Οι Ταινίες της Εβδομάδας: Ευρωπαϊκές παραγωγές και η δραματική κομεντί του Αθερίδη που συγκλονίζει [κριτική & τρέιλερ] - iefimerida.gr

Οι Ταινίες της Εβδομάδας: Ευρωπαϊκές παραγωγές και η δραματική κομεντί του Αθερίδη που συγκλονίζει [κριτική & τρέιλερ]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η πολιτικά στρατευμένη ταινία του Κεν Λόουτζ Jimmy’s Hall, η δραματική κομεντί του Θ. Αθερίδη ‘Από Έρωτα” και η καλοστημένη δραματική ταινία του βετεράνου Φόλκερ Σλέντορφ “ Η Νύχτα πριν Πέσει το Παρίσι” διεκδικούν την προσοχή σας αυτή την εβδομάδα. Όσοι θέλουν να δουν κωμωδία υπάρχει το χοντροκομένο “ Ηλίθιος και Πανηλίθιος 2” όπου η ηλιθιότητα πραγματικά χτυπάει κόκκινο.

Οι Ταινίες της Εβδομάδας: Ευρωπαϊκές παραγωγές και η δραματική κομεντί του Αθερίδη που συγκλονίζει [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 0


Από Eρωτα - Ελληνική / Δράμα (2014)

  • Σκηνοθεσία: Θοδωρής Αθερίδης
  • Παίζουν: Σμαράγδα Καρύδη, Παναγιώτα Βλαντή, Κωσταντίνος Μαρκουλάκης, Μάρθα Καραγιάννη, Γιάννος Περλέγκας, Γιώργος Χρυσοστόμου, Θοδωρής Αθερίδης.

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ:

Ερωτικό δράμα χαμηλών τόνων, βασισμένο στο ομώνυμο θεατρικό έργο του Θοδωρή Αθερίδη με θέμα τον Έρωτα. «Από Έρωτα επιλέγουμε τα σημαντικά στη ζωή, και μέσα από Έρωτα τελικά βλέπουμε τον κόσμο και ορίζουμε τις αλήθειες, τις αξίες, τους ανθρώπους και τα όνειρά μας.” Σημειώνει ο ίδιος.

Ο Αντώνης Γκαλιμάνης (Θ. Αθερίδης) είναι ένας τολμηρός και φιλότιμος πυροσβέστης ο οποίος σε μια διάσωση θα γνωρίσει και θα ερωτευτεί δυνατά την Άννα που είναι δημοσιογράφος. (Σμαράγδα Καρύδη). Μια γυναίκα με πάθος και έρωτα για τη ζωή. Είναι γι αυτόν η γυναίκα της ζωής του. Ο πρώτος και μοναδικός του αληθινός έρωτας. Μαζί της θα περάσει δυο υπέροχα χρόνια. Θα σημαδευτεί απ αυτήν. Κάποια στιγμή δεν θα είναι πια μαζί. Τι είναι αυτό που χώρισε τον Αντώνη και την Άννα; Γιατί η Άννα τώρα που ο Αντώνης πρόκειται να παντρευτεί τη Νατάσα (Παναγιώτα Βλαντή) γυρίζει και τον διεκδικεί; Ο πρωταγωνιστής είναι πιασμένος στα δίχτυα του παλιού και μοναδικά αληθινού Έρωτα. Η μνήμη του είναι φυλακισμένη σ αυτόν. Κάθε φορά που δραπετεύει για λίγο απ το παρόν επιστρέφει στον Έρωτα της μνήμης σαν ισοβίτης που πρέπει να παρουσιάζεται πίσω στη φυλακή όταν τελειώνει ο χρόνος της προσωρινής του άδειας.

Δυνατό δράμα που είναι και η κινητήρια δύναμη του φιλμ. Η αφήγηση στη ταινία γίνεται σε δυο χρόνους: Της μνήμης και του Παρόντος. Υπάρχουν αρκετά φλας μπακ μπορεί να μπερδεύουν λίγο τα πράγματα αλλά μόνο στην αρχή. Καθώς το παζλ της ταινίας διαμορφώνεται ο θεατής ανακαλύπτει όλο και πιο πολύ τα μυστικά και το παρελθόν της ιστορίας. Ο Αθερίδης σκηνοθετεί χωρίς καλλιτεχνικότητες και τερτίπια κινηματογραφικά. Σαν ηθοποιός το περίεργο είναι πως ο ίδιος καταφεύγει σε ερμηνευτικές μανιέρες. Κάθε φορά που «φεύγει» από το παρόν παίρνει αυτό το κατατονικό ύφος με το χαμένο βλέμμα σαν να σου λέει: Να τώρα παίζω «τον χαμένο». Αλλά ας μη σταθούμε σ αυτά... Σκηνοθετικά χρησιμοποιεί τη κάμερα και το μοντάζ για να πει την ιστορία του και να προκαλέσει τη συναισθηματική μας φόρτιση. Αυτή είναι η επιτομή του ¨καλού¨ εμπορικού κινηματογράφου και αυτό εκτελείται με συνέπεια. Όλοι οι ηθοποιοί υπηρετούν αυτή την αισθητική γραμμή και φέρνουν σε πέρας την αποστολή τους. Η ταινία δεν υπαινίσσεται τίποτα πιο σπουδαίο απ αυτό που είναι. Κι αυτό το βρήκα εξαιρετικά σπουδαίο.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Η άποψη του Σκηνοθέτη:

Ο Θοδωρής Αθερίδης λέει χαρακτηριστικά για την ταινία: “Συνήθως στην Ελλάδα οι ταινίες δεν μπορούν να γίνουν όπως τις φαντασιώνεται ο δημιουργός τους. Είναι αυτονόητο ότι αυτό συμβαίνει κυρίως για οικονομικούς λόγους. Στη συγκεκριμένη ταινία όμως, η προεργασία λειτούργησε τέλεια, και μπορώ να πω, μετά λόγου γνώσεως, τώρα, πριν η ταινία βγει στο κοινό, ότι αποτυπώνει το όραμά μου 100%. Αναλαμβάνω την ευθύνη και είμαι ευτυχής που το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα είναι τέτοιο ώστε να μην ψάχνω για δικαιολογίες σε οικονομικούς, τεχνικούς ή χρονικούς παράγοντες! Όλα έγιναν καθώς έπρεπε να γίνουν. Πιστεύω πως ο κόσμος που αντιμετωπίζεται ως μια μάζα που ακολουθεί άνευ όρων την “κωμωδία” θα αναγνωρίσει στο “από έρωτα” μια βαθιά προσδοκία που είχε μέσα του για συναισθηματικό αντίκρισμα. Σκηνοθέτησα σαν κοινό που δεν μου δίνουν το απλό αλλά ουσιαστικό που ζητάω.”

Οι Ταινίες της Εβδομάδας: Ευρωπαϊκές παραγωγές και η δραματική κομεντί του Αθερίδη που συγκλονίζει [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 1


Jimmy’s Hall - Πολιτικό Δράμα (2014)

  • Σκηνοθεσία : Κεν Λόουτς
  • Παίζουν : Μπάρι Γουώρντ, Σιμόν Κίρμπυ, Άντριου Σκοτ

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ:

Η αληθινή ιστορία του Τζίμμυ Γκράλτον, ενός Ιρλανδού ακτιβιστή που ήρθε σε σύγκρουση με την εκκλησία και το ιρλανδικό κατεστημένο στα 1930. Μια (ακόμα) στρατευμένη ταινία από τον πολιτικοποιημένο σκηνοθέτη Κεν Λόουτζ για τον προσωπικό αγώνα, την αυτοθυσία και την προσπάθεια για αλλαγή. O Λόουτζ στα 78 του συνεχίζει ακούραστα να κάνει ταινίες και πως να μη συνεχίσει με τον καταπληκτικό σεναριογράφο που έχει, τον Πωλ Λάβερτυ (Ο Άνεμος Χορεύει το Κριθάρι). Ο άνθρωπος που του προσφέρει κάθε φορά κι ένα καινούριο συναρπαστικό σενάριο. Πριν απ αυτή την ταινία ο Λόουτζ δήλωνε πως θα σταματήσει πια. Μετά τις Κάννες δήλωσε πως δεν σταματά! Στο Jimmy’s Hall παρουσιάζει σε ελεύθερη δική του απόδοση την ιστορία του γνωστού Ιρλανδού ακτιβιστή ο οποίος έρχεται στο χωριό του μετά από δεκαετή παραμονή στη Νέα Υόρκη, ξαναχτίζει την αίθουσα χορού που είχε πριν φύγει και κάτω απ τους ήχους της ιρλανδικής τζαζ και κάνει μια προσπάθεια να απελευθερώσει από τα δεσμά του καθολικισμού τους συμπατριώτες του. Αυτό φυσικά δεν θα του το συγχωρήσει η εκκλησία που θα κάνει το παν για να τον σταματήσει. Βρισκόμαστε σε μια εποχή που κάθε κοινωνικός αγώνας θεωρείται κομουνιστικός κίνδυνος και είναι καταδικάστεος. Οι κατέχοντες χρησιμοποιούν την αυστηρότητα του Καθολικισμού για να ελέγξουν το λαό και να διατηρήσουν τα προνόμιά τους. Η Ιστορία όμως βαριέται κάτι τέτοιους τύπους και όπως απέδειξε πολύ πρόσφατα, κάποια στιγμή τους γκρεμίζει για να δει τι κρότο θα κάνουν! Πριν όμως τους γκρεμίσει στέλνει μερικούς ήρωες για να φτιάξουν το κλίμα της ανατροπής. Ο Τζιμμυ Γκράλτον δεν είναι ήρωας παρά μόνο ένας πεισματάρης Ιρλανδός. Ήρωας γίνεται εκ των υστέρων από τις διηγήσεις και την αγιοποίηση στην οποία υποβάλλεται. Ο πατήρ Σέρινταν ιερέας της ενορίας θα καταγγείλει τον Τζίμμυ από τον άμβωνα της εκκλησίας ότι είναι ο διάβολος μεταμορφωμένος και θα φτάσει στο σημείο να σημειώνει ποιός μπαίνει και ποιός όχι, στο καταραμένο αυτό χώλ. (Σας θυμίζει κάτι αυτό;) Η αντιπαράθεση του Τζιμ και του ιερέα της ενορίας (Τζιμ Νόρτον) που είναι και το κεντρικό θέμα του φιλμ, θα κορυφωθεί και σε λίγο καιρό θα μπουν μπροστά οι μηχανισμοί εκφοβισμού και εκβιασμού. Ο σκηνοθέτης παίρνει απερίφραστα το μέρος του Τζίμυ και περιγράφει με τα πιο μελανά χρώματα τον κόσμο των παπάδων που θέλουν να κρατήσουν την Ιρλανδία μακριά από κάθε εκσυγχρονισμό. Η προσπάθεια να φιμωθεί ο Ιρλανδός ακτιβιστής θα έχει προσωρινή επιτυχία αλλά ταυτόχρονα θα φαίνεται τόσο μάταιη, σαν να προσπαθείς να κρατήσεις στη χούφτα σου λίγο δροσερό νερό.

Οι Ταινίες της Εβδομάδας: Ευρωπαϊκές παραγωγές και η δραματική κομεντί του Αθερίδη που συγκλονίζει [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 2


Ηλίθιος και Πανηλίθιος 2 - Kωμωδία (2014)

  • Dump and Dumper 2
  • Σκηνοθεσία: Μπόμπι και Πήτερ Φάρελι
  • Παίζουν: Τζιμ Κάρεϋ, Τζεφ Ντανιελς, Λόρι Χόλντεν, Κάθλιν Τέρνερ

Η ηλιθιότητα στο απόγειό της!

Μετά είκοσι χρόνια ο Λόιντ και ο Χάρυ ξανασμίγουν και είναι αρκετά μεγάλοι πια για να είναι τόσο ηλίθιοι. Αυτό όμως δεν τους πτοεί. Ζώντας στον κόσμο τους βρίσκουν τον τρόπο να επιβιώσουν.

Αυτή τη φορά οι δυο κολλητοί, θα πάρουν τους δρόμους προσπαθώτας να βρουν την ξεχασμένη κόρη του Λόιντ (Τζεφ Ντάνιελς). Θα καταλήξουν σε ένα συνέδριο όπου τα καλύτερα μυαλά της επιστήμης κάνουν σοβαρές ανακοινώσεις. Η ταινία θεωρείται κωμωδία αστεράτη και σε κάθε στιγμή προσπαθει να το αποδείξει. Ας πούμε όταν ο γάτος του Τζεφ Ντάνιελς φάει καμιά δεκαριά παπαγάλους, στο επόμενο πλάνο πέρδεται και τι βγάζει; Φτερά και πούπουλα! Ω! Τι γέλιο!

Οι σεναριογράφοι προσπαθουν απεγνωσμένα να στήσουν μη αναμενόμες αλλά και χαβαλετζήδικες καταστάσεις που θα αποσπάσουν το εύκολο γέλιο της πιτσιρικαρίας. Λίγες φορές τα καταφέρνουν με επιτυχία. Τις πιο πολλές φορές μένει ο χαβαλές. Επιστρατεύονται αστεία με όλες τις σωματικές εκκρίσεις, όπως σάλια, ιδρώτες, τσίσα, περίοδος, καθώς και όλες οι σωματικές λειτουργίες, όπως ρεψίματα και μύξες. Μαζί με τρικλοποδίες, καρπαζιές και αρκετές χοντράδες έχουμε τη πρώτη ύλη της κωμωδίας αυτής. Φυσικά δε λείπει και το λεπτό χιούμορ. Όταν κάποια στιγμή τους λένε οτι πίνουν υγρό για ταριχεύσεις νεκρών, εκείνοι ρωτούν: Έχει ασπαρτάμη; Όχι! Και το καταπίνουν!. Καλό ε; Που θάλεγε κι ο Σεφερλής!

Ποτέ μου δε κατάλαβα γιατί ο Τζιμ Κάρεϋ πρέπει να κάνει μια γκριμάτσα σε κάθε πλάνο. Μια εκνευριστική επιμονή που τελικά γυρίζει σε μπούμεραγκ. Ακόμα και το κατά τα φαινόμενα είδωλό του, ο Τζέρυ Λούις καταλάβαινε πως πρέπει να παίζει σαν … άνθρωπος πού και πού. Αυτή του τη μανία εξ ανακλάσεως μάλλον, ακολουθεί και ο Τζεφ Ντάνιελς με λιγότερο όμως ενθουσιασμό. Φαίνεται πως είναι μέρος του γενικότερου ευρήματος. Η ταινία άλλοτε είναι αστεία κι άλλοτε όχι, κάπου κάπου γίνεται και slapstick. Όταν έπεφταν οι τίτλοι τέλους είχα ένα ουδέτερο συναίσθημα. Ούτε χάρηκα ούτε λυπήθηκα που τελείωσε. Ηλίθιοι χαρακτήρες, κάνουν γκάφες και μπλέκουν σε πανηλίθιες καταστάσεις με ηλίθια αστεία. Όλ αυτά φαίνονται τόσο… ηλίθια όταν περπατάς στην Πανεπιστημίου το πρωϊ. Αν αυτού του είδους το χαβαλέ ψάχνει κάποιος να δει, έκανε διάνα!

Οι Ταινίες της Εβδομάδας: Ευρωπαϊκές παραγωγές και η δραματική κομεντί του Αθερίδη που συγκλονίζει [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 3


Η Νύχτα Πριν Πέσει Το Παρίσι - Δράμα (2014)

  • Diplomatie
  • Σκηνοθεσία : Φολκερ Σλέντορφ
  • Παίζουν : Νιλς Αρεστραπ, Αντρέ Ντισολιέ, Τσάρλι Νέλσον

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ:

Η συγκλονιστική, όσο και αληθινή ιστορία της αντιπαράθεσης δυο ανδρών που έσωσαν το Παρίσι από την απόλυτη καταστροφή, μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη από τον βραβευμένο με Όσκαρ σκηνοθέτη Φόλκερ Σλέντορφ (“The Tin Drum”).

Αύγουστος του 1944. Οι σύμμαχοι εισβάλουν στο Παρίσι. Λίγο πριν την αυγή της 25ης Αυγούστου, ο Ντίτριχ φον Σόλτιτζ, Γερμανός στρατιωτικός διοικητής στο Παρίσι, ετοιμάζεται να εκτελέσει τις εντολές του Αδόλφου Χίτλερ: Πρέπει να ανατιναχθεί το Παρίσι. Γέφυρες μουσεία και μνημεία θα γίνουν ερείπια. Τελικά το Παρίσι δεν καταστράφηκε. Τι συνέβη σ’εκείνη τη νύχτα και το Παρίσι δεν ανατινάχθηκε;

Στη πολυτελή σουϊτα ενός μεγάλου παριζιάνικου ξενοδοχείου ο Ραούλ Νόρτλινγκ ένας, Σουηδός διπλωμάτης θα προσπαθήσει να αλλάξει τα μυαλά στον σκληρό στρατηγό Φον Σόλτιτζ έναν από τους πιο πιστούς φίλους του Χίτλερ και να τον κάνει να παρακούσει τις ρητές εντολές του! Πράγμα αδιανόητο. Πρόκειται για μια δραματική μάχη συνειδήσεων! Οι δυο άνδρες οχυρβμένοι πίσω απ τα πιστεύω τους ανταλλάσσουν επιχειρήματα, μπλόφες και λεπτούς εκβιασμούς προκειμένου να πετύχουν το σκοπό τους. Οι δυο Γάλλοι ηθοποιοί που έχουν παίξει τους ρόλους αυτούς και στο ομώνυμο θεατρικό έργο του Σιριλ Γκελί, πραγματικά δίνουν ένα απολαυστικό ρεσιτάλ ερμηνείας εγκλωβίζοντας τον θεατή στη μεταξύ τους ανελέητη αντιπαράθεση. Ο Φόλκερ Σλέντορφ κεντάει ένα κινηματογραφικό εργόχειρο με λεπτές αποχρώσεις σε μια συναρπαστική πνευματική πάλη ανάμεσα σε δυο έξυπνους άνδρες. Πιθανώς να νομίσετε πως πρόκειται για ένα μονότονο φιλμ με συνεχή διάλογο και καθόλου δράση. Κάθε άλλο. Ο Σλέντορφ σπάει το διάλογο, με σκηνές μάχης και φέρνει τις οδομαχίες του Παρισιού όλο και πιο κοντά στο γερμανό στρατηγό κορυφώνοντας το μεγάλο του δίλημμα. Απ’ την άλλη μεριά, είναι τέτοια η ένταση των σκηνών και της ερμηνείας των δυο ηθοποιών που δεν αφήνουν τον θεατή να πάρει το βλέμμα του απ’ την οθόνη. Μια ταινία που αποζημιώνει όσους μπορούν να διακρίνουν τις αρετές της.

Οι Ταινίες της Εβδομάδας: Ευρωπαϊκές παραγωγές και η δραματική κομεντί του Αθερίδη που συγκλονίζει [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 4


Η Επέλαση των Βίκινγκς - Περιπέτεια (2014)

  • Northmen – A Viking Saga
  • Σκηνοθεσία : Κλαούντιο Φα
  • Παίζουν : Τζειμς Νορτον, Ράιαν Κουάντεν,Εντ Σκραν,Τομ Χόπερ, Κεν Ντούκεν, Ανατόλ Ταουμπαν, Γιοαν Χεγκ 

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ:

Δημοσιογραφική προβολή δεν έγινε. Παραθέτουμε πληροφορίες απ το δελτίο τύπου της εταιρίας διανομής. “Οι Northmen, μια συμμορία Βίκινγκ επιδρομέων με επικεφαλής τον νεαρό Άσμπιορν, κατευθύνονται προς τα παράλια της Βρετανίας με σκοπό να λεηλατήσουν τα αποθέματα χρυσού του Λίντισφαρν. Λίγα μίλια έξω από τη Σκωτία, όμως, εγκλωβίζονται σε μια απειλητική καταιγίδα, με αποτέλεσμα το πλοίο τους να συντριβεί πάνω σε φονικά βράχια. Έχοντας πλέον παγιδευτεί για τα καλά, σε εχθρικό έδαφος, οι ναυαγοί βλέπουν ως μόνη τους ελπίδα διάσωσης το οχυρό των Βίκινγκ, Ντάνελαγκ. Με τον αινιγματικό Κονάλ στο πλάι τους, έναν μυστηριώδη μοναχό να τους δείχνει τον δρόμο με το σπαθί του, οι Northmen διασχίζουν θριαμβευτικά το εχθρικό έδαφος αφήνοντας πίσω τους συντρίμμια και θύματα. Όταν όμως ο Βασιλιάς της Σκωτίας στείλει ξωπίσω τους την πιο άγρια ομάδα μισθοφόρων, το περίφημο Wolf Pack, τότε το ταξίδι τους θα μετατραπεί σε αγώνα για τη ζωή τους. Απρόσκλητοι και ξένοι σε μια αφιλόξενη γη, οι Βίκινγκς διώκονται αδυσώπητα. Ωστόσο σύντομα οι κυνηγοί θα μετατραπούν σε θήρα, όταν οι Βίκινγκς, πάντα έτοιμοι για μάχη, στήσουν θανάσιμες παγίδες και αρχίσουν να αποδεκατίζουν τους διώκτες τους, έναν προς έναν.”

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:
Οι επονομαζόμενοι Βίκινγκς προέρχονται από τον Βορρά και η καταγωγή τους εντοπίζεται στις χώρες της Νορβηγίας, της Δανίας και της Σουηδίας. Από τον 9ο αιώνα και έπειτα άρχισαν να σχηματίζουν συμμαχίες, προκειμένου να διοργανώνουν αποδοτικές επιδρομές προς την Κεντρική και Νότια Ευρώπη και να ιδρύουν νέες αποικίες. Επίσης κατάφεραν να αναπτύξουν ένα αρκετά ισχυρό εμπορικό δίκτυο, τόσο στην Ευρώπη, όσο και στην Ασία – και λίγο αργότερα και στην Αμερική. Από τον 11ο αιώνα, η Νορβηγία, η Δανία και η Σουηδία έγιναν μεγάλες αυτοκρατορίες με αξιοσημείωτη επιρροή στα διεθνή δρώμενα και έτσι έβαλαν ένα τέλος στην πρότερη κουλτούρα των Βορείων (Βίκινγκς). Επίσης η Χριστιανοποίηση της Σκανδιναβίας, εξημέρωσε κάπως τους πολεμιστές: Καθώς άρχισαν να αναζητούν την ψυχική λύτρωση στο πρόσωπο του Θεού. Μέχρι και σήμερα, κανείς δεν είναι σίγουρος για την προέλευση του ονόματος «Βίκινγκς». Φήμες λένε ότι προκύπτει ενδεχομένως από τη λέξη «wig» που σημαίνει «εμπορικό κέντρο», ή «εμπορικό λιμάνι».

Οι Ταινίες της Εβδομάδας: Ευρωπαϊκές παραγωγές και η δραματική κομεντί του Αθερίδη που συγκλονίζει [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 5


Κούμπα: Μια Ζέβρα Και Μισή - 
Animation (2014)

  • Khumba
  • Σκηνοθεσία : Άντονι Σίλβερστον

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ :

Χαριτωμένο νοτιοαφρικάνικο animation με ζέβρες που μπορεί να κοιτάξει στα μάτια (για λίγο) ανάλογες ταινίες μεγάλων στούντιο. Καταλαβαίνει κανείς πως θα ήθελε πολύ να φτάσει τη ποιότητα του Madagascar, αλλά ή ζωή είναι σκληρή πολλές φορές... Είναι καλό φιλμ για παιδιά γύρω στα 12 αλλά όχι παραπάνω. Ο Κούμπα λοιπόν είναι μια ζέβρα που είχε την ατυχία να γεννηθεί με τις μισές ραβδώσεις. Το προληπτικό κοπάδι που ανήκει, νομίζει πως είναι η αιτία για την ξαφνική ξηρασία που έχει πλήξει την περιοχή. Η νεαρή ζέβρα δεν έχει άλλη επιλογή από το να φύγει, για να βρει τον θρυλικό νερόλακκο, όπου οι πρώτες ζέβρες απόκτησαν τις ρίγες τους. Στο ταξίδι του αυτό, που μοιάζει με ταξείδι ενηλικίωσης, ο Κούμπα θα έχει για συνοδοιπόρους μια θρασύτατη αντιλόπη και μία φανταχτερή στρουθοκάμηλο, ενώ θα γνωρίσει ένα σωρό εκκεντρικούς χαρακτήρες. Η πραγματική πρόκληση θα έρθει, όταν στον δρόμο του εμφανιστεί μια άγρια λεοπάρδαλη. Η ταινία κινείται στο κλασικό δρόμο που χάραξε η Ντίσνευ.

Οι Ταινίες της Εβδομάδας: Ευρωπαϊκές παραγωγές και η δραματική κομεντί του Αθερίδη που συγκλονίζει [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 6


Οι Σταθμοί του Σταυρού - Θρησκευτικό Δράμα (2014)

  • Kreuzweg
  • Σκηνοθεσία : Ντίντριχ Μπρίκερμαν
  • Παίζουν : Λέα Βαν Άκεν, Φρανζίσκα Γουάιζ,Φλόριαν Στέτερ, Χανς Ζίλσερ και Λουσι Αρόν

Αρκετά αφελές και με δυνατή διδακτική διάθεση κινηματογραφικό δημιούργημα κατάλληλο για προβολή σε πάσης φύσεως κατηχητικά σε όλα τα κρατίδια της ενωμένης Γερμανίας. Η 14χρονη Μαρία (σημαδιακό όνομα ε;), είναι μεγαλωμένη μέσα σε μια Γερμανική και βαθιά θρησκευόμενη Καθολική οικογένεια. Σφυροκοπειται από παντού με ισχυρές δόσεις χριστιανικής διδασκαλίας που τη γεμίζουν βασανιστικές ενοχές! Τελικά αποφασίζει να ακολουθήσει το δρόμο του μαρτυρίου και να γίνει αγία. Έτσι πιστεύει πως θα γίνει ένα θαύμα και θα γιατρευτεί ο μικρός αδερφός της, του οποίου η φοβερή αρρώστια είναι οτι απλά δε μιλάει όντας 4 χρονών! (Σταυροκόπημα). Η Αυταρχική μητέρα της, όπως κάθε σωστή Αυταρχική μάνα, θα κλαδέψει μεθοδικά με το ψαλίδι της θρησκείας, κάθε τι όμορφο στην πανέμορφη κόρη της (Λεα Βαν Ακεν). Στο όνομα μιας απόλυτα θρησκόληπτης χριστιανικής και προκρούστειας διαπαιδαγώγησης, θα την οδηγήσει στο σωστό κατα τη γνώμη της δρόμο που είναι η απόλυτη θυσία. (Δεύτερο σταυροκόπημα). Κάπου στο βάθος του μυαλού του σκηνοθέτη πιθανώς να βρίσκεται και η σκιά του Μπέργκμαν.

Η ταινία δεν ασχολείται και πολύ με τους χαρακτήρες ούτε τη νοιάζει να αναζητήσει αίτια ή να ψηλαφίσει αυτή την ακραία γονική συμπεριφορά. Απλά επιμένει σε απλοϊκές χριστιανικές αλληγορίες και καθώς θεωρεί (σωστά) πως δεν ξέρουμε τους 14 σταθμούς της πορείας του Χριστού στο Γολγοθά, πριν από κάθε σκηνή-ταμπλώ, βάζει και τον ανάλογο βιβλικό τίτλο μπας και δε καταλάβουμε τι συμβαίνει. Φιλμαρισμένη με ένα ψυχρά αυστηρό μινιμαλιστικό στιλ σε απλά ακίνητα μελαγχολικά μονοπλάνα με χαμηλωμένο τον χρωματισμό, η ταινία ξετυλίγει το δράμα της μικρής Μαρίας παραλληλίζοντάς το με αυτό του Ιησού. Κι εδώ είναι που χρειάζεται το τρίτο δυνατό σταυροκόπημα και μάλιστα από γιαγιά ορθόδοξης επαρχιακής ελληνικής εκκλησίας!

Ανεξάρτητα τι λέμε εμείς η ταινία απέσπασε την Αργυρή Άρκτο Σεναρίου στο Διεθνές Φεστιβάλ Βερολίνου 2014, αν αυτό μπορεί να σας βοηθήσει σε κάτι.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ