθηκε στην περιοχή την ίδια περίοδο με τον Homo Neanderthal.

Ο καθηγητής ανθρωπολογίας στο πανεπιστήμιο του Τελ Αβίβ και επικεφαλής της έρευνας που δημοσιεύτηκε στην επιστημονική εφημερίδα «Nature» Israel Hershkovitz (φωτό άρθρου), χαρακτήρισε το κρανίο ως «ένα ενδιαφέρον κομμάτι του παζλ της μεγάλης ιστορίας της ανθρώπινης εξέλιξης».

Προηγούμενα γενετικά στοιχεία είχαν δείξει ότι τα δύο συγγενικά ανθρώπινα είδη είχαν διασταυρωθεί τη χρονική περίοδο στην οποία χρονολογείται και το κρανίο, ως αποτέλεσμα όλοι οι άνθρωποι στην Ευρασία να διατηρούν μια μικρή ποσότητα στο DNA τους από αυτό του Νεάντερταλ.

«Πρόκειται για το πρώτο άμεσο απολίθωμα που στοιχειοθετεί ότι οι σύγχρονοι άνθρωποι και οι Νεάντερταλ κατοίκησαν στην ίδια περιοχή την ίδια χρονική περίοδο» δηλώνει ο παλαιοντολόγος Bruce Latimer του Πανεπιστημίου του Κλίβελαντ.

Αυτή είναι η σπηλιά όπου έκαναν σεξ για πρώτη φορά Ανθρωπος και Νεάντερταλ [εικόνες] | iefimerida.gr 4
Αυτή είναι η σπηλιά όπου έκαναν σεξ για πρώτη φορά Ανθρωπος και Νεάντερταλ [εικόνες] | iefimerida.gr 5

«Η συνύπαρξη των δύο πληθυσμών σε ένα συγκεκριμένο γεωγραφικό χώρο την ίδια στιγμή που οι γενετικές μελέτες προβλέπουν ότι διασταυρώθηκαν ενισχύσει την ιδέα ότι η πρώτη διασταύρωση έγινε στην περιοχή του Λεβάντε» προσθέτει από την πλευρά του Hershkovitz.

Αυτή είναι η σπηλιά όπου έκαναν σεξ για πρώτη φορά Ανθρωπος και Νεάντερταλ [εικόνες] | iefimerida.gr 6