Στους Ελληνες ρίχνει την ευθύνη ο Ιταλός καπετάνιος του Norman Atlantic -Καταγγελίες και «καρφιά» [εικόνες] - iefimerida.gr

Στους Ελληνες ρίχνει την ευθύνη ο Ιταλός καπετάνιος του Norman Atlantic -Καταγγελίες και «καρφιά» [εικόνες]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Στους Έλληνες και την ελληνική εταιρεία ANEK Lines επιρρίπτει ευθύνες ο Ιταλός πλοίαρχος του Norman Atlantic Αρτζίλιο Τζιακομάτσι, καθώς οι ελληνικές αρχές φέρονται κατά τα λεγόμενά του να μην απάντησαν εξ αρχής στις εκκλήσεις του για βοήθεια.

Έκανα τα πάντα όπως τα αναφέρει το πρωτόκολλο

Ο ίδιος αναφέρει πως εκείνος και το πλήρωμα ακολούθησε κατά γράμμα τη διαδικασία όπως την ορίζει το πρωτόκολλο σε περίπτωση πυρκαγιάς. Το πρωτόκολλο ορίζει ότι: «Λαμβάνεται ένα σήμα για μια ακριβή τοποθεσία όπου υπάρχει κάποιος ο οποίος ελέγχει και αναφέρει τι συμβαίνει στον καπετάνιο, ο οποίος στέλνει αμέσως ένα μέλος του πληρώματος της ομάδας φωτιά για να ελέγξει τι συμβαίνει. Ανάλογα με τη σοβαρότητα, ο πλοίαρχος δίνει τις πρώτες παραγγελίες και ενεργοποιεί τον συναγερμό, αλλά σε πρώτη φάση αφορά μόνο το πλήρωμα, διότι η κατάσταση θα μπορεί να ελεγχθεί με ίδια μέσα, πράγμα που καθιστά χωρίς χρησιμότητα (τον κεντρικό συναγερμό και) να ρισκάρει να προκαλέσει τον πανικό».

Ο ίδιος επεσήμανε ότι έκανε τα πάντα όπως όριζε το πρωτόκολλο.

Στους Ελληνες ρίχνει την ευθύνη ο Ιταλός καπετάνιος του Norman Atlantic -Καταγγελίες και «καρφιά» [εικόνες] | iefimerida.gr 0

Δεν είμαι ήρωας. Μη με λέτε έτσι

Συγκεκριμένα, την Παρασκευή μιλώντας στους δημοσιογράφους που τον περίμεναν έξω από το σπίτι του, ο Αρτζίλιο Τζιακομάτσι δήλωσε πως ήθελε να σώσει όλον τον κόσμο που βρισκόταν στο πλοίο. «Ηθελα να τους φέρω όλους σπίτι» είπε και πρόσθεσε: «Είμαι εξαντλημένος και μην με αποκαλείτε “ήρωα”. Οι φιλοφρονήσεις δεν είναι για μένα. Δεν χρειάζονται».

«Έκανα το καθήκον μου -προσθέτει- δεν είμαι ήρωας. Με έχει πληγώσει το γεγονός ότι υπάρχουν θύματα. Αυτό που συνέβη είναι τραγωδία. Αλλά όποιος ακολούθησε τις οδηγίες που δώσαμε, όποιος άκουσε τις οδηγίες για την εκκένωση του πλοίου, σώθηκε. Δυστυχώς εκείνες τις στιγμές, ο πανικός μπορεί να σε σπρώξει σε πράξεις που δεν ελέγχεις».

«Δεν ήθελα να εγκαταλείψω το πλοίο. Όταν αποβιβάστηκαν όλοι οι επιβάτες και το πλήρωμα, παρέμεινα με κάποιους αξιωματικούς του Λιμενικού και επέμεινα να κατευθύνω το πλοίο στο λιμάνι, αλλά το Norman Atlantic ήταν ακυβέρνητο και στο τέλος ενέδωσα στην επιμονή των αξιωματικών. Έπρεπε να εγκαταλείψουμε το πλοίο. Πρόκειται για μία σκληρή απόφαση για έναν καπετάνιο».

Στους Ελληνες ρίχνει την ευθύνη ο Ιταλός καπετάνιος του Norman Atlantic -Καταγγελίες και «καρφιά» [εικόνες] | iefimerida.gr 1

Η ΑΝΕΚ έβαλε περισσότερους επιβάτες και οχήματα, λέει

Ο 62χρονος φέρεται, σε άρθρο της εφημερίδας Corriere della Sera, που τιτλοφορείται: Ο καπετάνιος κατηγορεί τους Έλληνες, να δηλώνει ότι ο,τι έγινε πρόκειται για λάθος της εταιρείας ANEK Lines, καθώς επέτρεψε να επιβιβαστούν περισσότεροι από το επιτρεπτό όριο επιβάτες, αλλά και οχήματα τα οποία μάλιστα δεν αναφέρονταν καν στα έγγραφα του πλοίου.

Ωστόσο, επισημαίνεται ότι μέχρι στιγμής δεν προκύπτει από πουθενά ότι το Norman Atlantic ταξίδευε με υπεράριθμους επιβάτες.

Κάηκαν τα ναυτικά έγγραφα

Επίσης, ο Τζιακομάτσι, είπε ότι από τη φωτιά καταστράφηκε ακόμη και η δική του καμπίνα και πως εκεί υπήρχαν όλα τα ναυτικά έγγραφα που κάηκαν και αυτά. Παράλληλα, ανέφερε ότι το πλοίο είχε τέσσερις σωστικές λέμβους 150 ατόμων χωρητικότητας η κάθε μία. Αυτό το γεγονός σημαίνει σε θεωρητικό τουλάχιστον επίπεδο ότι θα μπορούσαν όλοι οι επιβάτες και το πλήρωμα να είχαν σωθεί. Ομως, ο Ιταλός καπετάνιος εξήγησε πως κάτι τέτοιο δεν έγινε επειδή «όταν η υψηλή θερμοκρασία έσπασε τα φινιστρίνια, οι φλόγες βγήκαν από τη μία πλευρά και εξαιτίας του σφοδρού ανέμου δύο από τις λέμβους καταστράφηκαν».

Για τις δύο που απέμειναν ο πλοίαρχος έδωσε την εντολή να ετοιμαστούν, αλλά διευκρίνισε πως ποτέ δεν έδωσε εντολή για να κατέβουν στη θάλασσα, καθώς πριν δοθεί μια τέτοια εντολή, πρέπει να έχει εξασφαλιστεί ότι όλοι οι επιβαίνοντες φορούσαν τα σωσίβιά τους και ότι το πλήρωμα θα είχε ορίσει ποιος θα ανέβαινε στις σωστικές λέμβους ακολουθώντας την απαιτούμενη διαδικασία: πρώτα τα παιδιά, μετά οι γυναίκες, οι ασθενείς, οι ηλικιωμένοι και στο τέλος οι άνδρες.

Η εντολή, λοιπόν, του Τζακομάτζι ήταν να ετοιμαστούν οι λέμβοι και να διανεμηθούν τα σωσίβια πριν αυτές πέσουν στη θάλασσα.

Ωστόσο, η ομάδα που είχε αναλάβει την διανομή των σωσιβίων βρισκόταν στο κατάστρωμα 5, το οποίο όμως εξαιτίας της υψηλής θερμοκρασίας είχε θερμανθεί σε τέτοιο βαθμό που δεν επέτρεπε την διεξαγωγή της διαδικασίας. Επομένως, ο κόσμος έπρεπε να μεταβεί στο κατάστρωμα 6 και εκεί να δοθούν τα σωσίβια. «Ενώ μοιράζονταν τα σωσίβια στο κατάστρωμα 6 κάποιος κατέβασε τη σωστική λέμβο δίχως να έχω δώσει εντολή», δήλωσε ο πλοίαρχος.

Την ίδια στιγμή, το ιταλικό δημοσίευμα αναφέρει πως όποιος ανέλαβε να κατεβάσει την λέμβο χρησιμοποίησε το σύστημα χειροκίνητα, με αποτέλεσμα η λέμβος με τουλάχιστον 50 άτομα να πέσει απότομα στη θάλασσα.

Ερωτηματικά για το πόσα μέλη του πληρώματος ανέβηκαν στη λέμβο

Στην ερώτηση για το αν στη λέμβο υπήρχαν και μέλη του πληρώματος, ώστε αν πανικοβληθούν οι επιβάτες, να μπορέσουν να διαχειριστούν την κατάσταση, τόνισε ότι «Σε μια σωσίβια λέμβο μπορούν να πάνε το πολύ τρία μέλη του πληρώματος». Είπε ότι σε μια από αυτές, υπήρχαν «τουλάχιστον τρεις». Απάντηση από την οποία προκύπτει, σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα ότι μπορεί να ήταν περισσότερα. Ομως προκειμένου να δικαιολογήσει αυτό το γεγονός και να αποτινάξει την ευθύνη από πάνω του ο 62χρονος απάντησε πως «σε αυτή την περίπτωση ο κυβερνήτης δεν θα μπορούσε να ασχοληθεί με τις σωσίβιες λέμβους γιατί θα έπρεπε να φροντίσει για τη σταθερότητα του πλοίου».

Αυτοί είναι οι κατηγορούμενοι

Την ίδια ώρα, τα στοιχεία των τεσσάρων ατόμων, σε βάρος των οποίων ασκήθηκε ποινική δίωξη, μετά την τραγωδία του «Norman Atlantic», δημοσιεύει σήμερα ο ιταλικός Τύπος συμπεριλαμβανομένου και του ιταλικού ειδησεογραφικού πρακτορείου Ansa.

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, από την εισαγγελία του Μπάρι ασκήθηκε δίωξη σε βάρος του νόμιμου εκπροσώπου του γραφείου της ΑΝΕΚ στην Ιταλία (δεν αναφέρεται όνομα), του υπαλλήλου της εταιρείας Παύλου Φαντάκη (το Ansa τον αναφέρει ως επιστάτη φορτίου, ενώ τα κρητικά ΜΜΕ ως ύπαρχο), του 45χρονου υπευθύνου καταστρώματος Λουίτζι Γιόβινε και του 56χρονου μηχανικού Φραντσέσκο Ρομάνο.

Υπενθυμίζεται πως η ιταλική δικαιοσύνη έχει θέσει υπό έρευνα για τα αδικήματα της πολλαπλής ανθρωποκτονία εξ αμελείας, ναυάγιο εξ αμελείας και πρόκληση σωματικών βλαβών εξ αμελείας και τον Ιταλό πλοίαρχο Αρτζίλιο Τζιακομάτσι (φωτό άρθρου) και τον Ιταλό ιδιοκτήτη του Norman Atlantic Κάρλο Βιζεντίνι.

Στους Ελληνες ρίχνει την ευθύνη ο Ιταλός καπετάνιος του Norman Atlantic -Καταγγελίες και «καρφιά» [εικόνες] | iefimerida.gr 2

Ο ύπαρχος Παύλος Φαντάκης (Φωτογραφία: Αρχιπέλαγος)

Στους Ελληνες ρίχνει την ευθύνη ο Ιταλός καπετάνιος του Norman Atlantic -Καταγγελίες και «καρφιά» [εικόνες] | iefimerida.gr 3

Ο Φραντσέσκο Ρομάνο (Φωτογραφία: tp24.it)

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΝΕΚ anek lines κατηγορούμενοι Norman Atlantic
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ