Οι ταινίες της εβδομάδας [κριτική & τρέιλερ] | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | iefimerida.gr

Οι ταινίες της εβδομάδας [κριτική & τρέιλερ]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Οι καινούργιες ταινίες πέφτουν βροχή στην αγορά αυτή την εβδομάδα λόγω Χριστουγέννων. Ξεχωρίζουν οι περιπέτειες του Μπίλμπο στο Χόμπιτ, η «Αγάπη είναι παράξενη» για το τολμηρό θέμα του και το ελληνικό Νουαρ «Αισθηματίες». Ακόμα πολύ καλές ανεξάρτητες παραγωγές, έξω απ τα καθιερωμένα, ζητούν το ενδιαφέρον σας όπως το 10.000, το Magical Girl και το «Κελί από Χρυσάφι».

Οι ταινίες της εβδομάδας [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 0


ΧΟΜΠΙΤ: Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ ΣΤΡΑΤΩΝ

  • The Hobbit : The Battle of Five Armies
  • Σκηνοθεσία : Πήτερ Τζάκσον
  • Παίζουν : Ιαν Μακ Κελέν, Μάρτιν Φρήμαν, Λι Πεϊς, Λουκ Έβανς, Ριτσαρντ Αρμιτατζ, Εβάντζελιν Λιλί.

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ:

O Επικός επίλογος της τριλογίας του σκηνοθέτη Πήτερ Τζάκσον που κατόρθωσε να κάνει μια νουβέλα φαντασίας 300 σελίδων εννέα ώρες κινηματογράφο χάρις τους εξαιρετικούς designers, τους υπέροχους ηθοποιούς του, αλλά και την αστείρευτη φαντασία του. Ένα φιλόδοξο και μοναδικό κατόρθωμα.

Η τριλογία Χόμπιτ όμως τελειώνει περισσότερο μέσα σε ένα συναίσθημα déjà vu παρά μέσα σε μια θριαμβευτική ατμόσφαιρα. Αυτό που σε κάθε προηγούμενη ταινία ήταν μια καινούργια γοητεία κι ένας ενθουσιασμός, μάλλον έχει καταλήξει να είναι μια πάρα πολύ ωραία μεν αλλά αναμενόμενη ρουτίνα. Έχουμε πια εξοικειωθεί με τους ήρωες και αυτή η οικειότητα μάλλον είναι ένας περιορισμός παρά μια εκτίναξη προς μια καινούργια εμπειρία στη Μέση Γη. Ο Μπίλμπο Μπάγκινς που κανονικά θά έπρεπε να είναι πρωταγωνιστής εμφανίζεται εδώ πολύ λιγότερο απ το αναμενόμενο ενώ οι μάχες και οι καταστροφές αν και θεαματικές διαρκούν πιο πολύ, όπως ας πούμε το κάψιμο της Λιμνούπολης. Πιθανώς επειδή αυτό αρέσει περισσότερο στους καινούργιους νεαρούς θεατές. Οι παλαιότεροι μάλλον είναι εικοσάρηδες πια.

Στη Μάχη των Πέντε Στρατών ο εξοργισμένος δράκος Νοσφιστής επιτίθεται στους ανυπεράσπιστους κατοίκους της Λιμνούπολης και τους κατακαίει. Παράλληλα, κυριευμένος από το πάθος του για πλούτο, ο Θόριν Δρύασπις βάζει το χρυσάφι πάνω από την τιμή και τους φίλους του. Ο Μπίλμπο Μπάγκινς θα προσπαθήσει να τον επαναφέρει στην τάξη παίζοντας επικίνδυνα παιχνίδια.

Με την ανάκτηση του Βασίλειου των Νάνων από τον δράκο Νοσφιστή, ο Μπίλμπο και οι δεκατρείς Νάνοι έχουν άθελά τους συμβάλλει στην εξάπλωση μιας φονικής δύναμης.

Παραμονεύουν όμως μεγαλύτεροι κίνδυνοι, τους οποίους γνωρίζει μόνο ο Γκάνταλφ…. Ο μεγάλος εχθρός τους, Σάουρον, έχει στείλει λεγεώνες από Ορκς για να επιτεθούν στο Βουνό της Μοναξιάς. Η φυλή των Νάνων, τα Ξωτικά και οι Άνθρωποι πρέπει να αποφασίσουν είτε να ενώσουν τις δυνάμεις τους, είτε να καταστραφούν. Ο Μπίλμπο θα πρέπει να πολεμήσει τόσο για τη ζωή του, όσο και για των συντρόφων του, στην επική Μάχη των Πέντε Στρατών, καθώς το μέλλον της Μέσης Γης παραμένει αβέβαιο. Η περίπλοκη υπόθεση που είναι δύσκολο να την παρακολουθήσεις αφήνει αρκετά αναπάντητα κενά. Κάποια στιγμή παραδίδεσαι και αφήνεσαι σαν καρυδότσουφλο στο mega υπερθέαμα, το μελόδραμα και τις φαντασμαγορικές μάχες. Όταν όλα ησυχάσουν και ο Μπίλμπο επιστρέφει στο γαλήνιο χωριό του καταλαβαίνεις πως είδες μια ταινία Χόμπιτ που μάλλον χρειαζόταν περισσότερο... Χόμπιτ!

Οι ταινίες της εβδομάδας [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 1


ΨΥΧΡΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΟΔΑ

  • Frozen
  • Σκηνοθεσία : Κρις Μπακ, Τζένιφερ Λι 

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ:

Πρόκειται για τη διασκευή της ιστορίας του Χανς Κρίστιαν Αντερσεν «Η Βασίλισσα Των Πάγων».

Το Ψυχρά κι Ανάποδα, η βραβευμένη με δύο Όσκαρ (Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων και Καλύτερου Τραγουδιού) περιπέτεια της Disney, και πρώτη στο box office των animation films όλων των εποχών, έρχεται σε νέα version, ακόμα πιο τραγουδιστή. Η θαρραλέα και υπεραισιόδοξη πριγκίπισσα Άννα πρέπει να συνεργαστεί με τον Κριστόφ, έναν απότομο, βουνίσιο τύπο, για να ξεκινήσουν μαζί ένα μεγάλο ταξίδι. Σκοπός τους είναι να βρουν την Παγωμένη Βασίλισσα Έλσα, που δεν είναι άλλη από την αδελφή της Άννα, και να λύσουν επιτέλους τα παγωμένα μάγια που ταλαιπωρούν ένα ολόκληρο βασίλειο. Πολύτιμοι σύμμαχοι τους στον αγώνα θα είναι ο ξεκαρδιστικός χιονάνθρωπος Όλαφ και ένας ψωριάρικος τάρανδος που ακούει στο όνομα Σβεν.

Οι ταινίες της εβδομάδας [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 2



H AΓΑΠΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΞΕΝΗ - ΗΠΑ (2014)

  • Love Is Strange
  • Σκηνοθεσία : Αίρα Ζακς
  • Παίζουν : Τζον Λίθγκοου, Άλφρεντ Μολίνα, Μαρίζα Τόμει.

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ:

Το να είσαι ηλικιωμένος γκέι, φρεσκοπαντρεμένος και χωρίς δουλειά είναι μια κατάσταση που δεν θέλετε να ζήστε. Μπορείτε όμως να δείτε να τη βιώνουν άλλοι σ’ αυτό το χαριτωμένο φιλμ που παρ όλες τις χαμηλές του επιδόσεις δεν κουράζει όσο θα περίμενε κανείς. Οι δυο ήρωες είναι αποφασισμένοι να κολυμπήσουν σ΄αυτά τα άγνωστα νερά βασισμένοι σχεδόν απόλυτα, στη ήρεμη δύναμη που βγαίνει μέσα απ την ιδιεταιρότητά τους και την ευαισθησία τους που τους κάνει σχεδόν άτρωτους μετά από τόσα χρόνια μικρών καθημερινών κοινωνικών συγκρούσεων που αντιμετώπισαν.

Ύστερα από σχεδόν τέσσερις δεκαετίες σχέσης, o Μπεν (Τζον Λίθγκοου) και ο Τζωρτζ (Alfred Molina) παντρεύονται σε μια ειδυλλιακή γαμήλια τελετή. Όταν ο Τζωρτζ χάνει τη δουλειά του, αμέσως μετά, το ζευγάρι αναγκάζεται να πουλήσει το διαμέρισμά τους. Έτσι προσωρινά ζουν χωριστά μέχρι να μπορούν να βρουν μια νέα στέγη. Ο Τζωρτζ ζει με δύο αστυνόμους, ενώ ο Μπεν φιλοξενείται στο Μπρούκλιν απ’ τον ανιψιό του (Darren Burrows), και μοιράζεται ένα υπνοδωμάτιο με το γιο τους.

Ο Μπεν και ο Τζωρτζ διατηρούν επαφή μέσα από το τηλέφωνο και περιστασιακές συναντήσεις. Αυτός ο αναγκαστικός χωρισμός τους την ώρα που έχουν παντρευτεί τους κάνει πιο δυνατούς στο να αντιμετωπίσουν χωριστά όντας «διαφορετικοί» τις αμφισβητήσεις του περιβάλλοντος και τις εντάσεις με τον οικογενειακό περίγυρό. Η ταινία κυλά ανάλαφρα σαν παιδικό τόπι σε καλοκαιρινή αμμουδιά και δεν παριστάνει πως τα βάζει με το κατεστημένο. Είναι εκεί σαν να ήταν πάντα.

Ο Άιρα Ζάκς επιστρέφει με μία συγκινητική ταινία για την αγάπη και τη δέσμευση που διαδραματίζεται στη Νέα Υόρκη. Ο σκηνοθέτης καταγράφει την ομορφιά και τη μελαγχολία μιας σύγχρονης ιστορίας αγάπης που απλώνεται από γενιά σε γενιά, μέσα από ένα γοητευτικό ψηφιδωτό χώρων, εποχών και μοναδικά δοσμένων χαρακτήρων. Σε συμπαραγωγή του Χρήστου Κωνσταντακόπουλου (Faliro House), η ταινία αιχμαλωτίζει τον θεατή με τη, βαθιά ανθρώπινη και νοσταλγική ματιά της, υποστηρίζοντας ότι η αγάπη βαθαίνει με τον καιρό. Η μουσική του Σοπέν είναι ένα ακόμα συν στο φιλμ.

Οι ταινίες της εβδομάδας [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 3


MAGICAL GIRL - Νουάρ Θρίλερ / Ισπανία (2014)

  • Σκηνοθεσία : Κάρλος Βερμούτ
  • Παίζουν : Χοασέ Σακριστάν, Χούλιο Αρόχο, Αλμπέρτο Τσάβες, Ξαβιέ Μποτέ

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ:

Αποφασισμένος να αγοράσει στη δωδεκάχρονη κόρη του ένα πανάκριβο μοναδικό φόρεμα, πιστό αντίγραφο μιας ηρωίδας που αγαπά, ο πατέρας της Λούις θα αποφασίσει να εκβιάσει μια πλούσια γυναίκα γεμάτη ψυχολογικά προβλήματα που θα γνωρίσει τυχαία και η οποία θα οδηγηθεί εξαιτίας του σε ένα σκοτεινό μονοπάτι μέχρι την στιγμή που με την βοήθεια ενός άντρα από το παρελθόν της θα ζητήσει εκδίκηση. Πολλοί μιλούν για την καλύτερη ισπανική ταινία των τελευταίων χρόνων και αναφέρουν τον Βερμούτ σαν έναν σκηνοθέτη το όνομα του οποίου, αξίζει να θυμάστε. Εχει λάβει Βραβεία Καλύτερης Ταινίας και Καλύτερης Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν 2014

Οι ταινίες της εβδομάδας [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 4


ΚΕΛΙ ΑΠΟ ΧΡΥΣΑΦΙ

  • La Jaula De Oro
  • Σκηνοθεσία : Διέγκο Κεμάδα- Διεζ
  • Παίζουν : Κάρεν Μαρτίνεζ,Ροντόλφο Ντομίνγκεζ, Μπραντον Λόπεζ.

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ:

Ο Χουάν, η Σάρα και ο Σάμουελ, τρεις έφηβοι από την Γουατεμάλα επιχειρούν να διασχίσουν τα σύνορα και να φτάσουν στην Αμερική, αναζητώντας μια καλύτερη ζωή. Κατά τη διάρκεια του οδοιπορικού τους, συναντούν τον Τσακ, έναν Ινδιάνο, ο οποίος δεν μιλά Ισπανικά, ούτε έχει επίσημα χαρτιά. Ταξιδεύουν μαζί, με κάθε δυνατό τρόπο, πότε σε οροφές τρένων, πότε περπατώντας σε σιδηροδρομικές γραμμές, διεκδικώντας ένα καλύτερο μέλλον. Σύντομα όμως, θα αναγκαστούν να έρθουν αντιμέτωποι με την σκληρή πραγματικότητα του παρόντος.

Το «Κελί Από Χρυσάφι» είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Ισπανού Διέγο Κεμάδα-Δίες, Η ταινία κατασκευάστηκε από προσωπικές μαρτυρίες εκατοντάδων μεταναστών και μέρος της επιτυχίας της φαίνεται να είναι το ότι αποδίδει με αυθεντικότητα και ειλικρίνεια τα συναισθήματα κάθε ατόμου που συμμετείχε στη δημιουργική διαδικασία. Χαρακτηριστικά, ο σκηνοθέτης έχει αναφερθεί στα λόγια ενός Μεξικανού λίγο πριν επιβιβαστεί σε ένα τρένο με φορτία μαζί με επτά ακόμα συντρόφους του: «Μαθαίνεις πολλά σε αυτό το μονοπάτι. Εδώ είμαστε όλοι αδέρφια. Όλοι έχουμε την ίδια ανάγκη. Αυτό που είναι σημαντικό είναι να μάθουμε να μοιραζόμαστε. Μόνο έτσι θα προχωρήσουμε μπροστά, μόνο με αυτό τον τρόπο θα φτάσουμε στον προορισμό μας, μόνο ενωμένοι άνθρωποι μπορούν να επιβιώσουν. Σαν ανθρώπινα όντα δεν υπάρχει κανένα μέρος στον κόσμο που να είμαστε παράνομοι».

Καθοριστικής σημασίας για την ταινία είναι η επιλογή τριών μη επαγγελματιών ηθοποιών στους κεντρικούς ρόλους, των οποίων η συγκλονιστική ερμηνεία βραβεύτηκε στο 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών. Ο Κεμάδα- Δίες έχει δηλώσει ότι κανένα από τα τρία παιδιά δεν διάβασε το σενάριο. Κάθε μέρα πριν την έναρξη των γυρισμάτων τους διάβαζε ένα μικρό κομμάτι από την σκηνή που επρόκειτο να κάνουν. Με τον τρόπο αυτό είχαν μια ζωτικής σημασίας εμπειρία και ένα αυθεντικό αποτέλεσμα.

Η ταινία πήρε το Βραβείο Καλύτερης ταινίας Χρυσός Αλέξανδρος - Θόδωρος Αγγελόπουλος, στο 54ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

-Βραβείο Κοινού, στο 54ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης,

-Βραβείο Σκηνοθεσίας στον Διέγο Κεμάδα - Δίες, στο 54ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Οι ταινίες της εβδομάδας [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 5


ΟΙ ΑΙΣΘΗΜΑΤΙΕΣ

  • Σκηνοθεσία : Νίκος Τριανταφυλλίδης
  • Παίζουν : Τάκης Μόσχος, Χάρης Φράγκουλης, Δημήτρης Λάλος, Ηλιάνα Μαυρομάτη, Ευτυχία Γιακουμή, Αθηνά Παππά, Αντώνη Σπίνουλα, Ρένος Χαραλαμπίδης.

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ

Ελληνικό φιλμ νουάρ (όπως αυτοπροσδιορίζεται ) το οποίο κουβαλάει όλη την παθογένεια του Ελληνικού σινεμά που έχει υψηλές φιλοδοξίες μεν, αλλά προσγειωμένες πάντα στην άγονη ελληνική πραγματικότητα.

Ένας μεσήλικας αστός, υπεράνω πάσης υποψίας, (Τάκης Μόσχος) ζει απομονωμένος στην παραθαλάσσια έπαυλη του μαζί με την έφηβη κόρη του (Ηλιάνα Μαυρομάτη). Στη πραγματικότητα, είναι ένας αρχαιοκάπηλος τοκογλύφος που διακινεί τα κλοπιμαία του μέσα σε νεκροφόρες που διασχίζουν την Αθήνα. Τη βρώμικη δουλειά, έχουν αναλάβει δύο νεαροί hitmen: o Eρμής (Δημήτρης Λάλος) και ο Γιάννης (Χάρης Φραγκούλης). Κάποια στιγμή ο μεν Ερμής ερωτεύεται την έφηβη κόρη του Αφεντικού, ο δε Γιάννης παθιάζεται με μία πόρνη (Ευτυχία Γιακουμή). Ο έρωτας δεν έχει σχέση με το πληρωμένο έγκλημα. Και οι δυο, ως Αισθηματίες, πρέπει να βγουν από την μέση…

H ταινία μπαινοβγαίνει στο Νουάρ και δεν υπακούει στους στιλιστικούς κανόνες του. Αλλά ούτε φτιάχνει τους κανόνες της. Κάνει τα δικά της. Αυτό είναι καλό όταν σε λένε Ταραντίνο. Όταν όμως γίνονται αυθαιρεσίες από άποψη, το πράγμα καταλήγει σε γκροτέσκα αποτελέσματα. Και το όνομα του Ταραντίνο δεν αναφέρθηκε τυχαία. Η ταινία βρίθει αναφορών στον αμερικανό σκηνοθέτη, σε παλιά κλασικά νουάρ, σε χαρακτήρες όπως της Λούις Μπρουκς, της Λολίτας κλπ. Μια απέραντη ευαισθησία στο παλιό σινεμά που όμως η μαγεία του, δεν βοηθά μαγικά τον σκηνοθέτη. Η ταινία ξετυλίγει το ελάχιστα πειστικό της σενάριο, με περίεργα πλάνα.

Κάποια στιγμή και όταν την εικόνα ντύνει ένα παλιό αθηναϊκό τραγούδι βλέπουμε μερικά νυχτερινά πλάνα γυρισμένα με γερανό από ένα άγαλμα του Νίκου Γούναρη που βρίσκεται σε κάποιο παρκάκι στην λεωφόρο Κηφισίας ενώ στο βάθος περνά η νεκροφόρα των εισπράξεων. Άσχετο ή Ανατρεπτικό; Διαλέγετε και παίρνετε.

Κάποια στιγμή ο Τάκης Μόσχος λέει σε έναν συνεργάτη του. «Αν σε άκουγα, ακόμα θα κλέβαμε φαρμακεία». Αυτό δεν ταιριάζει με την εικόνα των πιστολέρο του, που τους βλέπουμε να απειλούν και να ζητάνε φραγκοδίφραγκα από τηλεοπτικά ψώνια και από έναν φουκαρά τοκιστή χρυσών δοντιών σε ένα ανήλιαγο υπόγειο. Ξαφνικά βλέπουμε και τον Λευτέρη Μυτιληναίο να τραγουδά σε ένα στούντιο ή να κάθεται ακίνητος και να μας κοιτά. Ο νεοβουλευτής Τατσόπουλος σε μια cameo εμφάνιση παριστάνει έναν ταξιδιωτικό πράκτορα. Ανεξήγητοι “νουάρ” κώδικες ή πλάκα να γίνεται; Αυτές οι αυθαίρετες μικροεκπλήξεις που έχουν ένα inside χιούμορ για τους έλληνες θεατές, δείχνουν πως το πάζλ της ιστορίας πάσχει και κάποιος προσπαθεί να ταιριάξει με τη βία τα αταίριαστα κομμάτια.

Όσο για τους χαρακτήρες: Δεν είναι τα φουλάρια και οι μεταξωτές ρόμπες που υποδηλώνουν πλούτο. Είναι οι πράξεις και η εσωτερική μοχθηρία που τις οδηγεί. Ο χαρακτήρας του Grande αρχαιοκάπηλου ποτέ δεν υποδηλώνεται με κάποια πράξη και ποτέ δεν αισθανόμαστε πως είναι κάτι άλλο εκτός από τον κ. Μόσχο των ταινιών Νικολαΐδη, με φουλάρι. Ύστερα ο νεαρός μπράβος Γιάννης με τα παιχνιδιάρικα καμώματά του δεν προσανατολίζει σωστά την εικόνα του ψυχοπαθή φονιά-παιδί που εκτελεί για πλάκα. Έτσι σε πολλές σκηνές τινάζει το χαρακτήρα στον αέρα. Όταν η εικόνα δεν συνοδεύεται απ’ το σωστό περιεχόμενο εκεί παραμονεύει το γκροτέσκο. Και ένα χάχανο αρκεί για να διαλύσει μια νουάρ ατμόσφαιρα.

Η ταινία είναι μια ενδιαφέρουσα πρόταση για την καταγραφή μιας Αθηναϊκής πραγματικότητας που όμως δεν μπορεί να ξεφύγει προς ένα υψηλό κινηματογραφικό επίπεδο. Προσπαθεί να είναι ένα νέο νουάρ φιλμ όπως διαβάζουμε και στα δελτία τύπου. Πρόκειται για προσδοκία και όχι πραγματικότητα.

Η ταινία έκανε πρεμιέρα στο 36ο Φεστιβάλ Μόσχας στο επίσημο πρόγραμμα.

Οι ταινίες της εβδομάδας [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 6


10.000 ΧΛΜ Η ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ - Ισπανία (2014)

  • Σκηνοθεσία : Κάρλος Μάρκες – Μαρσέτ
  • Παίζουν : Ναταλία Τένα, Ντέιβιντ Βερντακέρ.

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ:

Εξαιρετικά καλογυρισμένη Ισπανική κομεντί δωματίου, που ίσως θα έπρεπε να είναι λίγο μικρότερη. Χωρίς φτηνούς μελοδραματισμούς και με μια πανέμορφη κινηματογραφική ακρίβεια που ξεκινά με ΈΝΑ αριστουργηματικό μονοπλάνο 15 λεπτών περίπου, το οποίο για την φιδίσια κίνηση της κάμερα και την αντίστοιχα ενορχηστρωμένη κίνηση των ηθοποιών και των συναισθημάτων, πρέπει να διδάσκεται στα σεμινάρια σκηνοθεσίας!! Αυτός ο Μαρκές είναι περίπτωση!

Είδαμε μια φρέσκια κι απρόβλεπτη ιστορία αγάπης με μικρές σεναριακές υπερβολές που αντανακλά την περίεργη εποχή μας όπου τα ζευγάρια βλέπουν τον έρωτα μέσα από τον παραμορφωτικό φακό της σύγχρονης επικοινωνίας των συσκευών.

Ένα νεαρό ζευγάρι. Ο Σερζί και η Αλέξ ζουν έντονα τον έρωτά τους στη Βαρκελώνη του 2014. Μόλις αποφασίζουν να κάνουν ένα παιδί, πρέπει αιφνιδιαστικά να ζήσουν ένα χρόνο χωριστά. Η μια στο Λος Άντζελες ο άλλος στη Βαρκελώνη, ανάμεσα τους 10.000Km. Η αγάπη είναι το μοναδικό όπλο της Αλέξ και του Σέρzi και η τεχνολογία το μόνο τους εργαλείο για να πολεμήσουν την παροιμία που λέει: Μάτια που δε βλέπονται, γρήγορα λησμονούνται.

Η ταινία κινείται έξυπνα μόνο μέσα στα διαμερίσματα των δυο ερωτευμένων λες και είναι οι μόνοι πάνω στη γη. Εξωτερικά πλάνα υπάρχουν μόνο απ το google map. Δυο νέοι άνθρωποι, σαν να βρίσκονται μέσα σε ένα δοκιμαστικό σωλήνα. Από κει τους παρατηρούμε κι εμείς και καταγράφουμε τα επώδυνα στάδια που περνάει ο έρωτάς τους. Σε ποιό βαθμό το skype, τo facebook, το video chat, τα sms, τα e-mail και το τηλέφωνο είναι ικανά να μεταφέρουν αληθινά ερωτικά συναισθήματα; Μπορεί ένα νέο ζευγάρι να συντηρήσει τον έρωτα του μέσα στην αδυσώπητη παγκοσμιοποίηση; Δύο πρωταγωνιστές που φέρνουν έναν άλλο αέρα στην οθόνη μακριά απ τα στερεότυπα που έχουμε συνηθίσει. Γνωρίστε ένα σκηνοθέτη που τον περιμένει μια εξαιρετική καλλιτεχνική πορεία.

Οι ταινίες της εβδομάδας [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 7


Η ΠΡΩΤΗ ΑΓΑΠΗ - Αμερικανικό Δράμα (2014)

  • The Best Of Me
  • Σκηνοθεσία : Μάικλ Χόφμαν
  • Παίζουν : Μισελ Μόναγκαν, Τζέϊμς Μαρσντεν, Λιανά Λιμπεράτο, Λιούκ Μπρεισι.

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ:

Η απόλυτα ρομαντική περιπέτεια που θέλει να γνωρίσει η κάθε γυναίκα που σέβεται τον πρώτο της μεγάλο Έρωτα. Ποτέ δεν ξεχνάς την πρώτη σου αγάπη. Όποιος κι αν είσαι, όπου και να βρεθείς, είναι μια κρυμμένη αλήθεια μέσα μας που είναι κοινή για όλους. Άνδρες και γυναίκες. Ο χρόνος μπορεί να μας αλλάξει, οι δρόμοι χωρίζουν, σκέψεις παραμένουν ανείπωτες, αλλά όταν ο δεσμός είναι βαθύς, ποτέ δεν ξεχνάς την ένταση της πρώτης κι αληθινής αγάπης. Πάντα αιωρείται ένα «τι θα γινόταν αν» - αν υπήρχε μία δεύτερη ευκαιρία. Εδώ επάνω πατάει και ο διάσημος Νίκολας Σπάρκς με το μυθιστόρημά του The Notebook στο οποίο βασίστηκε η ταινία.

Η Αμάντα που στα τριανταπέντε της είναι πλούσια και πανέμορφη, συναντά τον βαθύ και μοναδικό έρωτα των εφηβικών της χρόνων σε ένα ερημικό σπίτι. Ο Ντώσον είναι σαραντάρης τύπος all American idol, με θεληματικό πηγούνι, γκρι ιδρωμένο φανελάκι, στενό ξεπλυμένο τζίν, αξυρισιά τριών ημερών γαλανό μάτι μαγκιά πεντάστερη και το κυριότερο, ΜΟΝΟΣ. Και το μεγάλο ερώτημα γεννάται. Θα παρατήσει η Αμάντα τον πλούσιο άντρα της να επιστρέψει στον super τύπαρο που όμως είναι και κομμάτι φτωχός; Θα δώσει μια δεύτερη ευκαιρία στον αληθινό Έρωτα;

Γύρω από αυτό το ελάχιστα ευρηματικό, ρομαντικό παραμυθένιο δίλημμα περιστρέφεται η ταινία του Μαϊκλ Χόφμαν που πραγματικά είναι η επιτομή της ρομαντικής σαπουνόπερας.

«Είναι ο πρώτος άνθρωπος που ερωτευτήκαμε ο άνθρωπος με το οποίο θα έπρεπε να είμαστε μαζί; Αναρωτιέται το φιλμ. Η ταινία με πλούσια φλας μπακ και όλα τα χολιγουντιανά κλισέ σε παρέλαση, ξετυλίγει την προβλέψιμη ερωτική ιστορία του ζευγαριού από τον έρωτα της πρώτης ματιάς. Περιέχει δε τα πάντα: Διλήμματα, εγωϊσμούς, παράνομο έρωτα, ξύλο και μπουνιές, νεανικό πάθος, ρομαντικές βόλτες, φιλιά κάτω απ τη βροχή, φόνο και εκρήξεις.

Τι άλλο να ζητήσει κανείς;

Οι ταινίες της εβδομάδας [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 8


SERENA - Αμερικανική Δραματική Εποχής (2014)

  • Σκηνοθεσία : Σούζαν Μπίερ
  • Παίζουν : Μπράντλεϊ Κούπερ, Τζένιφερ Λώρενς, Ρις Ιφανς

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ :

Χαμηλής πτήσης δραματική κομεντί με το πιο hot κινηματογραφικό ζευγάρι του σύγχρονου Χόλυγουντ να προσπαθεί να την φέρει σε λογαριασμό. Οι ερμηνείες απέχουν μακριά κι από τον «Οδηγό Αισιοδοξίας» κι από το American Hustle. Αυτό όμως δεν εμπόδισε το διεθνές κοινό να την αγκαλιάσει.

Βρισκόμαστε στην παγκόσμια οικονομική ύφεση του 1929. Οι νεόνυμφοι Τζορτζ (Μπράντλεϊ Κούπερ) και Σερίνα Πέμπερτον (Τζένιφερ Λόρενς) ταξιδεύουν από τη Βοστώνη στα βουνά της Βόρειας Καρολίνας, όπου χτίζουν μια αυτοκρατορία ξυλείας. Θέλουν να πλουτίσουν όσο γίνεται και με οποιοδήποτε τρόπο αποψιλώνοντας τα βουνά της Βόρειας Καρολίνας. Η Σερίνα, δυναμική και φιλόδοξη κάποια στιγμή ανακαλύπτει ότι ο άντρας της έχει ένα εξώγαμο διάδοχο. ’Οταν μαθαίνει ότι δεν μπορεί να κάνει παιδιά, το μέλλον της αυτοκρατορίας των Πέμπερτον απειλείται . Με μίσος αρχίζει να σχεδιάζει το φόνο του κρυφού γιού του Τζόρτζ, ενώ παράλληλα προσπαθεί να προστατεύσει την ακίνητη περιουσία τους προτού την κατασχέσει η κυβέρνηση.

Η αυτόματη χημεία του ζεύγους Κούπερ- Λώρενς δεν υπάρχει εδώ. Μάλλον η Δανή σκηνοθέτης δεν μπόρεσε να γίνει ο συνδετικός τους κρίκος. Φαίνεται σαν η Μπίερ, να μην μπορεί να αποφασίσει τι θα κάνει με τη Σερένα. Μια σαν φεμινίστρια και μια με το αλά Τζην Χάρλοου λουκ της δεν πείθει και πολύ για την αδυσώπητη επιχειρηματία που είναι ικανή να καταστρέψει τους πάντες μέχρι να πετύχει το στόχο της. Το project πέρασε από σαράντα κύματα από το 2008 μέχρι να φτάσει στα χέρια της Μπίερ και να γίνει ταινία. Και αυτό μάλλον είναι εμφανές…

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ